Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 219 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Injokes, nitpicks en andere filmweetjes!

    Ik was benieuwd wat jullie de leukste injoke vinden die je in 'n film tegenkwam. Voor degenen die dat niet weten: 'n injoke is 'n grap die de makers expres in hun film laten zien.

    Twee van de injokes die ik bijvoorbeeld leuk vindt is 'n groepje E.T.'s in Star Wars: The Phantom Menace en regisseur Wes Craven die zichzelf 'n cameotje gaf in Scream 1 als de als Freddy Krueger verkleden concierge.
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  2. #2
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard Re: Wat vinden jullie de leukste injoke?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cinemaniac
    regisseur Wes Craven die zichzelf 'n cameotje gaf in Scream 1
    Zo heb je ook Peter Jackson die in elk van zijn films wel eens opduikt.

    Als hij zo gewicht blijft bijkomen kan hij binnenkort zelf King Kong gaan spelen ...

  3. #3

    Standaard

    Ik weet niet of het een injoke is?! maar het begin van Austin Powers in Goldmember is fantastisch. Tom Cruis, Gwyneth Paltrow, Danny DeVito, Kevin Spacy & Steven Spielberg die zichzelf voor *** zetten. Geweldig....

  4. #4

    Standaard

    De veel te veel om op te noemen injokes in X-men en X2. ("what did you perfer? yellow spandex")

    En ontzettend grappig is ook hoe Peter Jackson zichzelf ook altijd de smerigste rol aan weet te meten. Zoals in FOTR dat hij 1 seconde als lallende dronkelap voorbij komt

    De ET's in Star Wars zijn weer een reactie op de film ET, waar hij bij halloween iemand als Yoda ziet en dan zegt: "Home..."

    Te veel om op te noemen, ik ga deze thread zeker even in de gaten houden


  5. #5

    Standaard

    Moest laatst erg lachen toen ik The Big Lebowski weer eens ging kijken (blijft een briljante film)

    Op een gegeven moment zit er dan zo'n scene in met 'Dude? Where's your car'. Yeah, Where's you car Dude?'

    Weet meteen waar die slappe film 'Dude Where's my car' van gejat is.

  6. #6
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Timothy
    "what did you perfer? yellow spandex"
    Ja en dat hij dan naar Jean Grey kijkt en zij lacht .. dat vond ik heel grappig ... intelligent grappig.

  7. #7

    Standaard

    Ik noem even een paar voorbeelden.

    Schiet me te binnen. Peter Parker in gesprek met Aunt May.
    You're not Superman, you know!

    En andere bekende is voor Buffy fans.
    In de film wordt tegen een cheerleader team het volgende gezegd Let's just beat these 'Buffy's' down! In dat cheeleaderteam zaten Clare Kramer, Nicole Bilderback & Eliza Dushku. Deze 3 dames hebben in de TV serie Buffy The Vampire Slayer gespeeld.

    Buffy's vrienden (of bende) worden soms de Scooby gang genoemd. Sarah Michelle Gellar (Buffy) speelt Daphne in de Scooby Doo films.

    Een X2 connectie. Bryan Singer speelt een zeer onopvallend bijrol in Star Trek: Nemesis

    In Deep Blue Sea heeft een haai dezelfde nummerplaat als die in Jaws. Over Jaws gesproken. Volgens Back To The Future 2 komt er een Jaws 19 (gemaakt door de echte zoon van Steven).

  8. #8

    Standaard

    Niet echt een joke, maar:

    Hoe Hitchcock in al zijn films even opduikt.

    Ik weet niet meer welke film het was(volgens mij the Birds), maar er was er 1tje waarin een hele meute mensen aan het lachen en schreeuwen was. Als je goed kijkt zie je Hitchcock er ook tussen staan als enige die niet lacht en schreeuwt.
    DVDCollectie.nl - My DVDProfiler - 3-Star Trader / Safe Trader

  9. #9

    Standaard

    De twee injokes in Star Wars: Attack of the Clones:

    De cafetaria-scene waar Obi-Wan Kenobi tegen Anakin Skywalker zegt: "Why do I have the feeling that you gonna be the death of me?" en de scene waar de AA-9 vrachtvoerder (met Anakin, Padme en R2-D2 aan boord) arriveert op Naboo Airport. Als je helemaal naar links kijkt, zie je de Millenium Falcon.
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  10. #10

    Standaard

    * In Star Wars: A New Hope is duidelijk te zien hoe een stormtrooper zijn kop stoot tegen de dorpel van de iets te lage deur. Niet eruit geknipt.
    En in Attack of the Clones is te zien hoe Jango Fett -de bron voor alle latere toekomstige stormtrooper-klonen- min of meer op de zelfde manier zijn kop stoot bij het instappen van het al wegvliegende schip. Behoorlijk over nagedacht en wel grappig

    * In Clockwork Orange is een LP te zien met een cover van 2001: A Space Odyssey

    * Jaws 19 in Back to the Future II (en in de BTTF zijn nog wel meer grapjes te vinden)
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cinemaniac
    Als je helemaal naar links kijkt, zie je de Millenium Falcon.
    Dat is me nooit opgevallen. Zal er de volgende keer op letten
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  12. #12

    Standaard

    Lex, weet je ook wie de regisseur is van Jaws 19

    En ander grapje in BTTF II. In dat antiek winkeltje zie je spullen van Roger Rabbit.

    Recent. Die Another Day. Die film zit vol met verwijzingen naar vele Bond films. Een andere verwijzing in DAD is het boek A Field Guide to the Birds of the West Indies.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marco
    Weet je ook wie de regisseur is van Jaws 19
    Spielberg III ?
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marco
    Weet je ook wie de regisseur is van Jaws 19
    Spielberg III ?
    Max Spielberg. En dat is de echte zoon van Spielberg.

  15. #15

    Standaard

    Dit is 'n hele leuke:

    In 2010 (het vervolg op Stanley Kubrick's legendarische 2001: A Space Odyssey) komt 'n scene voor waarin 'n verpleegster Time magazine zit te lezen, op de cover zie je Kubrick samen met schrijver Arthur C. Clarke staan.
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Timothy
    De veel te veel om op te noemen injokes in X-men en X2. ("what did you perfer? yellow spandex")
    Ik was bij mij in de bios de enige die helemaal dubbel lag hierom. Zie je opeens iedereen om je heen je gek aan zitten te kijken.
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FLEPSER
    Ik weet niet of het een injoke is?! maar het begin van Austin Powers in Goldmember is fantastisch. Tom Cruis, Gwyneth Paltrow, Danny DeVito, Kevin Spacy & Steven Spielberg die zichzelf voor *** zetten. Geweldig....
    Zo ken ik er nog 2 uit dezelfde film..

    - Goldmember "Hollander" die scheisse roept ?
    - John Travolta die de rol van Goldmember claimt (die in veel van zijn films opmerkingen maakt over holland, meest bekende is uiteraard Pulp Fiction).
    that's not a tool, that's a goddamn brick! (gone in 60 seconds)

    Mijn collectie
    Bordeaux is Co-StarTrader en Safetrader

  18. #18

    Standaard

    Hier nog 'n paar injokes:

    SPIDER-MAN: In 't ziekenhuis wordt Dr. Curt Conners opgeroepen. Deze is beter bekend als Spidey's vijand The Lizard.

    RAIDERS OF THE LOST ARK: Aan de zijkant van de watervliegtuig waarmee Indy weet te ontsnappen, staat OB-CPO op, 'n verwijzing naar Obi-Wan Kenobi en C-3PO.

    INDIANA JONES AND THE TEMPLE OF DOOM: De nachtclub waar Indy in 't begin van de film problemen krijgt met Chinese gangsters heet Club Obi-Wan.

    STAR WARS - A NEW HOPE: Op de Death Star zit Princess Leia gevangen in celblock 1138, uiteraard vernoemd naar George Lucas' experimentele film THX 1138.
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  19. #19

    Standaard

    In veel disneyfilms : erg leuke vond ik in
    - Hercules, het scar-leeuwenpak
    - toy story 2, heinrich uit a bug's life die op een plant zit

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cinemaniac
    STAR WARS - A NEW HOPE: Op de Death Star zit Princess Leia gevangen in celblock 1138, uiteraard vernoemd naar George Lucas' experimentele film THX 1138.
    THX1138 is ook op een kentekenplaat van 1 van de auto's te zien in American Graffiti
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  21. #21

    Standaard

    Bekende regisseurs die opduiken in de films van John Landis, zoals Steven Spielberg in The Blues Brothers en George Lucas in Beverly Hills Cop III.

    Ook Jonathon Demme geeft z'n mentor, B-filmkoning Roger Corman een rolletje in een film, zoals Philadelphia en The Silence of the Lambs.
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  22. #22

    Standaard

    Je kan deze thread ook gebruiken voor nitpicks, dat is zeg maar 't tegenovergestelde van 'n injoke, oftewel 'n grap die onbedoeld in de film terecht is gekomen, ook wel filmfout genoemd.

    Bijvoorbeeld 'n cameraploeg die op de ruit van 'n auto te zien is of (en dat is misschien wel de meest voorkomende filmfout ooit) microfoons die van boven af in beeld verschijnen.
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  23. #23

    Standaard

    Hier onder een selectie van bijzondere optredens in de film "Into the night", ook van John Landis.

    David Cronenberg .... Group Supervisor
    John Landis .... Savak
    Don Siegel .... Embarrassed Man
    David Bowie .... Colin Morris
    Roger Vadim .... Monsieur Melville
    Lawrence Kasdan .... Detective #2
    Jonathan Demme .... Federal Agent

  24. #24

    Standaard

    Mel Gibson die in Maverick z'n overvaller ontmaskert: Danny Glover, z'n partner in de Lethal Weapon-serie.
    Deze week nog op tv: Dave, waarin Kevin Kline als dubbelganger de president vervangt als die in een coma raakt. En de enige die in het openbaar z'n wantrouwen kenbaar maakt is complotten-koning nr. 1: Oliver Stone in een hilarische cameo.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  25. #25
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cinemaniac
    microfoons die van boven af in beeld verschijnen.
    Bestaan er geen Simpsons afleveringen waarin dit voorvalt?

Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •