Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 63 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Stanley Kubrick's The Shining

    Er was nog geen discussie topic over deze film (althans, ik kon er geen vinden), dus maak ik er maar een.

    En ik maak 'm met name omdat ik het einde ff niet helemaal snap. Want je ziet dan [spoiler:0c62888b10]Jack op die foto staat waar de datum 1921 (als ik het goed heb) op staat. Maar hoe zit dat precies dan.
    Dat Jack tegen zichzelf praat dat weet ik, dat hij niet tegen die bartender etc. praat. Maar hij is altijd de caretaker geweest van The Overlook Hotel, maar hoe kan hij dan in 1921 al bestaan hebben?
    En hoe is Jack zo gekomen dat hij helemaal niet weet dat hij altijd de caretaker geweest is. En dat z'n vrouw het dan ook niet weet omdat ze dan 'voor het eerst' naar The Overlook gaan om het te onderhouden tijdens de winter?
    En dan moet Jack ook die 2 meisjes vermoord hebben, maar wie zijn dát dan?[/spoiler:0c62888b10]

    Ik weet dat het niet altijd leuk is om een film helemaal te analyseren, maar ik wil 'm toch wel liever goed snappen. Het kan zijn dat ik nu dingen zeg die toch wel uitgelegd worden in de film, want het is alweer een tijdje terug dat ik 'm gezien heb, dus neem me niet kwalijk als dat het geval is.

    Ik vind het overigens wel een erg goeie film hoor, heb 'm ook zelf op DVD. En heb ook de miniserie gezien die ik ook nog wel goed vond, maar heel slecht nog kan herinneren.
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

  2. #2

    Standaard

    Ik heb em gisteravond gekeken, en idd het einde is een beetje vaag, maar ik weet niet of je die ene scene hebt gezien waarin een of ander bizar tafereel plaatsvindt met een kerel en een gemaskerd persoon...

    Zou het een soort reincarnatie zijn ofzo?!

    IK heb ook geen idee, maar verder is en blijft ie gaaf!
    "Grandpa, were you a hero in the war?" "No", I answered, "But I served in a company of heroes".

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rene81
    Ik heb em gisteravond gekeken, en idd het einde is een beetje vaag, maar ik weet niet of je die ene scene hebt gezien waarin een of ander bizar tafereel plaatsvindt met een kerel en een gemaskerd persoon...
    Volgens mij ben je nu in de war met Eyes wide shut, maar ik kan me vergissen

    Wat die foto betreft, die kan ik ook niet echt verklaren, ik vermoed dat het wil aantonen dat [spoiler:fa9bc23c9b]het niet aan Jack lag dat hij waanzinnig werd, maar aan het hotel, of beter gezegd de verzorger van het hotel. Dus een elk invidu die die functie aanneemt wordt waanzinnig.[/spoiler:fa9bc23c9b]
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  4. #4

    Standaard

    Ik blijf dit toch echt de nr01 horrorfilm of all time vinden. Zelfs nu vind ik hem nog altijd rete eng. En dat gebeurd me echt bijna nooit meer dat ik een film echt eng vind. Wat een geweldige claustrofobische sfeer.

  5. #5

    Standaard

    geweldige film, volgens mij de engste film die ik ooit heb gezien.
    super
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  6. #6

    Standaard

    Het suggereert dat [spoiler:873a2df020]'jack er altijd al geweest is', of hethier om een spook, een reincarnatie of een ander bovennatuurlijk verschijnsel is laat Kubrick wijselijk in het midden.[/spoiler:873a2df020]

  7. #7

    Standaard

    spoiler tags
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Volgens mij ben je nu in de war met Eyes wide shut, maar ik kan me vergissen
    Nee.. ik ben niet in de war, dat weet ik 100% zeker... zal zo de scene wel eens opzoeken en een screenshot maken....
    "Grandpa, were you a hero in the war?" "No", I answered, "But I served in a company of heroes".

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rene81
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Volgens mij ben je nu in de war met Eyes wide shut, maar ik kan me vergissen
    Nee.. ik ben niet in de war, dat weet ik 100% zeker... zal zo de scene wel eens opzoeken en een screenshot maken....
    je bent wel in de war, in The Shining zit geen scene met mannen met maskers.
    In Eyes wide shut inderaad wel zoals Lex al zegt, zelfs een heel gemaskerd bal
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  10. #10

    Standaard

    Heb 't ff opgezocht, en wonder boven wonder had ik de scene heel snel gevonden... wat dit bizarre tafereel nu met de film te maken heeft, weet ik nog steeds niet... iemand suggesties..?!

    p.s. het is dan wel een pak, maar wel mét masker :P

    http://img243.echo.cx/img243/5075/theshining0042af.jpg

    http://img243.echo.cx/img243/9906/theshining0021sw.jpg

    http://img243.echo.cx/img243/6949/theshining0001fx.jpg
    "Grandpa, were you a hero in the war?" "No", I answered, "But I served in a company of heroes".

  11. #11

    Standaard

    ah ok die ja :P
    ok je hebt gelijk
    wat die met de film te maken heeft weet ik eigenlijk ook niet
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    ah ok die ja :P
    ok je hebt gelijk
    dank je! dank je!

    het ging me trouwens niet om het gelijk hebben of krijgen hoor... wist gewoon zeker dat ik het gezien had...
    "Grandpa, were you a hero in the war?" "No", I answered, "But I served in a company of heroes".

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rene81
    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    ah ok die ja :P
    ok je hebt gelijk
    dank je! dank je!

    het ging me trouwens niet om het gelijk hebben of krijgen hoor... wist gewoon zeker dat ik het gezien had...
    Ik kan me deze scène niet echt goed meer herinneren, ik moet The Shining snel maar weer eens kijken.
    Was dit op het einde van de film waar [spoiler:c4a638370f]Jack achter zn vrouw aanrent met de bijl ?[/spoiler:c4a638370f]
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rene81
    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    ah ok die ja :P
    ok je hebt gelijk
    dank je! dank je!

    het ging me trouwens niet om het gelijk hebben of krijgen hoor... wist gewoon zeker dat ik het gezien had...
    Ik kan me deze scène niet echt goed meer herinneren, ik moet The Shining snel maar weer eens kijken.
    Was dit op het einde van de film waar [spoiler:3d74037710]Jack achter zn vrouw aanrent met de bijl ?[/spoiler:3d74037710]
    Het is al een keer genoemd, maar Spoiler Tags zou in dit soort gevallen niet slecht zijn!
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rene81
    Ik heb em gisteravond gekeken, en idd het einde is een beetje vaag, maar ik weet niet of je die ene scene hebt gezien [spoiler:d8ed949968] waarin een of ander bizar tafereel plaatsvindt met een kerel en een gemaskerd persoon[/spoiler:d8ed949968]...
    Volgens mij ben je nu in de war met Eyes wide shut, maar ik kan me vergissen

    Wat die foto betreft, die kan ik ook niet echt verklaren, [spoiler:d8ed949968]ik vermoed dat het wil aantonen dat het niet aan Jack lag dat hij waanzinnig werd, maar aan het hotel, of beter gezegd de verzorger van het hotel. Dus een elk invidu die die functie aanneemt wordt waanzinnig[/spoiler:d8ed949968].
    is dat niet Vanilla Sky?

  16. #16

    Standaard

    Huh????? Zit dat konijn in the Shining??? Toch niet de Kubrick versie dan of mis ik hier iets

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rene81
    Heb 't ff opgezocht, en wonder boven wonder had ik de scene heel snel gevonden... wat dit bizarre tafereel nu met de film te maken heeft, weet ik nog steeds niet... iemand suggesties..?!
    Het is gewoon een manier om te laten zien dat [spoiler:fb5842cbd0]de gasten van het feest uit 1921 weer tot leven komen. Deze twee mannen hadden duidelijk plezier in het aflikken van elkaars... ehm... lollies.

    De diepere betekenis moet je in deze scene niet zoeken denk ik. Wel is het zo, dat in het verhaal van The Shining dit waarschijnlijk de oude hotelbaas is geweest (Horace Derwent geloof ik), die volgens mij homosexueel was en zich dus op zijn feestje graag liet 'bedienen' door die gast met dat masker.

    Maar goed, dat legt Kubrick's film niet uit, en terecht. Je moet deze shots dan ook ongeveer hetzelfde zien als het shot van die bebloede gast die naar Wendy roept: "Great party, isn't it?" Simpelweg bedoeld dus om zowel het publiek, als Wendy, te laten weten dat het hotel krachtiger wordt en dat het nu echt menens is.[/spoiler:fb5842cbd0]

    PS: en inderdaad zou het gebruik van de spoiler-tag geen overbodige luxe zijn. Ik zal daarnaast even die foto's veranderen in links (dus geen IMG-tag, maar een URL-tag) zodat mensen die de film nog niet kennen dit niet zien, en gelijk het forum niet uit zijn verband wordt gerukt bij mensen met een lagere schermresolutie.

    Dus nogmaals: MENSEN GEBRUIK A.U.B. SPOILER-TAGS!!!

  18. #18

    Standaard

    Hmm, zo heb ik die laatste scene helemaal niet opgevat. [spoiler:0d80c41821]Ik denk dat het simpelweg aangeeft dat Jack, of Jack's geest nu gevangen zit in het hotel. Hij is nu deel van de mythe, en zal de volgende caretaker ongetwijfeld lastigvallen.[/spoiler:0d80c41821]

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrownB
    Hmm, zo heb ik die laatste scene helemaal niet opgevat. [spoiler:b8b9f44dff]Ik denk dat het simpelweg aangeeft dat Jack, of Jack's geest nu gevangen zit in het hotel. Hij is nu deel van de mythe, en zal de volgende caretaker ongetwijfeld lastigvallen.[/spoiler:b8b9f44dff]
    Dat is ook mijn interpretatie ja.

    Ik denk ook niet dat [spoiler:b8b9f44dff]Jack er écht al was in 1921. Hij is nu simpelweg opgenomen in het heden, verleden en toekomst van het hotel. Ge-absorbeerd als het ware[/spoiler:b8b9f44dff]

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit
    Huh????? Zit dat konijn in the Shining??? Toch niet de Kubrick versie dan of mis ik hier iets
    Als het goed is zit deze scene in de langere versie van de film. Ik geloof dat de dvd uitgave hier in NL zo rond de 2 uur duurt. Er bestaat ook een versie van rond de 140 minuten.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erik B.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit
    Huh????? Zit dat konijn in the Shining??? Toch niet de Kubrick versie dan of mis ik hier iets
    Als het goed is zit deze scene in de langere versie van de film. Ik geloof dat de dvd uitgave hier in NL zo rond de 2 uur duurt. Er bestaat ook een versie van rond de 140 minuten.
    Klopt, en die is alleen op R1 uitgekomen. :wink:
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  22. #22

    Standaard

    Even off topic: Ik zie het nut van spoiler tags in deze thread niet in. Als het nou om een algemene discussie ging, maar de vraag van de thread starter gaat specifiek over handelingen in de film en is alleen te beantwoorden door mensen die de film al hebben gezien. Het lijkt mij beter in dit soort threads in de titel van de thread "pas op spoilers" neer te zetten.

    Misschien ben ik zelfs wel tegen spoiler tags überhaupt in het film discussie forum. Maar dat is geen discussie voor dit forum :wink:

    Ik vind het wel mooi dat Kubrick het open laat, wie de man op de foto is. Vul het zelf maar in.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erik B.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit
    Huh????? Zit dat konijn in the Shining??? Toch niet de Kubrick versie dan of mis ik hier iets
    Als het goed is zit deze scene in de langere versie van de film. Ik geloof dat de dvd uitgave hier in NL zo rond de 2 uur duurt. Er bestaat ook een versie van rond de 140 minuten.
    Klopt, en die is alleen op R1 uitgekomen. :wink:
    Da's dus niet waar. De hierboven beschreven scene zit zowel in de korte international cut, als in de langere Amerikaanse cut van de film. Ik geloof dat enkelen van jullie toch de film nog maar eens moeten gaan zien.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    Even off topic: Ik zie het nut van spoiler tags in deze thread niet in. Als het nou om een algemene discussie ging, maar de vraag van de thread starter gaat specifiek over handelingen in de film en is alleen te beantwoorden door mensen die de film al hebben gezien. Het lijkt mij beter in dit soort threads in de titel van de thread "pas op spoilers" neer te zetten.

    Misschien ben ik zelfs wel tegen spoiler tags überhaupt in het film discussie forum. Maar dat is geen discussie voor dit forum :wink:
    Ik ben het ook op zich met je eens dat mensen die de film nog niet gezien hebben in een thread op het filmdiscussieforum weinig te zoeken hebben, maar we trekken toch liever 1 lijn in het gebruik van spoilertags. Vooral nieuwe leden raken nog wel eens in dit gedeelte verzeild als ze op zoek zijn naar meningen/advies over een film die ze nog niet gezien hebben.

    Bovendien is het een kleine moeite. Desnoods klik je de desbetreffende BB-code hulpknop aan als je het bericht aan het tikken bent, dan hoef je niet de hele tag zelf te tikken.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erik B.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit
    Huh????? Zit dat konijn in the Shining??? Toch niet de Kubrick versie dan of mis ik hier iets
    Als het goed is zit deze scene in de langere versie van de film. Ik geloof dat de dvd uitgave hier in NL zo rond de 2 uur duurt. Er bestaat ook een versie van rond de 140 minuten.
    Klopt, en die is alleen op R1 uitgekomen. :wink:
    Da's dus niet waar. De hierboven beschreven scene zit zowel in de korte international cut, als in de langere Amerikaanse cut van de film. Ik geloof dat enkelen van jullie toch de film nog maar eens moeten gaan zien.
    Oh, maar ik bedoelde alleen maar dat die lange versie van 140 op R1 was uitgekomen :wink:
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Oh, maar ik bedoelde alleen maar dat die lange versie van 140 op R1 was uitgekomen :wink:
    Mijn opmerking was ook meer richting Erik B. bedoeld. Behulpzaamheid is leuk, maar geef dan wel correcte informatie.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •