De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.

Discussie: Dempers

  1. #1

    Standaard Dempers

    Mensen, ik lees veel verhalen over mensen die spikes onder hun sub hebben, maar niemand heeft het over vloerstaanders met dempers. Ik heb thuis plavuizen en heb er andere dempers onder gezet dan de standaar JBL rubber dempertjes. Mn speakers wilden nog wel eens aan de wandel gaan bij vol vermogen. En zonder dempers direct op plavuizen klinkt ook niet lekker.
    Zijn er meerdere mensen die dit probleem kennen en andere dempers gebruiken?

  2. #2

    Standaard

    Ik heb een tijdje geleden ook vloerstaanders van jbl gekocht (2e hands)
    maar hier zaten geen dempers bij.
    heb ze dus gewoon gekocht maar zijn geen standaard dempers.
    Best duur die krengen trouwens :wink:
    "I don't really give a good !@#$ what you know or don't know -but I'm going to torture you anyway"

  3. #3

    Standaard

    Bij mijn QUAD 22L's werden metalen spikes geleverd, in cominatie met speciale rubberen voetjes waar die in kunnen staan. Aangezien ik laminaat heb, heb ik dezed voetjes in gebruik.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael de Leng
    Ik heb een tijdje geleden ook vloerstaanders van jbl gekocht (2e hands)
    maar hier zaten geen dempers bij.
    heb ze dus gewoon gekocht maar zijn geen standaard dempers.
    Best duur die krengen trouwens :wink:
    Idd, ik heb andere dempers gekocht en die dingen zijn asociaal duur. Geluid is wel een stukje beter en de speakers blijven nu op hun plaats!

  5. #5
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Bij mijn QUAD 22L's werden metalen spikes geleverd
    Bij mijn Kef,s ook. :wink:

  6. #6

    Standaard

    Ik heb bij de GammaOfZoiets een setje van TwintigOfzo rondjes gekocht. Die zijn bedoeld om stoelen te laten schuiven op harde ondergrond (b.v. hout). Gewoon een vilten cirkeltje van ongeveer 2½ cm doorsnee en ongeveer 3 mm dik, zelfklevend.
    Onder elk van mijn boxen zitten 4 van die viltjes. Lekker goedkoop en niets trilt meer mee.(afgezien van alles als sommige scenes wel ERRUG hard staan )

  7. #7

    Standaard

    Mijn Missions staan op originele Mission stands met spikes, echter daar moet ik nog eens rubbertjes onder doen. De voeten van de stands staan wel uit het zicht, maar het gaatje in de plavuizen werd niet gewaardeerd.
    De sub staat helaas nog steeds op de grond, daar moeten nog rubbertjes oid onder. denk zelf aan die viltjes waar a3aan het over had, of misschien nog beter, deurstop rubbertjes.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    denk zelf aan die viltjes waar a3aan het over had, of misschien nog beter, deurstop rubbertjes.
    Heb ik ook overwogen, maar naar mijn idee dempen de viltjes beter. Bovendien zijn ze minder "hoog" wat ik in elk geval visueel een voordeel vind.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar
    denk zelf aan die viltjes waar a3aan het over had, of misschien nog beter, deurstop rubbertjes.
    Heb ik ook overwogen, maar naar mijn idee dempen de viltjes beter. Bovendien zijn ze minder "hoog" wat ik in elk geval visueel een voordeel vind.
    Dempen die viltjes genoeg op bv. plavuizen?
    Ik maar dure dempers kopen.......

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto Corleone
    Dempen die viltjes genoeg op bv. plavuizen?
    Ik maar dure dempers kopen.......
    Volgens mijn dus wel... maar ... ik heb geen benedenburen.
    Anyway, de vloer trilt niet mee.

    Trouwens de prijzen zijn zo dat het de moeite is het gewoon te proberen, toch?!

  11. #11

    Standaard

    Mijn vloer trilt ook niet mee, maar mn fronts gingen op de standaard rubber pootjes bijna aan de wandel.

    Ik heb zelfs gelezen dat men apparatuur op dempers zet (spikes), zodat de DVD speler geen last heeft van trillingen en een beter beeld en geluid geeft. Dat deed men bij een HK en er was verbetering merkbaar.
    Straks moet je projectie scherm nog speciaal opgehangen worden anders blaas je het scherm misschien wel weg :wink:

  12. #12

    Standaard

    Mijn fronts staan nu ook nog op het laminaat.

    Ik kan dus kiezen voor dempers, in de diverse vormen, of spikes met plaatjes eronder ter bescherming van de laminaatvloer.

    Is het plaatsen van een natuurstenen plaat onder de speakers ook een oplossing? Dus spikes onder de speakers en de plaat op de vloer. Is het dan raadzaam dempers (of gewoon vilt) onder deze plaat te zetten of is die plaat bij goede dempers overbodig?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aliebaba
    Mijn fronts staan nu ook nog op het laminaat.

    Ik kan dus kiezen voor dempers, in de diverse vormen, of spikes met plaatjes eronder ter bescherming van de laminaatvloer.

    Is het plaatsen van een natuurstenen plaat onder de speakers ook een oplossing? Dus spikes onder de speakers en de plaat op de vloer. Is het dan raadzaam dempers (of gewoon vilt) onder deze plaat te zetten of is die plaat bij goede dempers overbodig?
    Ik zou in elk geval er iets onder doen als die vilten meubelglijders. Die kosten naar beneden afgerond niks :wink: Bierviltjes zijn nog goedkoper, maar minder mooi en praktisch.
    Juist een dempend materiaal zorgt dat trillingen niet doorgegeven worden (en werken tegelijkertijd beschermend qua krasjes e.d. van vloer en boxen).
    Vaak is dat al genoeg.

    Een oplossing als een stevige tegel (betontegel, b.v. zo'n grinttegel) kan helpen als een vloer uitzichzelf makkelijk meetrilt/meeresoneert, wat kan gebeuren bij vrijhangende houten vloeren of niet optimaal gelegd laminaat. De verzwaring houdt als het ware de vloer vast. Die verzwaring kan theoretisch ook op een andere plaats dan onder de box.
    mijn broer had een huis met een oude houten vloer en had om deze reden een 'salontafeltje' midden in de kamer bestaande uit een tiental gestapelde 'grinttegels', heavy en adequaat, maar niet ieders cup of tea qua uiterlijk.
    Ter bescherming (krassen) van de vloer er in ieder geval iets onder die tegel doen (b.v. datzelfde vilt of viltje) en idem netzo tussen box en tegel.

    X11 zou nooit kiezen voor spikes; m.i. doen die niet wat dempertjes (als die goedkope viltdingen) doen en kosten ze daarentegen juist veel. Ok, de 'looks' zijn wel even anders (hoewel je die viltjes niet hoeft te zien). Just my opinion

  14. #14

    Standaard klein handdoekje

    Helpt een klein handdoekje ook niet?? Wordt zelf gek van de theorien. Spikes maken het erger, spikes helpen, etc.

    Er vanuit gaande dat een handdoek minder helpt dan een rubber matje, zijn er speciale rubberen matjes online te koop?

    Marmeren tegels en hele constructies ga ik dus helemaal niet aan beginnen.. dan liever wat ruzie met onderbuurvrouw..

  15. #15

    Standaard

    Draadje is al uit 2004...

    Maar hoe of met wat je het doet maakt niet uit. Uitgangspunt is dat alles waterpas staat, niet onnodig trilt of kan resoneren. Het maakt voor de buren overigens niet uit of je alles op rubber zet. Vette bas blijft vette bas en irritant.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  16. #16

    Standaard

    Gewoon zachtrubber blokjes zoals ook bij frequentie gestuurde pompen welke op rvs 316 staanwordt toegepast. Hiermee wordt het trillen met 85 % gereduceerd!!

    En kost een drol!!

  17. #17

    Standaard

    Oude jongens krentenbrood haha
    Spikes niks mis mee (hangt ook af van gewicht box(en eventueel staander) en welke ondergrond.
    Dempers ook niks mis mee Gewicht box of sub is uiteraard bepalend met de gebruikte ondergrond.
    El cheapo oplossingen Kunnen best werken zolang er maar geen trilling of resonantie is.
    En wat is duur? hometheather van 10.000 euri en een paar viltjes van 1 euro eronder?
    Trilling en resonantie loskoppeling van de bodem (of bij een middenspeaker van het meubel) kan gewoon 100%
    En in voorkomend geval met demping zou dat best kunnen met een gammablokje mits de juiste dikte sterkte..
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •