De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.

Discussie: Cinema Paradiso

  1. #1

    Standaard Cinema Paradiso

    Ik heb deze film vandaag aangeschaft op DVD. De DVD bestaat uit 2 discs met op disc 1 de Original Theatrical Version en op disc 2 de Director's Cut, maar wat schets mijn verbazing? Op disc 2 staat ook weer de Original Theatrical Version. Waarom brengen ze dan een 2-disc uit?

  2. #2

    Standaard Re: Cinema Paradiso

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Ik heb deze film vandaag aangeschaft op DVD. De DVD bestaat uit 2 discs met op disc 1 de Original Theatrical Version en op disc 2 de Director's Cut, maar wat schets mijn verbazing? Op disc 2 staat ook weer de Original Theatrical Version. Waarom brengen ze dan een 2-disc uit?
    De theatrical version zit dus twee keer in deze set? Weet je zeker dat de directors cut er wel bijzit? Heeeeeeel vaag...

  3. #3
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik had precies hetzelfde toen ik deze dvd ging kijken. Erg jammer want het beeld heeft mede hier door een lage bitrate (iets van 3) wat tot gevolg heeft dat er soms blokvorming is en andere narigheid. Ook de hoofdstukindeling verliep erg raar. Na de laagwisseling begon de tijd weer vanaf nul en ook de hoofdstukken begonnen weer met een nieuwe nummering. De film is prachtig en daarom is het jammer dat hij zo slecht op DVD is gezet.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  4. #4

    Standaard

    Ok, hebben ze dus een film van 123 minuten (de gewone versie) + een film van 170 minuten (directors cut) op EEN schijfje gepropt? Nee, dat kan niet bepaald een goeie beeldkwaliteit opleveren nee..

    Ik hou het toch nog maar ff bij mijn UK-editie van de Directors Cut.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb Memphis Belle, die de DVD heeft uitgegeven, gemaild met de vraag waarom ze de Theatrical Version twee maal op DVD hebben gezet. Ik ben benieuwd wat hun reactie is.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb vandaag een reactie ontvangen op mijn e-mail. Dit is wat Memphis Belle schreef:

    "Dit is bewust zo gedaan."

    Meer niet, dat was alles. Ik heb ze maar weer een e-mail gestuurd waarin ik de reden heb gevraagd waarom, want ik zie het nut er echt niet van in.

  7. #7

    Standaard

    Het is inderdaad heel erg dat een prachtige film als deze zo'n zwakke release krijgt.

    Er zijn immers zoveel mogelijkheden om er iets moois van te maken, denk maar aan een extra die de montage van Alfredo in zijn volledigheid laat zien.

    Of making off's waarvan ik zeker weet dat ze bestaan (ik heb er een tweetal gezien op RAI Uno, lang geleden). MIsschien een interviewtje met enkele acteurs zoveel jaar na de film zoals een Philip Noiret (die overigens een geweldig succes kende in Italië en toch ook wel een bescheiden succes kende bij ons en zelfs in de US (Oscar!)). Ook Tornatore moet vast nog wel het een en het ander interessants te vertellen hebben omtrent deze prent...
    It's hard to be a Saint in the City

  8. #8

    Standaard

    Ik heb de regio 0 versie. Dat is de 170 min. versie, die ze hebben verdeeld over 2 DVD's. Dus halverwege moet je even disc 2 erin schuiven. Maar ook hier zijn er wel wat probleempjes. Zo is er een stuk waarin geluid en beeld niet synchroon lopen. En bij disc 2 is er een moment waarop je engelse ondertiteling ziet, terwijl de bijbehorende gesproken tekst een minuut later in de film pas komt. De DVD zit wel in een leuke verpakking, nml. een tinnen reel zoals die ook in de film voorkomt. Slechts een kleine 13 USD bij Yesasia.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mo
    Ik heb de regio 0 versie. Dat is de 170 min. versie, die ze hebben verdeeld over 2 DVD's. Dus halverwege moet je even disc 2 erin schuiven. Maar ook hier zijn er wel wat probleempjes. Zo is er een stuk waarin geluid en beeld niet synchroon lopen. En bij disc 2 is er een moment waarop je engelse ondertiteling ziet, terwijl de bijbehorende gesproken tekst een minuut later in de film pas komt. De DVD zit wel in een leuke verpakking, nml. een tinnen reel zoals die ook in de film voorkomt. Slechts een kleine 13 USD bij Yesasia.
    De Engelse versie is misschien ook een interessante uitgave. Deze versie (ook de directors cut van 170 minuten) wordt uitgegeven door Arrow Films en staat netjes op een enkele schijf zonder de bij de regio 0 versie beschreven synchronisatieproblemen en met een nette ondertiteling. Zie http://www.arrowfilms.co.uk/cinemaparadiso.htm voor de details. Dit is ook de versie die ik zelf heb en ik ben er erg tevreden over.

    Oh ja: datzelfde Arrow Films heeft ook een 2-disc uit met OOK beide versies van de film (zie http://www.arrowfilms.co.uk/cinparadisdvdse.htm). Zeker weten doe ik het niet maar ik vrees dat dit dezelfde versie is als de NL-editie.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Oh ja: datzelfde Arrow Films heeft ook een 2-disc uit met OOK beide versies van de film (zie http://www.arrowfilms.co.uk/cinparadisdvdse.htm ). Zeker weten doe ik het niet maar ik vrees dat dit dezelfde versie is als de NL-editie.
    Dit is niet dezelfde versie. Ik heb de NL versie weer doorverkocht en deze aangeschaft. Hier staat dus wel alleen de dir. cut op de 2e disc.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Prekip
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Oh ja: datzelfde Arrow Films heeft ook een 2-disc uit met OOK beide versies van de film (zie http://www.arrowfilms.co.uk/cinparadisdvdse.htm ). Zeker weten doe ik het niet maar ik vrees dat dit dezelfde versie is als de NL-editie.
    Dit is niet dezelfde versie. Ik heb de NL versie weer doorverkocht en deze aangeschaft. Hier staat dus wel alleen de dir. cut op de 2e disc.
    Bij de specs van de directors cut staat dat die '14:9 Anarmorphic Widescreen' is: ik neem aan dat dat een foutje is? In dat geval is dit een erg interessante uitgave: duidelijk de te prefereren release.

  12. #12
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Bij de specs van de directors cut staat dat die '14:9 Anarmorphic Widescreen' is: ik neem aan dat dat een foutje is? In dat geval is dit een erg interessante uitgave: duidelijk de te prefereren release.
    De originele ratio van de film is 1,66:1 volgens imdb. Dus eigenlijk klopt de 16:9 al niet.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  13. #13

    Standaard

    Memphis Belle wil blijkbaar geen uitleg geven over waarom ze de bioscoopversie twee maal op DVD hebben gezet, want ik heb nog steeds geen reactie ontvangen op mijn e-mail.

  14. #14

    Standaard

    Is de uitgave die nu bij VanLeest te koop is voor 6,99 euro nog altijd dezelfde waar er hier een toch niet zo malse commentaar op gegeven wordt?

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MatrixTom
    Is de uitgave die nu bij VanLeest te koop is voor 6,99 euro nog altijd dezelfde waar er hier een toch niet zo malse commentaar op gegeven wordt?
    Geen idee. Weet iemand hier het antwoord op?

    Ik zit trouwens te springen om een mooie SE van deze film. Zijn er inmiddels alweer betere DVD-uitgaven van deze prachtfilm uitgebracht?

  16. #16

    Standaard

    Deze titel staat al een tijdje op mijn verlanglijstje, maar ik denk dat ik toch maar ga voor de 'VanLeest'-versie. Tenzij er echte argumenten zijn om dat niet te doen...

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door MatrixTom
    Is de uitgave die nu bij VanLeest te koop is voor 6,99 euro nog altijd dezelfde waar er hier een toch niet zo malse commentaar op gegeven wordt?
    Geen idee. Weet iemand hier het antwoord op?

    Ik zit trouwens te springen om een mooie SE van deze film. Zijn er inmiddels alweer betere DVD-uitgaven van deze prachtfilm uitgebracht?
    Ik heb de mooie R2UK collector's edition 2-DVD in erg mooie digipack uitgave. Deze versie heeft zowel de original theatrical version (118 mins) en de longer director's cut (168 mins). Deze uitgave is toch wel beter verzorgt dan de R2NL uitgave die ik hiervoor had. De prijs is ook netjes op Play:

    http://www.play.com/play247.asp?pa=s...2&title=114379

    Zie net dat er een nieuwe R2UK uitgave komt 24/04/2006 namelijk Cinema Paradiso: Deluxe Edition Box Set (4 Discs). Staat verder nog geen specifieke info bij en deze release moet nog confirmed worden.

    http://www.play.com/play247.asp?pa=s...2&title=865747
    Four-Star Trader (236)

  18. #18

    Standaard

    Zie net dat er een nieuwe R2UK uitgave komt 24/04/2006 namelijk Cinema Paradiso: Deluxe Edition Box Set (4 Discs). Staat verder nog geen specifieke info bij en deze release moet nog confirmed worden.
    Goed bezig Scott!

    Ik heb de NL R2 en die is qua DVD niet bijzonder, maar dat is de film natuurlijk wel! Een 4 disc zie ik ook wel zitten!
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  19. #19

    Standaard

    Is er nog niemand die zich momenteel aan zijn persoonlijke mening over de Deluxe 4-disc gaat wagen? Deze staat momenteel namelijk erg goedkoop (een 6 pond).

    http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=64164

  20. #20

    Standaard

    De film die ik nu al het meest heb gekocht. Ik koop namelijk altijd de laatste release van deze film. Als die tenminste iets toevoegt. Ik wacht ook op de 4-disc.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MatrixTom Bekijk bericht
    Is er nog niemand die zich momenteel aan zijn persoonlijke mening over de Deluxe 4-disc gaat wagen? Deze staat momenteel namelijk erg goedkoop (een 6 pond).

    http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=64164
    Waar heb je die gezien voor 6 pond? En zit er verschil in de R2UK box en de R1 box?
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  22. #22

    Standaard

    Beste Bas,

    Je kan de uitgaves hier vergelijken: http://dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=957 Als de info juist is, mankeert de R2 al meteen de commentaartrack.

    Op www.amazon.co.uk zag ik op de Market Place een nieuw exemplaar voor 5,5 pond excl verzending en op www.hmv.co.uk eentje voor 8 pond incl verzending.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •