Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 43 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke jeugdseries moeten echt op dvd uitkomen??

    Door de alfred j kwak thread raakte ik aan het denken over andere jeugdseries, welke series vinden jullie dat zeker weten nog op dvd uit moeten komen?
    Some Birds Aren't Meant To Be Caged

    Recente aanwinsten: Finding Nemo US, Universal Monsters - Essential Collection, La Vita E Bella, Lawrence of Arabia

  2. #2

    Standaard Re: Welke jeugdseries moeten echt op dvd uitkomen??

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Knoop
    Door de alfred j kwak thread raakte ik aan het denken over andere jeugdseries, welke series vinden jullie dat zeker weten nog op dvd uit moeten komen?
    Ik dacht aan Q&Q

  3. #3

    Standaard

    Ik dacht aan de zoekfunctie

    Kom je vanzelf deze thread tegen.
    Startrader, Safetrader

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Donovan
    Ik dacht aan de zoekfunctie

    Kom je vanzelf deze thread tegen.
    Nou, er is nogal een verschil tussen een algemene televisieserie en een jeugdserie. Je kan een topic houden over auto's, en mag er dan geen topic zijn over Citroën?

  5. #5

    Standaard

    Tuurlijk wel joh

    Gaan we daarna een aparte thread openen voor sci-fi series die op dvd moeten komen, aktieseries, sitcoms, oude series, nederlandse series, documentaireseries, engelse series en ga zo maar verder. Beetje onzinnig lijkt me.
    Startrader, Safetrader

  6. #6

    Standaard

    You're completly mssing the point. Een JEUGD serie is echt iets anders dan een science fiction, aktieseries of wat je maar noemt. Je kunt Paulus de Boskabouter echt niet op dezelfde hoop scharen met Friends, Ally McBeal< KnightRiderof Star Trek. Dat is een heel ander publiek.

  7. #7

    Standaard

    Ik wil Lizzy McQuire op dvd! Iedere dag op foxkids om ongeveer 5 of 6 uur! Hailey Duff rulez!

  8. #8

    Standaard

    Absoluut Bassie en Adriaan!! en dan vooral de eerste langere series.. toen ze die pakjes-avonturen gingen beleven was de lol eraf wat mij betreft!
    The greatest thing, you'll ever learn,
    is just to love, and be loved in return...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kasper Peters
    Ik wil Lizzy McQuire op dvd! Iedere dag op foxkids om ongeveer 5 of 6 uur! Hailey Duff rulez!
    Zie ook: www.hilaryduff.com vet man

  10. #10

    Standaard

    Niet per se een jeugdserie, maar....MacGyver!

    Vond ik vroeger altijd erg leuk

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jelger
    Niet per se een jeugdserie, maar....MacGyver!

    Vond ik vroeger altijd erg leuk
    Vond het ook altijd geloofwaardig Hoe de hoofdpersoon met de meest eenvoudige hulpmiddelen, zichzelf kon redden
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan


    Vond het ook altijd geloofwaardig Hoe de hoofdpersoon met de meest eenvoudige hulpmiddelen, zichzelf kon redden
    Die man kon met een nagelschaar de wereld redden, daarom is hij altijd mijn held gebleven

  13. #13

    Standaard

    LASSIE!

    Vond ik vroeger altijd KEI spannend.

  14. #14

    Standaard

    Die tekenfilmserie van The Wizard of Oz die vroeger op de nederlandse tv werd uitgezonden.

  15. #15

    Standaard Re: Re: Welke jeugdseries moeten echt op dvd uitkomen??

    Citaat Oorspronkelijk gepost door empirekees


    Ik dacht aan Q&Q
    Het wordt inderdaad tijd dat deze serie eens op DVD komt.
    Na Swiebertje is het nu tijd voor Q&Q.

  16. #16

    Standaard Re: Re: Re: Welke jeugdseries moeten echt op dvd uitkomen??

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto van Rooijen
    Het wordt inderdaad tijd dat deze serie eens op DVD komt.
    Na Swiebertje is het nu tijd voor Q&Q.
    Helaas...

    Veel opnamen van jeugdseries die ooit op de Nederlandse TV waren, zijn verloren gegaan omdat de omroepen destijds de culturele waarde ervan niet inzagen... Ofwel... Veel banden zijn ijskoud gewist om nieuwe afleveringen op te kunnen nemen!!!

    Van Swiebertje zijn nu b.v. 10 afleveringen op DVD uitgekomen... en meer zullen we ook nooit te zien krijgen, omdat het niet meer bestaat of incompleet is. We zullen het dus moeten doen met de afleveringen uit de laatste en zeker niet de beste periode van deze serie...

    Van Q&Q schijnt de tweede serie al eens op VHS uitgebracht te zijn, dus is er een kansje dat het ook op DVD verschijnt. Maar de eerste serie... daar is dus simpelweg geen materiaal meer van!!

    En wat dacht je van een serie als "Hamelen"?
    Die staat in mijn geheugen gegrift als het ultieme vermaak van de zaterdagen uit mijn kleuter- en kindertijd... en daar zal het helaas bij blijven.... bestaat gewoon niet meer!!

    En wat heb ik genoten van "Rikkie en Slingertje"!!
    Rikkie was een soort "Floris" met als beste vriend een aapje;"Slingertje. Samen beleefden ze de meest waanzinnige avonturen waar ik als kleuter echt naar uitkeek!!

    Tja... en als ik er dan nu over nadenk...
    Q&Q... Twee omhooggevallen eigenwijze kakjochies die dachten dat ze Sherlock Holmes en Watson waren...
    Hamelen... Een toneelstuk met allerlei kartonnen en papier maché decorstukken.
    Rikkie en Slingertje... Een poppenkastspel met kartonnen en geschilderde decors...

    Weet je... misschien moet het maar zo blijven met die oude jeugdseries. Nu heb ik er nog de goede herinnering bij, van spanning en enthousiasme uit mijn jeugd. En dat unieke gevoel komt bij dat soort series toch nooit meer terug...

  17. #17
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2002
    Woonplaats
    De Cirkel in Badhoevedorp

    Standaard

    Vorig jaar kwam de serie Floris op DVD uit. Ik heb het alleen niet meegemaakt toen het op TV werd uitgezonden.
    Welke jeugdseries die van mij op DVD mogen verschijnen zijn
    Het kleine huis op de prairie
    Ocean girl
    Het meisje uit het jaar 3000
    Children of the fire mountain

  18. #18

    Standaard

    De poppen serie van Suske en Wiske.
    Maar ik ben bang dat die net als de Swiebertje afleveringen flink verloren zijn gegaan.

  19. #19

    Standaard

    Geen.
    Als ik sommige series nu terugkijk denk ik bij mezelf hoe heb ik die troep kunnen kijken
    Krijg er soms nog nachtmerries van
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  20. #20

    Standaard

    Originally posted by Mù$ï© !Ñ$t®ù©tó®
    [b]Geen. Als ik sommige series nu terugkijk denk ik bij mezelf hoe heb ik die troep kunnen kijken
    Een ietwat hevige reactie maar ik begrijp zeker waarom.
    Het is me opgevallen dat eenmaal een bepaalde leeftijd of inzicht bereikt, het overgrote deel van deze jeugdseries hun magie verliezen.

    Voorbeeldje : Als kind keek in Vlaanderen eind jaren '70 naar De Kat, een serie die toendertijd enorm veel indruk op me maakte.

    Concept van De Kat door de ogen van een 9-jarige:
    Een coole milieu-activist, gekleed in een cool zwart kattenkostuum met ditto masker, gaat door middel van ninja-technieken de strijd aan tegen de bad guys van een chemische multinational, die de milieuwetten overtreedt.

    Laten we nu de voorgaande zin analyseren door de ogen van een twintiger.
    Coole milieu-activist : bemoeizieke vegetariër.
    Cool zwart kattenkostuum : flets donkerbruin trainingspak.
    Masker : zwart A4-blad met uitgeknipte oortjes, twee gaten en een elastiekje.
    Ninja-technieken : zich verstoppen achter een stilstaande vrachtwagen of een paar vaten.
    de strijd : de gevechten in de Batman-reeks met Adam West waren hyper-realistisch in vergelijking met deze.
    bad guys : twee, maximum drie stuntelende prusters.
    multinational : tienmansbedrijfje zonder export buiten de plaats waar het verhaal zich afspeelt.
    milieuwetten overtreedt : een hedendaads gemiddeld recyclagebedrijf overtreedt meer wetten.

    Om op de topic-vraag te antwoorden :
    Aan de jeugdseries, die deel uitmaakten van mijn jeugd heb ik goede herinneringen. Het laatste wat ik wil is deze series terugzien door de ogen van de (cynische) volwassene die ik nu ben.
    Eerlijkheid is het belangrijkste in een relatie. Als je daarover kan liegen, zit je gebeiteld
    "Bother," said Pooh, as the "cop killers" pierced his kevlar jacket.

  21. #21

    Standaard

    Inderdaad, dat was iets te hevig uitgedrukt, maar dat is het nu gewoon eenmaal. Dat gevoel heb ik ook bij GTST (geen jeugdserie maar goed ). Ligt denk ik aan het acteerwerk
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  22. #22

    Standaard

    Mensen Mensen... Rikkie en Slingertje :D

    Heel ver voor mijn tijd.. :o

    Ik d8 zelf meer aan bijv. boes, seabert en vooral Dommel, bassie en adriaan is nu op dvd alleen die ellendelingen hebben "de verzonken stad"
    nog niet uitgebr8. De beste serie die ze ooit hebben gemaakt als je het mij vraagt :lol:
    Some Birds Aren't Meant To Be Caged

    Recente aanwinsten: Finding Nemo US, Universal Monsters - Essential Collection, La Vita E Bella, Lawrence of Arabia

  23. #23

    Standaard

    Voor de geintrseerden verschijnt morgen.

    Bassie & Adriaan - En De Huilende Professor (Deel 1 t/m 3) iets voor Hanna meschien
    Bassie & Adriaan - Op Reis Door Curaçao
    Bassie & Adriaan - Op Reis Door Het Wilde Westen
    Bassie & Adriaan - Op Reis Door Las Vegas
    Bassie & Adriaan - Op Reis Door San Francisco

    Uitgegeven door: Bridge Entertainment

  24. #24

    Standaard

    Tita Tovenaar is mijn favoriete serie uit de jaren (19)70:

    http://www.dvd-home.nl/review/divers/tita1.htm

    Maar om nu nog te zeggen dat ik hem wil hebben, is denk ik hetzelfde als te zeggen: "ik wil weer kind zijn" en helaas dat gaat (nog) niet.

    Hoewel ik hem, denk ik, wel voor mijn dochter van 10 ga aanschaffen.

  25. #25

    Standaard

    Pipo (in kleur) en
    Suske en Wiske poppenkast

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •