Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 80 van 80 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Auteursrechten lijkt mij Het is nogal krom..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Auteursrechten lijkt mij Het is nogal krom..
    Het is inderdaad allemaal wat onduidelijk wat wel en niet mag.

    Ik ga hier geen moraalridder uithangen (omdat ik zelf ook download af en toe) maar het is natuurlijk wel een probleem voor de film en muziek industrie. Vooral de cd markt is behoorlijk aangetast door het hele download gebeuren.

    Ik behoor in ieder geval wel tot de groep ; vind ik een film of cd de moeite waard, koop ik het origineel. Is nog steeds mijn grootste hobby, CD/DVD/BR kopen

  3. #78

    Standaard

    Ind mee eens, ik zou niet zo zeer zeggen dat het aangetast is maar ook gemoderniseerd mede door de mp3speler. Je kan legal muziek (singles/cds) kopen via itunes/freerecordshop enz waar nog wel de auteursrechten aan verbonden zit..of je kan ze downloaden..internet heeft het allemaal vergemakelijkt dat downloaden "simpel" is om te doen en makkelijk om te vinden..bedankt technologie! Ik merk er niet zoveel van dat het de filmindustrie heeft aangetast. Er worden nog steeds mega films gemaakt en de prijzen van dvds zijn nog steeds hoog. Bij Blurays hetzelfde; en de sterren verdienen nog genoeg miljoenen aan hun rollen..oa the Avengers
    Laatst aangepast door RobinB : 05-06-2012 om 21:33

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Vandaar dat ze over de hele wereld gestopt zijn me het aanpakken van downloaden

    Is toen een keer een onderzoek naar geweest enkele jaren terug dat downloaden zorgt voor betere verkoop van films.
    En als je dan ook nog eens extra moet betalen voor de extra geheven belasting op de schijfjes.
    Snel internet wat je anders niet nodig hebt.
    Stiften,hoesjes,dj koffers etc etc.
    Het houd zelfs stichting brein aan het werk en de gerechtelijke macht.

    Ja dan kun je wel stellen dat het een behoorlijke goudmijn is

  5. #80

    Standaard

    Een maat had ooit jaren terug The Boondock Saints gedownload. De film was hier niet in de bios uitgebracht.
    Ik heb daarna de film 4x gekocht op DVD (verschillende edities).
    Deel 2 blind gekocht op blu-ray en ik zit nu te twijfelen of ik het eerste deel op Blu-ray ga aanschaffen. De US versie heeft een nieuw interview op de disc gezet maar de disc is niet regio vrij.

    Kortom, de film industrie maakt het ons vrij lastig

    1. Film niet in bioscoop bij ons
    2. Zo veel verschillende DVD edities dat de keus moeilijker wordt.
    3. Regio code onzin. Erg jammer dat HD-DVD het verloren heeft want die hadden die ongein afgeschaft..

    Er zijn zo veel grijze gebieden op dit vlak.

    1. Mijn buurman koopt een film en nodigt mij uit om deze te kijken.
    De film is 1x gekocht maar 2 huishoudens zien 'm. Ben ik dan een dief?

    2. ik koop een regio A blu-ray en maak een regio vrije backup. Kost me meer geld. Na 2 jaar geef ik de originele film aan mijn broer en houd de regiovrije backup. Mag dat? Ik verdien er zelf niet op. Of moet ik die backup ook aan hem geven. Als ik de film dan wil zien kan ik alsnog de film lenen, dus daar verandert niks.

    3. Er komt een film op TV, dus er is blijkbaar door iemand geld uitgegeven om deze op TV te vertonen. Ik betaal maandelijks voor mijn tv abonnement, net zoals ik maandelijks voor mijn internet abonnement betaal. Ik neem de film op met een harddisk recorder, want ik ben die avond niet thuis. Ik kijk de film de volgende dag. 4 maanden later wil ik 'm nog een keer zien. Mag ik de film vanaf mijn harddisk recorder kijken of moet ik de film huren?

    Zo kan ik nog talloze voorbeelden opnoemen.

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •