Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 59 worden weergegeven.

Discussie: Avalon

  1. #1

    Standaard Avalon

    Sodeju, ik heb net even de film "Avalon" gekeken, wat een ervaring zeg. Ligt het aan mij of is dit echt de mooist gefilmde film ooit?
    Beetje overdreven maybe, maar de cinematografie is toch erg sterk moet je toegeven.

    En het verhaal, erg Matrix-achtig met nog genoeg om zelf uit te puzzelen. Ik was onder de indruk in ieder geval.

    Ik ga hem zeker nog vaker zien, wat een wereldfilm. Graag jullie gedachten/analyses/etc... hierover.

  2. #2

    Standaard

    Ik vond hem ook briljant, evenals de andere films van regisseur Oshii en scenarist Ito... Zal hem ook nog vele malen kijken. Krijgt van mij zonder meer vijf sterren!
    StarTrader

  3. #3

    Standaard

    De film ziet er zeker fantastisch en ook uniek uit. Het tempo en de deprimerende sfeer bevalt mij ook wel, maar, hoewel Avalon van begin tot eind fascinerend is, op inhoudelijk vlak schiet de film toch iets te kort.

    Een film waar de meningen over verdeeld zullen zijn. Het is er in ieder geval één die je in ieder geval moet huren

  4. #4

    Standaard

    Ik vond de film inhoudelijk geweldig! Al die vragen over het bestaan, realiteiten, etc. die ook in bijvoorbeeld Ghost in the Shell zaten....

    Als je dit inhoudelijk niet goed vond, mag je Solaris van Tarkovsky en de films van David Lynch ook wel bij het grofvuil zetten...


    Ach ja, gelukkig zijn de meningen verdeeld :wink:
    StarTrader

  5. #5

    Standaard

    FYI, Solyaris is toevallig mijn favoriete film aller tijden, en ik denk niet dat je kan ontkennen dat Andrei Tarkovsky, zeker op inhoudelijk vlak, van een wat hoger niveau is dan Mamoru Oshii (en alle andere filmmakers eigenlijk). Het is trouwens wel overduidelijk dat er in Avalon enkele verwijzingen naar Stalker zitten.

    P.S. Lynch is ook één van m'n favoriete cineasten..

  6. #6

    Standaard

    Als je dit inhoudelijk niet goed vond, mag je Solaris van Tarkovsky en de films van David Lynch ook wel bij het grofvuil zetten
    David lynch films heb ik dan ook inmiddels verbannen, de man heeft de gave om een super interresant begin volledig de stront in te helpen, aan het einde heb je zoiets van "dit sloeg weer nergens op"

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ghast
    David lynch films heb ik dan ook inmiddels verbannen, de man heeft de gave om een super interresant begin volledig de stront in te helpen, aan het einde heb je zoiets van "dit sloeg weer nergens op"
    Bij Blue Velvet had ik eigenlijk het omgekeerde

  8. #8

    Standaard

    ik vind avalon een matige film, de verpakking is mooi , de inhoud wist mij bij momenten nt meer te bemoeien. niet slecht maar had er meer van verwacht.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ghast
    David lynch films heb ik dan ook inmiddels verbannen, de man heeft de gave om een super interresant begin volledig de stront in te helpen, aan het einde heb je zoiets van "dit sloeg weer nergens op"
    Ik vond Lost Highway bijvoorbeeld een van de beste ontknopingen hebben die ik ooit heb mogen aanschouwen. En kent iemand Chasing Sleep toevallig?
    StarTrader

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thijs Gloger
    Ik vond Lost Highway bijvoorbeeld een van de beste ontknopingen hebben die ik ooit heb mogen aanschouwen. En kent iemand Chasing Sleep toevallig?
    Chasing Sleep valt best te pruimen. Jeff Daniels is warschijnlijk één van de meest onderschatte acteurs van de latste jaren.
    Eerlijkheid is het belangrijkste in een relatie. Als je daarover kan liegen, zit je gebeiteld
    "Bother," said Pooh, as the "cop killers" pierced his kevlar jacket.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thijs Gloger
    Ik vond de film inhoudelijk geweldig! Al die vragen over het bestaan, realiteiten, etc. die ook in bijvoorbeeld Ghost in the Shell zaten....
    Heb Avalon nog niet gezien maar iedereen maakt de vergelijking met Ghost in the Shell.
    Deze film kan dan maar beter mijn verwachtingen inlossen want er wordt vergeleken met het beste van het beste.
    Eerlijkheid is het belangrijkste in een relatie. Als je daarover kan liegen, zit je gebeiteld
    "Bother," said Pooh, as the "cop killers" pierced his kevlar jacket.

  12. #12

    Standaard

    Yup. Het is niet gemakkelijk om een film van Ghost in the Shell-niveau te maken, doch mijns inziens is het Oshii gelukt. Chasing Sleep vond ikzelf eveneens geniaal, na vele malen kijken is ie nog steeds interessant. Lijkt trouwens wel erg sterk op films van Lynch...
    StarTrader

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thijs Gloger
    Yup. Het is niet gemakkelijk om een film van Ghost in the Shell-niveau te maken, doch mijns inziens is het Oshii gelukt.
    Okay... Ik zal je weten te vinden als het niet zo is. :wink:
    Eerlijkheid is het belangrijkste in een relatie. Als je daarover kan liegen, zit je gebeiteld
    "Bother," said Pooh, as the "cop killers" pierced his kevlar jacket.

  14. #14

    Standaard

    Deze gaan we binnenkort maar eens huren. De verpakking zag ik laatst heeeeeel verleidelijk bij FRS in de schappen staan, zodanig dat ik me al begon af te vragen wat voor film dit nou was. Ik ben benieuwd.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gabriel B.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thijs Gloger
    Yup. Het is niet gemakkelijk om een film van Ghost in the Shell-niveau te maken, doch mijns inziens is het Oshii gelukt.
    Okay... Ik zal je weten te vinden als het niet zo is. :wink:
    Mijns inziens is het ook gelukt. Deze film heeft gewoon zo´n aparte stijl, zoiets heb je gewoon nog nooit eerder gezien, gegarandeerd! Dusse.... als hij tegenvalt heb je een hoop bezoekjes af te werken denk ik... je krijgt het nog druk.

  16. #16

    Standaard

    Ik heb 'm indertijd in de bios gezien, en was ook zeer onder de indruk
    - I want peace on earth and good will toward man.
    - We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    Strips? stripinfo.be | Drum 'n' Bass? drumnbass.be

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Dusse.... als hij tegenvalt heb je een hoop bezoekjes af te werken denk ik... je krijgt het nog druk.
    Als Jay & Silent Bob het kunnen, kan ik het ook. :wink:
    Eerlijkheid is het belangrijkste in een relatie. Als je daarover kan liegen, zit je gebeiteld
    "Bother," said Pooh, as the "cop killers" pierced his kevlar jacket.

  18. #18

    Standaard In de verdediging

    (shit ik moet naar bed)

    Oh, David Lynch werd afgekraakt. Nou, even in de verdediging. Zijn films slaan wel DEGELIJK ergens op!! Ze hebben wel degelijk betekenis en boodschap. Het is alleen voor sommige mensen moeilijk te begrijpen. En dat is natuurlijk niet erg hoor, maar Lynch haalt zijn films niet door de stront. Ik heb onlangs zijn film Eraserhead gekocht en gezien en het was de tweede keer dat ik deze zag. En toen werd het me duidelijk waar het nou over ging. De eerste keer had ik zoiets van....ehm...ja...oke! Maar nu is het gewoon onwijs gaaf dat je er een betekenis aan hebt kunnen geven.

    Daarom is David Lynch zo onwijs gaaf. Je kan trots op jezelf zijn als je erachter komt wat hij bedoelt :).

    Even On Topic nu.
    Avalon heb ik gezien en ik vond hem tegenvallen. De muziek was keigaaf, maar de kwaliteit van het geluid was zoooo bagger. Dat was wel jammer. Maar goed, de film heeft me niet echt kunnen boeien. Het was erg mooi gefilmd maar het verhaal was erg slap vond ik. Niet interessant genoeg, sorry.

    MeanRat

  19. #19

    Standaard vet!

    Avalon is te koop met DTS track en 2 dvd's, 25 euro bij Bart Smit

    ik heb hem ook , en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van deze regisseur, hij creeert een erg aparte sfeer en brengt prachtige FX
    in beeld.

    het verhaal was voor mij wat lastig, maar bij elke daarop volgende keer wordt hij steeds duidelijker, enne... je moet inderdaad openstaan voor films zoals dit, en ook voor die van David Lynch, heb Mulholland Drive gekocht, en ik zat de hele tijd van .... huh! ... maar toch is hij begrijpelijk

    ik hou wel van films waar je bij moet nadenken, ipv van al die standaard Hollywood films..
    :wink:
    do you like white stockings?

  20. #20

    Standaard Re: vet!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Enzo
    ik hou wel van films waar je bij moet nadenken, ipv van al die standaard Hollywood films..
    :wink:
    Ahhhhh, dat doet me deugd te horen! Inderdaad, die standaard Hollywoodfilms noem ik dus altijd verstand-op-nul-films. Dat is geen negatieve uitspraak ofzo, want ik heb zelf Lord of the Rings ook op DvD (al was dat een kadootje, zelf had ik hem niet gekocht) en daarvan heb ik ook erg genoten hoor. Maar inderdaad, films waar je over na moet denken blijven vaak veel meer hangen en doen mij ook veel meer.

    MeanRat

  21. #21

    Standaard Re: vet!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Enzo
    Avalon is te koop met DTS track en 2 dvd's, 25 euro bij Bart Smit
    Ah, goed te horen. Bij gebrek aan recentie: zijn de extra's goed?
    - I want peace on earth and good will toward man.
    - We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    Strips? stripinfo.be | Drum 'n' Bass? drumnbass.be

  22. #22

    Standaard Re: In de verdediging

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Meanrat
    de kwaliteit van het geluid was zoooo bagger. Dat was wel jammer.
    ?!? Ik vind dit dus echt een zeer goede soundtrack... wat vond je zo slecht aan het geluid dan?

  23. #23

    Standaard Re: vet!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Surya
    Bij gebrek aan recentie: zijn de extra's goed?
    Er staan vrij veel extra's op, heb ze alleen nog niet gekeken... dus nog even geduld... de recensie volgt snel...

  24. #24

    Standaard

    Na deze vele lovende reacties gelezen te hebben, kon ik hem niet laten liggen. Heb de film echt nog nooit gezien, dus dit is een volledig blinde aankoop. Maar ik houd wel van vage film, van David Lynch films en van The Matrix, dus als het goed is zal hij voor mij niet tegenvallen.

    By the way (voor de twijfelaars): Heb hem gekocht bij de FRS op de Lijnbaan (Rotterdam) waar de 2 disk ligt voor €19,99 - €2,- (kortingspas) = €17,99!!!

  25. #25
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Is de oorspronkelijke taal Frans of Pools?

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •