De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Electric Light Orchestra – Zoom (tour live) [DVD]

    Electric Light Orchestra – Zoom (tour live) [DVD]

    Door Electric Light Orchestra kreeg rock in de jaren ’70 een nieuwe dimensie, de combinatie van weelderige orkestratie met een popsausje bracht de groep in die jaren een groot aantal hits. Na lange afwezigheid keert ELO, onder aanvoering van Jeff Lynne, terug met dit langverwachte concert.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Afgeknapt op de kwaliteit van de oude DVD; "Electric Light Orchestra: Live at Wembley"?
    Met deze nieuwe DVD vergeet je vanzelf dat je die oude ooit gekocht hebt!

    Een absolute aanrader!

  3. #3

    Standaard

    Als muziekliefhebber heb ik hem ook natuurlijk aangeschaft.
    Lekker al die oude nummers nog zo herkenbaar gespeeld.
    Maar als je ELO nog niet kent zul je wellicht oordelen dat het een niet zo afwisselend geheel is. Let wel, ik bedoel dit niet als een doorslaggevend minpuntje.

  4. #4

    Standaard

    echt een supervette dvd en voor een heel redelijke prijs te krijgen bij de blauwe winkel...

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luther Hartog
    Wat voor soort muziek is dit?
    In de jaren 70/80 werd dit Symphonische Rock/Pop genoemd...
    Deze muziek heeft rock of blues als basis, met daar overheen een sausje van klassieke akoordjes in de vorm van koorzang en strijkerklanken... vaak d.m.v. van synthesizers...
    Bij ELO zitten er trouwens twee cellistes op het podium die worden ondersteund door de synthesizers.

  7. #7

  8. #8

    Standaard

    ja is echt een goeie dvd heel mooi heb hem nou hier liggen en hij klinkt fantastisch, ow ja dat doet me aan iets denken.
    wie zei ook alweer: Geef mij maar Dolby Digital? nou DUS NIET HE!!! kijk maar eens hierboven!!!!!
    Heroes are just ordinary men, who do extraordinary things in extraordinary times..... (U-571)

  9. #9

    Standaard

    ELO vergelijken met Pink Floyd is appels met peren vergelijken. Beide zijn Symfonisch, maar daar houd het mee op.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door suedje
    ..... Beide zijn Symfonisch, maar daar houd het mee op....
    Pink Floyd symphonisch? Ik heb er niet zoveel verstand van maar ik dacht dat Pink Floyd meer psychedelisch was. Een iets andere stroming dan het symphonische van ELO. Maakt verder niet zo veel uit.

    Deze ELO presentatie mag er wezen met tijdloze toppers als Evil Woman, Livin Thing, Don't Bring Me Down en het fameuze Mr. Blue Sky.
    Gewoon een prima muziek-DVD.

  11. #11

    Standaard Pink Floyd meer psychedelisch

    Paul,

    Je hebt helemaal gelijk vooral de begin jaren was het alleen maar psychedelisch maar vanaf wish you where here was er toch een duidelijke symfo inslag.

    Zelf ben ik een echte liefhebber van dit soort muziek en moet zeggen dat ELO muziek maakt die knap inelkaar zit maar voor mij behoren deze jongens niet tot de sterke in dit genre. Het klinkt allemaal iets te bombastisch en poppie maar over smaak valt niet te twisten.

  12. #12

    Standaard

    Okeej, bedankt voor de heldere uitleg, ik weet nu dat ik nog steeds moet wachten op een DVD van Radiohead

  13. #13

    Standaard Anekdote ELO

    Ik heb eens gehoord dat destijds tijdens een concert van ELO ergens in Nederland (ik dacht in Arnhem, maar ben niet zeker) de organisator het optreden van Lynne en zijn mannen te gladjes vond en de indruk had dat ze stonden te play-backen. Daarop besloot de inventieve man om de (380V) stekker even uit
    de contactdoos te halen om zijn indruk bevestigd te krijgen. Je raadt het al. De muziek viel uit en de heren speelden gewoon door.... Hoe het met de ELO-ers afgelopen is weet ik niet maar ik denk dat ze naar hun gage konden fluiten

  14. #14

    Standaard Re: Anekdote ELO

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Ranft
    Lynne en zijn mannen te gladjes vond en de indruk had dat ze stonden te play-backen.
    Mmmm... kijk dat idee krijg ik bij Jeff Lynne op deze DVD. Af en toe klopt het gewoon niet helemaal en het zou erg knap zijn zo vaak als hij zijn stem verandert. Ik hield het eerst op een ondersteunende band. Maar wat opvalt is dat alle microfoons op het podium gewone kabel-microfoons zijn, behalve die van Jeff, dat is een zendermicrofoon. Waarom eigenlijk?

  15. #15

    Standaard ELO Zoom

    Even vooraf: ik ben sinds 1976 een liefhebber/fan van de muziek van Jeff Lynne (ja, ELO=Jeff Lynne en Jeff Lynne=ELO). Dus luister ik niet helemaal objectief naar de muziek.

    Ik heb destijds niet het geluk gehad om ELO live te zien spelen. De Live At Wembly video is mij al jaren een doorn in het oog. De kwaliteit is allerbelaberdst en alleen voor de die-hard fans echt interessant.

    Deze Zoom DVD is echter een absolute aanwinst. De show is opgenomen in een niet al te grote TV-studio in Los Angeles. Dat brengt intimiteit met zich mee, maar leidt ook tot een enigszins statisch optreden. De muziek is er echter niet minder om. Jeff laat horen dat hij het zingen nog niet is verleerd en de band begeleidt hem uiterst bekwaam. Overigens, Rosie Vela is Mrs. Jeff Lynne!
    Onlangs verscheen van Jeff/ELO een CD met gloednieuw materiaal. Tot mijn grote vreugde is de show vooral een Greatest Hits-experience geworden. En voor ons zuunige nederlanders: de DVD is nog goedkoper dan de nieuwe CD .

    Nog even inhakend op de discussie omtrent de muzikale stijl van ELO...Die is door de jaren heen (1971 - 1986) doorlopend aan verandering onderhevig geweest. In de beginjaren sterk leunend op klassieke muziek, later meer theatraal en bombastisch, tot aan uiterst poppy werk toe. De vergelijking met Pink Floyd gaat dan ook geen moment op. Om toch een gevoel te geven: Jeff is een groot liefhebber van The Beatles. Hij zat met George Harrison ook in The Travelling Wilburys en was mede samensteller van The Beatles Anthology. In veel werk klinkt dan ook de invloed van The Fab Four door. Sterker, ten tijde van Out Of The Blue schijnt ene Paul McCartney te hebben gezegd: als de Beatles waren blijven bestaan dan hadden wij ons meer dan waarschijnlijk muzikaal ontwikkeld in de richting die Jeff Lynne is ingeslagen.

    Hulde voor Jeff, hulde voor de kwaliteit van de Zoom DVD.

    Maz

  16. #16

    Standaard

    Ik heb hem vandaag gekocht en ga hem dadelijk eens bekijken,
    Had ook de dvd van Queen "we will rock you" meegebracht deze heb ik juist gekeken en echt van genoten.Hij was prachtig.

  17. #17

    Standaard Re: Anekdote ELO

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Ranft
    Ik heb eens gehoord dat destijds tijdens een concert van ELO ergens in Nederland (ik dacht in Arnhem, maar ben niet zeker) de organisator het optreden van Lynne en zijn mannen te gladjes vond en de indruk had dat ze stonden te play-backen. Daarop besloot de inventieve man om de (380V) stekker even uit
    de contactdoos te halen om zijn indruk bevestigd te krijgen. Je raadt het al. De muziek viel uit en de heren speelden gewoon door.... Hoe het met de ELO-ers afgelopen is weet ik niet maar ik denk dat ze naar hun gage konden fluiten
    Ik zag ELO voor het eerst in de jaren '70 in Musus Sacrum in Arnhem. Bedoel je zo ver terug? Dat was een optreden met Kokomo in het voorprogramma. erd toen georganiseerd door muziekwinkelketen "ELPEE".
    Was toen een rampenfondsoptreden. Cellisten hielden de cello's onmogelijk op hun rug en leken gewoon door te spelen. ook heel veel play-back toen. Cellist liet op enig moment cello uit zijn poten vallen. Instrument speelde ongestoord verder.

  18. #18

    Standaard Re: Re: Anekdote ELO

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld

    Was toen een rampenfondsoptreden. Cellisten hielden de cello's onmogelijk op hun rug en leken gewoon door te spelen. ook heel veel play-back toen. Cellist liet op enig moment cello uit zijn poten vallen. Instrument speelde ongestoord verder.


    Gelukkig zie je dit niet op deze DVD gebeuren. Dan zou je je toch flink genomen voelen. Toch krijg ik het idee dat bij deze DVD veel passages in de studio zijn opgekalefaterd en dat hetgeen je hoort niet allemaal live is.

  19. #19

    Standaard Banden bij live-optredens

    Jeff heeft er nooit een geheim van gemaakt dat de sound van ELO -en zeker in de 70'er jaren- live niet uit te voeren was. Dus: banden gebruiken. Iemand die meent dat het mogelijk is om het geluid van een volledig symfonie-orkest (op plaat) te reproduceren met een paar cellisten en violisten (podium) staat ook niet echt met beide voeten in de wereld.

    Het gebruik van banden was in die jaren overigens niet geheel ongebruikelijk. Supertramp, Pink Floyd, Genesis...toch ook bands met een live-reputatie: zij allen gebruikten de banden in die tijd.

    Jeff's perfectionisme, afkeer van live-optredens en geschiedenis kennende verbaast het me dan ook niets dat hij voor de Zoom live-registratie ook weer van banden (hoewel, misschien waren het nu computers ) gebruik heeft gemaakt.

    Dat neemt niet weg dat ik heel erg blij ben met deze DVD (zie mijn eerdere post).

    Maz

  20. #20

    Standaard

    Het mag misschien zo zijn dat er met banden gewerkt is, maar het is één van de beste muziek dvd's die ik gehoord heb, er mag dan op beeld weinig gebeuren,
    jeff lynne is nou niet bepaald een entertainer eigenlijk erg saai, maar zijn muziek en speciaal deze dvd zoom is super,
    Je hoeft de tv ook niet aan te hebben. je mist toch nix

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •