Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 132 worden weergegeven.

Discussie: The West Wing

  1. #1

    Standaard The West Wing

    Politieke dynamiek

    Ga ervan uit dat op The West Wing net zulke excellente schrijvers zitten als op de speeches voor de echte President van de VS. Dit derde seizoen haalt hetzelfde niveau van de eerste twee, en de vele beeldjes op de schouw van de producenten spreken inmiddels boekdelen. Deze tv-serie is politieke dynamiek ten voeten uit, met een uitstekende cast en geloofwaardige crisissituaties, waarbij de President en zijn staf soms onder nagelbijtende druk het hoofd koel moeten houden.

    Terreuraanslag

    Het derde seizoen werd kort na de aanslag op het WTC in New York op tv uitgezonden. Daarom is er een extra aflevering geproduceerd waarmee deze DVD begint, en de opzet ervan verdient alle lof. Een klas met jonge studenten arriveert op het Witte Huis met vragen over terrorisme voor de gehele staf. Tegelijkertijd interviewt de veiligheidsdienst een Witte Huis-medewerker van Arabische afkomst, die dezelfde naam draagt als een mogelijke verdachte van een terreurnetwerk. Het is prachtig onderkoeld drama: informatief, wars van elke hetze, met exact de juiste toon voor een natie die net zo afschuwelijk is getroffen door terrorisme.

    Crisis en journalistieke haaien

    Na die extra aflevering begint seizoen 3 (met 21 episodes) waar 2 ophield. Er is crisis. Crisis in de VS, crisis in het buitenland, crisis met de gezondheid van de President, en de eeuwige crisis met de media. De zwaarste kluif lijkt weggelegd voor de persvoorlichter: die staat voortdurend voor de horde journalisten als voor een vuurpeloton. Eén ongelukkig gekozen formulering en de pleuris breekt uit. Persmuskieten zijn hier heuse pershaaien. En wel van de meest bloeddorstige soort.

    Electoraat

    En altijd zijn daar de polls en het grillige electoraat om rekening mee te houden - wat is het juiste moment om besluiten openbaar te maken? De adviseurs rennen van hot naar her, en masseren ondertussen de dringende lobbyisten of wijzen die resoluut de deur. Regeren is, in The West Wing althans, een fascinerende zaak. En er wordt hier ook een stuk beter geacteerd dan in het echte Witte Huis.

  2. #2

    Standaard

    Ben het helemaal met je eens. Een van de topseries van de laatste jaren.
    Weet iemand eigenlijk wanneer seizoen 4 (nederlandse ondertiteling) nu echt op dvd uit komt? Het zou ergens in februari zijn, maar ik heb het nog nergens zien liggen en kijk er echt wel naar uit...

  3. #3

    Standaard

    Ik heb 3 maanden geleden seizoen 4 gekocht bij Amazon.co.uk voor 27 pond MET NEDERLANDSE ONDERTITELING.

    Daarvoor is hij nu nog steeds te koop:
    http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/...990586-7163640


    Ik zit me af te vragen wanneer seizoen 5 uitkomt. Het einde van deel 4 is nl. een echte cliffhanger.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door baltar

    Ik zit me af te vragen wanneer seizoen 5 uitkomt. Het einde van deel 4 is nl. een echte cliffhanger.
    Volgens Play komt seizoen 5 op 25-4. Even wachten dus.

  5. #5

    Standaard

    Zit er op de UK-versie van seizoen 5 ook Nederlandse ondertiteling?Volgens de cover niet, maar volgens dvd-profiler wel.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  6. #6

    Standaard

    Actor John Spencer Dies at 58


    Actor John Spencer, who won an Emmy award for playing chief of staff Leo McGarry on The West Wing, died Friday of a heart attack; he was 58. Spencer's publicist, Ron Hoffman, said that Spencer died at a Los Angeles hospital, and no further details were available at press time. Born in New York to a lower middle-class family, Spencer began his acting career in 1963 with a recurring role on The Patty Duke Show; stage work throughout the country followed, and he earned an Obie award for the Vietnam veteran drama Still Life. Spencer didn't really become known to a wide audience until the mid-80s, though, when a number of character parts in both film and television led to a regular role in the hit series LA Law. His role as tough New York attorney Tommy Mullaney, who was a transplant to Los Angeles, spanned a four-year run, and roles in a number of television movies and feature films (including Cop Land, The Rock, and The Negotiator) followed. But it was The West Wing, which launched in 1999, that brought Spencer his most memorable role, as well as a number of Emmy nominations, five in all; he won the Best Supporting Actor award in 2002. Like his character, Leo McGarry, Spencer was also an alcoholic as well as a self-proclaimed workaholic, and used his own experiences to illuminate Leo's personal and professional lives. Recently, his character (who suffered a heart attack on the show) was tapped as the vice-presidential candidate to Jimmy Smits' presidential contender Matt Santos. Services and funeral arrangements are currently pending. --Prepared by IMDb staff
    -------------------------------------------------------------------------------------

    Zonde, een van mijn favoriete acteurs uit een van mijn favoriete series die zo vroeg het leven laat. The West Wing zonder Leo zal nooit meer hetzelfde zijn...

  7. #7

    Standaard





    Heb deze week seizoen 6 gekeken en dan lees je dit
    Zeer goede acteur, erg zonde dat hij zo vroeg overleden is.
    Ik hoop dat The West Wing na 7 seizoenen stopt. Seizoen 7 was waarschijnlijk al het laatste seizoen, maar nu hij er ook niet meer is, moeten ze gewoon stoppen.

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    NBC Cancels 'West Wing' After 7 Seasons

    The Associated Press

    PASADENA, Calif. -- The new president on "The West Wing" will be a real short-timer: NBC announced Sunday it was pulling the plug on the Emmy-winning political drama after seven seasons in May.

    NBC, struggling to regain its footing after the worst season in its history, also outlined several midseason schedule changes — including the moves of popular dramas "Law & Order" and "Las Vegas."

    "The West Wing" announcement wasn't much of a surprise. Although this season's story line with a presidential campaign involving a Democrat played by Jimmy Smits and Republican portrayed by Alan Alda has been strong critically, ratings have sunk with its move to Sunday nights.

    The decision to cancel it was made before actor John Spencer, who played former presidential chief of staff Leo McGarry, died of a heart attack Dec. 16, said Kevin Reilly, NBC entertainment president.

    "There's a point when you look at the ratings and say, it feels like it's time," Reilly said.

    The series finale will be May 14, preceded by a one-hour retrospective. The campaign to replace the fictional Josiah Bartlet as president will be settled, NBC said.

    Producers Aaron Sorkin and Thomas Schlamme, who created the show and guided it through its early years, will not be involved in the finale, Reilly said.

    "The West Wing" won four Emmy Awards for best television drama in a row for its tales of political intrigue. At its prime, it also offered NBC two valuable benefits: critical acclaim and the most upscale audience on television, an important drawing point for advertisers.
    Vind het goed nieuws, leuke serie maar het is tijd om te stoppen. Zeker nu John Spencer er niet meer is, vond dat ze niet meer door konden gaan zonder hem. Hopelijk maken ze er een leuke finale van.

  10. #10

  11. #11

    Standaard Re:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Toch wel jammer
    Idem, maar gelukkig gaan ze het niet rekken zoals ze in soaps doen. Vervang maar de karakters door nieuwen en maar doorgaan.

  12. #12

    Standaard

    Heeft iemand deze box in zijn/haar bezit?

    The West Wing: Seasons 1-6 - The Bartlet Years Box Set (36 discs)

    Deze is onder andere bij www.play.com te koop.
    Weet iemand of deze box ned. ondertiteld is?

  13. #13

    Standaard

    Als we ervan uitgaan dat het dezelfde dvd's zijn als de eerder gereleasde dvd's dan hebben alleen seizoen 3, 4 & 6 NL subs.

    Bron: www.dvdcompare.net

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door riskykarin1981
    Heeft iemand deze box in zijn/haar bezit?

    The West Wing: Seasons 1-6 - The Bartlet Years Box Set (36 discs)

    Deze is onder andere bij www.play.com te koop.
    Weet iemand of deze box ned. ondertiteld is?
    Zou dan toch wachten op een complete box met seizoen 7 (gezien dit tevens de laatste is) :wink:

  15. #15

    Standaard

    Ja daar heb je wel gelijk in
    Thnx voor de tip

  16. #16

    Standaard

    Ik heb seizoen 1 t/m6 op DVD maar ik kon niet wachten tot seizoen 7 uitkomt (zal nog wel een jaar duren). Ik heb de reeds in Amerika uitgezonden afleveringen van seizoen 7 gedownload (ep 1 t/m 12). Ik heb nu ep 1 t/m 7 gezien en ik baal ervan dat de serie stopt. Seizoen 7 is echt heel erg goed. Je krijgt echt een insight in een Amerikaanse verkiezingscampagne.

    En ja: wanneer seizoen 7 uitkomt op DVD ga ik hem natuurlijk kopen.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door baltar
    Ik heb seizoen 1 t/m6 op DVD maar ik kon niet wachten tot seizoen 7 uitkomt (zal nog wel een jaar duren). Ik heb de reeds in Amerika uitgezonden afleveringen van seizoen 7 gedownload (ep 1 t/m 12). Ik heb nu ep 1 t/m 7 gezien en ik baal ervan dat de serie stopt. Seizoen 7 is echt heel erg goed. Je krijgt echt een insight in een Amerikaanse verkiezingscampagne.

    En ja: wanneer seizoen 7 uitkomt op DVD ga ik hem natuurlijk kopen.
    Dan zijn we net zo ver. afl. 7 was erg goed gedaan trouwens met dat live debate 8)

    Vanavond met afl. 8 en 9 bekijken

  18. #18

    Standaard

    Ik heb juist seizoen 1-6 van The west wing bekeken en is er hier ook iemand die vond dat seizoen 5 heel middelmatig was t.o.v de andere seizoenen. Gelukkig is seizoen 6 weer op de oude niveau. Ook Joshua Malina die Will Bailey speelt vind ik dat men die karakter compleet verkeerd hebben aangepakt vanaf seizoen 5.

  19. #19

    Standaard

    1 maart is bekend geworden dat Rob Lowe terugkomt voor 2 afleveringen. Het zou mij niets verbazen als Sam de vice-president wordt van Santos als hij zou winnen.

  20. #20

    Standaard

    Voor degenen die willen weten wie de verkiezingen gaat winnen:
    [spoiler:c6e9b47a6a]Matt Santos[/spoiler:c6e9b47a6a]

    Bron:

    http://forums.televisionwithoutpity....&#entry4663510

  21. #21

    Standaard

    Heb de eerste 14 afleveringen gezien van season 7 . Erg goed weer.

    Maar weet iemand ook hoeveel episodes het laatste seizoen heeft ?

    Volgens deze site maar 15 Dat zou betekenen dat ik nog maar 1 aflevering verwijderd ben

    http://www.westwingepguide.com/S7/Episodes/index.html

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Heb de eerste 14 afleveringen gezien van season 7 . Erg goed weer.

    Maar weet iemand ook hoeveel episodes het laatste seizoen heeft ?

    Volgens deze site maar 15 Dat zou betekenen dat ik nog maar 1 aflevering verwijderd ben

    http://www.westwingepguide.com/S7/Episodes/index.html
    Gewoon 22 weer.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hidde Verkooijen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Heb de eerste 14 afleveringen gezien van season 7 . Erg goed weer.

    Maar weet iemand ook hoeveel episodes het laatste seizoen heeft ?

    Volgens deze site maar 15 Dat zou betekenen dat ik nog maar 1 aflevering verwijderd ben

    http://www.westwingepguide.com/S7/Episodes/index.html
    Gewoon 22 weer.
    Is er ook al ergens info over episode 16-22 ?

    Vanavond wordt episode 15 uitgezonden in de US.... Daarna dus een pauze of zo

    01.The Ticket
    02.The Mommy Problem
    03.Message of the Week
    04.Mr. Frost
    05.Here Today
    06.The Al Smith Dinner
    07.The Debate
    08.Undecideds
    09.The Wedding
    10.Running Mates
    11.Internal Displacement
    12.Duck and Cover
    13.The Cold
    14.Two Weeks Out
    15.Welcome to Wherever You Are

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hidde Verkooijen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steve Muller
    Heb de eerste 14 afleveringen gezien van season 7 . Erg goed weer.

    Maar weet iemand ook hoeveel episodes het laatste seizoen heeft ?

    Volgens deze site maar 15 Dat zou betekenen dat ik nog maar 1 aflevering verwijderd ben

    http://www.westwingepguide.com/S7/Episodes/index.html
    Gewoon 22 weer.
    Is er ook al ergens info over episode 16-22 ?

    Vanavond wordt episode 15 uitgezonden in de US.... Daarna dus een pauze of zo

    01.The Ticket
    02.The Mommy Problem
    03.Message of the Week
    04.Mr. Frost
    05.Here Today
    06.The Al Smith Dinner
    07.The Debate
    08.Undecideds
    09.The Wedding
    10.Running Mates
    11.Internal Displacement
    12.Duck and Cover
    13.The Cold
    14.Two Weeks Out
    15.Welcome to Wherever You Are
    http://www.tv.com/the-west-wing/show/189/summary.html
    http://epguides.com/westwing/

    bij de onderste staan ze er nog niet allemaal in, zij voegen alleen afleveringen toe als de titel bekend is.

  25. #25

    Standaard

    16. Election Day
    17. Election Day II
    18. Requiem (met oa. begrafenis Leo McGarry)
    19. Transition
    20. The Last Hurrah
    21. Insititutional Memory
    22. Tomorrow (series finale)"

    Zie deze link voor alle laatste nieuwtjes. 31 maart wordt de allerlaatste scene opgenomen overigens.

    http://westwingnews.blogspot.com/

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •