Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 52 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Wat was je eerste CD?

    In navolging van de thread "Wat was je eerste DVD" leek t me leuk om eens te lezen wat jullie eerste CD was!

    Waarschijnlijk is dit al geruime tijd geleden, maar ik weet t nog precies toen ik in 1988 mn eerste speler had:





    Redenen zijn simpel: ik vond (en vind t nog steeds) goede muziek.

    En voordat jullie t gaan vragen: van Bowie was ik toen al fan ja....maar zn eerste CD kwam later :wink:

  2. #2

    Standaard

    Mijn eerste cd was Techno Trance 1, in December 1990 ofzo 8)
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  3. #3

    Standaard

    Leuk idee voor een thread, maar da's wel ff denken!

    M'n eerste cd was een cd-single: 'Riding on a train' van The Pasadena's, ergens eind jaren 80 ofzo.

    M'n eerste 'echte' cd was OF 'The reality of my surroundings' van Fishbone OF 'Mama said' van Lenny Kravitz OF 'Mothers milk' van RHCP en dat was waarschijnlijk pas in 1991. Ik heb namelijk vrij lang met MC's gedaan: ik kreeg pas in '91 mijn eerste eigen cd-speler.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wizz-Art
    Mijn eerste cd was Techno Trance 1, in December 1990 ofzo 8)
    HA! In 1990 bestond Techno nog niet eens! Toen was het nog allemaal disco!

    Grapje. Techno bestaat al sinds 1987 en electro al sinds de jaren 70 natuurlijk. Geinig dat dat soort stijlen nu ook al retro gaan worden: ik herinner me het begin nog. Ik wordt oud....

  4. #4

    Standaard

    Dat was één of andere synthesizer cd (van arcade uit 89). Wel grappig heb de cd nog steeds.
    "When a forest grows too wild, a purging fire is inevitable and natural." | DVD's te koop | My Collection | WhatIWatch

  5. #5

    Standaard

    In 1992 kocht ik m'n eerste cd-speler met een of andere "top hits international" cd. Geen idee of ik 'm nog heb. De cd-speler is inmiddels wel rip.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ik wordt oud....
    Je bent je nederlandse les van de middelbare school ook vergeten zeker.
    [Reserveer hier uw ruimte voor uw reclameteksten]

  6. #6

    Standaard

    Mijn allereerste CD was Iron Maiden's Seventh Son of a Seventh Son. Ik had net een CD-speler gekocht en moest daar natuurlijk een CD bij. Dat werd dus de toen net uitgebrachte CD van Maiden. Ik heb 'm trouwens nog steeds.



    Ik weet ook nog mijn eerste LP die ik ooit kocht: Deepest Purple van Deep Purple. Iemand liet 'm me luisteren in een platenwinkel en ik was meteen verkocht. Sindsdien ben ik aan de metal...
    Ook deze LP heb ik nog, al kan ik 'm niet meer draaien, zo grijs is ie... :wink:

    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  7. #7

    Standaard

    Ik was vrij laat (in tegenstelling tot headbangende vrienden) met een cd speler te kopen. 1991
    Mijn 1e 2 cd's komen dan ook uit dat jaar. Weet alleen niet welke van de 2 ik nu eerst kocht.

    Skyclad - The Wayward Sons Of Mother Earth



    of Savatage - Streets



    Beide cd's zijn nog steeds te gek en zitten met regelmaat in mijn cd speler.

  8. #8

    Standaard

    Dat zullen wel de telekids en de smurven cd's zijn geweest in de periode 1994-1997 .

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steven Maas
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ik wordt oud....
    Je bent je nederlandse les van de middelbare school ook vergeten zeker.
    Oeps! Sorry! Ik "wor" oud.

    Altijd slecht geweest in spelling en dat zal ik ook altijd wel blijven.

  10. #10

    Standaard

    Motörhead - Ace Of Spades



    Iron Maiden - Powerslave



    Slayer - Reign In Blood (beste cd ooit)



    M'n eerste cds (toen mp3s gelukkig nog niet bestonden) en nog steeds de drie beste platen ooit gemaakt.

  11. #11

    Standaard

    Mijn eerste cd: Michael Jackson Thriller (nadat ik de lP ook nog heb gehad)

    Ja er is veel veranderd..
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  12. #12

    Standaard

    Queen: Greatest Hits II

    Nog steeds een prima cd.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  13. #13

    Standaard

    Mijn eerste cd was turn up the bass, alleen het nummer weet ik niet meer.

  14. #14

    Standaard



    Gekocht op de rommelmarkt door m'n ma Inmiddels al een jaar of 8/9 geleden
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  15. #15

    Standaard

    Marillion: Clutching At Straws en Simple Minds: Live dubbel CD

  16. #16

    Standaard

    Robbie Robertson



    Gekocht toen ie uitkwam, in 1987. Ik had toen nog niet eens een cd-speler, maar aangezien ik wel voornemens was er een te kopen, vond ik het verstandiger om de cd alvast aan te schaffen in plaats van de lp.
    Heeft nog minstens een half jaar geduurd vooraleer de speler er kwam en ik heb dus al die tijd mijn cd niet af kunnen spelen (een speler kostte toen nog zo'n 700 gulden).

    Overigens lang geleden dat ik 'm gedraaid heb. Wordt misschien weer eens tijd. Nostalgia
    En 'Somewhere Down The Crazy River' is nog altijd een goed nummer.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steven Maas
    In 1992 kocht ik m'n eerste cd-speler met een of andere "top hits international" cd. Geen idee of ik 'm nog heb. De cd-speler is inmiddels wel rip.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ik wordt oud....
    Je bent je Nederlandse les van de middelbare school ook vergeten zeker.
    Met jou als docent kan ik mij dat voorstellen... :P

  18. #18

    Standaard

    Golden earring,een van nederlands grootste band allertijden:
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  19. #19
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Mijn eerste CD was van George Michael ergens in een ver verleden toen er nog maar nauwelijks CD spelers op de markt waren.
    Mijn vader had er toen een gekocht en ik was wel nieuwsgierig hoe dat nu in zijn werk ging al die muziek op zo,n raar schijfje. :P
    Dit was ergens tussen de 15 a 20 jaar geleden. :wink:

  20. #20
    Super Member
    Registratie datum
    May 2004
    Woonplaats
    Backalley in Sin City

    Standaard

    was waarschijnlijk van Smson toen ik nog heel klein was
    Top 20
    Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5

  21. #21

    Standaard

    In 1987 kocht ik als jong gastje voor de allereerste keer muziek, het was de single LP Crockett's Theme (Miami Vice - Jan Hammer). Mijn eerste cd was de soundtrack van Top Gun, zou trouwens nog altijd de best verkopende soundtrack ooit zijn.

  22. #22

    Standaard Re: Wat was je eerste CD?

    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  23. #23

    Standaard

    De eerste cd die ik kreeg was de cd single van de Pet Shop Boys - Always on my mind. De eerste cd die ik kocht was Sign "o" the times van Prince. Gelijk maar een dubbel cd.

    Ondertussen staat de teller op iets van 600

  24. #24

  25. #25

    Standaard

    Me ouders hebben nog nooit zo spijt gehad
    Na Dat ze me een cd-speler hadden gegeven
    met 1 deze cd voor me verjaardag
    haha
    You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •