De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Placebo- Soulmates Never Die (live in Paris)

    Afgelopen kerst kreeg ik tot mijn verrassing een erg leuke DVD onder de boom. Een live registratie van het Placebo concert wat ze gaven in Sportpaleis Bercy in Frankrijk.
    Niemand hier op het forum heb ik gehoord over deze DVD en op deze mannier wil ik toch een beetje aandacht geven aan deze overweldigende muziek DVD. De muziek van Placebo is erg moeilijk te definieren. Stevige gitaar rock met invloeden van New Wave artiesten zoals The Cure, David Bowie (de ontdekker van de band) en The Pixies. De zanger heeft een uniek stem geluid en voorkomen. Altijd getooid met de nodige mascara en oogschaduw betreed hij het podium, die zijn geaardheid niet onder stoelen of banken schuift. De geaardheid van de 3 bandleden loopt uiteen van bisexueel (de zanger), van homosexueel (de bassist) tot heterosexueel (de drummer). Om nu te zeggen dat ze zogenaamde nichterige muziek maken die te vergelijken is met artiesten als The Village people.....euhhh NEE niet echt.
    Stevige rock is wat de boventoon voert en zo nu en dan gevoelige ballads. De stem van Brian Molko gaat werkelijk door merg en been, je voelt de getegdheid in zijn stem. De meest vrolijke muziek kun je het niet noemen.
    De live registratie staat bol van de visuele effecten. Stroboscopen worden uitvoerig gebruikt net als mooie VJ beelden op de achtergrond van het podium. Soms ide montage naar mijn mening wat te snel en flitsend, soms op het vermoeiende af. Gelukkig is dit niet gedurende het hele concert het geval, waardoor je de entourage beter in je op kunt laten nemen. De meeste nummers die de band speelt zijn afkomstig van het album Sleeping With Ghosts. Voor de Placebo fans (zullen er niet veel zijn in dit land) zeker een aanrader om eens te gaan kijken. Voor mensen die houden van rock en niet vies zijn van invloeden van bijvoorbeeld The Cure is het misschien wel eens leuk om deze DVD eens in de speler te stoppen. De DTS track klinkt geweldig, evenals de PCM stereo.

    Ik ben dus nog steeds erg blij met mn cadeautje, kerstman bedankt!!!

  2. #2

    Standaard

    een geweldige dvd idd
    Wat ik me afvroeg hoeveel mensen kunnen er in dat sportpaleis?

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pascal Heister
    een geweldige dvd idd
    Wat ik me afvroeg hoeveel mensen kunnen er in dat sportpaleis?
    18.000 man. Door de gebruikte groothoek lenzen lijken er meer mensen te zijn. Dat wordt vaker toegepast bij registratie van mensenmassa's. Dit zie je ook vaker op muziek DVD's. Er lijkt nog meer publiek te zijn dan er daadwerkelijk is. Nouja 18.000 man is ook weer geen klein zaaltje vol.
    Heb je de extra's al bekeken, daar treden ze op voor ff ruim 600 man. Heel bizar.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto Corleone
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pascal Heister
    een geweldige dvd idd
    Wat ik me afvroeg hoeveel mensen kunnen er in dat sportpaleis?
    18.000 man. Door de gebruikte groothoek lenzen lijken er meer mensen te zijn. Dat wordt vaker toegepast bij registratie van mensenmassa's. Dit zie je ook vaker op muziek DVD's. Er lijkt nog meer publiek te zijn dan er daadwerkelijk is. Nouja 18.000 man is ook weer geen klein zaaltje vol.
    Heb je de extra's al bekeken, daar treden ze op voor ff ruim 600 man. Heel bizar.
    Ja dat klopt ja met pinkpop is dat ook zo, op tv lijkt het veel, maar als je er zelf staat zoals ik ervaren heb valt het tegen.
    Extra's moet ik nog zien, binnenkort zet ik de dvd wel weer op

  5. #5

    Standaard Re: Placebo- Soulmates Never Die (live in Paris)

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto Corleone
    ...
    Stevige rock is wat de boventoon voert en zo nu en dan gevoelige ballads. De stem van Brian Molko gaat werkelijk door merg en been, je voelt de getegdheid in zijn stem
    ...
    Een super-DVD die uiteraard al een tijdje in mijn collectie zit. Wel is Placebo een beetje de "popmuziek" van de indie-rock; het lijkt moeilijk en zwaar, maar het is eigenlijk heel erg pakkend. Ook is hun muziek wat te eenvormig om lang te beklijven (steeds hetzelfde kunstje dat na 4 albums wel uitgemolken lijkt). Daarmee dus geen Pixies die 15 jaar na dato nog steeds fris klinken. Suede heeft dat ook een beetje gehad; ik vind het nog steeds leuk, maar 2 jaar nadat ze uiteengevallen zijn hoor je er niemand meer over.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto Corleone
    Om nu te zeggen dat ze zogenaamde nichterige muziek maken die te vergelijken is met artiesten als The Village people.....euhhh NEE niet echt.
    Op de bonus-cd bij hun laatste album staat anders een leuke cover van Daddy Cool hoor
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  6. #6

    Standaard Re: Placebo- Soulmates Never Die (live in Paris)

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto Corleone
    Om nu te zeggen dat ze zogenaamde nichterige muziek maken die te vergelijken is met artiesten als The Village people.....euhhh NEE niet echt.
    Op de bonus-cd bij hun laatste album staat anders een leuke cover van Daddy Cool hoor
    Die Bonus CD is geweldig, met Depeche Mode "I Feel You". Cover van Kate Bush, Sinead O'Connor, Pixies.....ja erg fijn. En Daddy Cool van Bony M is GEWELDIG fout.

  7. #7

    Standaard

    Inderdaad een top DVD die ik ook al geruime tijd in de collectie heb. Aanrader

  8. #8

    Standaard

    Ik heb deze DVD ook in mijn collectie en inderdaad, erg mooi.

    Vooral kippenvel bij 'Special Needs' en 'Centrefolds' ..... brrrrr..

  9. #9

    Standaard

    Is zeker 1 van de betere muziek dvd's.
    Ook leuk dat Frank Black even meedoet met z'n eigen nummer. 8)

  10. #10

    Standaard

    Die registratie leek me ook wel interessant. De geaardheid van bandleden boeit mij zowieso niet, da's persoonlijk, gaat om de muziek punt.

    Ik heb die gasten vanaf het begin gevolgd en het is inderdaad moeilijk te definieren. Heeft een tikje weg van Sonic Youth op punten, maar toch weten ze iedere CD weer net iets anders neer te zetten.

    Het einige jammere vind ik dit soort bands in grote zalen, ik zie ze toch liever in kleinere zalen. Ik heb ze nog gezien in de Melkweg, 013 is echt de maximale grootte van een zaal .... Ahoy en erger .... komt ten eerste het geluid niet ten goede (is alleen maar een zaal volproppen met mensen, waarvan nog geeneens de helft het geluid op een behoorlijke manier toegespeeld krijgt en kost een vermogen .... zoals met zoveel dingen, hebben ze voor kaarten de fl voor het euroteken vervangen (maw 2 keer zo duur ).

    Maar hoewel er (ijna?) geen nummer (dacht ik) van de eerste 2 CDs op staat (ff uit het blote koppie), wil ik het toch wel bekijken.
    I find your lack of faith disturbing

  11. #11

    Standaard

    Sommige bands komen idd minder goed tot hun recht op grote podia, maar ik denk dat Placebo op deze DVD laat zien dat ze wel degelijk in staat zijn op een groot podium uit de voeten te kunnen. Dit concert is ter ere van hun Sleeping With Ghosts cd en dus zullen er idd minder nummers van hun eerste 2 cd's ten gehore brengen.
    Geweldig dat Frank Black ook meedoet op het concert, een geweldige afsluiter van de show.

  12. #12

    Standaard

    Vorig weekend had ik hem aangeschaft, lag bij de FRS bij 2 voor 25 euro .... top DVDtje dit zeg, geeft inderdaad toch de sfeer goed weer. Vooral die lichtshow paste er goed bij. Het enige jammere vond ik dat er bijna geen echt oude nummers op de setlist stonden, zeker niet de nummers waar het allemaal mee begon. Maar mocht de pret niet drukken.

    Ik had een DVD van Pearl Jam erbij genomen, "The touring band 2000" .... die heb ik de volgende dag meteen geretourneerd, wat een slechte release. Zal wel weer iets achter zitten, dat sobere, maar het was gewoon saai, en het geluid was niet goed. Ik vind hun muziek echt top, maar dit was echt jammer, ik heb hun show van Pinkpop ook nog (de latere versie), die was wel erg goed. Jammer. Ik heb hem geruild, was best een pittige keuze, maar ik heb toch een DVD van KoRn meegenomen, dat is echt een lekker sfeertje !
    I find your lack of faith disturbing

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto Corleone
    Sommige bands komen idd minder goed tot hun recht op grote podia, maar ik denk dat Placebo op deze DVD laat zien dat ze wel degelijk in staat zijn op een groot podium uit de voeten te kunnen. Dit concert is ter ere van hun Sleeping With Ghosts cd en dus zullen er idd minder nummers van hun eerste 2 cd's ten gehore brengen.
    Geweldig dat Jack Black ook meedoet op het concert, een geweldige afsluiter van de show.
    Jack Black
    Die kan toch helemaal niet zingen
    Frank wel :wink:

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Godsmack
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto Corleone
    Sommige bands komen idd minder goed tot hun recht op grote podia, maar ik denk dat Placebo op deze DVD laat zien dat ze wel degelijk in staat zijn op een groot podium uit de voeten te kunnen. Dit concert is ter ere van hun Sleeping With Ghosts cd en dus zullen er idd minder nummers van hun eerste 2 cd's ten gehore brengen.
    Geweldig dat Jack Black ook meedoet op het concert, een geweldige afsluiter van de show.
    Jack Black
    Die kan toch helemaal niet zingen
    Frank wel :wink:
    Ojee...SHIT. I was wrong..........

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Godsmack
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto Corleone
    Sommige bands komen idd minder goed tot hun recht op grote podia, maar ik denk dat Placebo op deze DVD laat zien dat ze wel degelijk in staat zijn op een groot podium uit de voeten te kunnen. Dit concert is ter ere van hun Sleeping With Ghosts cd en dus zullen er idd minder nummers van hun eerste 2 cd's ten gehore brengen.
    Geweldig dat Jack Black ook meedoet op het concert, een geweldige afsluiter van de show.
    Jack Black
    Die kan toch helemaal niet zingen
    Frank wel :wink:
    Mja hij zingt toch best aardig op Tribute hoor....
    Certainty of death! Small chance of succes! What are we waiting for?
    DVD collectie

  16. #16

    Standaard

    Hij kan best zingen maar z'n muziek is niet echt serieus te noemen.
    Maar even off-topic School of Rock is daarentegen wel weer een hele leuke film.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Godsmack
    Hij kan best zingen maar z'n muziek is niet echt serieus te noemen.
    Maar even off-topic School of Rock is daarentegen wel weer een hele leuke film.
    Dat was zeker off-topic....echt geen leuke film......

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Godsmack
    Hij kan best zingen maar z'n muziek is niet echt serieus te noemen.
    Maar even off-topic School of Rock is daarentegen wel weer een hele leuke film.
    Ach Daddy cool geeft toch wel aan dat die boys van Placebo ook niet altijd even serieus zijn... :wink:
    Certainty of death! Small chance of succes! What are we waiting for?
    DVD collectie

  19. #19

    Standaard

    Blijft natuurlijk wel een verschil tussen een keer niet en nooit serieus zijn.

  20. #20

    Standaard

    Hun versie van Daddy Cool is trouwens ERG goed!!!
    I find your lack of faith disturbing

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mjlfadriaans
    Hun versie van Daddy Cool is trouwens ERG goed!!!
    Die is geweldig. Ik vind die hele bonus cd erg goed, I Feel Loved van Depeche Mode, Kate Bush, Sinead O'Connor. Echt een erg fijne DVD en Daddy Cool is ook humor.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •