Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 72 worden weergegeven.

Discussie: X-Files (??)

  1. #1

    Standaard X-Files (??)

    Beste mensen...
    Na gisteren "The X-Files: The Movie" op TV te hebben gezien, ben ik nu aan het overwegen om deze serie te gaan kopen/sparen.
    Kunnen sommige van jullie mij misschien wat vertellen over deze serie: is hij goed, de moeite waard of helemaal niks.
    Ik heb zelf vorig jaar enkele afleveringen gevolgd op TV. Toen speelde Fox Mulder niet meer mee in de serie en waren er enkele nieuwe acteurs bijgekomen ( John Dogget(?), enz. )
    Na even zoeken op verschillende DVD websites heb ik de volgende dingen gevonden:
    Je hebt dus Season 1 t/m 9
    maar ook:
    X-Files: Deadalive
    X-Files: Existence
    X-Files: Nothing Important Happened Today (WS)
    X-Files: Providence
    X-Files: The Truth
    Wat zijn dit voor titels, ik snap het niet helemaal meer!

    Verder nog iets opmerkelijks:
    Bij Play.Com kostten alle Season Boxen varierend van 79 Pond tot 59 Pond!!!!
    Bij de FRS varieren ze van 60 tot 90 Euro!! EEN HEEL VERSCHIL LIJKT ME ZO!!!

    Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, informeren en enkele dingen uitleggen!

    Bedankt
    Palin, Michael - Monty Python's Life Of Brian: "He's not the Messiah. He's a very naughty boy"!

  2. #2

    Standaard

    Ik volg het al jaren en ik vindt het een goeie serie. Maar dat is gebaseerd op mijn mening. Die aparte dvd's waar jij geen bal van snapt zijn dubbele afleveringen die apart zijn uitgebracht. Qua dvd boxen moet je idd goed opletten de één verschilt vaak met de ander. Daar ben ik zelf ook wel achter nou ik eigenlijk op het punt sta een eerste Xfiles box aan te schaffen.
    "When a forest grows too wild, a purging fire is inevitable and natural." | DVD's te koop | My Collection | WhatIWatch

  3. #3

    Standaard

    Tja ik mag mezelf ook als fan van de X-files beschouwen.
    Heb momenteel zelf de eerste 7 seizoenen thuis liggen.
    Seizoen 8 komt er binnenkort aan.

    Als je deze serie echt wil aanschaffen, raad ik je aan om de prachtige seizoensboxen aan te schaffen! Het kost je wel wat geld maar je gaat er veel meer plezier aanhebben dan aan die losse dubbelafleveringen.

    Overigens op www.dvdzone2.com staan de seizoensboxen te koop voor 50 euro. Dit is een belgische site. Misschien vind je de boxen op andere sites nog goedkoper, dat weet ik niet.

    Met vriendelijke groeten,

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgen V
    Qua dvd boxen moet je idd goed opletten de één verschilt vaak met de ander. Daar ben ik zelf ook wel achter nou ik eigenlijk op het punt sta een eerste Xfiles box aan te schaffen.
    De boxen zijn inhoudelijk allemaal hetzelfde als ik het goed heb (vergeleken met andere regio's). En Season 1 heeft dan reliëf op de cover, de rest niet. Dat is het enigste verschil volgens mij, maar daar is niets of weinig aan te doen.
    De serie zelf is helemaal geweldig; de film vond ik ook wel goed, maar het is toch niet helemaal hetzelfde. Season 8 en 9 zijn wat minder, maar als echte fan moet je die toch ook wel aanschaffen vind ik. Ik zal dat in ieder geval wel gaan doen (Season 8 komt volgende maand al uit).
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  5. #5

    Standaard

    Als je eenmaal "in de X-Files" zit is het echt een hele toffe serie, het verhaal; de personages; etc. Volg de serie al een aantal jaren, alleen jammer dat Yorin het nu totaal verneukt (de allerlaatste aflevering uitzenden terwijl we hier nog zeker 2 seizoenen moeten zien! G****domm* stelletje h*nd*n!, sorry) vroeger was het altijd heerlijk vaste prik op een donderdagavond 20.30 maar dat zijn vergane tijden jammer genoeg. Dit was ook een reden voor mij om ze te gaan kopen.

    Zelf moest ik erg wennen aan Dogget, in het begin had ik steeds het idee dat hij zn armen opeens ging laten veranderen in hakbijlen etc. (-> T2) maar na een tijdje merk je dat het toch een heel aardige opvolger is, niemand is beter dan mulder maar hij doet het niet onaardig.

    Ik wil dit jaar ook gaan beginnen met het verzamelen van de X-files boxen. Zie hier op dvd.nl voor reviews van de eerste seizoenen en als je ze wilt kopen koop ze dan bij dvdzone2.com de eerste seizoenen kosten hier muv 7 49,95€ en dat is een errug leuke prijs als je het mij vraagt!

    mzzl en veel plezier met kijken,

    Tim

    ps; trust no one lol


    -----woops net te laat anderen zijn me al voor geweest ----------

  6. #6

    Standaard

    X-Files is zeker de moeite waard, zij het dat niet alle verhalen even sterk zijn, de makers proberen qua filmische aspecten erg innovatief te zijn. Zoals in Triangle waarin elke take in één shot is opgenomen, X-Cops dat lijkt op een amateur-politieshow volledig met een handcamera gefilmd, Redrum waarin de tijd achteruit loopt en dergelijke zaken meer. Een goeie raad, begin aan het eerste seizoen en kijk eens naast de pilot naar een paar losse afleveringen zoals Eve en Beyond The Sea, en dan ben je dadelijk verkocht!

    En wat die afleveringen zoals Deadalive en zo betreft: in The X-Files zitten naast enkele los staande verhalen ook een continu doorlopend verhaal (de "mythology") die meestal uit dubbelafleveringen bestaat. Vroeger werden die dubbele afleveringen op video uitgebracht, maar sinds Deadalive dus ook op DVD. This Is Not Happening/Deadalive en Essence/Existence zijn dus 2x2 afleveringen uit seizoen 8, Nothing Important Happened Today, Provenance/Providence en The Truth, de laatste aflevering ooit (?) uit seizoen 9. Hope this helps.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #7

    Standaard

    Ik heb ook alle 7 seizoensboxen van deze serie. Heb seizoen 8 nog niet gezien, dus ben benieuwd hoe Robert Patrick het doet.
    Ik vind de serie ook vrij afwisselend. Je hebt gewone aparte cases en dan 4 keer per seizoen ongeveer een mythologie aflevering. Dit is de rode draad die door de X-files serie heen loopt.

    Ook zijn er leuke innovatieve afleveringen zoals Werner heeft gezegd. Triangle vond ik bijvoorbeeld erg verrassend. En zulke afleveringen maken het voor mezelf ook gewoon erg afwisselend wat ik erg fijn vind.

    Ik zou het je aanraden om gewoon eerst seizoen 1 te kopen. Het is sowieso in mijn ogen geen miskoop, en ik denk als je seizoen 1 afgekeken hebt dat je gewoon wilt weten hoe het verder gaat .
    Bij de makro en zoals eerder gezegd is bij dvdzone2.com zijn ze redelijk geprijsd.

    Ik ben erg benieuwd naar de prijs van Seizoen 8 bij de makro. Deze hadden voor seizoen 7 ook een erg mooie prijs.
    "I'm gonna get divorced. No marriage counselling, no trial separation, i'm gonna get fuckin' divorced."

    http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=tijntje

  8. #8

    Standaard

    Volgens een topic op imdb.com is dit de cover van seizoen 9. Alleen lijkt de kleur nogal op seizoen 6. Dus weet niet of het waar is of niet.

    http://www.epidermiq.com/coffretdvd9.jpg

    Maar als het waar is en als ik het goed heb zijn er maar 20 afleveringen. En zijn er 7 dvds. Dat betekent mijn inziens dat er veel bonusmateriaal opstaat.
    "I'm gonna get divorced. No marriage counselling, no trial separation, i'm gonna get fuckin' divorced."

    http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=tijntje

  9. #9

    Standaard

    Dat is inderdaad de cover van de R1 versie van Season 9. Denk dat ie hier ongeveer hetzelfde zal worden (in het echt zal het er allemaal wat anders uitzien neem ik aan; iets meer of minder kleur).

    Ik schat dat de prijs bij de Makro iets van €65 of €70 zal worden trouwens.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  10. #10

    Standaard

    Wat helemaal mooi zijn, is dat je na aanschaf van seizoen 9 de mogelijkheid zou hebben een grote lege doos te bestellen waarin de 9 seizoenen in opgeborgen kunnen worden!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The_Cure
    Als je eenmaal "in de X-Files" zit is het echt een hele toffe serie, het verhaal; de personages; etc. Volg de serie al een aantal jaren, alleen jammer dat Yorin het nu totaal ******** (de allerlaatste aflevering uitzenden terwijl we hier nog zeker 2 seizoenen moeten zien! G****domm* stelletje h*nd*n!, sorry) vroeger was het altijd heerlijk vaste prik op een donderdagavond 20.30 maar dat zijn vergane tijden jammer genoeg. Dit was ook een reden voor mij om ze te gaan kopen.
    Weet je dat zeker? Volgens mij heeft Yorin alles uitgezonden. Na de aflevering [spoiler:b1a6ce432e]waarin de Lone Gunman sterven[/spoiler:b1a6ce432e] volgde er een onderbreking bij Yorin waarna de laatste 5 afleveringen werden uitgezonden. Na de aflevering over de Brady Bunch kwamen de laatste twee afleveringen van de X-Files. Volgens mij heeft Yorin alle seizoenen uitgezonden.

    Maar de serie is echt geweldig en ga binnenkort zeker ook de boxen aanschaffen.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeronimo
    Wat helemaal mooi zijn, is dat je na aanschaf van seizoen 9 de mogelijkheid zou hebben een grote lege doos te bestellen waarin de 9 seizoenen in opgeborgen kunnen worden!
    Ik heb eens in de "Beste Gift Set" thread een plaatje van een X-Files box neergezet. Moet je maar eens doorheen spitten. Alleen jammer dat ie erg duur was (de seizoenen zaten er namelijk ook in) en dat het niet mogelijk was te verzenden naar Nederland.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  13. #13

    Standaard

    Ja, die heb ik gezien (kwijl...), maar misschien dat Fox nog iets in petto heeft!

  14. #14

    Standaard

    Voor de mensen die 'em nog niet hebben gezien. Kijk en huiver:



    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgen V
    Qua dvd boxen moet je idd goed opletten de één verschilt vaak met de ander. Daar ben ik zelf ook wel achter nou ik eigenlijk op het punt sta een eerste Xfiles box aan te schaffen.
    De boxen zijn inhoudelijk allemaal hetzelfde als ik het goed heb (vergeleken met andere regio's). En Season 1 heeft dan reliëf op de cover, de rest niet. Dat is het enigste verschil volgens mij, maar daar is niets of weinig aan te doen.
    De serie zelf is helemaal geweldig; de film vond ik ook wel goed, maar het is toch niet helemaal hetzelfde. Season 8 en 9 zijn wat minder, maar als echte fan moet je die toch ook wel aanschaffen vind ik. Ik zal dat in ieder geval wel gaan doen (Season 8 komt volgende maand al uit).
    Ik had het wat verkeerd neergezet maar ik bedoelde qua prijs.
    "When a forest grows too wild, a purging fire is inevitable and natural." | DVD's te koop | My Collection | WhatIWatch

  16. #16

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sneaker
    Citaat Oorspronkelijk gepost door The_Cure
    Als je eenmaal "in de X-Files" zit is het echt een hele toffe serie, het verhaal; de personages; etc. Volg de serie al een aantal jaren, alleen jammer dat Yorin het nu totaal ******** (de allerlaatste aflevering uitzenden terwijl we hier nog zeker 2 seizoenen moeten zien! G****domm* stelletje h*nd*n!, sorry) vroeger was het altijd heerlijk vaste prik op een donderdagavond 20.30 maar dat zijn vergane tijden jammer genoeg. Dit was ook een reden voor mij om ze te gaan kopen.
    Weet je dat zeker? Volgens mij heeft Yorin alles uitgezonden. Na de aflevering [spoiler:b4a01a95c0]waarin de Lone Gunman sterven[/spoiler:b4a01a95c0] volgde er een onderbreking bij Yorin waarna de laatste 5 afleveringen werden uitgezonden. Na de aflevering over de Brady Bunch kwamen de laatste twee afleveringen van de X-Files. Volgens mij heeft Yorin alle seizoenen uitgezonden.

    Maar de serie is echt geweldig en ga binnenkort zeker ook de boxen aanschaffen.
    Yorin heeft t/m seizoen 7 (waar mulder half om half speelde) uitgezonden daarna een aantal afleveringen van 8 en 9 maar nooit de hele seizoenen chronologisch achterelkaar... en waar ze nu mee bezig zijn :S *zucht*

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The_Cure
    en waar ze nu mee bezig zijn :S *zucht*
    waar ze nu mee bezig zijn is idd een grote ellende

    net zoals de rest kan ik the x-files ook van harte aanbevelen trouwens, ik ben ook een grote fan en naast alle dubbelafleveringen op dvd en video gespaard te hebben, ben ik sinds een jaar bezig met de seizoenen te sparen

    echt een topserie!

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Voor de mensen die 'em nog niet hebben gezien. Kijk en huiver:



    Is dat ook een DVD box?
    "When a forest grows too wild, a purging fire is inevitable and natural." | DVD's te koop | My Collection | WhatIWatch

  20. #20

    Standaard

    Dit is gewoon een opbergkast/dossierkast. In deze kast zitten standaard dacht ik de eerste 7 seizoenen, met nog ruimte over voor de laatste 2. Vandaar de hoge prijs en niet de mogelijkheid om deze naar Nederland te halen (kost waarschijnlijk veel te duur).
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  21. #21

    Standaard

    Gewoon doen.
    Zijn echt top dvd's van een top serie.

    Okej...het mag wat kosten maar je hebt er wel héél wat voor.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The_Cure
    Yorin heeft t/m seizoen 7 (waar mulder half om half speelde) uitgezonden daarna een aantal afleveringen van 8 en 9 maar nooit de hele seizoenen chronologisch achterelkaar... en waar ze nu mee bezig zijn :S *zucht*
    Dit heb ik echt niet opgemerkt. Weet iemand misschien welke Yorin dan niet uitgezonden heeft?

    Anders moet ik maar snel de boxen kopen en gaan kijken. :wink:
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Dit is gewoon een opbergkast/dossierkast. In deze kast zitten standaard dacht ik de eerste 7 seizoenen, met nog ruimte over voor de laatste 2. Vandaar de hoge prijs en niet de mogelijkheid om deze naar Nederland te halen (kost waarschijnlijk veel te duur).
    Wel erg mooi!
    "When a forest grows too wild, a purging fire is inevitable and natural." | DVD's te koop | My Collection | WhatIWatch

  24. #24

    Standaard

    Eerst zien dan geloven maar:

    http://www.detvgids.nl/detail.php?pid=1110941&tab=3

    het ziet ernaar uit dat de xfiles weer op een christelijk tijdstip worden uitgezonden, damn en ik wilde net de dvds gaan aanschaffen; begin gelijk weer te twijfelen.
    "But what's puzzling you... is the nature of my game"

  25. #25

    Standaard

    Inderdaad vanaf aankomende zaterdag op RTL 5. Volgens mij gaan ze de serie vanaf het begin herhalen. Vreemd is wel dat het Veronica Magazine aangeeft dat het de pilot is maar overal staat onder andere Robert Patrick als John Doggett.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •