Bekijk uitslag poll: Hoe beoordeel jij deze verfilming?

Stemmers
10. Je mag niet stemmen in deze poll
  • goed (ik ken het boek)

    1 10,00%
  • matig (ik ken het boek)

    1 10,00%
  • slecht (ik ken het boek)

    1 10,00%
  • goed (ik ken het boek niet)

    2 20,00%
  • matig (ik ken het boek niet)

    1 10,00%
  • slecht (ik ken het boek niet)

    4 40,00%
De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.

Discussie: Earthsea

  1. #1

    Standaard Earthsea


    Al enige tijd wist ik dat Earthsea, één van de megasellers op het gebied van fantasy, door Bridge pictures/Hallmark verfilmd werdt. ets waar ik al net zo naar uitkeek als de verfilming van de "Lord of the Rings".
    Eindelijk kon ik hem gisteren dan in mijn speler schuiven, maar wat een teleurstelling.
    Deze film Earthsea heeft nauwelijks iets met de gelijknamige trilogie van Ursula K. Leguin te maken. Ja de namen zijn geleend, de omgeving is geleend maar het scrit is een verwrongen versie van het originele verhaal.
    Als er een toptien bestaat van slechts verfilmde romans dan komt deze verfilming met stip binnen op 1!
    Als fan van dit boek ben ik hierdoor niet eens meer in staat om de film verder op zijn filmkwaliteiten te beoordelen.
    Dus fans van het originele verhaal weet dat je iets heel anders te zien krijgt en mensen die het boek niet kennen maar naar aanleiding van de film het boek gaan lezen weet dat je dan een heel ander verhaal voorgeschoteld krijgt.

  2. #2

    Standaard

    Ben eens zeer nieuwsgierig... Earthsea staat zeker op mijn verlanglijstje om te kijken, maar ik ken de boeken ook. Dus ik ben eens benieuwd om te zien of de versie werkelijk zo apocrief is als jij beweert.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    Ik had over de boeken gelezen in de Elf Fantasy, en de recensie van de DVD viel op zich wel mee.
    Dus ik heb de dvd gehuurd zonder de boeken gelezen te hebben.

    Ik vond het een akelige serie. De hoofdpersoon was een verschrikkelijk onsympatiek ventje en verder kon het verhaal me niet imponeren.

    Wat ben ik blij dat ik deze dvd niet gekocht heb.
    Have a nice day !

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •