Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 26 worden weergegeven.

Discussie: Nosferatu 1922

  1. #1

    Standaard Nosferatu 1922

    Op de diverse sites kom ik verschillende releases tegen van Nosferatu
    uit 1922. Kan iemand mij adviseren welke versie ik het beste aan kan schaffen? Tot nu toe ben ik tegengekomen:

    2 disk versie bfi versie stonevision versie

    Wellicht zijn er nog andere versies in omloop, ik verneem het graag. (ook waar verkrijgbaar en evt de prijs)

  2. #2

    Standaard

    De BFI versie:

    Region 2 (PAL)
    Single Layer (DVD 5)
    89 Minutes
    B /W with color tints
    AR: 1.33:1 FF / orig. Pres. in 1.33:1 FF
    2.0 Dolby Digital Stereo Orchestral Score
    Subt: none - original Intertitles in English
    Extras: Video Essay by Professor Sir Christoper Frayling (Author Of 'Vampires') (24"), On-screen Biographies of FW Murnau and James Bernard (Who Composed the New Music Score) Downloadable ROM content of Notes by Enno Patalas On the Restoration of the Film
    1922 Decla-Bioscop Film

    Eureka versie:

    Region 2 (PAL)
    2-Disc Set
    Disc 1: Dual Layer (DVD 9)
    Disc 2: Single Layer (DVD 5)
    89 Minutes
    Disc 1: Sepia
    Disc 2: B /W with color tints;
    AR: 1.33:1 FF / orig. Pres. in 1.33:1 FF
    5.1 Dolby Digital Stereo Orchestral Score by Art Zoyd
    Subt: none - Intertitles in English (not fully restored)
    Extras: Commentary Track Trailer of 'Shadow Of The Vampire' Special Footage (Narrative Depiction of Supplementary Images of Original Sketches, Artworks and Postcards - Basis for Film Production Theatrical Posters of The Time Origins of Vampires Nosferatu's Controversy Sepia & Black and White Versions On Separate Discs
    1922 Decla-Bioscop Film

    Als je een creditcard hebt zou ik bij www.play.com kijken.
    daar zullen ze de eerste twee wel hebben aangezien het britse uitgaven zijn. De derde is ook bij play te koop.

  3. #3

    Standaard

    Dank je, maar welke release is de beste (betere is wellicht meer op z'n plaats)?

  4. #4

    Standaard

    Moeilijk te zeggen.

    De Eureka versie heeft beter geluid. en Eureka heeft een goede naam op het gebied van duitse zwijgende films.

    De BFI heeft Christopher Frayling, en dat is een kenner op dit gebied en een boeiend verteller.

    Ik zou voor de Eureka versie gaan en het boek van Vampires van Frayling erbij kopen

  5. #5
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Op deze website vind je een vergelijkende recensie tussen de BFI versie en de Eureka versie.
    De andere versie die je noemde zou ik laten liggen, die is namelijk ingekort met een minuut of dertig en duurt maar 64 minuten.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Ik zou voor de Eureka versie gaan en het boek van Vampires van Frayling erbij kopen
    Bedankt voor de tip over het boek!
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  6. #6

    Standaard

    Neigde eerst sterk naar de Eureka versie maar gezien het feit dat deze modern synthesizer geluid bevat denk ik dat ik nu meer voel voor de BFI versie...

  7. #7
    popcorn
    Guest

    Standaard

    Welke versie biedt de Free Record Shop eigenlijk aan (voor 14,95) ?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door popcorn
    Welke versie biedt de Free Record Shop eigenlijk aan (voor 14,95) ?
    Geen idee, moeilijk te zeggen er staat nl alleen dat ie van Vision is, dus neem aan dat 't de hierbovengenoemde StoneVision versie is, maar het zou ook de 1979 versie van Werner Herzog kunnen zijn met Klaus Kinski (kweet niet van welke maatschappij die is).

    Ik heb Btw, de Eureka versie en ben er blij mee, al vind ik de Score soms erg irritant. Maar voor de rest wel leuke extra's ze gaan bijv langs de hedendaagse locaties waar de film destijds is opgenomen.
    - In the end the love you take, is equal to the love you make - The Beatles

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door popcorn
    Welke versie biedt de Free Record Shop eigenlijk aan (voor 14,95) ?
    FRS biedt een kale eureka versie aan voor 14,95
    dus niet de 2-disk versie.

  10. #10

    Standaard

    Nosferatu, Eureka versie, vorige week nog bij Splash gekocht voor 13 Euro (veel andere Eureka aanbiedingen bij Splash!).

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    De Eureka versie heeft beter geluid. en Eureka heeft een goede naam op het gebied van duitse zwijgende films.
    Waar heb je het dan over? De 5.1 moderne synthesizer track tegenover een 2.0 orkest score. Want verder is er geen geluid. Ik zou eerder geneigd zijn te kiezen voor de orkest score.

    Op die website die Eddy noemde stond ook het volgende over de BFI versie:

    Crucially, this version is colour tinted, whereas the two Eureka versions - sepia tinted and black and white - are not. In this regard the BFI version is certainly an improvement, as we can now see that Nosferatu is only active in the blue-tinted night scenes and so, for the first time, his disintegration in the daylight makes sense.
    DVDRegionCompare zegt ook nog eens het volgende:

    The BFI edition features the longer cut and a good transfer with more accurate colour tinting than Image SE. It does have a new musical score by James Bernard (who scored many of the classic Hammer horror movies - including the 1958 Dracula), which has been reported to be superior to all other musical scores for Nosferatu.
    Ik kies denk ik maar voor de BFI versie.

  12. #12
    popcorn
    Guest

    Standaard

    Waarom zijn dit soort films niet in een fatsoenlijke versie gewoon in Nederland verkrijgbaar... zucht... zonder creditcard kom je nergens...snif

  13. #13
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door popcorn
    Waarom zijn dit soort films niet in een fatsoenlijke versie gewoon in Nederland verkrijgbaar... zucht... zonder creditcard kom je nergens...snif
    Je kan soms bij de betere boekhandel ook dvd's bestellen. Zo is er in Groningen een boekhandel die allerlei dvd's (waaronder veel UK import) heeft waaronder Nosferatu, maar ook films van Tarkovsky, Kurosawa, Eisenstein etc. Ik weet dat er meer boekhandels zijn die een dergelijke afdeling hebben en waar je dergelijke films kan kopen. De prijzen liggen soms wel wat aan de hoge kant, maar je kan altijd eens kijken en vragen of ze kunnen bestellen wat je wilt hebben.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  14. #14

    Standaard

    Zelf heb ik de Eureka SE en die kan ik zeker aanraden: er zit een leuk pakket extra's bij en de beeldkwaliteit is (voor een film van deze leeftijd) zeker wel ok.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door popcorn
    Waarom zijn dit soort films niet in een fatsoenlijke versie gewoon in Nederland verkrijgbaar... zucht... zonder creditcard kom je nergens...snif
    De mijne kocht ik bij Boudisque in Amsterdam voor minder dan 20 euro. Die lui hebben een heel uitgebreide collectie import-titels (ook Criterions zelfs) voor hele aantrekkelijke prijzen: echt een aanrader als je (net zoals ik) zonder CC wilt shoppen.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy
    Citaat Oorspronkelijk gepost door popcorn
    Waarom zijn dit soort films niet in een fatsoenlijke versie gewoon in Nederland verkrijgbaar... zucht... zonder creditcard kom je nergens...snif
    Je kan soms bij de betere boekhandel ook dvd's bestellen. Zo is er in Groningen een boekhandel die allerlei dvd's (waaronder veel UK import) heeft waaronder Nosferatu, maar ook films van Tarkovsky, Kurosawa, Eisenstein etc. Ik weet dat er meer boekhandels zijn die een dergelijke afdeling hebben en waar je dergelijke films kan kopen. De prijzen liggen soms wel wat aan de hoge kant, maar je kan altijd eens kijken en vragen of ze kunnen bestellen wat je wilt hebben.
    Boekhandel Donner in Rotterdam doet ook iets dergelijks voor je. Maar reken inderdaad op iets pittigere prijzen dan normaal. Als je iets zoekt kan je natuurlijk ook altijd even een advertentietje hier op het forum plaatsen (onder te koop gevraagd). Wie weet wil iemand hem (tegen het juiste bod ) wel kwijt.

  17. #17
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Egelzer (Eygelshoven voor Hollanders)

    Standaard

    Heeft iemand trouwens Shadow of the Vampire gezien met John Malkovich en Willem Dafoe??
    De film over de film....

    http://us.imdb.com/Title?0189998
    It's hard to be modest when you're so fucking big! - Robert Peter Maximiliam Williams

    Mijn DVD's

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door popcorn
    Waarom zijn dit soort films niet in een fatsoenlijke versie gewoon in Nederland verkrijgbaar... zucht... zonder creditcard kom je nergens...snif
    De mijne kocht ik bij Boudisque in Amsterdam voor minder dan 20 euro. Die lui hebben een heel uitgebreide collectie import-titels (ook Criterions zelfs) voor hele aantrekkelijke prijzen: echt een aanrader als je (net zoals ik) zonder CC wilt shoppen.
    Bij Boudisque heb ik de mijne ook gekocht, alleen geloof ik toendertijd wel ietsje meer voor betaald, was in de tijd dat ik of met euro's of met guldens kon betalen .
    - In the end the love you take, is equal to the love you make - The Beatles

  19. #19

    Standaard

    Zal 'ns bij Boudisque gaan kijken! Bedankt voor de tips!!!

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lars_JJ
    Heeft iemand trouwens Shadow of the Vampire gezien met John Malkovich en Willem Dafoe??
    De film over de film....

    http://us.imdb.com/Title?0189998
    Ja, geweldige film. De dvd daarvan ga ik binnenkort ook nog aanschaffen.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lars_JJ
    Heeft iemand trouwens Shadow of the Vampire gezien met John Malkovich en Willem Dafoe??
    De film over de film....

    http://us.imdb.com/Title?0189998
    Ja, geweldige film. De dvd daarvan ga ik binnenkort ook nog aanschaffen.
    En vanavond komt ie op yorin
    - In the end the love you take, is equal to the love you make - The Beatles

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WitteGijt?
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lars_JJ
    Heeft iemand trouwens Shadow of the Vampire gezien met John Malkovich en Willem Dafoe??
    De film over de film....

    http://us.imdb.com/Title?0189998
    Ja, geweldige film. De dvd daarvan ga ik binnenkort ook nog aanschaffen.
    En vanavond komt ie op yorin
    Ooookeeeee.. Hoe toevallig kan dat zijn.. Ik zag de dvd afgelopen week voor 15 euro bij FRS liggen, wilde hem vanmiddag gaan halen maar kwam er niet aan toe, dacht van 'ff opzoeken wat er op het forum ook-al-weer allemaal over geschreven is' en deed de vorige posting. Da's best wel toevallig denk ik.

  23. #23

    Standaard

    Dezelfde vraag, maar nu naar aanleiding van de recensie van deze dvd:



    Zelf heb ik deze UK 2-disc Eureka versie:




    Is de gerecenseerde uitgave echt een toevoeging?
    (Geen vervanging, want m'n "oude" dvd doe ik niet weg...)
    Laatst aangepast door BDB : 03-07-2008 om 09:23

  24. #24

    Standaard

    Dat moet haast wel. Het beeld van Nosferatu is in 2005-2006 volledig gerestaureerd. De UK versie is van ver voor die tijd, dus kan nog niet het gerestaureerde beeld hebben. Bovendien bestaat de kans dat de UK versie niet alle juiste tussentitels en scènes heeft.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  25. #25

    Standaard

    Hier zie je het beeld en de specs van de Eureka Video. Je kan zien dat onze 2-Disc Special Edition gebruik maakt van de Eureka - Masters of Cinema-print. Vergelijken is zo erg makkelijk.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •