Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 88 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard TV series op DVD - Waarom eigenlijk kopen?

    Er zijn een aantal prachtige TV series op DVD verschenen. De voor mij interessante zijn CSI en 24. Verder heb je natuurlijk Friends, Sopranos, X-files etc, etc...

    Als je uiteindelijk alle seizoenen verzameld hebt (sommige series hebben wel 5, 6 of meer seizoenen), en je hebt ze allemaal bekeken.. wat dan?

    Zet je de DVD's in de kast en ga je een jaar later alle afleveringen van alle seizoenen opnieuw bekijken? Losse afleveringen kijken heeft vaak geen zin omdat veel series een doorlopend verhaal hebben. Of kijk je ze nooit meer?
    Ik denk dat films beter in aanmerking komen om meerdere keren te kijken dan TV series. Na 1,5 a 2 uur ben je klaar met een film. Bij een serie heb je 2 episodes gehad en moet je er nog tig.

    Doorverkopen is natuurlijk een optie. Maar prijzen van DVD boxen dalen toch vrij snel. Bovendien doet het toch een beetje pijn om een serie die je geweldig vindt, weer weg te doen, ondanks dat de 'kijkfrequentie' van een serie laag is.

    Hoe denken jullie hierover?

    idee en tekst gekopieerd van het "andere" forum
    Four-Star Trader (236)

  2. #2

    Standaard

    exact hetzelfde als met films, ze duren enkel langer...

    Ik gooi liever af en toe een paar afleveringen Futurama in de speler dan een film.


  3. #3

    Standaard

    Comedy/Cartoon kan je toch regelmatiger terug bekijken dan een film denk ik. Daarom ook dat dingen als family Guy, Futurama, Simpsons in mijn collectie zitten

  4. #4
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Ik bekijk al m'n series regelmatig, kijkfrequentie is heel wat hoger dan die van sommige van m'n films

    De hele Stargate SG-1 serie heb ik nu ondertussen denk ik toch al zo'n 10 maal gezien

  5. #5

    Standaard

    Voor series krijg ik meer waar voor m'n geld dan met films. Dus ik kijk naast films ook graag naar series. Verzamel wel degene die ik alleen goed vind, aangezien de prijs vaak toch een beetje aan de dure kant is.
    Maar ik koop ze natuurlijk ook omdat er geen reclame inzit en ik niet telkens een week hoef te wachten.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  6. #6
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Maar ik koop ze natuurlijk ook omdat er geen reclame inzit en ik niet telkens een week hoef te wachten.
    En dat is een echte luxe ... geen reclame, niet hoeven wachten op een vervolg

  7. #7
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik heb een aantal series in mijn collectie zitten, maar ik mag er graag naar kijken. Sommige series hebben weliswaar een doorlopend verhaal, maar er zijn ook genoeg die losstaande afleveringen hebben. In dat laatste geval kan het erg fijn zijn als je 's avonds laat thuis bent en geen tijd hebt om een complete film uit te kijken, om een afgerond verhaal van 45 à 50 minuten te zien. In dat geval denk ik aan series als Millennium, The X-Files, Kung Fu etc.
    Bij een doorlopende serie als Twin Peaks is het vaak leuker om binnen een afzienbare tijd alle (beschikbare) afleveringen te zien, maar zelfs bij deze topserie is er vaak nog genoeg te genieten van een losse aflevering.
    Er zijn ook nog de mini-series die prima te zien zijn over twee of drie avonden. Zo heb ik onder andere het erg spannende Edge Of Darkness die bestaat uit 6 afleveringen van een uur. Twee keer per jaar is het echt een feest om een week lang bezig te zijn met deze kwalitatief hoogstaande BBC-productie.
    Net als met alle series is het gewoon belangrijk dat het verhaal en de manier waarop het verhaal wordt verteld boeiend is. Wat dat betreft is er weinig verschil met film.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  8. #8

    Standaard

    Als ik ooit een serie zou kopen zou dat een serie zijn die uit opzichzelf staande afleveringen bestaat zoals: friends, xfiles, the simpsons.
    Ik kan me niet voorstellen dat ik een aanééngesloten serie van een aantal uur meerdere keren zou bekijken, dan kan ik mijn aandacht en interesse er na 2 afleveringen al niet meer bij houden.

    edit: nu bedenk ik me dat ik ook een serie heb die uit meerdere opzichzelf staande afleveringen staat (lock stock) en ik moet zeggen dat ik daar inderdaad regelmatig nog eentje van kijk en dat die echt leuk blijven.

  9. #9

    Standaard

    Voor sommige is t misschien wel interessanter om series kopen, vooral als je ergens fan van bent natuurlijk zoals ik heb bij Friends. Verder heb ik 24 S1 en het eerste seizoen van The Simpsons in me collectie staan. Als je geen zin hebt om n hele film van 2uur te kijken, gooi je n paar afleveringen van n serie in je speler. Daar ligt denk ik dan ook t grote voordeel van t hebben van tv series op dvd
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HiddeH
    Als ik ooit een serie zou kopen zou dat een serie zijn die uit opzichzelf staande afleveringen bestaat zoals: friends, xfiles, the simpsons.
    Ik kan me niet voorstellen dat ik een aanééngesloten serie van een aantal uur meerdere keren zou bekijken, dan kan ik mijn aandacht en interesse er na 2 afleveringen al niet meer bij houden.
    zoals 24?? series als Friends hebben ook altijd n doorlopende verhaal lijn
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    zoals 24?? series als Friends hebben ook altijd n doorlopende verhaal lijn
    Idd een serie als 24. Een serie als friends zie ik als semi doorlopend :wink:
    Het is bijna elke aflevering een ander centraal onderwerp en wanneer je een willekeurige aflevering bekijkt is het niet van belang één van de vorige afleveringen bekeken te hebben.

  12. #12

    Standaard

    Wat ik vooral een kick vind bij tv-series is dat je elke keer weer uitkijkt naar de volgende aflevering. Dat je bij wijze van spreken 's ochtends al enorm uitkijkt naar 's avonds omdat je dan weer nieuwe afleveringen gaat kijken. Tv-series waar ik die kick bij had waren: Band Of Brothers, 24 en Twin Peaks geweldig gewoon!
    Four-Star Trader (236)

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HiddeH
    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    zoals 24?? series als Friends hebben ook altijd n doorlopende verhaal lijn
    Idd een serie als 24. Een serie als friends zie ik als semi doorlopend :wink:
    Het is bijna elke aflevering een ander centraal onderwerp en wanneer je een willekeurige aflevering bekijkt is het niet van belang één van de vorige afleveringen bekeken te hebben.
    maar aan de andere kant: als je bv. 1 of 2 afleveringen van friends uit seizoen 3 bekijkt en daarna 2 afleveringen uit seizoen 9 (om es wat te noemen) ben je IMHO toch de draad kwijt.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Citaat Oorspronkelijk gepost door HiddeH
    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    zoals 24?? series als Friends hebben ook altijd n doorlopende verhaal lijn
    Idd een serie als 24. Een serie als friends zie ik als semi doorlopend :wink:
    Het is bijna elke aflevering een ander centraal onderwerp en wanneer je een willekeurige aflevering bekijkt is het niet van belang één van de vorige afleveringen bekeken te hebben.
    maar aan de andere kant: als je bv. 1 of 2 afleveringen van friends uit seizoen 3 bekijkt en daarna 2 afleveringen uit seizoen 9 (om es wat te noemen) ben je IMHO toch de draad kwijt.
    Oké in zekere zin is dat natuurlijk waar, er vinden natuurlijk blijvende veranderingen plaats in de verhoudingen tussen de spelers of daarbuiten en dat speelt door de hele serie maar het is niet zo dat zoals bij een serie als 24 je echt iets nodig hebt om je aan vast te houden uit de vorige aflevering om het allemaal nog te snappen.
    Ik moet je gelijk geven dat het idd niet zo opzichzelf staand is als bv. the simpsons maar ook weer niet zo aaneengeschakeld als bv. 24 :wink:

    In ieder is het voor mezelf zo dat ik een aflevering van friends makkelijk als een opzichzelf staand verhaal kan kijken.

  15. #15

    Standaard

    Hmmz..

    Ik heb Shogun.. das een geweldige serie die ik nog 150x kan zien..

    Verder Simpsons (die ik nog moet kijken, 3 seizoenen ).

    Jiskefet heb ik ook allemaal, die kan ik ook blijven zien..

    Enkel E.R. voor me vriendin (die is verpleegster) heb ik me vraagtekens of ze die nog wel eens kijkt.. achj ja.. boeit me niet zo..

  16. #16

    Standaard

    Ik heb seizoen 1 t\m 4 van The Sopranos.
    Vind het echt een grandioze serie.
    Alles al gekeken.
    Nog maar vaker gaan kijken en lang gaan wachten op seizoen 5

  17. #17

    Standaard

    Sommige series verkoop ik na het kijken direct door: Sopranos, 24. Zeer goede series maar ik zal ze niet snel een 2e keer kijken.
    Deze series boeien me ook zodanig, vooral omdat de verhaallijn doorloopt, dat ik ze zeer intensief kijk. Ter indicatie: Sopranos 1 en 2 heb ik binnen 1 week gekeken

    Andere series zoals Friends, Dukes of Hazzard, daarin zij de afleveringen meer losstaand van elkaar. Af en toe 1 of 2 aflevereringen kijken is dan leuk. Maar deze series zal ik zeker ook doorverkopen.

    Eigenlijk 1 uitzondering: Band of Brothers, absoluut fantastisch, die hou ik 100% zeker.

  18. #18
    Hans De Bisschop
    Guest

    Standaard

    Als ik eens intensief TV series begin te kijken dan sneuvelen er op 7 dagen 7 seizoenen van een serie (no kidding).

    Als iets me echt aanstaat dan kijk ik daar vrijwel continu naar.

  19. #19

    Standaard

    TV series is de ideale uitkomst geen reclame.Zelf heb ik aantal tv series op dvd zoals de transformers g.i joe futurama family guy.
    En series die ik zou willen hebben zijn
    THE Sopranos(beste tv serie ooit seizoen 1 tot 3 al 3x gezien verveelt geen ene minuut)
    SEINFELD.BEST comedy ever
    Stargate
    Friends
    3rd rock frome the sun
    Frasier
    M*A*S*H
    etc etc.

  20. #20

    Standaard

    Aantal series zijn ideaal voor 'onder het eten', bv. Friends en straks Married with children!
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  21. #21

    Standaard

    Ik wil zelf graag alle boxen van The X Files hebben. Maar als ik me soms weer bedenk of ik er wel tijd voor zal hebben, dan vind ik het zonde van mijn geld. Ik had me eerst voorgenomen niet een seizoensbox van 24 te nemen, maar jah toen kwam ik zeer goedkoop seizoen 2 tegen tja wat moet je dan... Toch maar aangeschaft en dus nu ook binnenkort seizoen 1 aanschaffen. Ik denk dat het zo ook wel zal gaan met The X Files.
    "When a forest grows too wild, a purging fire is inevitable and natural." | DVD's te koop | My Collection | WhatIWatch

  22. #22

    Standaard

    Als ik te weinig tijd heb voor een film kijk ik altijd een aflevering van een serie. Verder vind ik het een groot voordeel van serie op dvd i.p.v. op tv dat je geen last hebt van die irritante reclames. Een ander voordeel is natuurlijk dat je de hele serie achter elkaar kunt kijken, zonder dat je een week moet wachten op de volgende aflevering.

  23. #23

    Standaard

    IK beleef zelfs het meeste plezier aan de series. Die kan ik zo vaak kijken als ik wil (South Park, Futurama, Simpsons, The Office enzovoorts en dat geldt ook voor Friends maar die heb ik niet omdat het er zo veel zijn). Maar met 24 en Sopranos is dat inderdaad anders omdat je die niet los kan kijken. Ik koop soms ook de hele serie omdat ik een paar afleveringen heb gemist.

  24. #24

    Standaard

    Six Feeth Under, Sopranos, Band of Brothers, 24, Alias, The Shield en ga zo nog maar even door. Er zijn zoveel goede series. En waarom zou je die niet later nog een keer kijken. Dat een serie lang is, is toch alleen maar een voordeel. Iets wat goed is mag toch lang duren?

    Mijn laatste aankoop is Nip/Tuck. Verwacht hem volgende week. Iemand hier al iets van gezien? Schijnt goed te zien. In de trend van Six Feeth Under. Zo goed zal het denk ik echter niet zijn. Maar ik ben benieuwd.

  25. #25

    Standaard

    Ik heb ook een paar series op dvd;

    -Futurama
    -Simpsons
    -BOB
    -24
    -Fawlty towers.

    Op mijn wishlist staan nog:

    -Sopranos
    -Family guy.

    Vaak als ik niet zo veel tijd heb of als ik niet zo'n zin heb in een lange film dan pak ik gewoon een serie als Futurama erbij. Ik vind de humor van Futurama, The simpsons & Family guy ook veel leuker dan de humor van de gemiddelde Hollywood-film.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •