De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard imdb links...de ban erop !

    Sorry hoor mensen, maar ik vind het oervervelend als mensen IMDB links geven als antwoord op vragen als 'welke films gaan over dit of dat" of "in welke film sleepde acteur x", en nog meer van die vragen. (zolang de vragen nog niet eerder gesteld zijn). Deze links staan dan meestal nog eens vol oninteressante, onbekende, anderstalige en niet te verkrijgen titels.
    Een korte search op DVD.nl levert 11705 !!! keren dat er met zulke reacties is gereageerd.

    Dit is toch een forum hé, een plaats om te discussiëren, om interactief met elkaar bezig te zijn. Zo zijn we snel uitgepraat.
    ALLE informatie is al op het internet te vinden, wat is het nut dan van dit forum dan, zo verwijzen we mekaar maar van hier naar daar.
    Het moest verboden zijn zulke links te posten, ofwel zet bij de forumregels eerst de IMDB website uit te pluizen voor hier wat te posten, maar ik vrees dat dan de helft van de vragen die hier gesteld worden overbodig zullen zijn en dat het hus erg stil wordt op DVD.nl.

    Nou, dit is meer een oproep aan de forummods dan een aanval op personen die van die linkjes houden hoor.

  2. #2

    Standaard

    Heb je wel gelijk in. Misschien ter ondersteuning leuk om eens imdb te raadplegen, maar daar moet het dan ook wel bij blijven.
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  3. #3

    Standaard

    Ben ik het ook wel mee eens, van die kortaf antwoorden als 'kijk hier maar PUNT' vind ik ook niet echt tof.
    Het is idd een forum en daar hoor je gezellig een beetje te discussieren over onderwerpen, binnen bepaalde grenzen natuurlijk :wink:
    Als iedereen toch naar google of IMDB verwezen wordt is het natuurlijk niet echt leuk, daar heb je geen forum voor (nodig).

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door D&=
    Ben ik het ook wel mee eens, van die kortaf antwoorden als 'kijk hier maar PUNT' vind ik ook niet echt tof.
    Helemaal mee eens. Als je zo'n link naar imdb wil maken, kan je beter niets zeggen. Anders ben je inderdaad snel uitgepraat, bedoeling van dit forum is nog altijd om de mening en ervaringen van andere filmfans hier te leren kennen.

  5. #5

    Standaard

    Ik vind het wel meevallen...

    Stel: iemand is op zoek naar 'die film' met die Alien die zo graag naar huis wil. Wat is er dan makkelijker dan aan te geven dat het om E.T. gaat en de link naar IMDB te geven?

    Die persoon beschikt dan gelijk over werkelijk alle info die er zo ongeveer bestaat over die film inclusief de synapsis, cast, reviews en of deze titel al of niet (direct) te koop is.

    Gemak dient de mens toch?

    Ik ben het wel met de stelling eens dat als iemand iets wil weten over het liefdesleven van de eendagsvlieg zo'n waslijst aan links niet de bedoeling kan zijn. Daarnaast denk ik wel dat een groot aantal mensen er niet veel voor voelt om hele stukken proza te gaan kopieren en alhier te plaatsen...
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  6. #6

    Standaard

    Ik weet niet of die 11705 keren het alleen maar kijk hier en dan een link naar imdb was.
    Als dat zo is zijn er velen verkeerd bezig hier op het forum.
    Maar als onder steuning bij je antwoord op iemands vraag vind ik het zeker kunnen.
    Stel iemand vraagt waar acteur of actrice X in gespeeld heeft. Dan kun je best antwoorden met,
    De bekenste films zijn:
    1. ....
    2. ....
    3. ....

    En voor verdere films zie: link naar bijv. de pagina op imdb die over die acteur actrice gaat.

    Toch?

    Idem wanneer iemand vraagt welke acteurs / actrices in een bepaalde film spelen.
    De bekenste even opsommen en dan als aanvulling verwijzen naar de imdb site over die film.

    Je weet immers niet of toevallig iemand die minder bekende film / actuer of actrice zoekt ipv die overbekende film / acteur of actrice.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Stiebolt
    Ik vind het wel meevallen...

    Stel: iemand is op zoek naar 'die film' met die Alien die zo graag naar huis wil. Wat is er dan makkelijker dan aan te geven dat het om E.T. gaat en de link naar IMDB te geven?

    Die persoon beschikt dan gelijk over werkelijk alle info die er zo ongeveer bestaat over die film inclusief de synapsis, cast, reviews en of deze titel al of niet (direct) te koop is.

    Gemak dient de mens toch?
    In dat geval is zo'n imdb link logisch en begrijpelijk, nadat je uiteraard eerst zélf hebt aangegeven om welke film het gaat.

    Anders is het bijvoorbeeld als iemand vraagt naar films waarin het bijvoorbeeld om vampiers gaat. Dan vind ik het totaal niet nodig om een nietszeggende link naar imdb te plaatsen waarin je ongetwijfeld tientallen en tientallen gerelateerde films krijgt. In zo'n geval is het toch veel leuker om zelf aan te geven welke films jij leuk vindt of kent, zo heeft de neutrale lezer er ook nog iets aan.

    Maar er is ook geen reden om dit 'probleem' groter te maken dan het eigenlijk is. :wink:

  8. #8
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Er wordt indd erg vaak verwezen (erg kortaf: d.w.z. geen woorden, alleen maar een link ) naar IMDB of naar andere websites. Als iemand een vraag stelt kun je toch gewoon antwoorden ipv : HUP hier hebbie een site, en zoek het maar uit.

    Was geloof ik afgelopen week ook nog zoiets op het forum over PAL speedup. En iemand zet er doodleuk voor de 2 keer een link neer en doet het topic dan op slot. Einde discussie, als je het antwoord nu gevonden hebt ofniet.

    Beetje raar allemaal. Maar ik ben het wel met Expo eens.

  9. #9

    Standaard

    Het principe van internet is juist linken naar informatie. Je kan best alles x maal publiceren (wat ook wel gebeurt) maar dan is het hele internet vele malen groter dan nodig zou zijn.
    Het zou veel beter zijn als alle informatie centraal wordt verzameld en daar naar gelinkt wordt, al dan niet met een kleine uitleg zoals Mr_Parker voorstelt.
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  10. #10

    Standaard

    Discussiëren is iets anders dan simpel een vraag (vragen) beantwoorden. Als een antwoord op een andere site te vinden is, waarom zou dat dan niet mogen ? Nee, dit gaat te ver.

    Discussiëren is prima, maar simpel vragen beantwoorden kan zo nu en dan gemakkelijk d.m.v. het linken naar een site.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Discussiëren is iets anders dan simpel een vraag (vragen) beantwoorden. Als een antwoord op een andere site te vinden is, waarom zou dat dan niet mogen ? Nee, dit gaat te ver.

    Discussiëren is prima, maar simpel vragen beantwoorden kan zo nu en dan gemakkelijk d.m.v. het linken naar een site.
    Helemaal mee eens!

  12. #12

    Standaard

    Vervolg op een beginnende discussie in de Criterion-thread:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert
    Ik lees hier altijd erg veel over Fanny & Alexander, wat is dit eigenlijk precies..?
    Niet persoonlijk tegen jou gericht hoor Albert, maar snap dit soort vragen nooit. Kijk ff op imdb en je hoeft de vraag niet meer te stellen...
    daarvoor is dit forum toch? om dat soort vragen te stellen?
    vorige week een heel topic gelezen hier over hoe irritant t door sommige werd gevonden dat wanneer iemand wat vraagt er gewoon weg naar IMDB of Google wordt verwezen. Zoals er in dat topic ook al werd gezegd: dan zijn we snel uitgepraat op t forum en kan je net zo goed sluiten

    Ook niet persoonlijk bedoeld, maar er zit zeker een kern van waarheid in
    Nou ik ben het toch wel met hare eens. Ook hier is het niet persoonlijk bedoeld maar doorklikken naar IMDB bij een vraag van "wat is dit of dat voor een film" dat zou voor een frequente forumbezoeker (en de oorspronkelijke vragensteller wil ik zo wel noemen) toch wel een "no-brainer" moeten zijn. Ik bedoel: je vraagt natuurlijk ook niet via dit forum naar het telefoonnummer van een willekeurige persoon. Dat soort informatie is heel makkelijk op te zoeken op een plek die algemeen bekend is (in dat geval natuurlijk een telefoonboek).

    Als de vraag nou zou zijn "wat is je mening over deze film" dan vind ik dat heel anders. Een forum is idd bedoeld voor discussie maar dan over 'meningen' en niet over 'feiten'. Anders dan krijg je hele rare discussies. :wink:

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Vervolg op een beginnende discussie in de Criterion-thread:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert
    Ik lees hier altijd erg veel over Fanny & Alexander, wat is dit eigenlijk precies..?
    Niet persoonlijk tegen jou gericht hoor Albert, maar snap dit soort vragen nooit. Kijk ff op imdb en je hoeft de vraag niet meer te stellen...
    daarvoor is dit forum toch? om dat soort vragen te stellen?
    vorige week een heel topic gelezen hier over hoe irritant t door sommige werd gevonden dat wanneer iemand wat vraagt er gewoon weg naar IMDB of Google wordt verwezen. Zoals er in dat topic ook al werd gezegd: dan zijn we snel uitgepraat op t forum en kan je net zo goed sluiten

    Ook niet persoonlijk bedoeld, maar er zit zeker een kern van waarheid in
    Nou ik ben het toch wel met hare eens. Ook hier is het niet persoonlijk bedoeld maar doorklikken naar IMDB bij een vraag van "wat is dit of dat voor een film" dat zou voor een frequente forumbezoeker (en de oorspronkelijke vragensteller wil ik zo wel noemen) toch wel een "no-brainer" moeten zijn. Ik bedoel: je vraagt natuurlijk ook niet via dit forum naar het telefoonnummer van een willekeurige persoon. Dat soort informatie is heel makkelijk op te zoeken op een plek die algemeen bekend is (in dat geval natuurlijk een telefoonboek).

    Als de vraag nou zou zijn "wat is je mening over deze film" dan vind ik dat heel anders. Een forum is idd bedoeld voor discussie maar dan over 'meningen' en niet over 'feiten'. Anders dan krijg je hele rare discussies. :wink:
    Idd, helemaal met je eens Richard.

    Informatie die zo ontzettend voor de hand liggend gemakkelijk te vinden is vind ik een beetje overbodig om over te vragen. Imdb is een perfecte site. Met echt alle info over films die je wilt hebben. En heb je nog niet genoeg staan er ook nog eens tientallen links naar reviews van de films.

    Als je dus wilt weten waar een film over gaat vind ik het ook een beetje vreemd dat hier te vragen. Als je vraagt naar een mening over een film bijvoorbeeld ben je hier compleet aan het goede adres!
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •