De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Firefox van Clint zwaar in geknipt

    Krijg ik de dvd van Firefox binnen, van Play.com.
    Ik dacht, bestel m maar, voor t strakkere PAL plaatje ipv. NTSC, is ie amper 120 minuten, terwijl de regio 1 liefst 136 minuten duurt. Da's toch n veel groter verschil dan hoort bij de PAL/NTSC omzetting.
    Dus ik vergelijken.

    En ja hoor, in t begin al zijn er delen van scènes verdwenen. Waarom?
    Géén idee! Geen geweld, geen grof taalgebruik, alleen gepraat en uitleg van de plot.

    Wáárom, Warner Home Video?
    Heeft iemand het mailadres van degene die daar bij Warner over catalogue gaat? Want dit gaat helemaal nergens over.
    Ik ben zeer verontwaardigd!
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  2. #2

    Standaard

    Volgens mij is de R2 versie degene die Clint zelf heeft geedit. Waarom Warner dan deze versie uitbrengt ipv de oorspronkelijke versie weet ik ook niet.

    Niet Clint zijn beste film overigens

  3. #3

    Standaard

    Hmm,dan moet de R2 NL dit ook hebben,dus alle R2 uitgaven?
    Gelukkig heb ik deze nog niet.. :wink:

  4. #4

    Standaard

    ja alle R2 uitgaven.
    en ik vind t raar, want vaak zijn de R1 en 2 releases van Warner identiek, zeker als t om catalogue titels gaat (dus oudere films).
    ben er inmiddels achter dat dit een versie is, die Clint had gemaakt voor cable TV.
    krijgen wij die weer............
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  5. #5

    Standaard

    Ik heb die R2 NL en die is idd ook maar 120 min, maar aangezien ik de langere versie nooit gezien heb is het me eigenlijk nooit opgevallen dat er stukken ontbraken. Die moeten dan toch niet erg essentieel geweest zijn voor't plot. Vreemde film trouwens, heb de indruk dat hij als voorbeeld gediend heeft voor die nieuwe film Stealth.

  6. #6

    Standaard

    t is misschien niet essentieel voor de film, maar ja, Clint kennende, die wil gewoon rustig zn verhaal vertellen, de scenes en t verhaal laten ademen. daarom voelen zn films vaak ook zo relaxed en kijkt t prettig voor iemand die niet binnen 10 minuten van A naar B naar C wil, met 300 shots, hyper gemonteerd (genoeg voorbeelden...), daarom hou ik van zijn manier van filmmaken en da's persoonlijk.
    ik denk dat Stealth toch iets anders is. heb m nog niet gezien, maar da's meer technologie dat n loopje neemt met de mens, of beter gezegd op hol slaat. zoiets toch? In Firefox is dit niet t geval. maar er zullen heus wel overeenkomsten zijn. zal m eens uitchecken.
    ik vind in Firefox dat hele rusland gedeelte met de vermommingen en in t station, bijzonder spannend geschreven en in beeld gebracht. daarom vind ik t zo'n toffe film. einde is inderdaad.....mwoah
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  7. #7

    Standaard

    ja hoor er zijn grote verschillen, maar voor zover ik me herinner lijkt het vliegtuig in beide films nogal op mekaar maar hiervoor zou ik firefox eens opnieuw moeten zien.

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    http://www.imdb.com/title/tt0083943/alternateversions
    "original version restored for video and later network television releases."
    kennelijk niet restored voor de R2.....zijn ook maar europeanen hè...
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  10. #10

    Standaard

    Ik heb maar de R1 besteld bij dvd pacific voor 5,50 dollar.
    Toch goed dat de starter dit heeft gepost, op dvdcompare.net staat er niks over.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd
    Ik heb maar de R1 besteld bij dvd pacific voor 5,50 dollar.
    Toch goed dat de starter dit heeft gepost, op dvdcompare.net staat er niks over.
    graag gedaan, man.
    weet je, voor regio 2 landen is het eigenlijk ook niet ingekort, als je het vergelijkt met de europese bioscoop versie. het schijnt dat deze namelijk ook al was verknipt. nu heb deze nooit gezien in de bioscoop.
    maar ja, het gaat om de meest complete versie, die de filmmaker heeft bedoeld en dat is de amerikaanse versie. mooi dat ie zo goedkoop is.
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •