De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Film script schrijven

    Ik ben op zoek naar websites waarin wordt uitgelegd hoe je het beste een filmscript kunt schrijven, ik ben al aan het rondkijken op imdb.com maar daar wordt ik niet echt veel wijzer, veel verschillende meningen daar, ik zoek dus echt een website waar het uit de doeken wordt gedaan, waar moet je op letten wat niet te doen en wat juist wel, kortom alles wat ik weten moet over scripts schrijven.
    Hoop dat iemand me kan helpen, ik heb ook al gezocht bij schrijvers.pagina.nl maar dat gaat eigenlijk alleen over boeken, gedichten schrijven enzo, dat zoek ik dus niet.


    Hoop op goede reacties,

    Groetjes Alette
    Life would be boring without movies!!!

  2. #2

    Standaard

    Ik kan je niet echt inhoudelijk helpen met je vraag. Wel heb ik een tip voor je: probeer een script te bemachtigen van een film die je heel erg aanspreekt en doe een soort van vergelijkend onderzoek...
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  3. #3

    Standaard

    Sinds nog niet al te lange tijd is er ook een script school in Nederland. Wellicht kun je daar wat over opzoeken Of kunnen ze je iig iets van tips geven?

  4. #4

    Standaard

    Ik ga meteen googelen , thanks!!
    Life would be boring without movies!!!

  5. #5

    Standaard

    Niets gevonden
    Life would be boring without movies!!!

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    http://home.hccnet.nl/j.vankleven/Index2.html

    Misschien dat je daar wat aan hebt.

    Groet
    Remco

    Tyler Durden: "I want you to hit me as hard as you can."

  8. #8

    Standaard

    Gewoon even een boekwinkel binnenstappen (een grotere) en daar zijn ongetwfeld boeken erover te koop. Ik heb zelf The Definitive guide to Screenwriting gekocht (Syd Field, ISBN 0091890276). Erg goed boek, heeft een mooie opbpouw vanaf het begin met uitleg van de verschillende termen tot aan een goede uitleg van de opbouw van een goed script. Succes!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Sinds nog niet al te lange tijd is er ook een script school in Nederland. Wellicht kun je daar wat over opzoeken Of kunnen ze je iig iets van tips geven?
    http://www.scriptschool.nl/

  10. #10

    Standaard film scripts

    Hallo Alette,

    Site met goede filmscripts is scriptbuddy.com

    Suc6
    nico1950

  11. #11

    Standaard

    Hoi Nico,

    Je ziet dat dit topic zo'n 5 jaar oud is?

    Verder natuurlijk hartelijk welkom op het forum!

  12. #12

  13. #13

    Standaard

    Zou Alette inmiddels al afgestudeerd zijn of zou ze ngo steeds bezig zijn met haar sciptsie?

  14. #14

    Standaard

    Hallo allemaal,

    Ik ben hier nieuw en ben door het Googlen hier terecht gekomen zoals altijd.

    Mijn vraag is: Het vragen om hulp en advies om een Seynopis / QUERY te schrijven !!!

    Ik wil graag een Movie Pitcher worden en mijn film ideeen laten verfilmen door pitch kopers of te wel door Producers zelf in Hollywood....what ever.

    Maar de pitch kopers gebruiken steeds de termen QUERY en Features in teksten.
    En onze filmmaker en schrijver Paul Ruven die een boek geschreven heeft over hoe je een gouden film-idee kunt schrijven en verkopen aan Hollywood.

    Er komt ook veel kijken bij het Registreren en aanmelden bij bedrijven in USA.
    Ik heb al 5 mooie Gouden film-ideeen klaar liggen, maar alles in mijn eigen boeren taal geschreven en weet NIET hoe ik het in een Query / Features moet zetten of opstellen.

    Het moet GEEN Screenplay zijn en ik wil ook GEEN Scenario schrijven, want ben zelf GEEN scenario schrijver en wil alleen kort samengevatte films in Query zetten !!!

    Dus bij deze graag ervaren mensen die mij kunnen helpen met mijn probleem.
    Ik dank iedereen die aandacht besteed om te lezen en iets nuttigs achterlaat hiero ))


    Met vriendelijke groeten,

    M.KAPLAN

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •