De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.

Discussie: Kraftwerk Live

  1. #1

    Standaard Kraftwerk Live

    Wie heeft de nieuwe DVD van Kraftwerk? Ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden voordat ik em koop.

  2. #2

    Standaard

    Ik heb deze DVD idd ook zien liggen en heb ook wel interesse in wat deze oude meesters op DVD uitbrengen.

  3. #3

    Standaard

    Kheb er een 5tal minuutjes van gezien in de Fnac, leek me een mix van de geprojecteerde viz en de eigenlijke livebeelden. Best wel fijn.
    Ook Franz Kafka laat zijn bandenspanning controleren op ladyshavebobsled.be!

  4. #4

    Standaard

    Wat livebeelden betreft:
    • Ik heb de dvd nog niet gezien, maar wel hun live-show afgelopen jaar op Rock Werchter. Ik kende ze eerst nog niet, ook niet van muziek. Na het zien van het concert vond ik ze apart, maar wel erg gaaf! (Fahren, fahren, fahren auf die Autobahn )

      Verwacht niet (visueel) een erg spetterend optreden: de vier mannen van Kraftwerk stonden gedurende het gehele concert stil achter hun vier keyboards/synthesizers. Wel hadden ze een prachtige lichtshow en 'projectiescherm' achter zich om het een en ander te visualiseren.


    Persoonlijk zat ik ook al naar de dvd te kijken, maar ik vind 'm nog vrij duur om het moment.
    Leave it on the doorstep and get the hell outta here...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Kempen
    Persoonlijk zat ik ook al naar de dvd te kijken, maar ik vind 'm nog vrij duur om het moment.
    Daar kan ik je in volgen, €19,99 in aanbieding bij Fnac...
    Ook Franz Kafka laat zijn bandenspanning controleren op ladyshavebobsled.be!

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Och duur, duur ... de notebook versie die is pas duur ... 2 DVD's, 2 CD's en een 88 pagina's tellend boekwerk, verpakt in een "laptop". Die heb ik in bestelling staan en hoop ik binnenkort te krijgen.

    Maar anyweg, on topic: ik heb de DVD dus zelf nog niet gezien, maar ik heb van anderen vernomen dat ze de kwaliteit nogal vonden tegenvallen. Alsof het een handycam vanuit de zaal is gefilmd. Niet het strakke beeld wat je bij zo'n ultrastrakke band als Kraftwerk zou verwachten.

    Toch wilde ik 'm heel graag hebben, want al jaaaren fan van ze en onlangs in 013 (Tilburg) gezien, wat werkelijk geweldig was, ondanks dat de vier heren inderdaad roerloos achter hun laptopjes met de muis staan te schuiven ...

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    En in NL?
    Nu bij Van Leest voor 29,99 euro

    Maar ik zie net dat deze ook via www.cd-wow.nl voor 19,99 euro is te bestellen... hier
    Leave it on the doorstep and get the hell outta here...

  9. #9

    Standaard

    Om even terug te komen op mijn vorige bijdrage: ik heb de notebook limited editie binnen en hij is moooooi!! Maar daar hebben jullie niks aan natuurlijk. Belangrijker nog, ik vind de concertopname erg goed! Ik snap niet waar de persoon waar ik aan refereerde over heeft lopen klagen, maar het is een keurige opname afgewisseld met de achtergrondprojecties geworden. Daarvoor hoef je 'm dus absoluut niet te laten liggen.

  10. #10

    Standaard

    Kraftwerk en Live is volgens mij een contradiction in terminis. Wat niet betekent dat ik absoluut respect heb voor deze keizer-pioniers van de elektronica. Vier mannen die de schijn ophouden dat ze robotten zijn, kunnen, lasershow ten spijt, toch geen echt boeiend concert geven, dacht ik? Op hun studiowerk is daarentegen niet het minste aan te merken!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #11

    Standaard

    Mag ik het daar ontzettend mee oneens zijn? Kraftwerk speelt hartstikke live. Omdat het nou een laptop en mengpaneel is wat ze voor hun neus hebben staan ipv een gitaar, maakt het nog niet minder live. Het zijn allebei apparaten die een electronisch signaal omzetten naar geluid.

    Van een lasershow is ook helemaal geen sprake, wel een achtergrondprojectie. Ik vond het concert van Kraftwerk het beste concert dat ik gezien heb dit jaar. Snap best dat als je altijd rondspringende gitaarbandjes gewend bent die interactie met het publiek je door de strot duwen ("Everybody happy! Clap your hands!" ... blergh), dat je dan Kraftwerk niet boeiend zult vinden, maar ik vond het erg verfrissend, boeiend en goed.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PvdS
    Ik vond het concert van Kraftwerk het beste concert dat ik gezien heb dit jaar. Snap best dat als je altijd rondspringende gitaarbandjes gewend bent die interactie met het publiek je door de strot duwen ("Everybody happy! Clap your hands!" ... blergh), dat je dan Kraftwerk niet boeiend zult vinden, maar ik vond het erg verfrissend, boeiend en goed.
    Versta me niet verkeerd, ik ben echt wel liefhebber van Kraftwerk, maar ik kan me gewoon niet inbeelden dat een zó publieksschuwe groep een boeiend concert zou geven.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #13

    Standaard

    Toen ik kraftwerk voor de eerste keer keer hoorde was ik direkt verkocht.
    1976 dan waren de meeste hier nog niet geboren.
    ik heb de dvd versie en de cd versie van minimum-maximum en de gele plaat van de album computer world ook de cd versie.

    Sony 55XE9305 Sony HT-CT790 Panasonic DMP-UB704 XBOX ONE S ? http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/willyjean64

  14. #14

    Standaard

    Minimum maximum (2 disc) $14.95 bij cd-wow.us

    Trailer

  15. #15

    Standaard

    Ik heb deze dus besteld via cd-wow.nl en deze DVD valt mij zeker niet tegen. Het geluid is gewoonwegsuper. Alle kanalen worden gebruikt (er is ook een SACD versie uitgebracht) en je wordt meegezogen in de klanken en bliepjes. Het is een dubbel DVD vanwege de gebruikte bitrates, dus een groot pluspunt!
    De beeldkwaliteit en geluidskwaliteit zijn super en voor mensen die houden van electro is dit een aanrader, eigenlijk een must-have! Wat zou veel van de hedendaagse muziek zijn zonder kraftwerk?

  16. #16

    Standaard

    Toch maar eens uitvlooien dan...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #17

    Standaard

    In 2004 waren er plannen om het gehele Kraftwerk ouvre digitaal te remasteren om opnieuw uit te geven.

    Helaas zie ik daar nu helemaal niks meer van terug op hun website.
    Sinds ze met minimum/maximum, die laptop en die tour bezig zijn, lijken ze andere prioriteiten te hebben.

    Zonde voor mij, want ik sta al 2 jaar klaar om met mijn portemoneetje naar de winkel te rennen. (ik had nog geen CD's van ze, en die platen van ons pap klinken ook niet al te best, wel nostalgisch)
    Tot die tijd doe ik het maar met de gedownloade versies, maar een kristalheldere uitgave lijkt me toch fijner, zeker bij dit soort geweldige muziek.

    Weet iemand hier meer over?
    I'm gonna make you an offer you can't refuse!

  18. #18

    Standaard

    Misschien DVD-A, SACD of een DVD met DTS weergave lijkt mij uitermate geschikt voor veel werk van deze mannen.
    [offtopic]Depeche Mode brengt nu ook al haar cd's uit op SACD. De laatste is al SACD, dus ik ga deze waarschijnlijk allemaal aanschaffen (terwijl ik de meeste al heb) [/offtopic]

  19. #19

    Standaard Re: Kraftwerk Live

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Ridderhof
    Wie heeft de nieuwe DVD van Kraftwerk? Ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden voordat ik em koop.

    Heb de dvd niet, maar heb ze live gezien vorig jaar in Tilburg!
    Geweldig concert, en ik zou graag de dvd willen hebben, maar ik twijfel nog if ik de notebook versie zal kopen


    Bettina

  20. #20

    Standaard

    Hier wat pics van de notebook versie om je keuze te vergemakkelijken ... of juist moeilijker te maken ...






  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PvdS
    Hier wat pics van de notebook versie om je keuze te vergemakkelijken ... of juist moeilijker te maken ...
    Erg mooi, heb je dat online gekocht?

    Bettina

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BJM
    Citaat Oorspronkelijk gepost door PvdS
    Hier wat pics van de notebook versie om je keuze te vergemakkelijken ... of juist moeilijker te maken ...
    Erg mooi, heb je dat online gekocht?

    Bettina
    Ja, bij het engelse HMV.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •