De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Sleeper Cell, 24, meerdere afl. 1 verhaal. Meer voorbeelden?

    Sleeper Cell. Zeer goede serie. Weet iemand of er meer van dit soort series zijn? Ik bedoel: het format van een verhaal in meerdere afleveringen vind ik uitzonderlijk goed werken, zeker als het gaat om conspiracy, maar dat hoeft niet. 24, the nowhere man, prison break, the Wire zijn een paar voorbeelden die ik ken... Being there schijnt ook goed te zijn. Wie kent meer series met zo'n format?

  2. #2

    Standaard

    Je bedoelt een plot dat uitgesmeerd wordt over verschillende episodes en ondertussen zijtakjes heeft in de vorm van kleine subplotjes? Ik denk dat elke serie die heeft. X-Files heeft Mythology: Black Oil, Alien Bounty Hunters, Syndicate... En iets compleet anders zoals Six Feet Under gaat over de continue worsteling van de familie: de homoseksuele broer en zijn vriend, de relatie van Nate, de eventuele overname door een grote uitvaartverzorger...

    Of bedoel je dat niet?
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  3. #3

    Standaard

    Six feet under en de Sopranos zijn prachtige series, die het een beetje hebben - de Sopranos meer denk ik.

    Maar de andere series die ik noem hebben de onderliggende verhaallijn als bovenliggende verhaallijn, zeg maar. Sleeper Cell gaat over een groep terroristen die een aanslag willen plegen. In sommige series wordt dat dan in een aflevering gepropt. De volgende aflevering gaat het weer over iets anders. Hier duurt het 10 afleveringen.

    In Prison Cell wordt in een - pakweg - 20 afleveringen de uitbraak verteld.

    Bij de series die ik bedoel is elke aflevering als een hoofdstuk in een boek...

  4. #4

    Standaard

    BBC's Blackpool was ook zo. Heeeeeerlijk serie!
    Ook Franz Kafka laat zijn bandenspanning controleren op ladyshavebobsled.be!

  5. #5

    Standaard

    Zeker The Shield eens proberen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #6

    Standaard

    Witchblade is ook zo'n serie. In aflevering 1 [spoiler:902d8f5106]krijgt ze de Witchblade in handen en wordt het één met haar[/spoiler:902d8f5106] en in verdere afleveringen komt ze er steeds meer over te weten en leert ze het te gebruiken. Het leuke is nog dat in het einde van het eerste seizoen [spoiler:902d8f5106]ze de kracht heeft om eenmalig terug in de tijd te gaan. Dit doet ze dan ook, maar ze weet niets meer van wat ze het gelopen seizoen heeft meegemaakt, en ook haar partner is weer levend.[/spoiler:902d8f5106] Nog leuker wordt het begin van seizoen 2 [spoiler:902d8f5106]Dit lijkt erg op de eerste aflevering van het eerste seizoen. Opnieuw neemt The Witchblade bezit van haar, echter gaan dingen nu anders dan in het eerste seizoen.[/spoiler:902d8f5106]
    Erg gave serie.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  7. #7

    Standaard

    En LOST natuurlijk!
    Ook Franz Kafka laat zijn bandenspanning controleren op ladyshavebobsled.be!

  8. #8

    Standaard

    lost vond ik 3 x niks, the shield is ok, maar ook niet wat ik bedoel...

  9. #9

    Standaard

    Murder One - misdaadserie waar een geheel seizoen zich richt op de rechtzaak van een man, van arrestatie tot veroordeling. Heb nog nooit een aflevering gezien maar de serie schijnt er goed te zijn en is erg goedkoop bij Play.

    Er zijn veel series tegenwoordig die in meer of mindere mate "serialized" zijn. Vaak staan de afleveringen op zich maar is er een doorlopend verhaal. Dit is bijna bij elke hedendaagse serie het geval. Van Rome, tot Desperate Housewives. Van Alias tot Battlestar Galactica.
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  10. #10

    Standaard





    Band Of Brothers









    Nowhere Man







    Revelations









    Taken





    In mindere mate:










    John Doe








  11. #11

    Standaard

    Mooie post Flash .
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  12. #12

    Standaard

    Wat hij bedoelt, is dat de rode draad in ELKE aflevering slaat op het totaal verhaal. Niet dat het elke aflevering iets anders is, met een zijlijn die langzaam mee loopt door de afleveringen heen. Sleeper Cell, 24 en Band of Brothers zijn hier uiteraard goede voorbeelden van. Maar deze kent iedereen al. Trouwens wel een aanrader denk ik voor de mensen die zich kunnen vermaken met 24, die Sleeper Cell belicht zegmaar een beetje de andere kant :wink:

    Ik zou eigenlijk geen series meer kunnen bedenken dan wat al genoemt is. Meestal zijn het dan gewoon mini-series van een aflevering of 10-12.

  13. #13

    Standaard

    Wellicht Murder One? Een soort voorloper van 24.

  14. #14

    Standaard

    komaan, jullie vergeten nog een zeer belangrijke: Alias

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor
    komaan, jullie vergeten nog een zeer belangrijke: Alias
    Alleen seizoen 1 & 2, seizoen 3 is meer en meer losstaande afleveringen.
    Ben het niet helemaal eens met The Shield, er zit wel degelijk een verhaallijn in heel het seizoen, maar de afleveringen hebben toch meer een eigen verhaallijn dan bijv. 24.

  16. #16

    Standaard

    Precies dus wat ik zei Flash. Vrijwel elke serie heeft tegenwoordig wel een rode draad die in alle afleveringen een rol speelt. Overigens is dit bij CSI en sequels natuurlijk NIET het geval. Dit is juist een perfect voorbeeld van een show die alleen maar op zich staande afleveringen produceert.

    Leuke bannertjes wel, er ontbreken alleen een hoop shows in je lijst.
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Digi-gek
    Precies dus wat ik zei Flash. Vrijwel elke serie heeft tegenwoordig wel een rode draad die in alle afleveringen een rol speelt. Overigens is dit bij CSI en sequels natuurlijk NIET het geval. Dit is juist een perfect voorbeeld van een show die alleen maar op zich staande afleveringen produceert.

    Leuke bannertjes wel, er ontbreken alleen een hoop shows in je lijst.
    Dit zijn alleen shows die ik gezien heb/nog steeds volg en waarvan ik het dus weet.. en dus kunnen er een hoop shows ontbreken...

    Door bv de CSI's loopt ook steeds meer een rode draad mbt tot de verschillende personages en soms zelfs ook met verschillende zaken die later nog een keer terug komen... maar goed, daarom staan die ook in het 2e rijtje..

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hidde Verkooijen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor
    komaan, jullie vergeten nog een zeer belangrijke: Alias
    Alleen seizoen 1 & 2, seizoen 3 is meer en meer losstaande afleveringen.
    True, het hangt er natuurlijk puur van af hoe groot de rode draad in de serie juist moet zijn, in praktisch iedere serie zit wel een rode draad m.b.t de hoofdpersonages. Maar als de topicstarter op zoek was naar spionage-series is Alias natuurlijk het vermelden waard

  19. #19

    Standaard

    ik heb Alias gebrobeerd, maar na een aflevering of 6 heb ik het opgegeven: te snel, te oppervlakkig is m'n gevoel. Misschien had ik even moeten doorbijten...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •