Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 98 van 98 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Ik heb zojuist de laaste aflevering van 't 1ste seizoen van [Life on Mars] op de BBC zitten kijken.
    't gaat over Sam Tyler, een politie agent in Manchester uit 2006 die door een auto ongeluk in een coma raakt, en vervolgens ontwaakt in de jaren 70.
    Althans, dat is waar de hoofdpersoon overtuigd van is, al twijfelt ie of ie misschien ècht door de teid gereisd is of misschien simpelweg compleet gestoord, zoals ie zich afvraagt in een voiceover tijdens de intro elke week..

    Ik vind 't een spannende serie in 't algemeen. Niet perfect, zo vraag ik me af waarom ie bepaalde dingen doet.. Maar verder leuk om te zien, omdat ie natuurlijk een heel andere omgeving en beleid is gewend, wat tot rare blikken van z'n collega's oplevert .
    N/A

  2. #77

    Standaard

    Volgens mij hoort Dark City hier toch ook wel in thuis???

    http://www.imdb.com/title/tt0118929/
    While we live according to race, colour or creed.
    While we rule by blind madness and pure greed
    Our lives dictated by tradition, superstition, false religion.


    Innuendo - Queen

  3. #78

    Standaard

    Beastmaster 2: Through The Portal Of Time.

  4. #79

    Standaard

    Scrooge(d) hoort ook wel thuis in dit rijtje vind ik
    Met die drie geesten die langskomen.

  5. #80

    Standaard

    Kent iemand de tv serie "the Oddysee" nog?

    Ging over een jongen die in coma raakte en in een andere dimensie terecht kwam. Daar waren alleen kinderen, geen volwassenen. Verder kan ik me nog herinneren dat hij op een gegeven moment uit zn coma kwam, maar in zijn onderbewustzijn nog wel in die dimensie zat... ofzo...

  6. #81

    Standaard

    Masters Of The Universe

  7. #82

    Standaard

    De tv-serie "mirror mirror".
    Hierin worden via spiegels op exact dezelfde plek in heden en verleden tijdreizen gemaakt in beide richtingen. Goede serie met een eveneens goed plot, hoewel dat per reeks verschilt.

    De tv-serie "Jeremiah"
    Niet in Nederland te zien, maar een verhaal over een nabije toekomst waarin een grote ziekte alle ouderen heeft doen sterven. Nu, 15 jaar later, zijn de kinderen van toen, nogsteeds bezig te overleven en te herbouwen in deze kapotte wereld.

    The Final Cut
    WaterWorld
    Spelen zich af in een toekomst niet eens zo heel ver van deze verwijdert. Beide met een geheel andere insteek.

    Goodbeye Lenin
    Speelt zich af nét na de val van de Berlijnse muur. Een moeder, die voorstander was, ontwaakt uit haar coma. Maar omdat ze de schok van de val van de muur waarschijnlijk niet aankan, laat haar zoon in haar kamer oude tijden herleven.

    Grt. Deweb

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deweb
    De tv-serie "mirror mirror".
    Hierin worden via spiegels op exact dezelfde plek in heden en verleden tijdreizen gemaakt in beide richtingen. Goede serie met een eveneens goed plot, hoewel dat per reeks verschilt.
    ..
    Bedoel je [deze] ("mirror mirror" geeft meerdere hits)?
    Klinkt erg interessant, maar ik zie 'm zo gauw niet op DVD.. Is deze verkrijgbaar / waar is deze te zien?

    Edit:
    La maar..
    Ik zie [dat je 't zelf niet weet]..
    N/A

  9. #84

    Standaard

    hahaha. Ja, helaas weet ik het zelf ook niet meer.

    Ik bedacht me net nog een tv-serie..nuja..tekenfilmserie: Argai.
    Franse animatie-serie die zich zowel in de toekomst als in het verleden afspeelt. In de toekomst heeft een koningin de macht in handen gekregen na 2/3 van de aarde te hebben gesloopt. In deze tijd komt de middeleeuwe Argai terecht. Het blijkt dat de koningin eeuwenoud is en zijn geliefde te hebben betovert om onsterfelijk te blijven. Samen met detectives reizen ze tussen heden en verleden om de betovering te verbreken en de koningin te verslaag.

    Spannende serie. Niet altijd even goed geanimeert, maar zekerweten de moeite waard. Mocht ik ooit het geld hebben dan zal ik zeker naar een film omzetten.

    Grt. Deweb

  10. #85

    Standaard

    Hoe heet die film met die man op foto's die op plaatsen is van grote rampen?

    Tis met Casper van Dien, dat is het enige dat ik weet!

    Dat is ook zo een soort film geloof ik!

    Steve
    Spider-Steve, Vlaamse filmfreak!

  11. #86

    Standaard

    Je had ook zo'n serie met een kerel die via een kat (?) elke dag de krant van morgen kreeg... Hij wist dus al wat er ging gebeuren de volgende dag...

    Ook soort tijdreizen... toch?

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door art-core
    Je had ook zo'n serie met een kerel die via een kat (?) elke dag de krant van morgen kreeg... Hij wist dus al wat er ging gebeuren de volgende dag...

    Ook soort tijdreizen... toch?
    Da's [Early Edition].
    Dat vond ik ook een toffe serie! Deze is volgens mij ook niet op DVD uit though. En ik vraag me af of de serie nog iets van een einde had, of je nog te weten kreeg over die krant hoe, wat en waarom.
    N/A

  13. #88

    Standaard

    Schoppen even dit bejaarde topic omhoog, wie kent er nog goede Tijdreis films? mogelijk dat men 'n lijstje kan maken.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  14. #89

    Standaard

    Wat me net te binnen schoot, Kruistocht in Spijkerbroek, natuurlijk.

    En misschien zou je in dit topic ook wel
    The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (2005)
    kunnen noemen? aangezien de 4 kinderen naar een andere wereld reizen via een kleerkast.

  15. #90

    Standaard

    Topic verplaatst naar filmdiscussies.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  16. #91

    Standaard

    Kijk deze topic heb ik wat aan, staan aardig wat films in met timetravel.
    Voor geïnteresseerden over theoriën van tijdreizen en paralelle dimensies is de volgemde site echt een aanrader.

    Verschillende tijdreis films worden op deze site getoetst aan de theorie van het rijdreizen.
    Gaan behoorlijk diep maar voor de liefhebbers van film en tijdreizen een absolute aanrader:

    http://www.mjyoung.net/time/index.htm

  17. #92

    Standaard

    @Sjeisbroochem

    Je bent me net voor kerel, met die url. Ik zag gister deze topic staan en dacht dat die site wel hierbij zou passen:razz:. Maar goed, als hij er maar op staat.
    Een goede site zoals je zegt, er wordt zo ongeveer alles uitgelegd over tijdreizen, dimensies etc. Alleen jammer dat dan blijkt dat de meeste tijdreis films niet kloppen.

    Ik heb deze site zelf gebruikt als hulp bij het schrijven van een script en een lang verhaal.
    "I've seen things you people wouldn't believe."

  18. #93

    Standaard

    Zet Terminnator, The Sarah Connor Chronicles er ook maar bij.

    Daar zit ook een time-jump van 1999 naar 2007 in
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  19. #94

    Standaard

    Mischien niet echt tijd reizen maar wel iets met paralell, Lost High way

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  20. #95

    Standaard

    In de serie Lost komt het natuurlijk ook voor, al weten we nog niet precies hoe en wat.

    Volgensmij is Spielberg ook bezig met iets binnen dit thema.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  21. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Volgensmij is Spielberg ook bezig met iets binnen dit thema.
    Ik denk dat je Interstellar bedoelt, die gaat naar ze zeggen over gaten in de ruimte
    Laatst aangepast door Dennis van H. : 12-08-2008 om 08:45
    "I've seen things you people wouldn't believe."

  22. #97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis van H. Bekijk bericht
    @Sjeisbroochem

    Je bent me net voor kerel, met die url. Ik zag gister deze topic staan en dacht dat die site wel hierbij zou passen:razz:. Maar goed, als hij er maar op staat.
    Een goede site zoals je zegt, er wordt zo ongeveer alles uitgelegd over tijdreizen, dimensies etc. Alleen jammer dat dan blijkt dat de meeste tijdreis films niet kloppen.

    Ik heb deze site zelf gebruikt als hulp bij het schrijven van een script en een lang verhaal.
    Hey Dennis, great minds think alike...
    Cool dat je zelf een script aan het schrijven bent en deze site hierbij gebruikt. Toets je jouw materiaal dan aan de theorie op de site?
    De materie die op de site besproken worden is wel behoorlijk complex (+in het Engels) maar wel fascinerend. De enige film die helemaal blijkt te kloppen is Back to the future, deel 1.

    12 Monkeys daarentegen is volgens de theorie onmogelijk omdat het in feite een loop betreft zonder een externe causaliteit.

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjeisbroochem Bekijk bericht
    Hey Dennis, great minds think alike...
    Cool dat je zelf een script aan het schrijven bent en deze site hierbij gebruikt. Toets je jouw materiaal dan aan de theorie op de site?
    De materie die op de site besproken worden is wel behoorlijk complex (+in het Engels) maar wel fascinerend. De enige film die helemaal blijkt te kloppen is Back to the future, deel 1.

    12 Monkeys daarentegen is volgens de theorie onmogelijk omdat het in feite een loop betreft zonder een externe causaliteit.
    Net zoals back to the future 2, die de wereld al een stuk of 7 keer vernietigd zou hebben voordat hij afgelopen is.

    en je hebt pm
    "I've seen things you people wouldn't believe."

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •