Pagina 1 van 17 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 424 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The wire (HBO serie)

    Kent iemand deze serie?Gaat dit nog in Nl op tv komen?
    Official site: KLIK
    Imdb site: KLIK
    Ik zie hem nu als hotspot bij Rodisc:
    Wire, the - Season 1 (5-DVD) (2002) - Van € 79.99 voor € 69.99
    Nederlands ondertiteld, 13 episodes, + 3 audio commentaries
    Met: Dominic West, Sonja Sohn, Idris Elba

    Hier een review van Tim van Rodisc:

    Met The Wire weet HBO de vinger goed op de zere plek te leggen. Na de terroristische aanslag van 11 september is de politie immers met man en macht bezig aan de 'war on terrorism'. Hierdoor gebeurt het echter wel, dat er te weinig mankracht is om de alledaagse criminaliteit zoals drugsdealers en moordenaars te onderzoeken.

    Zo ook in Baltimore. Nadat de van moord verdachte D'Angelo Barksdale na de valse bekentenis van een getuige tijdens de rechtzaak op vrije voeten komt, besluit detective Jimmy McNulty (Dominic West) z'n gal te spuien bij de rechter. Jimmy weet zich hiermee echter niet populair te maken, wanneer de rechter Jimmy's opmerkingen over de Barksdale crew (D'Angelo's drugdealende oom Avon en kornuiten), die telkens de dans weten te ontspringen, omdat er weinig mankracht is om aan de zaak te werken, doorspeelt naar de bevriende politiecommisaris (en tevens Jimmy's baas) William Rawls. Als de pers zich er ook nog mee gaat bemoeien, zijn de rapen snel gaar en krijgt McNulty de opdracht om zich samen met wat collega's in de zaak te gaan verdiepen...

    In tegenstelling tot de vele andere politie TV-series die er zijn, laat men in The Wire niet alleen de kant van de politie zien. Er wordt evenveel tijd besteedt aan het uitwerken van de bad guys als van de good guys. Hierdoor krijg je als kijker ook eens de andere kant van het verhaal te zien en begin je bijna respect voor de Barksdale crew te krijgen.

    De vergelijking met The Shield is natuurlijk snel gemaakt met als wezenlijk verschil, dat The Wire een HBO serie is en daardoor gebruik kan maken van bloederig geweld, nudity en scheldwoorden als fuck. Hier wordt in The Wire dan ook dankbaar gebruik van gemaakt. Zo veelvuldig zelfs, dat een film als Pulp Fiction (271 maal het woord fuck in 148 minuten) in vergelijking soft lijkt. De vierde aflevering bevat zelfs een scene, waarin McNulty en z'n partner een 6 maanden oude moordlocatie opnieuw bezoeken en 5 minuten lang alleen met elkaar communiceren door gebruik te maken van het woord fuck en al z'n variaties. Dat dit ook gelijk één van de sterkste scenes uit de serie is, geeft maar weer aan hoe goed The Wire is geschreven en geacteerd.

    Dat HBO niet over één nacht ijs gaat bij het casten van hun series, is natuurlijk allang bekend. Ook bij The Wire stellen ze niet teleur met een cast om de vingers bij af te likken. Voornamelijk bekend van bijrolletjes in film en diverse TV-series (een gedeelte van de cast heeft ook meegespeelt in HBO's gevangenisdrama 'Oz'), geven ze de vertolking van hun leven in The Wire. Leuk detail is, dat de bij- en figurantenrollen veelal gespeeld worden door echte politie-agenten en ex-criminelen. Ook heeft HBO de regie niet aan de eerste de beste overgelaten. Zo zijn er in het eerste seizoen afleveringen geregisseerd door Brad Anderson (The Machinist), Agnieszka Holland (Europa, Europa, schrijfster van Trois Couleurs: Bleu), Clark Johnson (S.W.A.T.), Peter Medak (Species II).
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  2. #2

    Standaard

    Iemand al enig idee of dit op tv gaat komen?
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  3. #3

    Standaard

    Nope, geen idee maar het ziet er erg gaaf uit.

  4. #4

    Standaard

    Film discussie......en t is een serie


    Serie die GOED is geschreven door te communiceren dmv. het woord "FUCK". Schrijven is wel makkelijk, alleen het acteren is wat moeilijker. Meer "FUCK" in een serie of film maakt het niet perdefinitie beter, althans dat is mijn mening.
    Veel spierballen taal, maar of het inhoudelijk goed is......
    Oz vond ik een sterke serie en misschien kan dit ook erg goed zijn. Hopen op een NL uitzending.

  5. #5

    Standaard

    De beste serie die ik ooit heb gezien. Verhaal met diepgang en wat minder sensatie dan b.v. The Shield. Je moet een beetje in het verhaal komen, maar als je er éénmaal inzit ben je direct verslaafd. Seizoen 1 en 2 zijn beide geweldig. Goed dat t'ie in Nederland ook op dvd verschijnt. In september verschijnt seizoen 3 op regio 1. Kan niet wachten.

    Over het taalgebruik. Grof taalgebruik wordt zeker gebruikt maar het is zeker niet zo dat dit een simpele grove serie is. Integendeel. Het is een zeer intelligentie serie met diepgang. In zowel karakters als verhaal. Beter dan zowel 'Oz' als 'The Shield', waarvan er een aantal makers ook betrokken zijn bij het maken van 'The Wire'. Schrijver David Simon is in mijn ogen een held. Ook zijn 'The Corner' is fantastisch. En niet te vergeten 'Homicide Life on The Street'.

  6. #6
    Dane
    Guest

    Standaard

    Zijn er, nu de serie 1 hier ook al een tijdje uit is, mensen die seizoen 1 al hebben gezien?

    Ik heb gisteren het laatste deel gezien en vind het echt een top-serie. Ik wist vrij weinig van de serie af voordat ik hem keek en verwachte eigenlijk een the shield-achtige serie, omdat ik dat verwachte kwam de serie voor mij een beetje traag op gang. Maar na een paar delen zat ik er helemaal in. Erg onderhoudende verhaal lijn en geweldig acteer werk, kan niet wachten op seizoen 2.

  7. #7

    Standaard

    Ben nog steeds bezig met seizoen 1 van 24 dus voorlopig nog geen tijd voor deze serie. Vond the Shield wel een erg sterke serie dus kijk uit naar deze serie maar het duurt nog even voordat ik hem aanschaf.

  8. #8

    Standaard

    Ik heb twee weken geleden series 1 afgekeken binnen twee dagen en ik vond het een geweldige series.Acteerwerk is heel goed en het doorlopende verhaal is prima.Net zoals The sopranos je leert de karakters echt goed kennen en dat helpt.Ik ga zeker de tweede siezoen zien,
    vince.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb alle 3 seizoenen gezien, en ik moet zeggen dat ik het een geweldige serie vond.. Goed verhaal, goeie personages, goed acteerwerk.. wat ik echt een goed punt is van deze serie is dat je zowel de kant van de 'bad guys' als de kant van de 'good guys' bekijkt, en je met beide echt meeleeft..

    Na sopranos spreekt deze serie mij het meest aan.. Kan iemand mij nog andere series aanraden? Tot nu toe heb ik gezien/ben ik aan het kijken:

    - The Sopranos
    - The Wire
    - Deadwood
    - Carnivale
    - Lost
    - Joey

    (en nog wat oude series op tv)

    Ik ben aan het rondneuzen geweest en zit er over te denken om de volgende series te gaan aanschaffen/bekijken:

    - Six Feet Under
    - The Shield

    Iemand nog andere suggesties?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sxblade
    Ik heb alle 3 seizoenen gezien, en ik moet zeggen dat ik het een geweldige serie vond.. Goed verhaal, goeie personages, goed acteerwerk.. wat ik echt een goed punt is van deze serie is dat je zowel de kant van de 'bad guys' als de kant van de 'good guys' bekijkt, en je met beide echt meeleeft..

    Na sopranos spreekt deze serie mij het meest aan.. Kan iemand mij nog andere series aanraden? Tot nu toe heb ik gezien/ben ik aan het kijken:

    - The Sopranos
    - The Wire
    - Deadwood
    - Carnivale
    - Lost
    - Joey

    (en nog wat oude series op tv)

    Ik ben aan het rondneuzen geweest en zit er over te denken om de volgende series te gaan aanschaffen/bekijken:

    - Six Feet Under
    - The Shield

    Iemand nog andere suggesties?
    The West Wing
    Remember remember the fifth of November
    Gunpowder, treason and plot.
    I see no reason why gunpowder, treason
    Should ever be forgot...

  11. #11

    Standaard

    Zo.. ik heb vanmiddag seizoen 1 van 24 op dvd gekocht.. ben benieuwd

  12. #12

    Standaard

    Ik ben gisteren begonnen met The Wire serie, erg goed tot nu toe. Alleen heel irritant dat de afleveringen door elkaar staan. Bij mij tenminste. Aflevering 1 is bij mij episode 3 en aflevering 2 episode 1 ofzoiets. En dan zou aflevering 3 episode 2 noeten zijn maar dat is dus niet zo. Ik snap er geen bal van. Heeft iemand ook dit probleem?

  13. #13

    Standaard

    ik heb mijn box nog niet uit t plastiekje gehaald, maar hier kan je in ieder geval de juiste volgorde terugvinden :

    http://www.hbo.com/thewire/episode/s...pisode01.shtml

    vervolgens in het drop down menu choose an episode klikken, en je ziet de volgorde met episode titels

  14. #14

    Standaard

    hey!

    weet iemand of de r2 uk versie subs heeft? op sommige sites staat van wel, op andere weer van niet

    gr Coen
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen
    hey!

    weet iemand of de r2 uk versie subs heeft? op sommige sites staat van wel, op andere weer van niet

    gr Coen
    volgens dvdcompare.net:
    Subtitles:Arabic, Dutch, English, English HoH, Finnish, French, Greek, Hebrew, Hungarian, Norwegian, Portuguese, Romanian and Swedish

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hidde Verkooijen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen
    hey!

    weet iemand of de r2 uk versie subs heeft? op sommige sites staat van wel, op andere weer van niet

    gr Coen
    volgens dvdcompare.net:
    Subtitles:Arabic, Dutch, English, English HoH, Finnish, French, Greek, Hebrew, Hungarian, Norwegian, Portuguese, Romanian and Swedish
    klopt had ik al gezien, maar volgens play en amazon zitten er geen subs op

    anyway, zal de gok misschien wel wagen dan!

    gr Coen
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  17. #17

    Standaard

    Ik heb hem 'blind' aangeschaft, maar zeker geen spijt van. Wat een topserie!!

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sxblade
    Ik heb alle 3 seizoenen gezien, en ik moet zeggen dat ik het een geweldige serie vond.. Goed verhaal, goeie personages, goed acteerwerk.. wat ik echt een goed punt is van deze serie is dat je zowel de kant van de 'bad guys' als de kant van de 'good guys' bekijkt, en je met beide echt meeleeft..

    Na sopranos spreekt deze serie mij het meest aan.. Kan iemand mij nog andere series aanraden? Tot nu toe heb ik gezien/ben ik aan het kijken:

    - The Sopranos
    - The Wire
    - Deadwood
    - Carnivale
    - Lost
    - Joey

    (en nog wat oude series op tv)

    Ik ben aan het rondneuzen geweest en zit er over te denken om de volgende series te gaan aanschaffen/bekijken:

    - Six Feet Under
    - The Shield

    Iemand nog andere suggesties?

    American Gothic

    "Our retail friends came through for us again; 'American Gothic' has been announced for October 25."


  19. #19

    Standaard

    Op DVD-Info is een recensie te lezen over het eerste seizoen van deze super serie: Klik!

  20. #20

    Standaard

    Briljante serie!

    Weet iemand de releasedatum van de NL versie van Seizoen 2???

    Overigens komt in 2006 seizoen 4 alweer op de buis bij HBO. Super, laat maar lekker doorgaan met die series. Kent iemand trouwens de serie Entourage van HBO? Ben benieuwd of het wat is.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap22
    Kent iemand trouwens de serie Entourage van HBO? Ben benieuwd of het wat is.
    2 afleveringen van gezien en zag er leuk uit.
    ga ik wel een keertje kopen...

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap22
    Kent iemand trouwens de serie Entourage van HBO? Ben benieuwd of het wat is.
    Heb er ook een paar afleveringen van gezien, zag er idd. wel leuk uit vooral dankzij het grote aantal gastrollen in bijna elke aflevering. Heb er nog niet echt de tijd voor gehad om te gaan downloaden dus waarschijnlijk haal ik hem wel op DVD.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  23. #23

    Standaard

    Weet iemand welk nummer er gespeeld wordt in de club tijdens de 1e aflevering van het 1e seizoen???

    Als ik trouwens zo de recensies mag geloven, dan is het 2e seizoen nog beter dan het 1e! Dat belooft wat!
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  24. #24

    Standaard

    Aangeschaft toen er wat enthiousante mensen erover begonnen, geen spijt, super serie!

    Alleen jammer van de kleine fout in het begin van aflevering 2

    Als die getuige van de rechtzaal word dood geschoten, gaan ze fotos van het lijk maken.
    Hier zie je dat zn oogleden nog bewegen (komt door het licht, maar toch een slordige fout)

  25. #25

    Standaard



    "Omar: Ayo, lesson here, Bey. You come at the king, you best not miss"

    Ik kan niet genoeg benadrukken hoe briljant ik deze serie vind. In Baltimore, Maryland bevindt zich, zoals in vrijwel elke grote stad, een drugsscene waar je U tegen zegt. In de "westside" van Baltimore wordt de drugsscene gedomineerd door de Barksdale-crew. Avon Barskdale die de "organisatie" runt, doet dat op een hele professionele manier. In de low-rise projects zien we hoe D'Angelo Barksdale het zaakje moet runnen, na gedegradeerd te zijn vanuit the towers. De manier waarop hij de boel organiseert is heel vakkundig te noemen.
    Wanneer D'Angelo wordt vrijgesproken door een getuige die zich ineens bedenkt, gooit detective Jimmy McNulty een balletje op bij de rechter. Zijn actie wordt niet in dank afgenomen door zijn baas, maar hij bereikt er uiteindelijk wel een zaak mee en daarmee begint de case tegen de Barksdale crew.

    Het eerste seizoen is nagenoeg perfect. Langzaam aan leren we de drugsscene kennen in Baltimore en laat de regisseur niet alleen de drugsdealers zien, maar ook de drugsverslaafden. Daarnaast wordt de politie erbij gebracht, maar ook alle politieke figuren die daar weer een rol in spelen. Zo wordt in The Wire de zaak vanuit alle kanten bekeken en dat is vrij uniek en maakt de serie zo uiterst boeiend. De casting is geweldig. Van Jimmy McNulty tot Avon Barksdale en iedereen die daar tussenpast. Zo af en toe haalt de regisseur ook nog even de drugsscene van de Eastside van Baltimore erbij die door Proposition Joe beheerd wordt en haalt hij er ook nog een crew bij van Omar, die stelen van de drugsdealers tot een baan heeft gemaakt.

    Om de individuele karakters nog meer tot leven te brengen, krijgen we ook nog een kijkje in de keukens van hun priveleven. Hiermee laat de regisseur ook nog eens zien wat voor invloed de zaak heeft op hun privéleven. Uitgebreider kan het bijna niet.

    Het eerste seizoen is er trouwens één om je vingers bij af te likken qua gebeurtenissen. Aan het eind van het seizoen zijn er zoveel dingen gebeurd, dat wachten op het tweede seizoen gewoon een kwelling is. Gelukkig is het tweede seizoen inmiddels uit (de R2 UK versie heeft NL subs) en hier is het ook weer smullen geblazen. Alhoewel de zaak van Barksdale ook weer een rol speelt in dit seizoen, nemen we ook nog eens een uitstapje naar de haven. Ook hier speelt van alles en na een tragische ontdekking hebben we weer een hele interessante zaak voor de boeg.

    Uiteraard moet het je wel boeien, dat is een kwestie van smaak, maar de serie is gewoon heel vakkundig in elkaar gezet. Aanrader van de bovenste plank!
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

Pagina 1 van 17 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •