De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Breakfast at Tiffany's [DVD]

    Breakfast at Tiffany's [DVD]

    Hepburn in één van haar bekendste rollen in een romantische komedie van Blake Edwards.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Is deze DVD dezelfde als die vorig jaar al is verschenen? En is dan alleen het kartonnen hoesje extra?
    Geldt dat ook voor de andere Audrey Hepburn-films (uitgezonderd My Fair Lady)?

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fries46
    Is deze DVD dezelfde als die vorig jaar al is verschenen? En is dan alleen het kartonnen hoesje extra?
    Ja.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fries46
    Geldt dat ook voor de andere Audrey Hepburn-films (uitgezonderd My Fair Lady)?
    De tot nog toe uitgebrachte DVD's in de Colden Classics-serie zijn inhoudelijk indientiek aan de eerder uitgebrachte versies.

  4. #4

    Standaard

    Ik had de oude editie van de dvd (zonder die goudkleurige rand op de hoes) al een paar jaar. Dit vind ik een van de mooiste romantische komedies ooit. Veel beter eigenlijk dan die Meg Ryan/Julia Roberts-vehicles die het genre zo populair maakten in de jaren 90. Ik heb het boek van Capote nooit gelezen maar wat er van het verhaal overgebleven is in deze film is erg goed. Audrey Hepburn ziet er geweldig uit en weet de rol echt goed te brengen. Peppard is een beetje droogjes maar 'effectief'. Als je de film ontleed dan blijft er vermoedelijk niet zo heel veel van over (behalve dan de altijd boeiende Holly Golightly karakter) maar als geheel is het toch een erg lekkere klassieker.

    De dvd steld niet zo heel veel voor maar met de lage prijs (bij MM Zwolle zag ik hem liggen voor iets van 10 euro) maakt dat ook niet zoveel uit.

  5. #5

    Standaard

    Prachtige film. 1 van m`n favoriete films allertijden. heb dan ook 2 x in m`n collectie
    Hepburn en Peppard vormen een geweldig paar, en t liedje Moonriver is werkelijk fantastisch.

    Wordt tijd dat er eens een giftset van komt!

    Als die er al is: weet iemand waar ie te krijgen is??
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  6. #6

    Standaard

    "Het originele 1.85:1 filmbeeld staat in iets afwijkend anamorfische beeldformaat 1.78:1 op de DVD"

    Veel 1.85:1 films worden aangepast tot 1.78:1 om beeldvullend te zijn op
    een breedbeeld TV.

    Daar is meestal niets mis mee, omdat dan gewoon de zgn. "matte" iets geopend wordt.
    Als de film tenminste full-frame gefilmd is en niet hard-matted.

    1.37:1 films worden ook vrijwel altijd aangepast tot 1.33:1 door iets in te zoomen.

    Geen enkel probleem!

  7. #7

    Standaard

    Kan iemand me vertellen of de recent uitgebrachte SE dezelfde verbetering qua beeld biedt als de regio 1 versie? Zie deze vergelijking op DVD Beaver daarvoor. Als dat zo is dan ga ik misschien wel 'upgraden'.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Kan iemand me vertellen of de recent uitgebrachte SE dezelfde verbetering qua beeld biedt als de regio 1 versie? Zie deze vergelijking op DVD Beaver daarvoor. Als dat zo is dan ga ik misschien wel 'upgraden'.
    De verbetering is aanzienlijk, vrijwel geen grain meer!

    En ook de extra's zijn de moeite waard.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •