De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Fawlty Towers Series 1 & 2 [DVD]

    Fawlty Towers Series 1 & 2 [DVD]

    Fawlty Towers is een bekende serie die zich afspeelt in een hotel in het Engelse badplaatsje Torquay. In totaal zijn twee seizoenen van Fawlty Towers gemaakt, samen goed voor twaalf afleveringen.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Erg grappig deze serie....was ook blij dat ie gereleased werd en heb hem toen ook meteen aangeschaft.

    Moet je voor de gein maar is een paar afleveringen bekijken van de DVD en dan is een keer naar een aflevering op TV kijken. Je schrikt je te pletter De beeld kwaliteit is toch stukken beter op de DVD en de audio is ook stukken duidelijker.

    Al met al is dit stukje comedy geschiedenis niet duur met een gemiddelde prijs van rond de 45 euro.
    When the Sh** hits the Fan...make sure you switch it off :D

    My DVD's

  3. #3

    Standaard cheap tatty review

    De allerlaatste aflevering (de 12e) was een half jaar na de 11e. Dit kwam door stakingen of zoiets. En daarom werd deze review gemaakt voor de kijkers. In het boekje staat dit beschreven. Daarom staat deze extra erop
    I drive way too fast to worry about cholesterol

  4. #4

    Standaard I know naaaaaaaaaaathing

    Over deze DVD moeten we niet teveel zeggen: gewoon kopen.

    Prijs is goed, beeld-en geluidskwaliteit is prima voor een tv-serie van deze leeftijd, leuk lang interview met Cleese als extra.

    Heb de afleveringen al vele malen op tv gezien en zal ze nog vele malen vanaf deze DVD's bekijken.

    Maz

  5. #5

    Standaard

    Schitterende serie. Moet je gewoon kopen. Ik lag af en toe helemaal dubbel. Ik kan eigenlijk wel zeggen dat de serie gewoon in je collectie moet horen.

  6. #6

    Standaard Fawlty Towers is het voorbeeld voor iedere sitcom

    Nu zie je pas echt waarom DVD zo veel handiger is dan VHS. Menu's, extra's, navigeerbaarheid en kwaliteit. Leuk om de ontwikkeling te zien (tussen de eerste en laatste afleveringen zit een jaar of 5).
    Standaardwerk voor iedereen die zich voor laat staan op zijn opvoeding.

  7. #7

    Standaard

    Ik ben door mijn vroegere Engelse leraar de Engelse humor gaan waarderen, we werden tijdens de lessen regelmatig 'bestookt' met Mr. Bean, Monthy Pyton en dus ook Fawlty Towers. Dit is een prachtdocument waar je als liefhebber eigenlijk niet zonder kunt.
    Er zijn echter wel 2 nadelen aan de DVD (vind ik dan):
    1. In het menu zie je elke keer dezelfde grap, dat gaat vervelen...
    2. De ondertiteling is niet 'je van het', snel slordig en met een aantal taalfouten.
    Dit alles mag de pret echter niet drukken, als je van Engelse humor houdt gewoon kopen is mijn mening. € 45,-??? Bij de MediaM ligtie momenteel voor € 36,29
    Life's a bitch, and then you die... So get up and keep smilin'!!! :)

  8. #8

    Standaard

    Heeft iemand de recensie hiervan gelezen op www.dvd-home.nl, daar hebben ze blijkbaar een versie die wel goede ondertiteling heeft... LOL...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre
    Heeft iemand de recensie hiervan gelezen op www.dvd-home.nl, daar hebben ze blijkbaar een versie die wel goede ondertiteling heeft... LOL...
    Waarschijnlijk kunnen ze ook alleen Engels vertalen naar het Nederlands woord voor woord met een woordenboek zodat de uiteindelijke vertaling de plank volledig misslaat.

  10. #10

    Standaard

    Schitterende uitgave die de serie recht aandoet.

    Toch jammer dat het beeld een beetje wazig en niet scherp is.
    Dit komt volgens mij omdat het destijds niet goed gefilmd of bewaard is. Het ziet er een beetje videoband achtig uit af en toe. Ik denk dat de DVD experts dit wel niet hebben kunnen opknappen anders hadden ze dat wel gedaan.

    De tekstuele en visuele humor is zoals wereldwijd bekend fantastisch en uitgekiend. John Cleese is destijds, eerder dan de rest, opgehouden met Monty Python's Flying Circus. Hij wilde toen zijn eigen comedy gaan schrijven en naar mijn mening is hij daarin zeer wel geslaagd.

    Op de extra DVD legt hij uit hoe hij destijds alles heeft uitgedacht, geschreven en opgenomen. Daaruit blijkt al hoe perfectionistisch en punctueel John met zijn grappen is geweest, en dat kun je als kijker zien ook. Iedere grap komt op de juiste seconde en op het juiste moment.

    Ook de moeite waard om te bekijken zijn de andere interviews, jammer dat Connie Booth er niet op staat. Dat had het completer gemaakt.
    De interviewer doet wat goedkoop aan, lijkt wel een studentje die het voor de eerste keer doet.

    Jammer dat er destijds niet meer afleveringen van zijn gemaakt. Ik ken ze inmiddels namelijk helemaal uit mijn hoofd.
    Top DVD van een Top serie!
    I'm gonna make you an offer you can't refuse!

  11. #11

    Standaard

    Schitterende, geweldig humoristische reeks. Ik heb ze al zoveel keren gezien op TV of video en nu eindelijk gekocht op DVD. Beeld en geluid vallen wat tegen (voor DVD; niet wanneer je rekening houdt met de leeftijd en het gebruikte dragermateriaal) maar zoals Koen al zei : het is waarschijnlijk de beste uitvoering die we ooit te zien gaan krijgen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre
    Heeft iemand de recensie hiervan gelezen op www.dvd-home.nl, daar hebben ze blijkbaar een versie die wel goede ondertiteling heeft... LOL...
    Inderdaad. Maar met alle respect voor het dvd-home team, hun recensies in het *Nederlands* staan al vol met fouten tegen onze spelling en grammatica...
    Ik heb ook de recensie op www.dvdinfo.be gelezen en begrijp hun commentaar daar ook niet goed. De ondertiteling is niet alleen te snel verdwenen, ze bevat ook ontelbare domme taalfouten, kennelijk voortvloeiend uit letterlijke vertalingen. Ongelooflijk dat ze voor een oer-Britse reeks als deze niet de moeite hebben gedaan een degelijke vertaler te zoeken. Behalve dat, is de gebruikte font dan ook nog eens allerbelabberst (alsof de letters verweerd zijn ??).
    Men had niet alle uh's, oe's en aahh's hoeven te vertalen en er had gerust wat meer op de meeste letterregels gekunnen dan hadden ze ze niet zo snel hoeven wisselen.

  12. #12

    Standaard

    Bijzonder leuke serie. John Cleese is geweldig, vooral zijn woede-aanvallen bezorgen me altijd lachstuipen. Alle afleveringen zijn van hoog niveau en stuk voor stuk de moeite waard om meerdere malen te bekijken. Een must-have voor iedere komedie-, John Cleese-, of Monty Python-liefhebber.

  13. #13

    Standaard

    Echt lachen,deze serie.

    Alleen heb ik hem in een verdoemde keepcase

  14. #14

    Standaard

    Het geluid is toch mono en niet stereo ??

  15. #15

    Standaard

    Ik vind dit DE beste comedy ooit gemaakt; waanzinnig goede droge humor. Ontelbare keren heb ik alle afleveringen al gezien en ze gaan nooit vervelen, ik kan ook niet zeggen welke aflevering nou de beste is want dat is zo moeilijk.

    Even voor de lol de mooiste citaten ;

    "is this a piece of your brain ?"

    "I know nothing, I'm from Barcelona"

    "Is this wat made Britain great ? oohh I'm so sorry I've made a mistake"
    (hahaha je moet echt Cleese daarbij zien).

    Cleese staat garant voor humor op zijn best, iets wat hij ook liet zien in "Fierce Creatures", hij is een van de beste comedians ooit.

    Toch een nadeel van deze dvd-box; de vertaling....... pffffffff wat dramatisch slecht vertaald !
    Een schande en een blijk van geen respect voor een topper van een dvd !

    Verplichte dvd-kost !
    "Van geluk naar ongeluk is een kleine stap, van ongeluk naar geluk is een lange weg"

  16. #16

    Standaard

    Misschien ben ik de enige, maar bij wie klopt de ondertiteling (in het geheel is die al waardeloos, maar specifiek heel erg) bij het interview van John Cleese ook totaal niet, en dan heb ik het over de belachelijke vertraging?

  17. #17

    Standaard

    En alsof de problemen daar niet ophouden, dit nog:

    Mijn menu ziet er zo uit:

    http://img504.imageshack.us/img504/6905/mijne0hg.jpg

    Het menu van dvd.nl zo:

    http://www.dvd.nl/images/reviews/456/shot5_large.jpg

    Is er een nieuwe/andere versie van Fawlty Towers uit ofzo?

  18. #18

    Standaard

    Misschien wel de leukste comedieserie van Britse bodem en wellicht ook wel vd hele wereld. Gewoon genieten met de veel te drukke maar hilarische John Cleese. Manuel is grandioos en de 2 vrouwelijke hoofdrollen vullen het perfect aan. Superkwartet met een aantal klassieke episodes. Op 2 (misschien 3) iets minder sterke afleveringen bestaat de hele serie (helaas slechts 12 afleveringen) uit alleen maar hoogtepunten. Inhoud is uiteraard niet waar het om draait in Fawlty Towers, wel om de meest hilarische momenten. Het is niet zo zeer het constant gebruiken van de buikspieren, maar hilarisch is het wel. Absolute hoogtepunt met BlackAdder wat Britse comedie betreft (zo veel Britse series ken ik niet).

  19. #19

    Standaard

    Top van wat men noemt Britse humor.
    Veelal is er in Britse humor 1 irritant persoontje die alles naar zich toetrekt, de anderen zijn meestal de aangevers. John Cleese is daar geweldig in. Vergelijkbaar met Misses Bucket. In Fawlty Towers zit de kracht hier in dat de aangevers op hun beurt ook weer humor hebben, zoals Manuel.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Swanski
    Misschien wel de leukste comedieserie van Britse bodem en wellicht ook wel vd hele wereld.
    Bottom komt ook wel in aanmerking voor deze woorden.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  21. #21

    Standaard

    Kon deze kopen voor € 13.90 (nieuwe 3dvd box) maar toch niet gekocht, beklaag het me nu toch wel na het lezen van al deze positieve berichten.
    BD (1243) What i Watch

  22. #22

    Standaard

    Geniale serie
    Tijd geleden dat ik de box gezien heb, moet ik nodig weer eens doen.
    Nederlandse ondertitels heb ik gelukkig niet nodig, want dit zijn van die dialogen die simpelweg niet te vertalen zijn.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •