Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 249 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DE GROTE Muziek thread

    De cd-thread is alweer een tijdje geleden 'geruimt' (ik neem aan vanwege teveel OT postings) maar ik wilde hierbij toch een poging wagen tot een soort vervanger daarvan: een thread waarin ALLES m.b.t. muziek kan worden besproken. Dus: cd's, concerten en het zelf beoefenen ervan.

    Het spreekt voorzich dat het een beetje on-topic blijft :wink: en ook dat er geen p2p-aangelegenheden besproken worden.

    Om maar gelijk een beginnetje te maken: ik lees net dat Lamb naar Nederland komt voor een drietal concerten midden december. Van de officiele Lamb-website (www.lambstar.net) het volgende:
    11 Dec 03 - 013
    Tilburg, Holland

    12 Dec 03 - Paradiso
    Amsterdam, Holland

    13 Dec 03 - Paradiso
    Amsterdam, Holland
    Sinds Lowlands ben ik helemaal idolaat van deze band dus ik hoop minstens een van die Paradiso-concerten mee te pikken. Ze zijn gewoon hemels!

  2. #2

    Standaard Re: DE GROTE Muziek-thread

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Het spreekt voorzich dat het een beetje on-topic blijft :wink: en ook dat er geen p2p-aangelegenheden besproken worden.
    ... en mag ik daaraan toevoegen dat slow-chats ook niet gewenst zijn?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    ik lees net dat Lamb naar Nederland komt voor een drietal concerten midden december. <knip> Ze zijn gewoon hemels!
    Erg interessant bericht! En verder ben ik het helemaal met je eens... Hemels is misschien wat te krachtig, maar in ieder geval een band die in originaliteit met kop-en-schouders boven de tegenwoordige muziek-scene uitsteekt. Ik houd ze ook al een paar jaar vol aandacht in de gaten

  3. #3

    Standaard

    Hey, eindelijk weer een muziek thread!
    Ben net terug van een fantastisch optreden van Elbow. Ik vond ze live een stuk beter dan ik had verwacht en ze hadden een mooie mix van oude en nieuwe nummers. Strak gespeeld en ze haalden feilloos alle hoogtepunten van hun beide albums. Hun vrienden van I Am Kloot heb ik een weekje terug gezien en voor dat optreden geldt eigenlijk hetzelfde verhaal. Life In A Day heeft nog nooit zo goed geklonken!
    Gisteravond naar Radiohead geweest in de Gelredome. Ook al een fantastisch optreden! Wat dat betreft mag ik zeker niet klagen deze week! De Gelredome viel me nog mee qua galm en dergelijke. Ik zat op de tribune dus dan is het geluid natuurlijk nooit optimaal, maar alsnog vond ik het geluid prima. Enige minpuntje was het publiek dat af en toe niet stil kon zijn. Volgens mij was het tijdens Exit Music vooral irritant.
    Verder heb ik onlangs Van Morrison gezien in Carré en My Morning Jacket in Groningen. My Morning Jacket speelde echt onwijs goed alleen het geluid in Vera stond veels te hard waardoor de geluidsinstallatie het niet aan kon. Vrijwel constante vervorming en zeer pijnlijke trommelvliezen. Maar alsnog een fantastisch optreden waarbij het akoestische gedeelte voor mij het hoogte punt was.

    Albums die ik sinds het mysterieuze verdwijnen van de vorige muziek-thread heb gekocht zijn:
    Band Of Blacky Ranchette – Still Looking Good To Me (samenwerkings project van Howe Gelb samen met Calexico, Kurt Wagner van Lambchop, M Ward en Richard Buckner. Opgenomen waar ze maar waren dus in huizen, op podia, in weilanden en in de auto. Geeft een beetje een rommelig effect maar wel erg lekker)
    The Shins – Chutes Too Narrow (zeer catchy, kleine jaren 60 invloed maar eigentijdser dan de meeste andere bands. Komt zeker in mijn favorietenlijst van 2003)
    Ryan Adams – Love Is Hell Pt. 1 (Damn, dat is toch wel weer van hoog niveau! Wat een mooie nummers staan hier op zeg en dan krijgen we binnenkort ook nog eens Pt.2 met daarop mijn favoriet I See Monsters)
    Ryan Adams – Rock ‘n Roll (Het is even wennen maar het is toch vooral een lekker album. Er staan een aantal hele sterke nummers op maar ik zie Love Is Hell toch meer de opvolger van Gold.
    Patrick Wolf – Lycanthropy (vreemd Engels mannetje van 19. Ik kwam ‘m tegen op de 3voor12 site en ik heb direct z’n cd gekocht. Veel elektronische invloeden, maar wel op een zeer eigenwijze manier gebruikt. Denk maar aan Bright Eyes maar dan met wat computers in de buurt.)

    Volgens mij zijn jullie nu weer helemaal up-to-date. :wink: Hopelijk kan deze thread vanaf nu weer verder waar de vorige was gebleven.

  4. #4

    Standaard

    BTW Op www.fabchannel.com is het optreden van Ryan Adams in Paradiso van 19 november in z'n geheel te zien! Helaas kon ik er dus niet bij zijn vanwege Radiohead, maar het gerucht gaat dat ze in januari opnieuw naar Nederland zullen komen!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Bakker
    BTW Op www.fabchannel.com is het optreden van Ryan Adams in Paradiso van 19 november in z'n geheel te zien! Helaas kon ik er dus niet bij zijn vanwege Radiohead, maar het gerucht gaat dat ze in januari opnieuw naar Nederland zullen komen!
    Bedankt voor de tip.

    Heeft iemand de nieuwe cd eigenlijk al? Hoe goed is ie?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Bakker
    Verder heb ik onlangs Van Morrison gezien in Carré en My Morning Jacket in Groningen. My Morning Jacket speelde echt onwijs goed alleen het geluid in Vera stond veels te hard waardoor de geluidsinstallatie het niet aan kon. Vrijwel constante vervorming en zeer pijnlijke trommelvliezen. Maar alsnog een fantastisch optreden waarbij het akoestische gedeelte voor mij het hoogte punt was.
    Ik heb laatst I Am Kloot gezien in Vera. Die waren ook best goed en het sfeertje was ook leuk. Ze maakten er een leuke lange avond van omdat het de laatste stop van hun tour was. Ik merk toch wel dat in Vera het geluid wel vaak wat te hard staat, is soms wel wat jammer. Maar ach, zo'n klein zaaltje met een paar honderd man (250 ofzo?) heeft ook wel zo z'n charmes.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Bakker
    BTW Op www.fabchannel.com is het optreden van Ryan Adams in Paradiso van 19 november in z'n geheel te zien! Helaas kon ik er dus niet bij zijn vanwege Radiohead, maar het gerucht gaat dat ze in januari opnieuw naar Nederland zullen komen!
    Bedankt voor de tip.

    Heeft iemand de nieuwe cd eigenlijk al? Hoe goed is ie?
    Check m'n vorige post maar! Het is een erg lekker album en ik vind het vooral knap dat Ryan Adams dit zo even uit de mouw schut omdat Losthighway "Love Is Hell" niet goed vond. Als je echter niet van wat stevige rock houdt dan zul je hier ook niet zoveel aan vinden. In dat geval ben je beter af met Love Is Hell Pt.1 en Pt.2 want die zijn geniaal en sluiten beter aan op Heartbreaker.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap22
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Bakker
    Verder heb ik onlangs Van Morrison gezien in Carré en My Morning Jacket in Groningen. My Morning Jacket speelde echt onwijs goed alleen het geluid in Vera stond veels te hard waardoor de geluidsinstallatie het niet aan kon. Vrijwel constante vervorming en zeer pijnlijke trommelvliezen. Maar alsnog een fantastisch optreden waarbij het akoestische gedeelte voor mij het hoogte punt was.
    Ik heb laatst I Am Kloot gezien in Vera. Die waren ook best goed en het sfeertje was ook leuk. Ze maakten er een leuke lange avond van omdat het de laatste stop van hun tour was. Ik merk toch wel dat in Vera het geluid wel vaak wat te hard staat, is soms wel wat jammer. Maar ach, zo'n klein zaaltje met een paar honderd man (250 ofzo?) heeft ook wel zo z'n charmes.
    Daar was ik dus ook bij. Geniaal optreden en ik moest ook wel lachen toen de zanger ruzie kreeg met iemand die ergens vooraan stond.
    Het geluid bij I Am Kloot (en gister bij Elbow) vond ik een heel stuk beter dan bij My Morning Jacket. Die muur van gitaren konden de speakers domweg niet aan.

  9. #9

    Standaard

    LOL klopt, dat was ook lachen... nog iemand Wonderwall horen roepen toen ze niet meer wisten wat ze moesten spelen? (dat was ik :wink: )
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  10. #10

    Standaard

    Ik weet niet of er nog meer mensen hier uit Zeeland komen, maar ik ben zaterdag de 14e (?) met iemand naar Wibi Soerjadi geweest in het concertgebouw in Middelburg. En ik moet zeggen dat het werkelijk fanastisch is om te horen hoe die man kan spelen. En vooral hoe zuiver. Zijn nieuwe cd zou erg mooi moeten zijn als ik dat zo hoorde. Dat wordt/is een cd met herschreven muziek van Gladiator. Speelde er een nummer of 3 van, en kippevel mensen, kippenvel.
    Zit overigens momenteel naar een cd van hem te luisteren, maar moet zeggen dat die daar veel minder mee tot zijn recht komt :S.
    Straks maar weer even MobbDeep opzetten om muziek te luisteren die "standaard" is op mijn leeftijd (21)

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Bakker
    My Morning Jacket in Groningen. My Morning Jacket speelde echt onwijs goed alleen het geluid in Vera stond veels te hard waardoor de geluidsinstallatie het niet aan kon. Vrijwel constante vervorming en zeer pijnlijke trommelvliezen. Maar alsnog een fantastisch optreden waarbij het akoestische gedeelte voor mij het hoogte punt was.
    geluid in vera was niet echt super nee maar inderdaad nog steeds een fantastisch optreden... in de melkweg en 013 was het geluid stukken beter maar de beste show van hun was afgelopen donderdag in Londen... werkelijk fenomenaal en ondanks wat stroomproblemen tjdens de eerste 3 nummers was het geluid daarna perfect!

    opener South San Gabriel was ook heel aardig maar mist wel wat variatie in hun set.

    ook nog gezien in The Metro Club in Londen: The Cribs
    nieuwe band uit engeland (3 broertjes) en weten een geweldige show neer te zetten. die ga ik zeker in de gaten houden!

    ook nog Skid Row gezien, alleen niet gehoord

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap22
    LOL klopt, dat was ook lachen... nog iemand Wonderwall horen roepen toen ze niet meer wisten wat ze moesten spelen? (dat was ik :wink: )
    Haha, klopt! Dat was wel geinig ja, ook hoe hij daarop reageerde. Ik weet zeker dat als hij zou willen hij een hele mooie versie van Wonderwall zou neerzetten.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jim2873
    ook nog gezien in The Metro Club in Londen: The Cribs
    nieuwe band uit engeland (3 broertjes) en weten een geweldige show neer te zetten. die ga ik zeker in de gaten houden!
    Nog bedankt voor de tip. Ik heb onlnags even lopen zoeken op het internet en naar mijn weten hebben ze pas hun eerste single uitgebracht. Bij piccadillyrecords hebben ze daarvan een soundclip: http://www.piccadillyrecords.com/mp3...r%20Number.mp3

    Indien hun hele show deze kwaliteit had dan komt het wel goed met deze jongens.

  14. #14

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Bakker
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap22
    LOL klopt, dat was ook lachen... nog iemand Wonderwall horen roepen toen ze niet meer wisten wat ze moesten spelen? (dat was ik :wink: )
    Haha, klopt! Dat was wel geinig ja, ook hoe hij daarop reageerde. Ik weet zeker dat als hij zou willen hij een hele mooie versie van Wonderwall zou neerzetten.
    Daar ben ik van overtuigd. Echt een leuke band. Over Oasis gesproken, ben (alweer een half jaar geleden geloof ik) naar Hamburg geweest om Oasis te zien. Het was echt een prima concert. Leuk stadion, goed geluid enz.

    Ben naar zoveel concerten geweest, maar de afgelopen tijd niet meer (ja, I Am Kloot dan). Begin het wel te missen.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  16. #16

    Standaard

    Wie van jullie is er wel eens in Rome geweest, en heeft hierbij de gelegenheid gehad om "The Policemen of Rome" te horen spelen?
    Ofwel: zoals de naam al zegt: het politiekorps van Rome (deel ervan dan ) welke optredens geeft.
    Toen ik er was speelden ze precies voor het Partheon. Dat icm muziek alla Gladiator achtig met die setting was bijzonder geslaagd. We hebben er dan ook rustig een uur staan luisteren. Jammer genoeg hadden ze geen cd's

  17. #17

    Standaard

    Ga eind van de maand naar A perfect circle in 013 geloof ik. Echt super cool.
    Saffy - 'I thought they didn't let people with drug convictions into America.'
    Patsy - 'It's not so much a conviction, darling. It's more of a strong belief.'

  18. #18

    Standaard

    Hehe...daar ben ik dan ook weer, ik heb je gemist Bob

    Qua CD's heb ik de laatste tijd eigenlijk niet veel gekocht, de hoogtepunten kwamen toch wel weer van Ryan Adams hoor, shit he...di eblijft je toch verbazen. Ik moet nog steeds wennen aan Rock 'n' Roll, maar Love is Hell is echt fenomenaal...ik had graag dit album gezien als opvolger, maar ach...we hebben de muziek, daar gaat het om...toch?

  19. #19

    Standaard

    Het lijkt me trouwens wel leuk om een lijstje van de beste van 2003 te maken...je leest zoveel van die lijstjes, wat is jouw top 10?
    De mijne is:

    1) White Stripes - Elephant (niet echt origineel dat ik hem op 1 heb gezet, maar het is gewoon een wereldplaat)
    2) Belle & Sebastian - Dear Catastrophe Waitress
    3) Damien Rice - O
    4) Radiohead - Hail To The Thief
    5) Ryan Adams - Love Is Hell
    6) I Am Kloot - Untitled
    7) Elbow - Cast Of Thousands
    8) Muse - Absolution
    9) The Thrills - So Much For The City
    10) This Beautiful Mess - Temper The Wind To The Shorn Lamb (een Nederlandse band waar jullie echt wat van moeten horen)

  20. #20

    Standaard

    Top 10 vind ik altijd een drama om op te stellen. Wel weet ik dat er een grote kans is dat ik Vrijdag de 16e april naar Antwerpen ga naar Howard Shore live .Lijkt me erg leuk.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Top 10 vind ik altijd een drama om op te stellen.
    Ik ook normaal gesproken, maar van 1 jaar lukt het me wel

  22. #22

    Standaard

    Dat al helemaal niet . Dat is voor mij nog moeilijker dan van een totaalplaatje (omdat ik nooit weet wanneer welke plaat is uitgekomen)

  23. #23

    Standaard

    Welcome back Luther! Wat betreft de topX lijstjes. Ik maak ze graag maar ze veranderen constant. Maar dit is volgens mij de lijst die ik al eerder op andere sites heb gepost:

    1 songs ohia - magnolia electric co
    2 my morning jacket - it still moves
    3 bonnie prince billy - master & everyone
    4 ryan adams - love is hell
    5 patrick wolf - lycanthropy
    6 tindersticks - waiting for the moon
    7 damien jurado - where shall you take me
    8 black keys - thickfreakness
    9 shins - chutes too narrow
    10 grandaddy - sumday
    11 I am kloot - I am kloot
    12 elbow - cast of thousands
    13 white stripes - elephant
    14 m ward - transfiguration of vincent
    15 pernice brothers - yours, mine & ours
    16 thermals - more parts per million
    17 calexico - feast of wire
    18 belle & sebastian - dear catastrophe waitress
    19 josh ritter - hello starling
    20 arab strap - monday at the hug and pint

    Love Is Hell had echt een betere release verdiend. Rock N Roll is ook ontzettend goed, maar Ryan blijft wat mij betreft toch beter als hij het wat rustiger aan doet. Ergens dit jaar schijnt Love Is Hell trouwens alsnog als 1 album uit te komen!

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Bakker
    Love Is Hell had echt een betere release verdiend. Rock N Roll is ook ontzettend goed, maar Ryan blijft wat mij betreft toch beter als hij het wat rustiger aan doet. Ergens dit jaar schijnt Love Is Hell trouwens alsnog als 1 album uit te komen!
    Dat zou toch best duf zijn...en dan met 3 bonustracks ofzo, waardoor ik hem toch moet kopen :S

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Bakker
    Love Is Hell had echt een betere release verdiend. Rock N Roll is ook ontzettend goed, maar Ryan blijft wat mij betreft toch beter als hij het wat rustiger aan doet. Ergens dit jaar schijnt Love Is Hell trouwens alsnog als 1 album uit te komen!
    Dat zou toch best duf zijn...en dan met 3 bonustracks ofzo, waardoor ik hem toch moet kopen :S
    De oorspronkelijke tracklist van Love Is Hell toen het nog gewoon 1 album zou zijn had een aantal nummers die inderdaad niet op de EP's staan. De kans zit er dus dik in dat ook dat nieuwe album andere nummers bevat.

Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •