Bekijk uitslag poll: Wat is je favoriete Sci-Fi serie van dit moment ?

Stemmers
76. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Star Trek TNG

    7 9,21%
  • Star Trek DS9

    7 9,21%
  • Star Trek Voy

    20 26,32%
  • Star Trek Ent

    7 9,21%
  • Babylon 5

    7 9,21%
  • Stargate SG1

    18 23,68%
  • Farscape

    4 5,26%
  • Andromada

    1 1,32%
  • Space: Above and Beyond

    4 5,26%
  • Earth: Final Conflict

    1 1,32%
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 49 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Wat is je favoriete Sci-Fi serie van dit moment ?

    Simpele vraag, ik ben uitgekeken op Star Trek en ik wil meer. Ik heb al overwogen Babylon 5 te beginnen, maar wat hulp zou leuk zijn.
    Wat ik jullie favoriete serie en waarom ?

    Om mijn mening te weten, tot nu toe is Star Trek DS9 mijn absolute favoriet, goede verhaallijn en leuke effectjes (en erg vertrouwd natuurlijk, daar het in het Star Trek universum afspeelt)

    Ow, en series zoals X-Files en Taken horen niet thuis bij eventuele andere tip.

  2. #2

    Standaard

    Ik hou niet van sci-fi
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  3. #3

    Standaard Re: Wat is je favoriete Sci-Fi serie van dit moment ?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door expo
    Simpele vraag, ik ben uitgekeken op Star Trek en ik wil meer. Ik heb al overwogen Babylon 5 te beginnen, maar wat hulp zou leuk zijn.
    Wat ik jullie favoriete serie en waarom ?

    Om mijn mening te weten, tot nu toe is Star Trek DS9 mijn absolute favoriet, goede verhaallijn en leuke effectjes (en erg vertrouwd natuurlijk, daar het in het Star Trek universum afspeelt)

    Ow, en series zoals X-Files en Taken horen niet thuis bij eventuele andere tip.
    Als DS9 je favoriet is zal Babylon 5 je ook wel aanspreken. Ik persoonlijk vind Babylon 5 minstens zo goed als DS9. Ik heb afgelopen 3 weken de 3 beschikbare seizoenen gekocht en ze bijna in 1 ruk uitgekeken. Het voordeel van de DVD boxen is dat je de verhaallijn die door alle seizoenen heenloopt goed kan volgen. Zie verder de besprekingen van de 3 seizoenen hier op DVD.nl.
    mijn zwarte gat 19-08-2005 weer bijgewerkt. laatste aanwinst: teveel.

  4. #4

    Standaard

    Battlestar Galactica!
    Jordé den Tenter Formally Known As JDT.

  5. #5

    Standaard

    X-files!!!!!!!!!!

    series worden nooit meer beter

    enne de files is sci-fi hoor
    "But what's puzzling you... is the nature of my game"

  6. #6

    Standaard

    @Nico de Graaf:
    Bedankt, ik ben ondertussen reeds in het bezit van de pilot film van Babylon 5, we zullen zien waar het me brengt

    @JDT:
    Battlestar Galactica, bedoel je die antieke serie uit de jaren .... grapje hoor, hier heb ik idd al veel goeds van gehoord, maar ik ga toch liever voor meer recente series. Dat is ook de reden dat hij niet in het lijstje staat.

    @The_Cure:
    Ik weet wel dat X-Files bij de sci-fi hoort, maar dergelijke series gaan maar over het alien mysterie, ik zoek nu series waar aliens een feit zijn. (btw, X-Files heb ik al in mijn bezit hoor, hoort gewoon bij de collectie van een Sci-Fi fan)

  7. #7

    Standaard

    ST: DS9 is ook mijn favoriet en ik heb nog niks gevonden wat er in de buurt komt. Ik ben nu seizoen 1 van Babylon 5 aan het kijken en het kan de hoge verwachtingen die ik had (na zoveel goeie recensies die ik had gelezen over de serie) nog niet helemaal waarmaken. Maar hopelijk wordt het beter of valt het kwartje bij mij binnenkort =)

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door expo
    @JDT:
    Battlestar Galactica, bedoel je die antieke serie uit de jaren .... grapje hoor, hier heb ik idd al veel goeds van gehoord, maar ik ga toch liever voor meer recente series. Dat is ook de reden dat hij niet in het lijstje staat.
    Vorig jaar is een nieuwe versie van Battlestar Galactica als miniserie op de Amerikaanse tv geweest, deze is nu ook op dvd uit. Heel erg goed.

  9. #9

    Standaard

    Farscape natuurlijk Stoor je niet aan de typische henson (muppet) look van sommige karakters, de serie is best goed.

  10. #10

    Standaard

    De recente sf-reeksen volg ik zo niet meer, maar de serie "V" uit het begin van de jaren '80 is absoluut een aanrader.

  11. #11

    Standaard

    De huidige series volg ik niet echt, het zijn gewoon soaps met een ander smaakje. De originele Star Trek vond ik als kind zeer boeiend.

  12. #12

    Standaard

    Persoonlijk.....de beste SF-serie die ik gezien heb (tot nu toe) is Firefly.
    Helaas is deze nooit afgerond (1 seizoen) maar ik heb begrepen dat er een film van komt.

  13. #13

    Standaard

    Van dit moment? Wel, dan zou ik Farscape zeggen. Mooi uitgewerkt, leuke karakters, en een beetje psychotisch... En ondanks het muppet-uiterlijk, zoals iemand hierboven opmerkte - Rygel XVI bedoeltíe natuurlijk - bevat de reeks een merkwaardig donker randje...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #14

    Standaard

    Misschien is Taken (Spielberg product ) wel wat :wink: .
    Oskar Schindler: Stern, if this factory ever produces a shell that can actually be fired, I'd be very unhappy.

  15. #15

    Standaard

    Babylon 5 en Farscape zijn mijn favorieten op het moment ( jammer dat Farscape is stopgezet (in de US).....maar er komt een nieuwe mini serie heb ik begrepen).
    Van Bab5 heb ik inmiddels 4 seizoenen op dvd....en zoals een andere poster al opmerkte ook ik kijk die boxen in 1 keer......zeer boeiend verhaal en uitstekende karakters.
    Toen het nog op tv werd uitgezonden was het een chaos.....werd door verschillende omroepen nooit helemaal chronologisch uitgezonden.
    Mooi dat er dvd is
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  16. #16
    skin
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Van dit moment? Wel, dan zou ik Farscape zeggen. Mooi uitgewerkt, leuke karakters, en een beetje psychotisch... En ondanks het muppet-uiterlijk, zoals iemand hierboven opmerkte - Rygel XVI bedoeltíe natuurlijk - bevat de reeks een merkwaardig donker randje...
    Ook voor mij is Farscape momenteel de meest interessante serie, vooral met het 2e seizoen hebben de schrijvers alle vrijheid gekregen wat behoorlijk bizarre verhalen heeft opgeleverd, bijna alle FX's zijn goed, maar een enkele heeft een te hoog 'look!, it's a man in a rubber suit' gehalte, Rygel valt nog wel mee, zijn karakter is vrij overtuigend waardoor ik me niet zo stoor aan zijn verschijning, meer moeite heb ik met de Scarrans (te houterig).
    Jammer dat de serie gecancelled is, verdiende een waardiger afsluiting.

    een mini serie van Farscape? (Loggie),

    Van de ST-tjes heb ik altijd 't meest van STTNG genoten, vooral ook omdat Patrick Stewart een erg overtuigend karaker heeft neergezet, ik heb STTOS niet bewust meegemaakt en is (voor mij) iets te 'corny', Voyager was wel aardig alleen ik heb iets tegen de strenge moeder/schooljuf Janeway.

  17. #17

    Standaard

    Mijn vote ging uit naar Babylon 5. De eerste 3 boxen waren top, hoewel niet zozeer qua beeld en geluid maar wel qua inhoud. Het hoogtepunt van deze serie is seizoen 4. Met een beetje geluk krijg ik deze vandaag binnen.

    Overigens vindt ik Smallville ook een goede serie en deze staat dus ook in de kast.
    Pioneer KRP-500M, Pioneer SC-LX81, Pioneer BDP-LX71, Canton Karat M80 DC, Canton Karat CS4, Canton Karat S1,

    Mijn Blu-ray’s

  18. #18

    Standaard

    Star Trek Voyager op dit moment.. normaal houd ik niet zo van sci-fi maar dit is wel leuk om te zien
    Stuntman Mike : "Fair lady, your chariots await!"
    Death Proof

  19. #19

    Standaard

    Mijn stem is uitgegaan naar DS9. Zeker nu ik weer de hele serie op DVD heb gezien valt me op hoe sterk de verhalen zijn. Vooral de Dominion arc sprak me erg aan, en dat alle bekende volkeren meer diepgang kregen. Daarnaast vond ik SG1 en de andere Star Treks heel leuk. Farscape heb ik een tijdje gevolgd, maar bleek me niet te kunnen boeien op de langere duur. Andromeda heb ik alleen de afschuwelijke pilot gezien. EFC heb ik lang gevolgd, maar ook daarin verloor ik uiteindelijk mijn interesse.

  20. #20

    Standaard

    Ik heb op BAB5 gestemd. In het begin vond ik dat er teveel CGI inzat, maar nu ik dat gewend ben vind ik dit de beste serie die ik gezien heb, zeker qua rode draad.
    Overigens heb ik Firefly en Farscape nog nooit gezien, misschien komt dat nog.

  21. #21

  22. #22

    Standaard

    Voyager is mijn favoriet momenteel: het is de serie die voor mij het beste het 'Star trek gevoel' oproept.

    Farscape heb ik nog maar pas ontdekt en dat vind ik ook een erg goeie serie. Ik moet daar nog wel wat meer afleveringen van zien om er goed mijn mening over te kunnen vormen.

  23. #23

    Standaard

    Voor alle Babylon 5 fans; kan het kloppen dat het begin nog niet zo heel erg goed is? Ik heb nu net Signs & Portents gezien (wat overigens wel een goede ep was) maar het valt me over het algemeen nog wat tegen...

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bommetje
    Zonder twijfel Red Dwarf.
    Idd heerlijk droog. Meestal krijg ik gewoon kramp van het lachen.

    Maar effe serieus, ik heb gekozen voor Deepspace 9. Zeer goed uitgewerkt. Space above and beyon kon ik ook wel waarderen. Heerlijk sfeertje met die mysterieuze vijand.

    Ik zie dat velen op startrek voyager hebben gestemt. Toen die serie net op tv was hoorde je alleen maar klachten over hoe slecht ie wel niet was. Dat de OS en TNG velen malen beter waren. Gelukkig trok dat bij na de komst van de borg (met babe 7of9) en species 7942(of zoiets).

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jOzh
    Voor alle Babylon 5 fans; kan het kloppen dat het begin nog niet zo heel erg goed is? Ik heb nu net Signs & Portents gezien (wat overigens wel een goede ep was) maar het valt me over het algemeen nog wat tegen...
    ik vons juist de eerste 2 seasons het beste. Die konden mij nog wel boeien. Helaas werd het daarna in rap tempo een soort As the world turns in space

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •