Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.

Discussie: piloten film

  1. #1

    Standaard piloten film

    ik ben opzoek naar goede films over piloten waren ze samen met hun vliegtuig de hoofdrol spelen...

  2. #2

    Standaard

    Top Gun
    Iron Eagle (I t/m IV)
    Independence Day
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  3. #3

    Standaard

    niet een superfilm maar er word wel wat afgevlogen in Pearl Harbor

  4. #4

    Standaard

    The Right Stuff, veel testpiloten.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  5. #5

    Standaard

    Er zijn nogalwat WWII films over piloten zoals
    Battle of Britain, natuurlijk over de battle of Britain. Veel dogfights.

    Twelve o clock high, Met Gregory Peck over de stress die het leiden van een bomber squadron met zich mee brengt.

    A Matter of Life and Death, Piloot stort neer in begin van de film en overleeft, maar heeft vreemde hallucinaties.

    Andere films met piloten
    Only angels have wings
    Memphis Belle

  6. #6

    Standaard

    Space cowboys, begint als piloten maar gaat later over in astronouten.
    Memphis Belle, zelf niet gezien maar weet dat deze over piloten en vliegen gaat. :wink:
    "Ik mag er dan uitzien als een eikel, ik ben het niet!!!"

  7. #7

    Standaard

    Space Cowboys heb ik een paar dagen terug op tv gezien. Dat was trouwens een leuke film door de goede acteurs. Het begin deed me ook wel weer aan the right stuff denken. Verder had het meer weg van Apollo 13, maar dan met humor.

    Je hebt ook nog James Stewart in Flight of the Phoenix.

  8. #8

    Standaard

    Behind Enemy Lines, zitten echte goeie actie in, maar het is helaas niet echt een piloten film.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    The Right Stuff, veel testpiloten.
    Prachtige film met o.a. het doorbreken van de geluidsbarriere door Chuck Yeager. Ook de één van de eerste vluchten naar de ruimte komen hier aan bod.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  10. #10

    Standaard

    bedankt voor alle snelle reacties, ik zal direct overdiepen in de naar voren gebrachte films en waarschijnlijk zal ik er een flink aantal van gaan kijken..


  11. #11

    Standaard

    heb Space Cowboys heb ik ook een paar dagen geleden gezien op tv, vond het een coole en grappige film

  12. #12

    Standaard

    top gun is een goede film.
    battle of britain is ook goed.
    pearl harbor; zijn wel een paar mooie opnames van luchtgevechten maar dat is het dan ook. verder een bout film.

    je hebt geluk, top gun komt binnenkort in een SE uit!

  13. #13

    Standaard Re: piloten film

    Citaat Oorspronkelijk gepost door groggy
    ik ben opzoek naar goede films over piloten waren ze samen met hun vliegtuig de hoofdrol spelen...
    Flight of the Intruder --> http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=1349

    In tegenstelling tot dvd.nl vond ik dit toendertijd wel een erg goede actiefilm. Zeer zeker het bekijken eens waard als je van dit genre houdt. 8)
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  14. #14
    Niet alles is van mij...

    Paquita Maria Sanchez: "Your mother ate my dog!"
    Lionel Cosgrove: "Not all of it."

  15. #15

  16. #16

    Standaard

    En niet te vergeten:
    - Firefox (met Clint)
    - The red baron
    - The English patient (er zit toch een vliegtuig in)
    - Dr. Strangelove or how I learned to stop worrying and love the bomb
    - Hot shots (deel 1, de persiflage op Top gun)
    -
    Keep you damn filthy bones outta my mouth.

  17. #17

    Standaard

    Voor de liefhebber; Space Cowboys nu slechts 7,99 bij de FRS!!!!
    "Ik mag er dan uitzien als een eikel, ik ben het niet!!!"

  18. #18

    Standaard

    air force one
    Spared no expense.
    DVD Collectie |

  19. #19

    Standaard

    Always en 1941 (beiden Spielberg).
    Oskar Schindler: Stern, if this factory ever produces a shell that can actually be fired, I'd be very unhappy.

  20. #20

    Standaard

    "The Blue Max" vind ik helemaal aan jouw vraag voldoen.

    Speelt zich af in WO I.

    'Mercy Mission'

    Weet ik alleen niet of hij al op DVD uit is.

    Gaat over een jonge piloot die een 'crobduster' de oceaan overvliegt en dan gered wordt door een piloot in een boeing.
    Speelt zich af rond de kerst dus het eindigt een beetje zoet. Zeker een film die ook voor vrouwen interessant is.

    Lees even op de IMDB of het je wat lijkt

  21. #21

    Standaard

    The Flight of the Phoenix: http://www.imdb.com/title/tt0059183/
    Intussen ook ten prooi gevallen aan het remake-virus: http://www.imdb.com/title/tt0377062/
    Bovendien heeft de Britse komische serie The Comic Strip presents min of meer een homage gebracht aan deze film (Episode 8.2 "Four Men in a Plane - 4 January 2000). Als ik me niet vergis speelden alle acteurs uit The Young Ones mee in deze aflevering.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  22. #22

    Standaard

    nogmaals iedereen bedankt voor jullie reacties zal elke genoemde film overwegen, ik heb inmiddels the right tuff SE gekocht.. ik moet hem nog gaan kijken als ike r tijd voor heb.

  23. #23

    Standaard

    memphis belle
    top gun
    pearl harbor
    Dvd Profiler

    "We shall fight on the beaches. We shall fight on the landing grounds. We shall fight in the fields,and in the streets, we shall fight in the hills. We shall never surrender!"

  24. #24

  25. #25

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •