Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 34 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The Stanley Kubrick Exhibition

    Net op het internet tegengekomen, blijkbaar organiseert men een unieke kubrick exhibitie met samenwerking van Christiane Kubrick (vrouw van Stanley) en Jan Harlan in Frankfurt. Op de site staat vermeld dat het naast Frankfurt ook andere steden gaat aandoen waaronder Rotterdam


    1200 vierkante meter kubrick... yummie




    meer info op http://www.stanleykubrick.de

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Zie 'Kubrick on view' en vervolgens 'Stations'. Het staat een beetje verstopt.

    Om welk museum het zou gaan staat er niet bij btw. Lijkt me dat het OF het Boijmans OF de Kunsthal gaat worden.

    Btw: deze expositie MOET ik zien natuurlijk.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Zie 'Kubrick on view' en vervolgens 'Stations'. Het staat een beetje verstopt.

    Om welk museum het zou gaan staat er niet bij btw. Lijkt me dat het OF het Boijmans OF de Kunsthal gaat worden.

    Btw: deze expositie MOET ik zien natuurlijk.
    Gevonden! Omdat het in Duitsland in combinatie met het Deutsches Architektur Museum is er ook nog wel een kleine kans dat het in het NAi (Nederlands Achitectuurinstuut) komt. Maakt in ieder geval weinig uit, gezien hier in Rotterdam alle musea die een tentoonstelling van 1200 m2 moeten herbergen op steenworp uit elkaar liggen (in het Museumpark)

    Ga er ook zeker heen!

  5. #5

    Standaard

    yipikajee, ik hoop op de KunstHal, is de beste qua exposure

  6. #6

    Standaard

    Zal ik ook zeker naar toe gaan!
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  7. #7

    Standaard

    Cool ga er ook zeker heen. In de kunsthal is nu een tentoonstelling over Mucha meester van de Jugendstil, ook interesting
    Saffy - 'I thought they didn't let people with drug convictions into America.'
    Patsy - 'It's not so much a conviction, darling. It's more of a strong belief.'

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Zal ik ook zeker naar toe gaan!
    Idem, weet enkel nog niet waar. Zal er eens over nadenken.

  9. #9

    Standaard

    Op de site van het Filmmuseum (zie http://www.filmmuseum.nl/ ) staat iets vermeld over een Kubrick tentoonstelling. Zou dit dezelfde tentoonstelling zijn?

  10. #10

    Standaard

    Als die tentoonstelling hier (Rotterdam) komt, ga ik daar zeker weten naartoe!
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Op de site van het Filmmuseum (zie http://www.filmmuseum.nl/ ) staat iets vermeld over een Kubrick tentoonstelling. Zou dit dezelfde tentoonstelling zijn?

    Zover ik alles lees op deze link gaat het alleen om een tentoonsteling van wat filmposters en een vertooning van wat vroeg werk van Kubrick. En dit is bovendien in Amsterdam... Waarschijnlijk is het gewoon toeval...

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Op de site van het Filmmuseum (zie http://www.filmmuseum.nl/ ) staat iets vermeld over een Kubrick tentoonstelling. Zou dit dezelfde tentoonstelling zijn?

    Zover ik alles lees op deze link gaat het alleen om een tentoonsteling van wat filmposters en een vertooning van wat vroeg werk van Kubrick. En dit is bovendien in Amsterdam... Waarschijnlijk is het gewoon toeval...
    Ik dacht het zelf eigenlijk ook al. Sowieso heeft het filmmuseum geloof ik geen ruimte om een tentoonstelling van 1200 vierkante meter te herbergen.

  13. #13

    Standaard

    Weet iemand al in welk museum de tentoonstelling komt? Ik wil er nog steeds erg graag naartoe, en kan op de site's van het Boijmans of de Kunsthal zelf nog niets vinden.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB
    Weet iemand al in welk museum de tentoonstelling komt? Ik wil er nog steeds erg graag naartoe, en kan op de site's van het Boijmans of de Kunsthal zelf nog niets vinden.
    Op de site van de tentoonstelling is er ook nog geen info over te vinden. Tot 4 juli zal ie in ieder geval nog in Frankfurt te zien zijn. Daarna gaat ie naar Berlijn, Zurich en pas dan naar Rotterdam: het zou misschien wel eens volgend jaar kunnen worden voordat ie dus hier te zien is.

  15. #15

    Standaard

    Een mailtje gestuurd via de site wanneer de tentoonstelling hiernaartoe komt, het antwoord:

    "Hello Brian,

    there are plans to bring the Kubrick-Exhibtion to Rotterdam in January 2006, to the Netherlands Architecture Institute.

    Best regards,
    Maja Keppler"

    dus pas in 2006, en dat is nog niet eens zeker, dit gaat dus wel erg lang duren.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB
    Een mailtje gestuurd via de site wanneer de tentoonstelling hiernaartoe komt, het antwoord:

    "Hello Brian,

    there are plans to bring the Kubrick-Exhibtion to Rotterdam in January 2006, to the Netherlands Architecture Institute.

    Best regards,
    Maja Keppler"

    dus pas in 2006, en dat is nog niet eens zeker, dit gaat dus wel erg lang duren.
    Het Nederlands Architectuur Instituut dus? Enne 2006.. tja, ik had al het vermoeden dat het nog wel een tijdje zou duren. Nou ja: ik zie het wel over 2 jaar.

    Btw, hier vind je de site van het NAI: http://www.nai.nl/nl/index.html

  17. #17

  18. #18

    Standaard

    De datum van "januari 2006" zal niet gehaald worden. Tussen januari en augustus 2006 zal de tentoonstelling in resp. Melbourne en Rome te zien zijn.

    Wanneer de tentoonstelling wel naar Nederland komt is niet duidelijk.

    Zie http://www.stanleykubrick.de/eng.php...brick=news-eng

  19. #19

    Standaard

    Goed nieuws voor de Belgen: vanaf 5 oktober zal de expositie in Gent te zien zijn, in het Caermersklooster. Zie de website.

    Wanneer ie naar Nederland komt is nog steeds niet duidelijk.

  20. #20

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Goed nieuws voor de Belgen: vanaf 5 oktober zal de expositie in Gent te zien zijn, in het Caermersklooster. Zie de website.

    Wanneer ie naar Nederland komt is nog steeds niet duidelijk.
    Naja, ze zijn nu toch dichtbij.
    Maar wellicht dat ik reisje naar Gent waag, zover is dat niet van Den Haag.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Goed nieuws voor de Belgen: vanaf 5 oktober zal de expositie in Gent te zien zijn, in het Caermersklooster. Zie de website.

    Wanneer ie naar Nederland komt is nog steeds niet duidelijk.
    Naja, ze zijn nu toch dichtbij.
    Maar wellicht dat ik reisje naar Gent waag, zover is dat niet van Den Haag.
    Wow, hier ga ik zeker naar toe, al moet ik er naar toe kruipen.

  23. #23

    Standaard

    Gister naar Gent geweest, naar Facts.
    Hoteltje gepakt en vandaag dus naar de Kubrick exhibitie:

    Als je een Kubrick fan bent, en je hebt de kans om te gaan, ga!

    Heb er met open mond rondgelopen.

    Ze hadden er de originele fimscripts met aantekeningen van Kubrick.
    De originele typmachine uit The Shining, en nog veel meer origineel spul uit al zijn films.
    Vooral bij de ''2001'' sectie heb ik lopen kwijlen.
    De Oscar die Kubrick voor de film kreeg stond er, een HAL hing er aan de muur, een van de apenpakken en hoofd plus nog een ruimtepak en helm.

    Hier een paar foto's die ik genomen heb (ik heb ze getagt, je weet maar nooit).:

    Originele helm uit 2001: A Space Odyssey.


    Originele typmachine uit The Shining. (i've touched the ''a'' )


    Originele kleding van de tweeling uit The Shining:


    En het originele mes dat Shelly Duvall (rechts op de foto) in handen heeft.

  24. #24

    Standaard

    Gaaf Frank
    In November heb ik vakantie, dan zal ik hier zeker een bezoekje afleggen.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Gaaf Frank
    In November heb ik vakantie, dan zal ik hier zeker een bezoekje afleggen.
    Je krijgt er echt geen spijt van. :wink:

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •