Pagina 1 van 19 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 470 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hoeveel films uit de huidige IMDB top 250 ...

    heb/had jij in je DVD collectie? (geen preorders)
    (heb: totaal / 250 x 100% = X% of had: totaal / 250 x 100% = X%)

    En wat zegt dit over je smaak? Een goede smaak van films, een kenner of juist saai en voorspelbaar? Laten jullie er door leiden door deze top 250, of check je (zoals ik) bijna altijd achteraf nadat je de film hebt gezien?

    Weet niet of er al een thread hierover is, maar tel je maar suf!

    heb: 81/250x100%=32,4%
    had: 99/250x100%=39,6%

    81 films op een totaal van bijna 600 films (13,5%) blijft er dus nog genoeg titels over die niet zo overbekend/standaard zijn. Neemt niet weg dat de overige titels ook troep kunnen zijn

    Ik kijk weleens achteraf naar de lijst. Zo kom ik net te weten dat het schitterende grave of the fireflies er ook in staat. Ik had niet verwacht dat deze titel heel erg bekend zou zijn bij het grote publiek.

    Denk dat ik zeker nog 20 titels uit dat lijstje wil hebben. Niet omdat ze erin staan, maar omdat het mij gewoon goede films lijken. Heb er ook geen moeite mee om films uit deze lijst weg te doen als ik ze dus niet goed vind.
    My preciousss...

    Heb nog wat PSP games te koop, wil je weten welke pm mij!

  2. #2

    Standaard

    Volgens mij een stuk of 85-95 films dus 34% (ben even van 85 uitgegaan).
    Het interesseert mij weinig wat dit over mij zegt; het gaat erom dat ik de films zelf goed vind. Soms laat ik me trouwens wel beïnvloeden door de scores maar ik weet vrij vaak de juiste films eruit te kiezen.
    En achteraf neem ik graag de Trivia sectie eens door
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  3. #3

    Standaard

    echt vertrouwen doe ik die lijstjes niet...

    ik ken mensen die films opzettelijk een 1 geven omdat ze vinden dat de film te hoog staat genoteerd....

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kerbkrawler
    echt vertrouwen doe ik die lijstjes niet...

    ik ken mensen die films opzettelijk een 1 geven omdat ze vinden dat de film te hoog staat genoteerd....
    Ben jij daar een van? Da's wel jammer natuurlijk maar gelukkig weegt zo'n stem tegen 5000 of 50000 stemmen nauwelijks meer.
    My preciousss...

    Heb nog wat PSP games te koop, wil je weten welke pm mij!

  5. #5

    Standaard

    15 ... das ff winst
    Co-StarTrader

  6. #6

    Standaard

    Slechts 4,8% da's niet zo best, alleen zie ik ook een hoop titels die mij helemaal niet aanspreken dus hecht ik hier niet zo veel waarde aan.
    Oh i am sorry, did i break your concentration

  7. #7

    Standaard

    heb ze onlangs eens zitten tellen voor een topic op een ander forum

    heb er ergens rond de 140 als ik me goed herinner

  8. #8

    Standaard

    Is het niet een beter idee om te kijken naar het percentage van je collectie dat in de top 250 staat? Anders haal je met 50 DVD's maximaal 20%, ook al staan ze alle 50 in de top 250.
    [mijn collectie]
    You watched it, you can't unwatch it!

  9. #9

    Standaard

    heb 5,6% maar daarentegen wel 50% van m'n collectie staat in de top 250 (ja ik heb echt maar zo weinig films )

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rinkelbeer
    Is het niet een beter idee om te kijken naar het percentage van je collectie dat in de top 250 staat? Anders haal je met 50 DVD's maximaal 20%, ook al staan ze alle 50 in de top 250.
    Er staan meerdere %'s in mijn post, voel je vrij om met percentages en aantallen te gooien zou ik zeggen
    My preciousss...

    Heb nog wat PSP games te koop, wil je weten welke pm mij!

  11. #11

  12. #12

    Standaard

    Ik heb 10 films van de top 250 in mijn collectie:
    Saving Private Ryan
    Die hard
    Godfather
    Godfather part 2
    Shrek
    Finding Nemo
    toy story
    toy story 2
    The good,the bad and the ugly
    Monsters en co

    En ik heb 51 dvd's dus ongeveer 20 % is uit de top 250

    Ik heb trouwens nog wel veel meer films uit die top 250,maar dan op video en sommige heb ik ook alleen gezien.

    Overigens vind ik dat er veel meer bekende films zijn waar je hardstikke veel van hoort,maar die staan ook niet in de top 250.En die kunnen ook goed zijn,want als een film een 7,6 heeft,staat ie al geen eens meer in de top 250.

  13. #13

    Standaard

    Diegenen die de top 250 zoeken: http://www.imdb.com/top_250_films

    Ik had/heb er trouwens zelf 120 van op dvd (wat 48% van de top 250 is) en ongeveer 5 of 6 op video (waarmee ik zelfs op 50% zou komen!). Best wel veel eigenlijk. En het is echt niet zo dat ik nou dvd's koop met dit lijstje bij de hand: ik kies echt wat ik leuk en interessant vindt.

    Wat ik wel moet zeggen is dat ik bij IMDB heel religieus mijn waarderingen van films opgeef. Misschien werkt het dus wel andersom en is deze lijst een beetje aangepast aan MIJN favorieten.

  14. #14

    Standaard

    Om eerlijk te zijn kan de mening van anderen over mijn collectie me erg weinig schelen
    Dus het is leuk als ik veel titels uit de top25o heb maar ik koop ze er zeer zeker niet om.
    De komende titel die ik wil hebben komt denk ik niet eens in de buurt van die lijst...
    Het gaat mij erom dat ik vooral zelf veel plezier heb van mijn lijst

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kerbkrawler
    echt vertrouwen doe ik die lijstjes niet...

    ik ken mensen die films opzettelijk een 1 geven omdat ze vinden dat de film te hoog staat genoteerd....
    De puntentelling van IMDB is een stuk complexer opgebouwd dan bijv. die van dvd.nl. Mensen die veel 'rare' scores uitdelen (1-en en 10-en) worden er al uitgefilterd en sowieso moet je een bepaalde hoeveelheid stemmen hebben uitgedeeld om je scores te laten opnemen in de telling. Hoe de precieze berekening in elkaar zit wordt geheim gehouden maar ik denk zelf dat de huidige becijfering een hele goeie graadmeter is voor de kwaliteit (lees: NIET de populariteit) van films.

    Zie hier voor meer info over de puntentelling van IMDB: http://www.imdb.com/help/?ratings/

  16. #16
    Michiel Aptroot
    Guest

    Standaard

    96 van de 250 = 38,4%
    Kan ik prima mee leven....

  17. #17

    Standaard

    tot nu toe 12 van de 250. dus 4,8 %

    Collectie is ook nog niet echt groot (31) en hoeveel er uit de imdb top 250 komen is voor mij niet echt belangrijk maar wel leuk om te weten.

  18. #18

    Standaard

    44x = 17,6%
    Oskar Schindler: Stern, if this factory ever produces a shell that can actually be fired, I'd be very unhappy.

  19. #19

    Standaard

    84 van de 250 heb ik er. Dus zo'n 33.6% Best netjes, al ben ik er nogal wat tegen gekomen die ik nog wel wil hebben :wink:
    Van de huidige top 10 heb ik er 6. van de overige 4 zijn er 2 nog niet uit. LOTR ROTK en Star Wars en voor de Shawshank Redemption wacht ik op de SE. Seven Samurai is er nog niet van gekomen. Maar dat zal spoedig veranderen.
    Mijn DVD's
    StarTrader

  20. #20

    Standaard

    ik heb 29 titels die ook in top films list van imdb staan 29 : 250 x 100 = 11.6 % van de lijst, ik heb nu zelf 62 dvd's das dus 29 : 62 x 100 = 46.7 % van mijn collectie staat in de imdb lijst
    Co-StarTrader Safetrader
    Mijn Collectie
    I'm the servant of the secret fire, wielder of the flame of Anor. The dark fire will not avail you! Flame of Udûn!

  21. #21

    Standaard

    Ik heb er nu precies 100 van de 250 Da's dus makkelijk; 40%
    Da's weer 25% van mijn collectie, al zitten daar niet alleen maar films tussen.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  22. #22

  23. #23

    Standaard

    heb er 20 = 8% waarvan ik nog 1 dvd binnen moet krijgen.

  24. #24

    Standaard

    1 Godfather, The (1972)
    2 Shawshank Redemption, The (1994)
    3 Godfather: Part II, The (1974)
    5 Lord of the Rings: The Two Towers, The (2002)
    9 Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, The (2001)
    17 Pulp Fiction (1994)
    32 Matrix, The (1999)
    46 Boot, Das (1981)
    57 Saving Private Ryan (1998)
    62 American History X (1998)
    76 Finding Nemo (2003)
    82 Braveheart (1995)
    135 Shrek (2001)
    156 Monsters, Inc. (2001)
    164 Gladiator (2000)
    193 Twelve Monkeys (1995)
    207 Rain Man (1988)
    210 Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003)
    216 Snatch. (2000)
    218 X2 (2003)
    230 Minority Report (2002)
    232 Traffic (2000)

    Heb deze titels uit de top 250 en heb in totaal zo'n 70 dvds das dus 70:22 is ongeveer 35%

  25. #25

    Standaard

    5,6 % bijna mijn halve verzameling staat in die lijst

Pagina 1 van 19 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •