De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Releases vlaamse series

    Weet er soms iemand van persberichten over toekomstige releases van deze vlaamse series?:

    Nonkel Jef
    Lili en Marleen
    Verschoten en Zoon
    Bompa Lawijt
    De Kotmadam
    F.C. De Kampioenen
    Witse

  2. #2

    Standaard

    Witse is de eerste serie al uit, dus ik verwacht de volgende ook wel op dvd (tenzij misschien de dvd verkoop van het eerste seizoen zo erg zou tegenvallen?)
    En van FC de Kampioenen zijn ze nu traagjes bezig, seizoen 1 en 2 zijn al uit.
    Maar ik denk dat je van de andere geen dvd releases moet verwachten.
    Ten eerste zijn het niet zo'n grote kwaliteitsserie's (ik wil je niet beledigen, dat is objectief bekeken), hebben ze ook niet zoveel succes in vergelijking met de andere, bestaan er bij de andere vaak veel meer afleveringen en hmja...
    Lili en Marleen, is dat al niet uit op dvd? Of enkele afleveringen?

    Ik wacht eerder op Buiten De Zone, of series gelijk Het Eiland en Het Geslacht De Pauw, die verdienen een nette dvd release naar mijn mening - hoewel ze alledrie misschien nooit een zullen krijgen.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere
    Ik wacht eerder op Buiten De Zone, of series gelijk Het Eiland en Het Geslacht De Pauw, die verdienen een nette dvd release naar mijn mening - hoewel ze alledrie misschien nooit een zullen krijgen.
    Het Eiland komt zeker op dvd, zo heeft de regisseur en schrijver Jan Eelen al bevestigd in de pers. Er is evenwel nog geen datum voorzien.

  4. #4

    Standaard

    Buiten de Zone komt vooralsnog niet uit - er zijn in die serie nl. muziekfragmenten gebruikt waarvan de rechtenhouders te hoge bedragen vragen om een dvd-release te autoriseren.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank33_98
    Buiten de Zone komt vooralsnog niet uit - er zijn in die serie nl. muziekfragmenten gebruikt waarvan de rechtenhouders te hoge bedragen vragen om een dvd-release te autoriseren.
    Gelukkig kunnen we elke zaterdag en zondag omstreeks 19u20 opnieuw genieten van BDZ op Canvas

  6. #6

    Standaard

    Vraagje over Lili en Marleen DVD's

    Ik heb nu 2 seizoen, en geloof dat ze tot seizoen 6 gaan, maar hoeveel seizoenen zijn er eigenlijk ? Is die laatste reeks die onlangs op TV was het 6de seizoen ?

    Is er ergens een (fan)site van Lili en Marleen waar ik al die info kan terugvinden ? Kan er niks van vinden op internet.

  7. #7

    Standaard

    Nonkel Jef is echt een ramp. Ze zitten nu al aan box zes, maar ze geven alle afleveringen door elkaar uit! Als VTM daar voor iets tussen zit, dan zijn het nog grotere kiekens dan ik al dacht...

  8. #8

    Standaard

    Vraag me af of er binnenkort releases zouden aankomen op blu-ray.

    De meeste fictie-series (Witse, Zone Stad, Rodenburgs, ...) worden (sedert ruime tijd) wel degelijk gefilmd in HD!

    "De Rodenburgs" zien er bijvoorbeeld SCHITTEREND uit op VTM HD!
    Als ik aan iemand de kwaliteit van Vlaamse uitzendingen in HD wil tonen, dan grijp ik altijd terug naar een opname van "De Rodenburgs".

    Goeie serie trouwens ook, maar ben zeker niet van plan om ze op DVD te kopen.

    Da's echt wel 'downgraden'!!!
    Wanneer ze op blu-ray uitkomen, dan koop ik ze onmiddellijk!!!

  9. #9

    Standaard

    Denk je echt dat Blu ray gaat overleven? Ik heb nog steeds de overstap niet gemaakt. Heeft Blu ray een meerwaarde als de serie niet in HD is opgenomen?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertiepepper Bekijk bericht
    Denk je echt dat Blu ray gaat overleven? Ik heb nog steeds de overstap niet gemaakt.
    Da's voer voor een ander topic, lijkt me zo.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertiepepper Bekijk bericht
    Heeft Blu ray een meerwaarde als de serie niet in HD is opgenomen?
    Hangt er van af... bij sommige DVD's wordt soms hoge compressie toegepast en lage bitrates, wat uiteindelijk alleen maar een beter resultaat zou kunnen opleveren op blu-ray.

    Maar ik had het wel degelijk over Vlaamse series die in HD zijn opgenomen.
    De recente fictiereeksen op VTM HD (Rodenburgs, Zone Stad, Code 37, ...) zien er zó goed uit in HD!

  11. #11

    Standaard

    Bedankt voor de reactie Sylver!
    Jij hebt het inderdaad over de nieuwe reeksen die er waarschijnlijk schitterend uitzien in HD.
    Ik heb deze week nog naar de DVD van Benidorm gekeken. Zo slecht! Of het nu in HD of gewoon is, de serie wordt er echt niet beter op. Ik had ze enkel gekocht voor de stukjes in het Mechels metJo Leemans. Sorry, maar in deze reeks valt Johnny Voners echt door de mand! Slecht geacteerd gewoon! Geef me dan nog liever de Engelse versie, "Don't Drink the Water" (een spin off van "On the Buses" of "De Dubbeldekkers"), die op zich ook al niet de beste Engelse serie is...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •