Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 58 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard South Park Collectie R1 of R2?

    Heb deze vraag al in een reply in de regio 2 sectie staan maar daar komt niet echt antwoord op. Daarom zo nog maar een keer.

    Wie weet het grote verschil tussen de R1 versies en de R2 versies van de South Park Collectie boxen behalve de mooier covers van de R1?

  2. #2

    Standaard

    R1 is NTSC en R2 is PAL. Da's zo'n beetje het enige verschil.

    Maar ik zou voor de R1's gaan, want die hebben echt vet mooie doosjes (ze zijn ook embossed!) en je hebt ze in het originele NTSC beeld. Bij conversie naar PAL kan het beeld er alleen maar slechter op worden.

    Niet dat het beeld geweldig is, veel aliasing, dot crawl en soms wat bleeding, maar dat ligt aan de masters die gebruikt zijn.

    Het is zeker niet slecht en de R1's zijn ook nog eens erg goedkoop, bij DVD Soon heb ik ze vandaan.

    Mocht je nog meer info willen, ik heb de 4 R1 boxen hier staan, dus let me know...

  3. #3

    Standaard

    De Regio 2 uitgaves hebben - behalve seizoen 1 - geen enkele extra's. Niet dat die van de Regio 1 uitgaves veel voorstellen, maar er staat tenminste wat op.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tolpol
    De Regio 2 uitgaves hebben - behalve seizoen 1 - geen enkele extra's. Niet dat die van de Regio 1 uitgaves veel voorstellen, maar er staat tenminste wat op.
    Ah, da's wel een groot verschil ja.

    Er staan inderdaad niet veel extra's op, maar in de tweede box zit een heel erg goede making-of van SouthPark.

    Verder zijn de extra's vooral aardigheidjes, maar die docu in de tweede box is zeker een musthave voor de fans.

  5. #5

    Standaard

    Ik denk dat ik dan toch ook maar voor de regio 1 ga. Qua prijs komt het op het volgende neer:

    Het totale R2 pakket kost bij amazon.co.uk maar 110,85 en de R1 via amazon.com minimaal 117 euro en dan komen daar natuurlijk ook weer verzendkosten van +/- 12 euro en een douane toeslag van 18% bij.

    Via soon leek het duurder, versturen hun de zendingen apart of gebundeld?

  6. #6

    Standaard

    IK heb de R2 van seizoen 1 en die bevalt mij op zich wel goed, afgezien van het feit dat sommige dunne lijnen een beetje wegvallen. Geen extra's maar wel grappige aankondigingen van Matt en Trey.

  7. #7

    Standaard

    De Regio 1 is gewoon stukken beter.

    De (mini) commentaries door Matt en Trey alleen al (nog niet genoemd geloof ik).

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cheek
    De Regio 1 is gewoon stukken beter.

    De (mini) commentaries door Matt en Trey alleen al (nog niet genoemd geloof ik).
    Die zitten dus ook op R2. Volgens DVDCompare is de R1 beter door de extra's.

    Edit: Sorry, ik dacht dat je de aankondigingen bedoelde, die zitten er inderdaad niet bij. De commentaries zijn op R1 trouwens gecensureerd.


    Extras:"A South Park Thanksgiving" from The Jay Leno Show
    appearance on the 1997 Cable ACE Awards
    "O Holy Night" Music Video
    "O Little Town of Bethlehem" Music Video
    Original On-Air promos for the show's debut
    TV Spots (other Comedy Central shows

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MrPink
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cheek
    De Regio 1 is gewoon stukken beter.

    De (mini) commentaries door Matt en Trey alleen al (nog niet genoemd geloof ik).
    Die zitten dus ook op R2.
    Neen hoor. Geen commentaries op de R2. Alleen korte introductiefilmpjes voor elke aflevering en énkel in seizoen 1 op R2. Vanaf seizoen 2 is er niks, nada, nul als extra.

  10. #10

    Standaard

    Kan iemand mij vertellen wat voor verpakkingen regio 1 en regio 2 hebben ?

    Regio 2 is bij Play.com namelijk +/- € 28,00 en heeft Nederlandse ondertiteling

    Als de verpakkingen allebij hetzelfde zijn ga ik wel voor de regio 2 versie

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Xienator
    Kan iemand mij vertellen wat voor verpakkingen regio 1 en regio 2 hebben ?

    Regio 2 is bij Play.com namelijk +/- € 28,00 en heeft Nederlandse ondertiteling

    Als de verpakkingen allebij hetzelfde zijn ga ik wel voor de regio 2 versie
    R2 is keepcases in een hard kartonnen hoes..

    R1 is een digipack..

    Bovendien heeft seizoen 1 van R2UK volgens mij alleen ondertiteling..?

  12. #12

    Standaard

    Het lijkt me dat een R1 een stuk mooier is

    Digipacks zijn sowieso mooier dan keepcase

    Hebben de regio 1 Engelse ondertiteling ?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Xienator
    Het lijkt me dat een R1 een stuk mooier is

    Digipacks zijn sowieso mooier dan keepcase

    Hebben de regio 1 Engelse ondertiteling ?
    als het goed is moet de r1 subs hebben.

    Ik zelf wacht nog op 2 pakketten met southpark s1 en 2 erin, dus als een van beide binnen is, post ik hier wel ff mijn bevindingen!

    Coen
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Xienator
    Het lijkt me dat een R1 een stuk mooier is

    Digipacks zijn sowieso mooier dan keepcase

    Hebben de regio 1 Engelse ondertiteling ?
    als het goed is moet de r1 subs hebben.

    Ik zelf wacht nog op 2 pakketten met southpark s1 en 2 erin, dus als een van beide binnen is, post ik hier wel ff mijn bevindingen!

    Coen
    zoals beloofd!
    south park r1 komt in een mooi digipack. Heb seizoen 2 binnen in een mooie rode digipack met voorop de 4 knullen in soort van relief erop. erg cool gedaan...mooie versies! met uk subs.

    Coen
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Xienator
    Het lijkt me dat een R1 een stuk mooier is

    Digipacks zijn sowieso mooier dan keepcase

    Hebben de regio 1 Engelse ondertiteling ?
    als het goed is moet de r1 subs hebben.

    Ik zelf wacht nog op 2 pakketten met southpark s1 en 2 erin, dus als een van beide binnen is, post ik hier wel ff mijn bevindingen!

    Coen
    zoals beloofd!
    south park r1 komt in een mooi digipack. Heb seizoen 2 binnen in een mooie rode digipack met voorop de 4 knullen in soort van relief erop. erg cool gedaan...mooie versies! met uk subs.

    Coen
    En hoe duur zijn deze nou ?

    Kan je er geen mooie foto van maken ?

  16. #16

    Standaard



    Heb om één of andere duistere reden van seizoen 3 de Franse versie

  17. #17

    Standaard

    die franse is wel R2 he? En MET nlsubs als ik het goed heb...

    of niet? Zijn toch trouwens dezelfde doosjes dan die van S1, S2, S4 en die van S3 of zijn het ook allemaal dezelfde regio's?

  18. #18

    Standaard

    ik denk dat de franse versie een r1 (canada) versie is. Vaak hebben de canadese dvds 2 versies, een engelstalige en een franstalige. Zoals jullie weten zijn zowel het frans en het engels een volwaardige taal in Canada en volgens mij zijn ze bij wet verplicht produkten 2talig uit te brengen. Dit kan zich uiten in een franse versie en een engelstalige versie of bv een 2 talige hoes.

    de r1 boxen zijn bij dvdsoon best goed te doen.
    heb ze zelf besteld toen ze ong 20 euro waren. Nu zijn ze ongeveer 25 euro per box. Evt kunnen daar douane kosten overheen komen.

    al met al zeker de moeite waard, schitterende digipackjes en de vooraankondigingen van parker en stone zijn hilarisch!

    gr Coen
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen
    ik denk dat de franse versie een r1 (canada) versie is. Vaak hebben de canadese dvds 2 versies, een engelstalige en een franstalige. Zoals jullie weten zijn zowel het frans en het engels een volwaardige taal in Canada en volgens mij zijn ze bij wet verplicht produkten 2talig uit te brengen. Dit kan zich uiten in een franse versie en een engelstalige versie of bv een 2 talige hoes.

    de r1 boxen zijn bij dvdsoon best goed te doen.
    heb ze zelf besteld toen ze ong 20 euro waren. Nu zijn ze ongeveer 25 euro per box. Evt kunnen daar douane kosten overheen komen.

    al met al zeker de moeite waard, schitterende digipackjes en de vooraankondigingen van parker en stone zijn hilarisch!

    gr Coen
    Ik vind die kereltjes maar irritant. Wel mooie boxjes. Douane hoef je trouwens niet op te rekenen voor die paar €. Daar doen ze echt niet moeilijk over (tenzij je meerdere sets tegelijk besteld natuurlijk).
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong

    Ik vind die kereltjes maar irritant.
    je hoeft ze dan ook niet per se te kopen
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  21. #21

    Standaard

    Die Franse versie is idd gewoon R1.. Heb toen per ongeluk de v.f. besteld.. Had toen nog geen idee wat dat betekende

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Xienator
    Kan iemand mij vertellen wat voor verpakkingen regio 1 en regio 2 hebben ?

    Regio 2 is bij Play.com namelijk +/- € 28,00 en heeft Nederlandse ondertiteling

    Als de verpakkingen allebij hetzelfde zijn ga ik wel voor de regio 2 versie

    Iemand die de regio 2 heeft, zoals ze staan op Play.com?

    Zie op de site bij het eerste seizoen namelijk wel Nederlandse ondertiteling er bij staan, maar bij de overige seizoenen staat het er niet expliciet bij..

    Kan ik er van uitgaan dat alle seizoenen NL Subs hebben?

  23. #23

    Standaard

    dan heb ik ook nog een vraagje, dit is een plaatje van een soort kwaliteitscheck, ik weet niet of ie van een originele, R1 of R2 is genomen deze screenshot maar ik zie dat sommige textures ribbeltjes hebben. Dit is me ook al eens opgevallen toen ik bij mensen south park op dvd heb gekeken. Welke regio heeft dit? Tis bij iedere aflevering dus jullie hoeven niet per se de aflevering van het plaatje te kijken om te snappen wat ik bedoel en te confirmen of jullie het ook hebben.

    Mijn vraag is dus, hebben jou south park dvd's dit ook en welke regio heb je?



    ik heb de "ribbeltjes" ff omcirkeld...

  24. #24

    Standaard

    Mwa dat zie je volgens mij alleen als je freezeframed. Heeft te maken met de PAL conversie, denk ik.

  25. #25

    Standaard

    nee, is ook bij lopen beeld, en tis met NL subs dus is R2 natuurlijk (stom van me).

    Maar hebben alle R2's dit dus?

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •