Bekijk uitslag poll: MARCO BORSATO - ZIEN (alleen op DVD?!? - Jouw mening!)

Stemmers
120. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Dom, je kan nu alleen nog maar genieten van zijn muziek als je een DVD-speler hebt

    7 5,83%
  • Slim, hij heeft dit gedaan omdat de drempel om te copieren toch weer wat hoger ligt

    22 18,33%
  • Hij had het album zowel op DVD als op CD moeten uitbrengen, apart te kopen

    34 28,33%
  • Hij had het album zowel op DVD als op CD moeten uitbrengen, in één box

    33 27,50%
  • Geen idee, geen interesse!

    24 20,00%
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 60 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard MARCO BORSATO - ZIEN (alleen op DVD?!? - Jouw mening!)

    Marco Borsato heeft besloten zijn nieuwe album "Zien" alleen op DVD uit te brengen. Wat vind jij hier van?!?

  2. #2

    Standaard Re: MARCO BORSATO - ZIEN (alleen op DVD?!? - Jouw mening!)

    Ik maak voor mezelf wel een audio-copietje voor in de auto, maar het is natuurlijk sneu voor de mensen die dat niet kunnen. Maar goed, in de huidige situatie van veel piraterij kan ik het wel begrijpen...

  3. #3
    Super Member
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Nieuwerkerk ad IJssel

    Standaard

    Heel simpel, het boeit me totaal niet :P

    Maar even inhoudelijk: jij maakt even een audio kopietje voor in de auto, iemand anders ript de DVD even naar MP3 en gooit hem online, dus voor het kopieeren boeit het echt niet dat die alleen op DVD uitkomt, mensen die dat wel denken (vooral de uitgevers) lopen volgens mij gewoon een beetje achter. Het enige wat dit teweeg zal brengen is dat de mensen zonder DVD speler die normaal alle CDs van Marco kopen dit nu niet zullen doen en zich juist naar de illegale markt zullen wenden.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander V
    Maar even inhoudelijk: jij maakt even een audio kopietje voor in de auto, iemand anders ript de DVD even naar MP3 en gooit hem online, dus voor het kopieeren boeit het echt niet dat die alleen op DVD uitkomt, mensen die dat wel denken (vooral de uitgevers) lopen volgens mij gewoon een beetje achter. Het enige wat dit teweeg zal brengen is dat de mensen zonder DVD speler die normaal alle CDs van Marco kopen dit nu niet zullen doen en zich juist naar de illegale markt zullen wenden.
    Ik denk dat je voor een deel wel gelijk hebt, maar je moet ook oppassen dat je jezelf niet als norm beschouwt. Wat ik bedoel is, dat jij misschien makkelijk een zooi MP3tjes van internet plukt om er een CD-tje van te maken. Maar dat dat ook nog steeds voor een hele zwik mensen hocus-pocus is...

  5. #5
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Leuk deze man maakt gebruik van een nieuw mediamiddel wat heel erg populair is. Leuk iniatief.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  6. #6

    Standaard

    Volgens mij gaat het alleen maar om geld. De DVD wordt heel duur (29 euro adviesprijs ) en de marges op DVD's zijn veel hoger dan op CD's. Omdat er geen CD is zullen veel mensen de DVD kopen, ondanks dat ze alleen de muziek willen horen. Die betalen dan bijna 2 keer de prijs voor een muziek CD!
    Borsato maakt de grote fout om te denken dat er overal in huis wel een DVD-speler staat. In veel huishoudens wel één, maar een CD-speler vind je ook nog in de slaapkamer, de werkkamer, het schuurtje, noem maar op. Daar kun je dan niet onze Marco beluisteren.

    Nee, ik denk dat het niet zo'n slimme zet is geweest. Doe het dan als Blof en stop de DVD in één doosje (als Ltd edition en ze zullen als warme broodjes over de toonbank vliegen). Voor mij is deze uitgave alleen geldklopperij!
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  7. #7

    Standaard

    Ik vind het wel leuk bedacht. En wellicht dat er in de toekomst ook gewoon een CD versie van uitkomt.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  8. #8

    Standaard

    Marco scoort, mensen die geen DVD speler kopen 'm ook wel... als je die media aandacht nu al ziet. Dit wordt de best verkopende dvd van Nederland sinds de DVD, let maar op.
    Mooi van een ander

  9. #9

    Standaard

    Ik wou dat hij helemaal nergens op uit kwam, kan zijn kop en muziek niet uitstaan.

  10. #10

    Standaard

    Volgens mij is het gewoon een marketingtruc. Eerst laten ze iedereen die dvd kopen en dan over een paar maanden zogenaamd "op verzoek van de fans", brengen ze alsnog met een flinke reclamecampagne de cd op de markt. Twee keer kassa!

  11. #11

    Standaard

    Voorlopig dienen CD en DVD naast elkaar te bestaan. Toch zeker voor een gewoon regulier album.

    Dit is een domme zet en al zal deze DVD veel verkopen, het succes van een CD haal je niet. toch niet in aantallen.

    Misschien ga ik deze toch maar niet kopen en hopen op een CD. Misschien wel een illegale want naar het schijnt is het de verkoper die in fout is en niet de koper.
    Totaal aantal film : teveel !
    Totaal aantal nog te bekijken film ... zucht :)

  12. #12

    Standaard

    Dom ,Dom,Domme marco, nu ga ik het dus niet kopen, ik wil mijn cds altijd lekker in de auto draaien, gaat nu dus niet.

  13. #13

    Standaard

    heel slim van marco. Hij blijft vernieuwen en in the picture staan!!
    het is natuurlijk niet zomaar een dvd'tje met daarop de nummers die anders op een cd zouden staan.
    Het schijnt dat de nummers allemaal met een videoclip zijn opgenomen en dat die weer één groot verhaal vormen.
    Ben dus erg benieuwd naar het resultaat
    The greatest thing, you'll ever learn,
    is just to love, and be loved in return...

  14. #14

    Standaard

    Goed initiatief van Marco. Voor zover ik weet is hij de eerste die zijn album alleen op DVD uitbrengt en dat is nieuw. Ik heb er veel over gehoord en ben er erg nieuwsgierig naar geworden (zeker omdat er grote namen aan de clips hebben meegewerkt en het 1 geheel zou gaan vormen).

    Een erg slimme zet en deze DVD ga ik zeker aanschaffen.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  15. #15

    Standaard

    De clips vormen inderdaad een geheel.

    In principe staan ze wel op zichzelf, en ondersteunen ze het desbetreffende nummer, toch loopt er een rode draad door het geheel.

    Welke dat is blijft nog even geheim.

    Tevens zitten er enkele leuke easter eggs in.

    De clips zijn dus gemaakt door Theo van Gogh, Dick Maas, Johan Nijenhuis en Mathijs van Heijningen.

    Volgende week, 17 maart wordt de dvd gepresenteerd tijdens een heuse dvd-premiere. Iedereen dient dan aanwezig te zijn in gala. Deze premiere is voor de mensen die hebben meegewerkt aan Zien. En ik mag daar ook bij zijn

  16. #16

    Standaard

    Ik vind het wel een lovenswaardig initiatief en het geeft volgens mij ook aan dat de man nieuwe media zoals de dvd erg serieus neemt. Hoe serieus blijkt bijvoorbeeld ook wel uit de DVD live in de Kuip. Wat een geweldige beeld en met name geluidskwaliteit!

    Hij is mede hierdoor razend enthousiast geworden door het medium dvd en denkt dat dit de toekomst voor de muziek is. De tijd zal het uitwijzen, ik denk dat hij wel gelijk heeft.

    En dan wat betreft de mensen die geen dvd hebben: deze discussie komt me bekend voor. Zo'n 17 jaar geleden bracht Terence trent d'Arby (wie kent em nog?) een single van hem alleen maar als cd-single uit en niet meer op vinyl. Veel mensen schreeuwden destijds moord en brand, maar wie heeft het nu nog over vinyl?

    Even los van of je van de muziek van Marco Borsato houdt: laten we vooral trots op zijn dat een Nederlandse artiest dit soort initiatief toont en hiermee voorop loopt in de ontwikkeling van de muziek!

  17. #17

    Standaard

    Ik ben er ongelukkig mee. NIet dat Borsato me nou kan boeien (het is gewoon totaal mijn stijl niet ) maar het feit dat hij hiermee (weer opnieuw toch?) bezig is om te laten zien dat je ook wel verkoopt zonder cd's ben ik niet zo gelukkig mee. Ik wil mijn artiesten gewoon op cd kunnen blijven horen. Ik heb totaal geen behoefte om elke keer als ik iemand wil horen naar mijn kast te lopen en de dvd er uit te pakken.
    Daar komt ook nog eens bij dat niet iedereen de kans heeft om dvd's kunnen kijken. Of als ze kunnen kijken dat ze niet allemaal op een HT zijn aangesloten. of uberhaupt op een normale stereo. Heb je geen dvdspeler maar ben je wel fan van Borstato wordt je gedwongen tot het luisteren van kopieen. Erg jammer. Voor mij had het mogen zijn
    Hij had het album zowel op DVD als op CD moeten uitbrengen, in één box

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bennie
    De clips vormen inderdaad een geheel.

    In principe staan ze wel op zichzelf, en ondersteunen ze het desbetreffende nummer, toch loopt er een rode draad door het geheel.

    Welke dat is blijft nog even geheim.

    Tevens zitten er enkele leuke easter eggs in.

    De clips zijn dus gemaakt door Theo van Gogh, Dick Maas, Johan Nijenhuis en Mathijs van Heijningen.

    Volgende week, 17 maart wordt de dvd gepresenteerd tijdens een heuse dvd-premiere. Iedereen dient dan aanwezig te zijn in gala. Deze premiere is voor de mensen die hebben meegewerkt aan Zien. En ik mag daar ook bij zijn
    wat is dan precies jouw aandeel geweest in het project??
    The greatest thing, you'll ever learn,
    is just to love, and be loved in return...

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roboter
    Borsato maakt de grote fout om te denken dat er overal in huis wel een DVD-speler staat. In veel huishoudens wel één, maar een CD-speler vind je ook nog in de slaapkamer , de werkkamer, het schuurtje, noem maar op. Daar kun je dan niet onze Marco beluisteren.
    DAT VAN DIE SLAAPKAMER WIL IK DAN OOK VOORAL ZO HOUDEN!!!

    Maar even wat anders.
    Waar iedereen aan voorbij gaat, is dat het op deze manier steeds moeilijker, lees onmogelijker, wordt voor beginnende bandjes om aan te haken, door te breken of zelfs maar te starten.

    Waar men vroeger spreekwoordelijk krom moest liggen om een cassettedemo uit te brengen, is deze norm de laatste jaren overgegaan in het uitbrengen van veel duurdere cd demo's.
    Een complete cd in eigen beheer uitbrengen is al nauwelijks te doen voor 99% van de bandjes.

    Laat staan als het straks mede door deze acties de norm wordt om DVD's uit te brengen.
    Het is niet alleen het produktieproces van die dingen maar vooral ook de kosten die gemaakt moeten worden om het schijfje vol te krijgen!
    Je kunt van een beginnend bandje niet verwachten dat zij een DVD met 12 videoclips kunnen bekostigen.
    Ik mag dan ook van harte hopen dat dit geen nieuwe standaard wordt!!!

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hanna
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bennie
    Volgende week, 17 maart wordt de dvd gepresenteerd tijdens een heuse dvd-premiere. Iedereen dient dan aanwezig te zijn in gala. Deze premiere is voor de mensen die hebben meegewerkt aan Zien. En ik mag daar ook bij zijn
    wat is dan precies jouw aandeel geweest in het project??
    Waar voor vele mensen nu hun werk ten einde is nu Zien af is, is dat voor mij niet het geval. Mijn werk is nooit af namelijk, dat gaat het hele jaar door. :wink:

    Ik werk voor Marco zijn fanclub en zodoende ben ik er woensdag ook bij.
    Inmiddels hoorde ik dat er al 270.000 exemplaren van Zien besteld zijn, dat is natuurlijk een mooie opsteker.

    Ook is de nieuwe website van Marco sinds gisteren in de lucht, ook daaraan heb ik mijn steentje bijgedragen.

    Groetjes,
    Bennie

  21. #21

    Standaard

    Je kunt zeggen wat je wil..... Marco heeft wederom iets "geniaals" bedacht.....
    (laten we nu niet in discussie treden of Marco dit zelf heeft bedacht of niet...geniaal is het naar mijn mening wel)
    Er wordt al zoveel over gepraat voordat de DVD daadwerkelijk uit is, dat een suc6 haast niet uit kan blijven.
    Bovendien is het vernieuwend.
    Verder een schitterend gebaar naar een ieder die het medium DVD lief heeft, (en fan van Marco is).
    Marco benut de mogelijkheid om meerdere mensen te overtuigen van het medium DVD!
    "There are so many things that have to happen for two people to meet.... "

  22. #22

    Standaard

    Grote klasse Marco (ik ben niet echt een fan van hem, maar mijn vriendin wel).
    Door hem zal de DVD-speler verkoop vast toenemen en worden er vast meer MUZIEK dvd's gemaakt en verkocht, waardoor de prijs van de muziek dvd's ook zal gaan dalen .
    Ten tweede en dat vind ik de GROOTSTE plus is, dat de muziek ook in SURROUND te beluisteren, waardoor je meteen helemaal in de muziek meegenomen word. En ik hoop dat tegenwoordig ALLE muziek in surround te beluisteren zal zijn, want dat gaat toch de nieuwe standaard worden en word het toch moeilijker om er een behoorlijk goede MP3 STEREO kopietje van te maken!
    Als hij helemaal slim is laat hij de STEREO track helemaal weg!
    En gebruikt hij die voor alle singles die van die muziek dvd komt.
    Want die komen, dat weet ik zeker! (zo niet dan toch 80 %).
    Ten derde is het toch zo dat de CLIP tegenwoordig belangrijker is dan de muziek, en daar speelt hij goed op in.
    De meeste mensen denken ook meteen aan de bijbehorende clip als ze een bepaald nummer horen, dat heeft als voordeel dat de muziek beter opgenomen word door de mensen!
    Al met al vind ik dat marco gewoon met de tijd meegaat!
    Nu nog wachten op de Super Audio CD !!

  23. #23

    Standaard

    Marco Borsato op dvd......



    Nee he....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  24. #24

    Standaard

    Heb net Zien gezien en of je nu van de muziek houdt of niet, de DVD krijgt van mij een absolute 10. Top!
    Marco zet met deze DVD de hele muziekwereld op z'n kop. Punt uit :wink:
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  25. #25

    Standaard

    Ik ga hem morgen gelijk kopen, zag hem in de krant staan voor maar 15 Euro bij de Kruidvat.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •