Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 165 worden weergegeven.

Discussie: DVD-afkick-thread

  1. #1

    Standaard DVD-afkick-thread

    Er bestond al eerder een thread over dit onderwerp, maar na het sluiten daarvan bij dezen dan maar een nieuwe. Ik bedoel: het gaat toch over DVD's?

    Maat 'to the point': zijn er nog mensen bezig om bewust het overmatig kopen van DVD's te onderdrukken? En zo ja: lukt dat een beetje?

    Ikzelf heb me nu voorgenomen om de komende maand helemaal geen dvd's te gaan aanschaffen. Is ook een beetje onder druk van een (niet ernstige) financiele tegenvaller. Ik ben nu anderhalve week onderweg (mijn laatste was SW:AotC) en het lijkt aardig te lukken. Vanaf januari wil ik wel weer gewoon gaan beginnen met het uitbereiden van de collectie, maar ik wil dan wel met wat meer beleid gaan aanschaffen. De afgelopen jaren heb ik periodes gehad waarin dat prima lukte maar ik heb ook nog wel eens wat momenten waar ik dan erg veel uitgeef aan deze hobby. Gezien het feit dat de echte 'heavy' verzamelperiode bij mij nu echt afgesloten is verwacht ik wel dat dat gaat lukken.

  2. #2

    Standaard

    Voor de volledigheid: hier is de oude (gesloten) thread over dit onderwerp.

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=5595

  3. #3

    Standaard

    hoi,

    ik in ieder geval wel, ik probeer nu de aankopen te beperken tot 50 euro per week maximum. Dat kost helaas al moeite, er komt ook gewoon zo veel leuks uit.
    Ook omdat ik wat wil gaan sparen voor andere dingen. En je kunt je geld helaas maar 1 keer uitgeven

    annelies

  4. #4

    Standaard

    Probeer tegenwoordig wel goed rond te neuzen of een editie wel de moeite waard is, want wil geen titels die ik toch niet vaak kijk. Afspraken met mezelf maken dat ik lange tijd niks koop doe ik niet, wel probeer ik aankopen uit te stellen en zo aanbiedingen af te wachten. Bijv. The Sixth Sense DE en Panic Room wil ik graag hebben, maar die worden nog wel stukke goedkoper.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb intussen een aardige collectie van films die ik wilde hebben. Het aantal verkrijgbare films dat ik nog wil hebben is daarom al een stuk kleiner. M'n aanschaffen zouden zich dus automatisch steeds meer moeten beperken tot nieuwe films -en daar verschijnen er paar jaar maar een paar van die ik echt wil hebben. Probleem is wel dat er elke maand wel weer een paar dvd's uit de 'back-catalogue' van maatschappijen worden uitgebracht. Daar zitten soms onverwachts een paar hebbe-hebbe-hebbe-titels bij (onlangs bijvoorbeeld Taking of Pelham 123, Zulu, Man who would be king, maar ook The Young Ones season 1). Dit zijn echter dvd's die ik 'gepland' aanschaf.

    Een andere categorie bestaat uit de impuls-aankopen. Dvd's die ik per toeval in de winkel tegenkom en waarvan ik het bestaan niet wist. Ik heb me voorgenomen met name hier te bezuinigen. Ik probeer zo min mogelijk dvd's in een opwelling aan te schaffen. Een gemiddelde van 2 a 3 dvd's per maand moet volgend jaar ruim voldoende zijn. Hoop ik.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  6. #6

    Standaard

    Mijn goede voornemen voor 2003 is GEEN dvd's meer kopen.
    Een jaar lang niet. Natuurlijk mag ik ze wel vragen voor verjaardag, sint- en kerstkadootje. Het loopt echt de spuigaten uit, ik koop op het moment zo'n 10 dvd's per week. Dus per 1.1.03 is het uit met de pret....... Meer bewegen en minder dvd kijken. Hopelijk hou ik het ook een poosje vol.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nicole Roques
    Mijn goede voornemen voor 2003 is GEEN dvd's meer kopen.
    Een jaar lang niet. Natuurlijk mag ik ze wel vragen voor verjaardag, sint- en kerstkadootje. Het loopt echt de spuigaten uit, ik koop op het moment zo'n 10 dvd's per week. Dus per 1.1.03 is het uit met de pret....... Meer bewegen en minder dvd kijken. Hopelijk hou ik het ook een poosje vol.
    Wablief 10 DVD's per week. Hoe groot is je collectie dan als ik mag vragen.

  8. #8

    Standaard

    Ik neem het me ook vaak voor, maar elke keer als ik net besloten heb om voorlopig niets meer te kopen, is er weer een prachtige aanbieding (Spy Game voor €8.99 bij MM Rijswijk, Black Hawk Down voor €19 bij MM Arena).
    En dan lukt het dus weer niet
    Ash nazg durbatuluk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakataluk, agh burzum-ishi krimpatul

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Groot
    Ik neem het me ook vaak voor, maar elke keer als ik net besloten heb om voorlopig niets meer te kopen, is er weer een prachtige aanbieding (Spy Game voor €8.99 bij MM Rijswijk, Black Hawk Down voor €19 bij MM Arena).
    En dan lukt het dus weer niet
    Spy Game voor €8,99? Dat is netjes Afkicken zit er bij voorlopig nog niet in hoor
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M@drox

    Wablief 10 DVD's per week. Hoe groot is je collectie dan als ik mag vragen.
    Je bedoelt "Wablief geen dvd's kopen in 2003'?! Dit vind ik zo mogelijk een nog grotere prestatie dan 10 per week wel kopen! Voor het kopen heb je geld nodig, voor het niet kopen wilskracht.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  11. #11
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: DVD-afkick-thread

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon

    zijn er nog mensen bezig om bewust het overmatig kopen van DVD's te onderdrukken?
    nee ik niet
    de situatie is nu eenmaal nog niet zo erg dat het nodig is om het te beperken
    zit op gemiddeld zo,n 2 a 3 dvd per maand dus dat val wel mee
    alleen is de laatste maand een beetje een uitschieter geweest maar dat was ie waarschijnlijk voor iedereen wel

  12. #12

    Standaard

    idd steeds als ik wil minderen, zie ik een mooie aanbieding.

    wel probeer ik wat selektiever te kopen (lees: geen bagger meer). Maar eigenlijk is het koopjesjagen een grotere hobby geworden.
    ik reis zo voor een leuke aanbieding op een dag zo van Amsterdam via Den Haag naar Rijswijk en op de terugweg via Rotterdam, ik woon in (omgeving) Utrecht.


  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joost83
    idd steeds als ik wil minderen, zie ik een mooie aanbieding.

    wel probeer ik wat selektiever te kopen (lees: geen bagger meer). Maar eigenlijk is het koopjesjagen een grotere hobby geworden.
    ik reis zo voor een leuke aanbieding op een dag zo van Amsterdam via Den Haag naar Rijswijk en op de terugweg via Rotterdam, ik woon in (omgeving) Utrecht.


    Met die reis kosten kun je een goeie special edition voor halen.
    Ik kan alleen afkicken als het geld op is

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Renny Collard




    Met die reis kosten kun je een goeie special edition voor halen.
    Ik kan alleen afkicken als het geld op is
    Of hij heeft gewoon een OV-jaarkaart
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Je bedoelt "Wablief geen dvd's kopen in 2003'?! Dit vind ik zo mogelijk een nog grotere prestatie dan 10 per week wel kopen! Voor het kopen heb je geld nodig, voor het niet kopen wilskracht.
    Voor het kopen heb je niet altijd geld nodig
    Maar deze maand mag ik nog even voordat ik ga afkicken.
    (Inmiddels heb ik dus een negatief fortuin.......wie niet in de decembermaand )
    Bovendien weet ik niet eens meer hoeveel er in m'n collectie zitten en heb ik al een halve meter hoog DVD's liggen die ik nog moet kijken.
    Afgelopen week gekocht: The land girls, Vanilla sky, The Beach, Gone with the wind, Spot, Kruimeltje, Artificial Intelligence, On the beach, White Christmas, Die Hard 1+2, Titanic, English patient.
    Dertien stuks.
    Deze week al besteld: Red Violin.
    Bedoel maar..............er zijn toch grenzen. Volgend jaar dus niets, helemaal niets. (Ik word al langzaam misselijk nu, het eerste afkickverschijnsel)

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Art
    Spy Game voor €8,99? Dat is netjes Afkicken zit er bij voorlopig nog niet in hoor
    Ik ben al blij als ik zover kan komen dat ik kan wachten tot titels zoals Spy Game die prijs hebben. Dat lukt me nu niet

  17. #17

    Standaard

    Hehehe, het leek me wel weer eens leuk om deze thread weer eens te 'uppen'.

    Ik ben weer begonnen aan een nieuwe periode van dvd-aankoop-onthouding. Begin dit jaar heb ik, na een paar maanden ook al flink geminderd te hebben, mijn collectie aangevuld met een paar titels die nog ontbraken, maar nu heb ik alweer maar heeeeel weinig meer op het verlanglijstje staan. De komende twee maanden wil ik proberen om helemaal niets aan te schaffen en daarna pas heel selectief mijn collectie aan te vullen. Ik heb nog wat Disneys die ik wil hebben en de nieuwe Futurama-box komt er ook weer aan maar dat soort aankopen kan ik ook wel over een wat langere periode spreiden.

  18. #18

    Standaard

    Don: Hai, ik ben Don en ik ben verslaafd aan dvd's.
    publiek: Hai Don.
    Don: En eigenlijk vind ik dat wel prima zo....
    When you're right, no one remembers. When you're wrong, no one forgets.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Don Rockard
    Don: Hai, ik ben Don en ik ben verslaafd aan dvd's.
    publiek: Hai Don.
    Don: En eigenlijk vind ik dat wel prima zo....
    Idem...zelf heb ik al een paar jaar een open begroting voor dvd's...nog niet als de Amerikanen voor hun defensie, maar toch

  20. #20

    Standaard

    Ok, neem ik mezelf weer eens voor om te gaan 'dimmen' en loop ik 'toevallig' bij MM (yeah, right..) die aanbieding van Minority Report voor 15,99 tegen het lijf. D'r zijn natuurlijk grenzen aan de aanbiedingen waar ik tegen bestand ben..

  21. #21

    Standaard

    Ook ik moet (helaas) bekennen dat ik sinds het nieuwe jaar begonnen ben mijn dvd aankopen te matigen. Maar als je dan in de mediamarkt staat en je ziet hele stapels mooie films (dvd's) liggen, dan springen je wel de tranen in de ogen. Ik ben benieuwd hoe lang ik deze kwelling nog volhoudt. :x
    The world is changed. I feel it in the water. I feel it in the earth. I smell it in the air. Much that once was is lost, for none now live who remember it.

  22. #22

  23. #23

    Standaard

    Sinds ik Play.com en EzyDVD heb ontdekt gaat het wel erg snel... Ik heb mezelf dus de regel opgelegd: 1 titel per week, tenzij er zeer speciale aanbiedingen zijn of speciale titels uitkomen (zoals Harry Potter deze week).

    Dus ja: ik ben bewust bezig met het onderdrukken van mijn kooplust, alleen lukt het vaak niet. Ik moet trouwens wel, want op mijn verlanglijstje staan ook nog een nieuwe CD-speler en interlink...

  24. #24

    Standaard

    Ik heb een ander probleem. Ik moet niet afkicken maar aankicken want ik koop zowat geen dvd's meer

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Glenn Smits
    Ik heb een ander probleem. Ik moet niet afkicken maar aankicken want ik koop zowat geen dvd's meer
    Je kunt er ook voor mij kopen :wink:

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •