De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Aldi - DVD recorder met 80 GB harde schijf

    Aldi heeft een DVD recorder met 80 GB harde schijf in de aanbieding.
    Ik heb alleen nodig voor het op nemen van TV uitzendingen, is dit voldoende dan?
    Voor audio en DVD kijken blijkt ik gewoon gebruik maken van mijn Onkyo.

    Verder gegevens:


    DVD recorder met 80 GB harde schijf per stuk 299.-
    • systeem:
    - 80 GB harde schijf voor max 100 uur opname
    - opname van TV of videorecorder op de harde schijf en tegelijk weergave van een DVD mogelijk
    - opname op harde schijf en op DVD+R/DVD+RW
    - progressieve scan, zorgt voor een briljante beeldkwaliteit

    • aansluiting achterzijde:
    - audio uitgang 5.1
    - S-video uitgang
    - audio/video ingang
    - component uitgang
    - digitale audio uitgang (coaxial/optisch)
    - 2 euro scartbus met geïntegreerde RGB uitgang (1 x in-/uitgang, 1 x uitgang)
    - 75 Ohm antenneaansluiting

    • aansluiting voorzijde:
    - s-video ingang
    - audio-/video ingang
    - DV-ingang

    • Nicam stereoOTR (One Touch Recording)
    • Time Shifting, kijken tijdens opname
    • accessoires:
    - euroscartkabel
    - AV-kabel
    - component kabel
    - antennekabel
    - infrarood afstandsbediening (incl. batterijen)
    - onbeschreven DVD+RW

    • afspeelformaten: DVD, VCD, SVCD, DVD+R/RW, DVD-R/RW, foto CD, audio CD, CD-R, CD-RW, MP3 CD, WMA-CD, JPEG
    • afmetingen: 515 x 430 x 156 mm
    • incl. verwijderingsbijdrage

    Alvast bedankt voor de info.
    Mazzel,

    René

  2. #2

    Standaard Re: Aldi - DVD recorder met 80 GB harde schijf


    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=34245

    > Ik heb alleen nodig voor het op nemen van TV uitzendingen, is dit voldoende dan?

    - 80 GB harde schijf voor max 100 uur opname

  3. #3
    Compenkie
    Guest

    Standaard Gekocht

    Ik heb vandaag een exemplaar gekocht en ben er tevreden over. Ik ben nog geen rare dingen tegengekomen.

  4. #4

    Standaard Re: Aldi - DVD recorder met 80 GB harde schijf

    Je kan ± 4 dagen nonstop achter elkaar opnemen !!
    Wil U meer ??

  5. #5

  6. #6
    papyrosy
    Guest

    Standaard

    Ook gisteren gekocht, aangesloten en het werkt oke.
    het eerste probleem waar ik tegen aan loop betreft de kwalitiet van het beeld :1 van afgespeelde DVD is oke!
    2 van tv signaal niet beeld is duidelijk bleker dan van de tv
    en het is niet in te stellen ?
    hierdoor is ook mijn tv beeld ineens van behoorlijk mindere kwaliteit ! lijkt erop de tuner van de recorder het signaal afzwakt ipv van iets versterkt zoals net de meeste videorecoders gebruikelijk is.
    dus zonder recoder is beeld op de tv beter dan met recoder .
    wie heeft ook deze ervaring?
    de edit functie alleen op (dvd-rw)is beperkt dus bijv. een reklame blok eruit snijden kan niet. zul je met computer moeten doen.
    het picture kwalitiets probleem vind ik niet acceptabel !
    wie heeft deze ervaring ook of nog beter wie heeft een suggestie of oplossing.
    regio 2 maar er is een hack
    greetz

  7. #7

    Standaard

    Ik heb dit apparaat ook gekocht. De volgende zaken vallen op:

    bij verschillende audio-cd's blijkt het apparaat herrie gaat maken. Klinkt ratelend en start bij het plaatsen van de cd t/m het ejecten. OVerigens niet bij alle cd's. Ik heb alleen originele gebruikt.
    Verder is storend dat je een dvd niet kan opnemen op de Harddisk. Ook de kopieerbeveiliging als je van een dvdspeler naar de dvdrecorder is storend.
    Ook vindt ik het een minpunt dat je niet eenvoudig de opgenomen stukken op de harddisk kan bekijken, zonder dat het begint af te spelen (ook niet gek als je via de playknop zichtbaar moet krijgen wat er op de harddisk staat).
    Volgens de advertentie zou het apparaat wma aan moeten kunnen. De handleiding zegt hier niets over.
    De prijs is natuurlijk geweldig.

  8. #8

    Standaard

    ik heb de speler nu ook enkele weken in huis. Ik ben er zeer ontevreden over:
    - beeld zoals hierboven geschreven is ronduit slecht. TV beeld is daardoor ook minder geworden.
    - bij geprogrammeerde opname schakelt de TV enkele minuten uit als de opname start !! Daarnaast kun je de functie timeshift niet gebruiken als je een geprogrammeerde opname hebt.

    Waardeloos !

  9. #9
    takecontrol
    Guest

    Standaard

    Het stereo audio wordt niet goed door gegeven maar als een soort nep surround bij TV, CD, MP3 en DVD weergave wat niet uit te zetten is naar normaal. Je weet dus nooit hoe je orginele geluid klinkt.
    Een telefoontje naar Medion bevestigd dit, het verzoek of het te verwachting is of dit dmv een firmware update opgelost wordt is negatief, goede service van de Aldi, kwaliteit niet goed dan geen gezeur en gewoon geld terug gekregen.
    De Medion Recorder is Sampo DVE-R8HP, meer info hier: http://www.area450.com/recorders/r8hp.html
    Problemen met de timer worden opgelost met een firmware update.

    Inmiddels een Lenco HDRV-80 bij Media Markt gekocht die qua menu en mogelijkheden als twee druppels water op de Medion lijkt met het verschil dat een kopie van DVD naar HD wel mogelijk is en uitgebreide surround luidspreker instellingen (ook die nep surround) Showview, VPS en DivX weergave (zonder ondertitel) en voor dezelfde prijs als de Medion (299).

  10. #10

    Standaard

    Toch maar besloten deze dvdrecorder terug te brengen. Vanmiddag mijn 299 eurie weer teruggekregen. Goeie garantie van aldi. Binnen 1 maand kan je hem terugbrengen

  11. #11

    Standaard

    Ik vind het altijd ongelovelijk dat mensen dit soort dingen bij de Aldi kopen.
    Kost niks, is ook niks.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D
    Ik vind het altijd ongelovelijk dat mensen dit soort dingen bij de Aldi kopen.
    Kost niks, is ook niks.
    kletspraat. De pc's van de aldi zijn vrijwel altijd uitstekend. De keus wordt niet alleen bepaald door prijs, maar ook door eerdere ervaringen. Dit was dus een miskoop.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D
    Ik vind het altijd ongelovelijk dat mensen dit soort dingen bij de Aldi kopen.
    Kost niks, is ook niks.
    Kost niks?

    Ik vind 300 euro anders een behoorlijke puist met geld voor wat je krijgt!

    Prijs 80GB harde schijf is max 50 euro, een DVD brander idem en een tuner ook.

    Dan ga ik uit van consumentenprijzen.

    Een fabrikant is echt wel in staat zo'n apparaat voor max 100 euro te produceren.

    Je ziet dat ewr nogal wat aan de diverse strijkstokken blijft hangen met prijzen rond de 500 a 600 euro.
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •