Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 58 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Films van Powell & Pressburger op dvd

    Weet iemand of onderstaande twee meesterwerken van Michael Powell en Emeric Pressburger op dvd te krijgen zijn hier in Nederland? Black Narcissus meen ik ooit wel eens in de winkel gezien te hebben maar via het internet kan ik er nergens informatie over terugvinden. Er zijn van beide films hele mooie Criterions gemaakt maar ik ben op zoek naar een wat goedkopere optie om beiden in m'n bezit te krijgen.

    Btw over de films:
    - Black Narcissus: http://www.imdb.com/title/tt0039192/combined
    - The Red Shoes: http://www.imdb.com/title/tt0040725/combined

  2. #2

    Standaard

    Black Narcissus regio 2, niet Criterion heb ik bij van Leest wel eens zien liggen.
    Red Shoes hebben ze bij Play.com regio 2, niet criterion.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb kort achter elkaar nu eindelijk de Criterion editie van The Red Shoes en de VideoFilm Express versie van Black Narcissus te pakken gekregen. De VFE-versie van Narcissus moet ik nog bekijken maar de Criterion van Red Shoes heb ik inmiddels wel gezien. Het geluid valt welliswaar tegen en de videotransfer is ook niet foutloos maar toch is het een erg geslaagde editie. De extra's heb ik nog niet allemaal bekeken maar de commentaartrack (waarvan ik delen beluisterd heb) is in ieder geval erg de moeite waard.

    De film zelf is echt een ontdekking. Hij is op een bepaalde manier te vergelijken met films als Singin in the Rain en An American in Paris in de zin dat dans en muziek een heel grote rol spelen. Alleen is dit geen musical maar meer een muzikaal drama en is er ook duidelijk minder humor aanwezig als in die andere films. De muziek in deze film is echt fantastisch en het dansintermezzo rond het midden van de film is misschien wel de mooiste die ik ooit in een film zag. Dat en het feit dat dit ook misschien wel de mooiste Technicolor-film allertijden is maakt het een echte aanrader voor diegenen die van dit soort films houden.

    Ik weet nu al dat ik me nog maar eens verder zal verdiepen in de films van Powell/Pressburger en Jack Cardiff. A Matter of Life and Death staat al op mijn lijstje en The Life and Death of Colonel Blimp lijkt me ook wel wat. Geinig om weer eens wat nieuwe klassiekers aan m'n favorieten te kunnen toevoegen.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ik weet nu al dat ik me nog maar eens verder zal verdiepen in de films van Powell/Pressburger en Jack Cardiff. A Matter of Life and Death staat al op mijn lijstje en The Life and Death of Colonel Blimp lijkt me ook wel wat. Geinig om weer eens wat nieuwe klassiekers aan m'n favorieten te kunnen toevoegen.
    Bij Play.com is een goedkope triple bill dvdbox te koop met daarop
    The life and Death of Colonel Blimp
    A Matter of life and death
    I know where i'm going

    Vooral the life and death of Colonel Blimp is een echte aanrader.
    Onderstaande site is ook erg informatief
    Powell and Pressburger

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ik weet nu al dat ik me nog maar eens verder zal verdiepen in de films van Powell/Pressburger en Jack Cardiff. A Matter of Life and Death staat al op mijn lijstje en The Life and Death of Colonel Blimp lijkt me ook wel wat. Geinig om weer eens wat nieuwe klassiekers aan m'n favorieten te kunnen toevoegen.
    Bij Play.com is een goedkope triple bill dvdbox te koop met daarop
    The life and Death of Colonel Blimp
    A Matter of life and death
    I know where i'm going
    Zie http://www.play.com/play247.asp?page...7&p=57&c=&g=72

    Bedankt voor de tip! Die ga ik maar eens bestellen dan. Weet je of de beeld- en geluidskwaliteit een beetje in orde is? Ik lees dat dit een Carlton-release is en ik meen dat dat geen al te best label was.

  6. #6

    Standaard

    Beeld en geluid vind ik bij Carlton nog wel ok, alleen jammer dat er vaak geen subtitles zijn. Zelfs geen Engelse.

  7. #7

    Standaard

    Ik heb de Carlton-release van A Matter of life and death gekocht en de beeldkwaliteit is inderdaad prima in orde. Deze disc heeft trouwens gewoon Engelse ondertiteling.

    Binnenkort zal ik mijn mening over deze film nog eens postten. Het begin (waar ik nu naar zit te kijken) ziet er in ieder geval veelbelovend uit.

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    Beetje laat nu misschien, maar de Carlton uitgave van Red Shoes doet niet onder voor de Criterion:

    http://207.136.67.23/film/dvdcompare/redshoes.htm

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jim2873
    Daar moet ik ff over nadenken. Ik had eigenlijk al de Criterion op het oog.

    Ik zal je binnen 1 of 2 dagen nog een PM sturen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Prekip
    Beetje laat nu misschien, maar de Carlton uitgave van Red Shoes doet niet onder voor de Criterion:

    http://207.136.67.23/film/dvdcompare/redshoes.htm
    De extra's en de verpakking van de Carlton zijn ook niet verkeerd. Mooie set inderdaad. Maar zoals de schrijver al zegt: beide sets zijn erg de moeite waard. Met artwork als dat wat je op de verpakking en de menu's ziet zou het moeilijk kiezen zijn (ware het niet dat ik de Criterion dus al heb).

  11. #11

    Standaard

    Dankzij jim2873 heb ik er weer een nieuwe Powell/Pressburger bij: I Know Where I'm Going! Een hele leuke, beetje sobere maar goedvertelde romantische komedie over een ambitieuze vrouw die vlak voor haar huwelijk met een rijke magnaat vast komt te zitten in een klein Schots dorpje. Het is echt een heel anderssoortige film dan bijv. The Red Shoes en A Matter of Life and Death maar zeker wel de moeite waard. De sfeer, de personages en het plot zijn heel goed neergezet.

    Ik heb trouwens ook Peeping Tom binnengekregen maar die heb ik nog niet gezien. Wat ik ervan begrijp is dat deze solo-film van Powell film ff wat anders is als het werk dat ie samen met Pressburger deed. HEEL wat anders zelfs....

  12. #12

    Standaard

    Ik heb inmiddels nog een nieuwe Powell/Pressburger in mijn bezit gekregen: Gone to earth. Misschien wel de mooiste Technicolor-film ooit....

    Mijn volgende doel: The Tales of Hoffmann. Weet iemand of daar een goeie dvd-editie van bestaat?

    EDIT: ok, wat ik ervan begrijp is dat er nog geen dvd-editie is maar dat er mogelijk wel een Criterion van in de maak is. Hmm...

  13. #13

    Standaard

    De Engelse keten HMV zal op 11 juli een boxset met Powell/Pressburger-films uitbrengen.

    HMV have announced that they plan to release a 9 disk DVD boxed set on July 11th (2005).

    The Powell and Pressburger Collection will include the following films:

    * A Matter of Life and Death
    * The Red Shoes
    * The Life and Death of Colonel Blimp
    * Black Narcissus (Withdrawn from set)
    * A Canterbury Tale
    * 49th Parallel
    * The Battle of the River Plate
    * Ill Met By Moonlight
    * I Know Where I'm Going
    * They're a Weird Mob
    (First time on DVD in the UK)

    They say that TRS, Blimp & BoRP will "All feature a collection of fantastic interviews with the cast & crew"
    Zie http://www.powell-pressburger.org/Re...HMV/index.html en http://www1.hmv.co.uk/hmvweb/display...;-1&sku=389105

    Die prijs van £39.99 is best wel netjes. Het zijn volgens mij niet compleet nieuwe discs maar dit is natuurlijk een perfecte mogelijkheid om een verzameling van P&P-films te beginnen.

  14. #14

    Standaard

    Als je nog geen verzameling P&P films hebt is dit inderdaad een aardige mogelijkheid.

    De BBC zend trouwens regelmatig P&P films uit. Zo heb ik A Canterbury Tale, The battle of the river plate, One of our aircraft is missing en The Elusive pimpernel afgelopen jaar opgenomen van tv op dvd.

    Van One of our aircraft is missing zou ik graag een mooie dvd versie zien verschijnen. De film speelt zich grotendeels in Nederland af ten tijde van de tweede wereldoorlog. Met een hele jonge Peter Ustinov in één van de rollen.

    Het grappige van de Elusive pimpernel is dat het eerst als musical opgenomen is, en zoals Leonard Maltin ook al eens heeft opgemerkt kun je goed zien waar ze de de nummers er uit hebben geknipt. Het is een aardige film maar haalt het niet bij de versie met Leslie Howard. Leslie Howard doet de rol ook nog eens mooi over in de film Pimpernel Smith (ook laatst nog op de BBC). Maar nu dwaal ik echt af. :wink:

  15. #15

    Standaard

    Van die wat oudere P&P-films (dwz: bijna alles wat tijdens of voor de oorlog uitkwam) heb ik er nog maar weinig gezien. Ik moet de BBC maar eens wat beter in de gaten houden denk ik. Of hopen dat die films toch nog eens uitgebracht gaan worden door Nederlandse uitgevers.

  16. #16

    Standaard

    Ik ben bang dat Nederlandse uitgevers deze oude Engelse films niet gauw gaan uitgeven. Neem bijvoorbeeld de "Ealing Comedy boxen". Ik ben ze in Nederland nog niet tegengekomen. Terwijl ze in Engeland en de VS toch al lange tijd uit zijn.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Ik ben bang dat Nederlandse uitgevers deze oude Engelse films niet gauw gaan uitgeven. Neem bijvoorbeeld de "Ealing Comedy boxen". Ik ben ze in Nederland nog niet tegengekomen. Terwijl ze in Engeland en de VS toch al lange tijd uit zijn.
    Als ik wat meer commercieel instinct zou hebben dan zou ik zelf een label beginnen dat dit soort films op dvd zou zetten. Ik kan me niet voorstellen dat de rechten duur zijn en ik weet zeker dat er interesse in is.

    Ik moet wel zeggen dat zelfs in Engeland de films van P&P moeilijk te vinden zijn hoor. Toen ik een maand geleden in Londen was viel het me op dat de dvd's van hun films nauwelijks voorkwamen in de schappen met oudere films van de grote ketens (HMV, Virgin etc.).

  18. #18

    Standaard

    "The Powell and Pressburger Collection" gezakt naar £29.99

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Akira
    "The Powell and Pressburger Collection" gezakt naar £29.99
    Ik denk dat ik die films toch maar los ga verzamelen. 4 van de 9 heb ik al, van een 5e (A Canterbury Tale) komt een Criterion uit en slechts 2 van de 4 resterende (49th Parallel en The Battle of the River Plate) staan op mijn 'prioriteitslijstje'. Ondanks de lage prijs van de set zou het toch een beetje zonde van het geld zijn.

    Inmidels heb ik trouwens weer een Powell-titel gescoort die hij maakte vlak voor z'n samenwerking met Emeric Pressburger: de BFI-editie van The Edge of the World. Ik moet hem nog bekijken maar ik hoor erg veel goeds over deze film.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Akira
    "The Powell and Pressburger Collection" gezakt naar £29.99
    Ik denk dat ik die films toch maar los ga verzamelen. 4 van de 9 heb ik al, van een 5e (A Canterbury Tale) komt een Criterion uit en slechts 2 van de 4 resterende (49th Parallel en The Battle of the River Plate) staan op mijn 'prioriteitslijstje'. Ondanks de lage prijs van de set zou het toch een beetje zonde van het geld zijn.

    Inmidels heb ik trouwens weer een Powell-titel gescoort die hij maakte vlak voor z'n samenwerking met Emeric Pressburger: de BFI-editie van The Edge of the World. Ik moet hem nog bekijken maar ik hoor erg veel goeds over deze film.
    Niet regio 2, maar ik noem het toch maar even:

    Je kunt de versie uit Korea halen. Die is 20 dollar, met daarop:
    - Black Narcissus
    - A Matter of Life and Death
    - Life and Death of Colonel Blimp
    - Red Shoes
    (http://www.koreandvds.com/dvddetail.html?id=17685)

    Het zijn gewoon rips van de Carltonversies. (Deze kwaliteit dus: http://207.136.67.23/film/DVDReview2...feanddeath.htm)

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    Niet regio 2, maar ik noem het toch maar even:

    Je kunt de versie uit Korea halen. Die is 20 dollar, met daarop:
    - Black Narcissus
    - A Matter of Life and Death
    - Life and Death of Colonel Blimp
    - Red Shoes
    (http://www.koreandvds.com/dvddetail.html?id=17685)

    Het zijn gewoon rips van de Carltonversies. (Deze kwaliteit dus: http://207.136.67.23/film/DVDReview2...feanddeath.htm)
    De 4 films in deze box zijn de 4 films die ik al heb.

  22. #22

    Standaard

    The Edge of the World heb ik inmiddels bekeken. Een erg goeie film. Hij is ook al meteen herkenbaar als een P&P-film (ondanks het feit dat ie door Powell zelf gemaakt is) met de vertelstijl waarin een soort 'natuurlijke romantiek' en tragedie gemengd zijn. Ook visueel is deze eigenlijk al van het niveau wat we in de latere films van Powell en Pressburger zien. Wat betreft al die dingen zie ik bijv. wel de nodige overeenkomsten met een film als Gone to Earth.

    Anyway: aanrader dus voor P&P-liefhebbers. De BFI-dvd is ook prima in orde. De transfer is uitstekend en de docu 'Return to the edge of the world', de St. Kilda-documentaire en de commentaartrack zijn allemaal erg de moeite waard. Het totaalpakket is eigenlijk van de kwaliteit die je van een Criterion verwacht.

  23. #23

    Standaard

    Hoe zit het met de kwaliteit van deze box: http://www.hmv.co.uk/hmvweb/displayP...;-1&sku=389105

    Zit namelijk te dubben over een aanschaf, zeker voor deze prijs! Misschien kan ik dan later nog aan de Criterions gaan

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan
    Hoe zit het met de kwaliteit van deze box: http://www.hmv.co.uk/hmvweb/displayP...;-1&sku=389105

    Zit namelijk te dubben over een aanschaf, zeker voor deze prijs! Misschien kan ik dan later nog aan de Criterions gaan
    Volgens mij zijn het de Carlton-dvd's en die zijn over het algemeen best wel netjes van kwaliteit. The Red Shoes zou zelfs beter moeten zijn dan de Criterion. Van The Life & Death of Colonel Blimp, A Matter of Life & Death en I Know Where I'm Going (die ik zelf heb) zijn de eerste 2 van goede kwaliteit en is de laatste van matige kwaliteit (maar toch nog wel acceptabel).

    Op DVDBeaver zou je van de meeste van deze dvd's wel besprekingen of vergelijkingen moeten kunnen vinden.

  25. #25

    Standaard

    Op 5 april worden er in Frankrijk een aantal 2-disc SE's van P&P-films uitgebracht door Warner. Het gaat om The Red Shoes, The Life and death of colonel Blimp, Black Narcissus en 49 Parallel. Het enige wat ik kon vinden van deze edities waren onderstaande verpakkingen. Iemand die meer details kent over deze dvd's en weet of ze bijv. ook in Nederland uitkomen?



    EDIT: nevermind. Kijk hier maar eens. En hier (waar de dvd's ook te bestellen zijn).

    Klinkt allemaal hemels! Deze moet ik hebben!



Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •