De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.

Discussie: Huge Newbie vraag

  1. #1

    Standaard Huge Newbie vraag

    ik heb een gewone (4:3) tv (wel een grote) hij is gewoon vierkant. als ik een dvd kijk stel ik mijn dvd speler altijd in op 16:9 ik heb dan wel (kleine) balken onder en boven in mijn beeld. nou zeggen jullie natuurlijk je moet hem ook op 4:3 instellen, maar als ik dat doe dan zijn de balken nog groter????????? Help me

  2. #2

    Standaard

    als je em op 4:3 instelt krijg je het originele beeldformaat van de film te zien dus met grotere balken, als je em op 16:9 instelt terwijl je geen 16:9 tv hebt dan rekt de dvd-speler het beeld voor je uit. Het is maar wat je belangrijker vind origineel of groter beeld.......er gaat echter nix boven origineel vind ik.


  3. #3

    Standaard

    Nathan heeft een heel handig overzicht gemaakt over beeldformaten, ik zal em ff voor je opzoeken.


  4. #4

  5. #5

    Standaard

    ik kan het bestand niet zo snel vinden.

    gebruik de zoekfunctie maar eens op "beeldformaat" en je zult een aantal threads over dit onderwerp vinden.

    PS welkom op het forum.


  6. #6

    Standaard

    maar als ik trouwens origineel doe, dan hou ik meestal haast geen beeld meer over, dat werkt ook niet.

    (dus enige oplossing is breedbeeld tv aanschaffen )

  7. #7

    Standaard

    Hier de LINK over de beeldformaten

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    ok bedankt allebei... er is dus nix aan te doen... ik dnek dat ik maar van een flat af ga springen

    Bedankt he!

    Marzel sander

  10. #10

    Standaard

    hoe groot is je tv nu dan??
    ik heb het zelf bijna een jaar uitgehouden met een 55 cm. 4:3


  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SanderSpil
    ok bedankt allebei... er is dus nix aan te doen... ik dnek dat ik maar van een flat af ga springen
    Nee joh, moet je niet doen.






    Je moet je TV van de flat smijten
    Startrader, Safetrader

  12. #12

    Standaard

    tis een 70 cm en volgens mij is hij helemaal vierkant, wel een aardig groot tvtje dus voor op mn kamertje...maarja tis nog geen breedbeeld he

  13. #13

    Standaard

    Ik kan daar echt niet tegen naar een 16:9 ingesteld beeld op een 4:3 Televisie... Ik zie gelijk dat het uitgerekt is, en daar kan ik me echt aan irriteren! Ik heb ook al jaren een 4:3 tv, een breedbeeld moet nogsteeds een keertje komen Maar ik stoor me helemaal niet aan die zwarte balken op een 4:3 tv... Dat brede formaat kijkt een stuk fijner als naar een 4:3 formaat film...
    This Ain't Love... It's Sport Fuckin' Tyler Durden
    / MY COLLECTION /
    EXCEL SHEET

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SanderSpil
    tis een 70 cm en volgens mij is hij helemaal vierkant, wel een aardig groot tvtje dus voor op mn kamertje...maarja tis nog geen breedbeeld he
    Ja dit ken ik, maar ik moet toch zeggen dat ik me er niet aan kan ergeren. Ik kan mij WEL ergeren aan van die 4:3 DVD waar bij ze dan het hele beeld gaan oprekken en je dan gewoon bijna niets meer van de film ziet!

    kijk hier maar eens na:





    doei Sonyman
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  15. #15

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SanderSpil
    Dat is wel erg uitgerekt ja
    alleen dat is dus juist niet uitgerekt, dat is Pan&Scan.


  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joost83


    alleen dat is dus juist niet uitgerekt, dat is Pan&Scan.
    Jah dat bedoel ik

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •