Bekijk uitslag poll: HOE GAAN JULLIE OM MET GEKLETS TIJDENS EEN BIOSCOOPVOORSTEL

Stemmers
56. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Dit kan ik heel gemakkelijk naast me neerleggen of negeren.

    7 12,50%
  • Ik erger me eraan, maar zeg niets.

    25 44,64%
  • Ik erger me eraan en zeg er ook iets van.

    22 39,29%
  • Ik waarschuw het personeel van de bioscoop

    0 0%
  • Interesseert me helemaal niets als er geklets wordt

    2 3,57%
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 56 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Ergernis Huidige Bioscooppubliek

    Mijn grootste ergernis van dit moment (op filmgebied) is het huidige bioscooppubliek.
    Er zijn zoveel mensen, en niet alleen jeugd, die hun mond niet meer kunnen houden tijdens een bioscoopfilm. Constant commentaar op scenes, geklets als het even niet spectaculair genoeg is, gelach en gekrakeel onder elkaar, sjansende pubers, etc.
    Zelfs huilende baby's zijn al geen zeldzaamheid meer.

    Begrijp me niet verkeerd, ik kan best wel verdragen als er gepraat wordt tijdens een film, maar ik heb het idee dat het de laatste tijd behoorlijk de spuigaten uitloopt.


    Ik ben benieuwd hoe jullie een en ander ervaren, hoe jullie hier mee omgaan tijdens een voorstelling en andere dingen die je kwijt wil over dit onderwerp.

    Ik trek meestal mijn mond wel open als het te gortig wordt. Soms helpt het, en een enkele keer moet ik na afloop van de film "rennen voor mijn leven"...
    Now if you'll excuse me, I have a beam of light to catch (quote from K-PAX)

  2. #2

    Standaard

    Ik heb het vaak genoeg gehad, dat ik mensen naast mij vraag of ze niet in de lobby hun gesprek voort kunnen zetten.

    Ik kan mij 1 keer herinneren bij een film dat ik een stel vroeg of ze stil konden zijn en toen waren ze ook stil, maar begonnen naar de pauze weer te kletsen toen vroeg ik dus of ze kwamen om de film te zien of een gezellig gesprek te voeren, niet lang daarna stonden ze op en zijn ze weggegaan. Film vonden ze zeker niet zo boeiend.

    Nu moeten jullie niet denken dat ik iedereen die praat van mij wat te horen krijgt, maar alleen als ze hele gesprekken gaan voeren. Dan wordt het voor mij irritant.

    En vooral niet je mobieltje aan laten en gaan smsen met een vriend(in). Heb ik ook al eens meegemaakt. Tjezus wat was dat F*****G irritant zeg.
    DVDCollectie.nl - My DVDProfiler - 3-Star Trader / Safe Trader

  3. #3

    Standaard

    Ik kan me er inderdaad behoorlijk aan ergeren als mensen uitgebreid gesprekken gaan voeren tijdens een film. Of pubers die irritant met hun telefoontjes zitten te ***ten.

    Ik zie het meestal even aan. Als het echt heel erg wordt dan zeg ik wel wat maar meestal zijn mijn veel ongeduldiger vrienden mij voor

    Ik vind eigenlijk dat het bioscoop-personeel een veel ACTIEVERE rol moeten krijgen in bioscopen. Mensen controlleren op kaartjes alleen is niet genoeg. Ze moeten gewoon onder een film de zaal observeren en om de zoveel tijd even een rondje maken door de zaal (zonder dat het al te storend is voor het publiek). Mensen die zich niet kunnen gedragen dienen daar op aangesproken te worden en in geval van herhaling moeten ze uit de zaal verwijderd worden.

    Hiermee heb je al heel wat vervelende mensen te pakken denk ik.
    "Eat right, exercise, die anyway....."
    (Bumpersticker from The X-Files, Season 7, Episode "Fight Club")

    Mijn verzameling glimmende schijfjes

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tijntje
    Ik vind eigenlijk dat het bioscoop-personeel een veel ACTIEVERE rol moeten krijgen in bioscopen. Mensen controlleren op kaartjes alleen is niet genoeg. Ze moeten gewoon onder een film de zaal observeren en om de zoveel tijd even een rondje maken door de zaal (zonder dat het al te storend is voor het publiek). Mensen die zich niet kunnen gedragen dienen daar op aangesproken te worden en in geval van herhaling moeten ze uit de zaal verwijderd worden.

    Hiermee heb je al heel wat vervelende mensen te pakken denk ik.
    Het idee spreekt me op zich wel aan, maar wat krijg je dan: personeel gaat mensen aanspreken op hun gedrag of misschien zelfs verwijderen uit de zaal. Met als gevolg dat het flink rumoerig wordt, discussies van personeel met de "dader(s)" en misschien wel handtastelijkheden.
    Tsja, wat kunnen we als echte filmliefhebbers eigenlijk aan dit rotgedrag doen. Bijna niets, volgens mij.
    Ik spreek uit ervaring als ik stel dat je soms ook nog behoorlijk moet uitkijken dat je niet in elkaar geramd wordt na het aanspreken op iemands vervelende gedrag. Als je met een groep vrienden gaat zal dat wel meevallen, maar ik ga meestal alleen en soms met mijn zoon (13) en/of dochter (10). Daar kan ik natuurlijk weinig steun van verwachten bij eventuele bedreigingen.
    Now if you'll excuse me, I have a beam of light to catch (quote from K-PAX)

  5. #5

    Standaard

    Heel soms zeg ik er wat van, het ligt eraan wat ze precies aan het doen zijn en... wat voor mensen het zijn. Als het kleine blagen zijn dan geef je ze één giftige blik om ze stil te houden, maar als het bezopen pubers zijn heb ik geen zin in ruzie. Maar meestal is gewoon geirriteerd kijken of vriendelijk vragen of dat ook later kan genoeg. En zo niet? Blijven staren...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Buscemi

    Het idee spreekt me op zich wel aan, maar wat krijg je dan: personeel gaat mensen aanspreken op hun gedrag of misschien zelfs verwijderen uit de zaal. Met als gevolg dat het flink rumoerig wordt, discussies van personeel met de "dader(s)" en misschien wel handtastelijkheden.
    Tsja, wat kunnen we als echte filmliefhebbers eigenlijk aan dit rotgedrag doen. Bijna niets, volgens mij.
    Heb je ook weer gelijk in. Eigenlijk zouden ze standaard in elke bioscoop alle stoelen moeten uitrusten met een lanceer-optie. Net zoals in die Cup-a-soup reclame met "Louis", compleet met knoppenbord aan de muur
    Nee maar zonder gekheid, het is inderdaad een moeilijk oplosbaar en hardnekkig probleem. En toch denk ik dat mijn idee van "actiever personeel" op den duur wel z'n vruchten afwerpt. Ok het zal in het begin misschien wat onrustig zijn. Maar ik denk dat, wanneer men deze maatregelen echt goed volhoudt, de "lastpakken" dan vanzelf wel ontmoedigd raken. Dan hebben ze zoiets van "He bah, nee we gaan niet naar de bios hoor want daar zijn ze zo streng. Je mag niet eens ff sms'en of met elkaar kletsen want dan wordt je uit de zaal gegooid!?!"
    En dat is nou juist wat we willen!
    "Eat right, exercise, die anyway....."
    (Bumpersticker from The X-Files, Season 7, Episode "Fight Club")

    Mijn verzameling glimmende schijfjes

  7. #7

    Standaard

    Tijdens een van mijn drie keren dat ik nu TTT heb gezien moest een jongen achter mij continue alles uitleggen aan zijn vriendin, want die had FOTR niet gezien en die snapte er dus geen jota van. Heel irritant vooral omdat hij er zelf ook niet veel van begreep).

    Net als ieder ander erger ik me dood aan geouwehoer tijdens een bioscoopvoorstelling, maar meestal wordt er al door andere bezoekers direct iets van gezegd als het echt vervelend wordt.

    Gelukkig maar, want ik ben met mijn 1,67m en 53 kilo nou niet echt de aangewezen persoon om iemand "de mond te moeten snoeren".

    Ik heb echter nog nooit meegemaakt dat zoiets uit de hand liep en dat hoop ik ook nooit mee te maken.

    Ik ben dan ook van mening dat het geen oplossing is het bioscoop personeel als een soort uitsmijters of toezichthouders te laten optreden. dat werkt mijns inziens alleen provocerend. Behalve als de zaken uit de klauwen lopen, maar dat wordt nu uiteraard ook niet toegestaan.

    Ik bedoel, de biocoop moet toch gelijk staan aan een gezellig avondje uit en niet als een bezoek aan een bibliotheek waar je amper je mond durft open te doen.
    Very funny Scotty, now beam up my clothes!
    "Stop blowing holes in my ship!!"

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bahamut31
    Gelukkig maar, want ik ben met mijn 1,67m en 53 kilo nou niet echt de aangewezen persoon om iemand "de mond te moeten snoeren".

    Ik ben dan ook van mening dat het geen oplossing is het bioscoop personeel als een soort uitsmijters of toezichthouders te laten optreden. dat werkt mijns inziens alleen provocerend. Behalve als de zaken uit de klauwen lopen, maar dat wordt nu uiteraard ook niet toegestaan.

    Ik bedoel, de biocoop moet toch gelijk staan aan een gezellig avondje uit en niet als een bezoek aan een bibliotheek waar je amper je mond durft open te doen.
    Als vrouw kun je nog altijd andere charmes in de strijd gooien om mensen rustig te krijgen.
    Maar vergeef me mijn sexistische opmerking;

    Je hebt volkomen gelijk. Het moet inderdaad geen "begrafenis"-sfeer worden in de bioscoop. Echter, er zijn gewoon grenzen. Als je gezellig wil kleppen, ga dan naar de kroeg. En als bioscoop personeel als uitsmijter moet gaan functioneren zullen ze toch wat steviger personen moeten aannemen. Want hetgeen ik aan personeel zie lopen in de bioscopen waar ik kom zijn toch meestal jongens en meisjes van 17-18 jaar met een "gewoon" postuur.
    Now if you'll excuse me, I have a beam of light to catch (quote from K-PAX)

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Buscemi
    Als vrouw kun je nog altijd andere charmes in de strijd gooien om mensen rustig te krijgen.
    Jawel, maar ik zie me nog niet zo snel mijn "charmes" gebruiken om een groepje melige tienermeisjes met hormoonproblemen tijdens een DiCaprio of Eminem film stil te krijgen.
    Very funny Scotty, now beam up my clothes!
    "Stop blowing holes in my ship!!"

  10. #10

    Standaard

    praten heb ik meestal geen last van. Maar wel van die aso's die in de stoel achterje b.v. hun benen over jou rugleuning heen leggen, of dat je b.v. een paar knieën in je rugvoeld. Dat ze hun voeten echt op de stoel leggen was toen snelw eer over anders had ik er wel wat van gezegd. Meestal zeg ik er niets van. Je moet ook niet als gozer van 14 gaan vragen aan een asovan 23 of ze misschien ff stil willen zijn of die knieën uit je rug willen halen.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bahamut31
    Behalve als de zaken uit de klauwen lopen, maar dat wordt nu uiteraard ook niet toegestaan.

    Ik bedoel, de biocoop moet toch gelijk staan aan een gezellig avondje uit en niet als een bezoek aan een bibliotheek waar je amper je mond durft open te doen.
    Ben ik het ook helemaal mee eens. Ik maak zelf ook regelmatig opmerkingen tijdens een film. Vooral als ik met een groep vrienden ben. Maar alleen als daar aanleiding voor is. Ik vind ook dat het "gewoon gezellig" moet blijven in de bios.

    Maar ik blijf wel bij mijn mening in m'n eerdere post over "actiever bios personeel". Ik bedoel, vaak verziekt een heel klein goepje het voor de rest. En dan vindt ik het echt niet erg als er dan personeel komt die ze komt waarschuwen of verwijderen.

    Enne Sonyman, gewoon je mond opendoen. Je zult verbaasd zijn over hoe ze reageren. Vaak denken ze van "Die uk durft toch niks.". Bewijs ze het ongelijk
    "Eat right, exercise, die anyway....."
    (Bumpersticker from The X-Files, Season 7, Episode "Fight Club")

    Mijn verzameling glimmende schijfjes

  12. #12

    Standaard

    Ik zeg er ook niks van, want dan stoor je in feite nog meer. Meestal heb ik last van die pubermeisjes die alleen maar bezig zijn met alles behalve de film. Vooral bij spannende films zijn ze irritant, want dan leven ze zogenaamd mee.
    Trouwens niet gelezen dat Robert Redford zich nogal aan Britney geërgerd heeft... Deze puber kwam ook met "haar gevolg" die Bios in en heeft ook de hele film zitten kwebbelen, bellen etc. Tot overmaat van ramp ging ze vervolgens ook nog eens voor het einde van de film weg
    Tja, hoe zou het komen dat de giebeltrutjes van tegenwoordig ook zo'n gedrag vertonen...

  13. #13

    Standaard

    Ik erger me er rot aan en zeg er wat van..
    alhoewel ik ook wel eerst kijk wat voor vlees ik in de kuip heb...
    als het een paar brede harrie's zijn en ik ben samen met een vriendin, zal ik het waarschijnlijk laten bij een paar diepe, geïrriteerde zuchten..
    The greatest thing, you'll ever learn,
    is just to love, and be loved in return...

  14. #14

    Standaard

    Originally posted by Hanna [B]als het een paar brede harrie's zijn en ik ben samen met een vriendin, zal ik het waarschijnlijk laten bij een paar diepe, geïrriteerde zuchten..
    Mooie uitspraak: "brede Harrie's"
    Maar waarom zou je er dan niets van zeggen... deze mannen zullen jou en je vriendin toch zeker met rust laten. Anders valt toch gelijk de hele zaal over hun heen...
    Now if you'll excuse me, I have a beam of light to catch (quote from K-PAX)

  15. #15

    Standaard

    hmm
    bij onze bioscoop heb ik er bijna nooit last van , behalve bij lachfilms want dan word er gelachen


  16. #16

    Standaard

    Na veel gezeik in bioscopen ben ik ze maar gewoon gaan mijden. Te vaak geblaat, geleuter, mensen die met andere dingen bezig zijn dan film kijken en als je er wat van zegt een grote mond terug. Daar betaal je dus 8+6(parkeren) =14 euro voor.

    Mijn bioscoopbezoeken zijn nu tot een minimumbeperkt en zoek ook de meest ongangbare tijden uit om ze te zien (zo heb ik ep2 om 12 uur s'middags op zaterdag gekeken, de meeste mensen hebben het dan te druk met winkelen )

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Technoid
    en zoek ook de meest ongangbare tijden uit om ze te zien (zo heb ik ep2 om 12 uur s'middags op zaterdag gekeken, de meeste mensen hebben het dan te druk met winkelen )
    Dit is misschien op dit moment wel de enige juiste manier indien je een film rustig wil gaan bekijken in de bioscoop.
    Ik heb dit vorig jaar gedaan toen Red Dragon in Belgie in de bioscoop kwam (twee weken eerder dan bij ons). Ik heb toen om 13.00 vrij genomen, naar de Euroscoop in Maasmechelen gereden en vanaf 14.00 uur lekker genoten van deze film (samen met nog één ander persoon in de zaal).
    Helaas kan ik dit maar zelden doen omdat mijn vakantiedagen/vrije uren dit zelden toelaten (ik sta meestal halverwege het jaar al op een zeer miniem aantal verlofdagen )
    Now if you'll excuse me, I have a beam of light to catch (quote from K-PAX)

  18. #18
    skin
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Technoid
    Na veel gezeik in bioscopen ben ik ze maar gewoon gaan mijden. Te vaak geblaat, geleuter, mensen die met andere dingen bezig zijn dan film kijken en als je er wat van zegt een grote mond terug. Daar betaal je dus 8+6(parkeren) =14 euro voor.

    Mijn bioscoopbezoeken zijn nu tot een minimumbeperkt en zoek ook de meest ongangbare tijden uit om ze te zien (zo heb ik ep2 om 12 uur s'middags op zaterdag gekeken, de meeste mensen hebben het dan te druk met winkelen )
    doe ik al jaren, s'middags naar de film, geen hond (of OHen) in de zaal, helemaal geweldig.

  19. #19

    Standaard

    ga ook vooral niet tijdens de vakanties naar de bios. dat is pas echt een verschrikking.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skin
    doe ik al jaren, s'middags naar de film, geen hond (of OHen) in de zaal, helemaal geweldig.
    OHen ??? Zou natuurlijk Ouwe Hoeren kunnen betekenen.
    Geen wonder dat je die s'middags niet in de zaal ziet, die draaien meestal nachtdiensten dus die slapen dan nog.
    Maar even zonder OH....het is helaas niet voor iedereen weggelegd om s'middags naar de bioscoop te gaan. En zaterdag- of zondagmiddag is natuurlijk ook geen optie, want dan is bovengenoemd probleem natuurlijk het ergst...
    Al die ouders die hun kroost een paar uurtjes in de bioscoop "dumpen" om zelf even "vrij" te zijn. En meestal in een film waar ze gezien hun leeftijd eigenlijk nog lang niet aan toe zijn. Stuit ik gelijk op een nieuw probleem: waarom houden de bisocopen zich meestal niet aan de minimumleeftijd?
    Kan ik natuurlijk zelf wel beantwoorden: inkomstenderving!
    Now if you'll excuse me, I have a beam of light to catch (quote from K-PAX)

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skin

    doe ik al jaren, s'middags naar de film, geen hond (of OHen) in de zaal, helemaal geweldig.
    Helaas kan ik dat alleen in het weekend, en meestal heb ik het dan ook te druk met ellende waar ik door de weeks geen tijd voor heb.

    Daarom beperk ik mij tot films die echt echt echt wil zien...

  22. #22

    Standaard

    Ik erger me aan de mensen die storend werken in een bioscoopzaal. En natuurlijk zal ik er ook iets van zeggen.
    Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik mijn kritiek beperk tot de personen van wie ik weet dat ik ze aankan.
    Ik ga geen conflict aan met een half dozijn Neanderthalers.
    Eerlijkheid is het belangrijkste in een relatie. Als je daarover kan liegen, zit je gebeiteld
    "Bother," said Pooh, as the "cop killers" pierced his kevlar jacket.

  23. #23

    Standaard

    Ik heb er in het algemeen niet zo heel veel last van. Meestal houdt het geouwehoer wel op op het moment dat de werkelijke film begint.
    'You can always count on Americans to do the right thing ... After they've tried everything else.'
    - Winston Churchill -

  24. #24

    Standaard

    Ik erger me eraan maar zeg niets, ik w8 tot een ander er wat van zegt, af en toe heb je van die bijdehandten die gelijk schreeuw hey hou je kop is.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Buscemi

    Mooie uitspraak: "brede Harrie's"
    Maar waarom zou je er dan niets van zeggen... deze mannen zullen jou en je vriendin toch zeker met rust laten. Anders valt toch gelijk de hele zaal over hun heen...
    Ben jij echt iemand van de naïeve garde die daar nog in gelooft?
    Voorbeeldje:
    Paar weken geleden hier niet ver vandaan op station Churchillplein een meisje spontaan verkracht door één man. er waren zeker vijftig ooggetuigen.
    ALLEMAAL stonden ze er bij en keken ze ernaar. er werd niet eens de moeite genomen om een nummer van de politie te bellen!!
    op sympathie en steun van mensen om me heen zal ik dus ook echt niet rekenen...helaas maar al te waar
    The greatest thing, you'll ever learn,
    is just to love, and be loved in return...

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •