Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 116 worden weergegeven.

Discussie: Scrubs (TV)

  1. #1

    Standaard Scrubs (TV)

    Ik kan neit geloven dat hier nog geen topic over is!

    Hoe dan ook, Scrubs is wat mij betreft verreweg de beste (comedy) serie ooit. Het speelt zich af in een ziekenhuis en draait om de professionele en persoonlijke levens van de dokters die er werken.

    de belangrijke personages:

    Dr. John "J.D." Dorian (Zach Braff) - De held van het verhaal, een "geeky" figuur die constant dagdroomt en soms erg domme dingen zegt en doet, maar wel goed is in zijn werk. Hij vertelt het verhaal in voice-overs en veel van zijn bizarre fantasieën krijgen we te zien.

    Dr. Christopher "Turk" Turk (Donald Faison) - Bijzonder zelfverzekerde chirurg en J.D.'s beste vriend.

    Dr. Elliot Reid (Sarah Chalke) - Erg sexy, maar neurotisch en onzekere dokter. Van rijke afkomst.

    Carla Espinosa (Judy Reyes) - Zuster in het ziekenhuis. Ze is opgegroeid in de gettho ("I'm from the block!") en werkte al acht jaar in eht ziekenhuis voordat de drie bovenstaande dokters er kwamen werken.

    Dr. Perry Cox (John C. McGinley) - J.D.'s Mentor. Hij is chagrijnig en zelfdestructief. Zelden vriendelijk, maar is eigenlijk een goede gozer, zogezegd.

    Dr. Bob Kelso (Ken Jenkins) - "Chief of Medicine" (zou het niet kunnen vertellen, ieder geval min of meer de baas in het ziekenhuis), kwaadaardig.

    Janitor (Neil Flynn) - Zijn naam wordt nooit bekend gemaakt. Hij heeft er een hobby van gemaakt J.D. het leven zuur te maken.

    Er zijn nog meer vaste personages, maar ik vind het zo wel weer mooi geweest.


    In de eerste afleveringen beginnen J.D. Turk en Elliot als stagair(e)s in het ziekenhuis Sacred Heart. Ze hebben het in eht begin moeilijk met het werk, maar het verhaal ontwikkeld en de dokters worden steeds beter in hun werk. Vanaf het tweede seizoen zijn ze "residents" en komen later nog verder. Ondertussen komen ze zowel op het werk als in hun persoonlijkle leven problemen tegen die ze moeten overwinnen en dat meestal ook doen. Niet alles loopt echter goed af en de uitkomst van veel van de verhaallijnen is niet voorspelbaar. Hieruit komt een mooie combinatie voort van komedie en drama. De eerstgenoemde, die eht emest aanwezig is, bestaat vooral uit snedige of juist onhandige dialogen, grappige voice-overs en belachelijke fantasiescènes, maar ook slapstick, komisch gebruik van muziek en geluidseffecten en weetikveelwat. Verder bevat elke aflevering wel een of twee meer dramatische scènes, begeleid door mooie muziek.


    Ik heb nu geen zin meer om te typen, ik vind de post zo wel lang genoeg Kijk de serie maar gewoon, want ik kan nooit uitleggen hoe briljant het wel niet is.

    Het eerste seizoen is uit op DVD, in Amerika in ieder geval, maar de eerste vier seizoenen zijn in hun geheel via bittorent te downloaden op www.mininova.org


    Officiële website
    IMDB
    "Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room."

  2. #2

    Standaard

    Ik ben al sinds het eerste seizoen een echte fan van deze geweldige serie! In elke aflevering zitten zulke leuke verwijzingen en grappen over van alles! Vooral John C. McGinley is perfect gecast!

    Wanneer komt seizoen 5 nou eens?


  3. #3

    Standaard

    In de UK en de US zijn de eerste 2 seizoenen al uit en in de UK komt op 6 februari seizoen 3 uit, US release datum nog niet bekend. De eerste 2 seizoenen uit de UK bevat NL ondertiteling en ook een NL menu.

    Vind de serie echt geweldig, zitten veel goede grappen in en de fantasieën van JD zijn geweldig. Ook is het leuk gedaan dat de comedy scene's worden afgewisseld met drama-scene's. De acteurs zijn goed gecast en ook de muziek is ook erg goed uitgezocht. Kan niet wachten op seizoen 3

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G.
    Wanneer komt seizoen 5 nou eens?
    Ze zijn 'm nu aan het opnemen, het gerucht is dat ze in januari weer beginnen emt uitzenden.
    "Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room."

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door miT
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G.
    Wanneer komt seizoen 5 nou eens?
    Ze zijn 'm nu aan het opnemen, het gerucht is dat ze in januari weer beginnen emt uitzenden.
    De relatie tussen NBC en Bill Lawrence schijnt niet zo goed te zijn, vandaar dat ze niet op het fall-schedule waren ingedeeld, maar als mogelijke vervanger voor een van de nieuwe series. De nieuwe series doen het goed, dus ze hadden geen ruimte en ze zullen nu in januari wel ruimte moeten gaan maken. Mocht het niet vlotten met NBC kunnen ze na seizoen 5 nog altijd naar een andere zender gaan, NBC heeft alleen uitzendrecht.

  6. #6

    Standaard

    Ah, ok, wat ik had gehoord is dat het simpelweg naar achter was geduwd ten gunste van de nieuwe comedies, My Name is Earl en The Office, meer niet. (Bron was Zach Braff's blog overigens)

    Anyway, het kan me niet schelen hoe en waarom, ik hoop alleen dat seizoen 5 snel weer wordt uitgezonden, want ik begin na seizoen 1 en 2 ook 3 en4 nagenoeg uit mn hoofd te leren

    En met dat in gedachte, kudo's voor de quotes, maar de eerste is niet geheel correct, ik geloof dat hiet iets is in de trant van "...And I gotta go try and stop it."
    "Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room."

  7. #7

    Standaard

    Mag ik dan als eerste een beetje negatief lopen doen? Ik vind de serie (nog) totaal niet grappig! De humor is te eenvoudig, imo. Maar ik moet er nog eens goed voor gaan zitten, denk ik.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door miT
    Het eerste seizoen is uit op DVD, in Amerika in ieder geval, maar de eerste vier seizoenen zijn in hun geheel via bittorent te downloaden op www.mininova.org
    Ik denk dat ik het eerste seizoen maar op dvd koop i.p.v. te downloaden :razz:
    Leland Gaunt: "The young carpenter from Nazareth? I know him well. Promising young man. He died badly."

  8. #8

    Standaard

    Dacht trouwens dat er al wel een topic was over scrubs, kan me nog wel herinneren dat ik eerder wat heb gepost. Ik ben trouwens ook helemaal weg van scrubs, precies mijn humor.

  9. #9

    Standaard

    Tja de humor moet je liggen of niet, en bij mij is het meestal raak! Lig ik helemaal in een scheur en een enkele andere keer totaal in tranen!
    *Ja ik ben een sentimentele "ouwe" zak *


  10. #10

    Standaard

    Hele leuke serie, heb seizoen 1 (2 ook volgens mij) op tv gezien een klein jaartje geleden denk ik. Loopt het nog steeds? Nog op de NLtv?


  11. #11
    Dane
    Guest

    Standaard

    Echt een geweldige serie, aan de ene kant af en toe ontroerend en vaak gewoon echt totaal in een deuk liggen. Heb de serie een tijd terug gevolgt op TV en 1 aflevering uit seizoen 3 volgens mij is me altijd bijgebleven.
    [spoiler:b9a8a62218]In die aflevering komt Bredan Fraser weer terug als de zwager an Dr. Cox, aan het begin van die aflevering overlijd hij in het ziekenhuis, maar dat weet je dan nog niet, de hele aflevering zie je hem nog praten met Dr. Cox, en aan het eind kom je er zeg maar pas achter dat hij dood is. Soort van Sixth Sense in 20 minuten, echt een hele mooie, ontroerende aflevering[/spoiler:b9a8a62218]

  12. #12

    Standaard

    Je kan de productie van seizoen 5 bijhouden, zie hier.

  13. #13

    Standaard



    Buena Vista Home Entertainment has announced the release of Scrubs: The Complete Third Series for the 6th of February 2006, priced at around £34.99. The four-disc set will include a 'Don't Try This At Home' featurette, interviews with the directors of series three entitled 'Twist & Shoot' a 'Long Term Residents' featurette, a 'What's Up Dawg?' featurette, a 'Scrubs Factor' featurette and an interview entitled 'Robert Keeps Talking'.

  14. #14

    Standaard

    Nog iets wat ik moet kopen als ik ooit weer geld heb.

    Ik moet trouwens zeggen dat de covers en publiciteitsfoto's voor het programma echt vreselijk zijn. Veel te sitcommerig.
    "Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room."

  15. #15

    Standaard

    Weet iemand al wanneer we het derde seizoen hier kunnen verwachten?
    Geweldige serie dit!
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  16. #16

    Standaard

    Het derde seizoen is al eens uitgezonden. Ik betwijfel of we Scrubs nog (binnenkort) terug kunnen verwachten op de Nederlandse tv. Voor zover ik het weet had de serie weinig succes hier (uitgedrukt in kijkcijfers)
    "Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room."

  17. #17

    Standaard

    ik kan niet wachten tot seizoen 3 uitkomt op dvd.
    ik vind het zo'n leuke serie. ik hoop echt dat het binnenkort weer op tv komt.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door miT
    Het derde seizoen is al eens uitgezonden. Ik betwijfel of we Scrubs nog (binnenkort) terug kunnen verwachten op de Nederlandse tv. Voor zover ik het weet had de serie weinig succes hier (uitgedrukt in kijkcijfers)
    volgens mij ligt dat aan feit dat niemand wist waar wanneer en hoe laat ie op tv was denk ik.

    one of the most funny shows ever

  19. #19

    Standaard

    Heerlijke serie. De maffe humor die erin gebruikt wordt in combinatie met de gevoelige momenten raken bij mij de juiste snaar.

    Van die stomme dingen als de opgezette hond waar ze mee spelen, de dagdroomscenes e.d. zijn erg grappig.
    To lazy to be an evil genius

  20. #20
    Scrubby
    Guest

    Standaard Scrubs

    Hier nog iemand die niet kan wachten tot de volgende delen uitkomen. iedereen zegt hetzelfde over de show en het is gewoon waar. er is geen andere show met zulke fysieke en visuele humor afgewisseld met serieuze emotionele momenten. Jammer dat deze serie niet juist geintroduceerd is in Nederland.

    Ciya!!!

  21. #21

    Standaard

    ik weet nt welke seizoen, mr VijfTV (b) zend Scrubs uit om 2u 's nachts. dus vr de laat opblijvers

  22. #22

    Standaard

    De nieuwste aflevering van seizoen is de aller beste ooit... Verschrikkelijk zielig en toch ook weer grappig. Dat einde is me niet in de koude kleren gaan zitten

    [spoiler:262cf05c44]Geen cox meer? geen scrubs? :'([/spoiler:262cf05c44]


  23. #23

    Standaard

    Dit is ook mijn favoriete serie. Alles vind ik geweldig van deze serie, ook al zijn het die kleine dingetjes, die omgang tussen jd en turk en de rest van de cast, echt geweldig. En ik heb seizoen 1 en 2 en wacht nu op seizoen 3[/img]

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G.
    De nieuwste aflevering van seizoen is de aller beste ooit... Verschrikkelijk zielig en toch ook weer grappig. Dat einde is me niet in de koude kleren gaan zitten

    [spoiler:c40cac5622]Geen cox meer? geen scrubs? :'([/spoiler:c40cac5622]
    [spoiler:c40cac5622]Vast niet, geen Cox is idd ook geen Scrubs. Ik las ergens dat ze er nog twee afleveringen over verder gaan, dit was dus deel 1 uit een driedelig verhaal.[/spoiler:c40cac5622]

  25. #25

    Standaard

    kan niet wachten!
    pfoe


Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •