De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Lost Seizoen 2 al op DVD op ebay

    Ik keek daarstreeks even raar op Ebay toen ik zag dat daar lost seizoen 2 verkocht wordt tegen woekerprijzen (de eerst 9 aflveringen). Ik dacht (en denk nog altijd) dat het verboden is om illegale kopies te verkopen, dat kunnen geen legale zijn uiteraard. Of laat Brein/Baf zoiets wel toe? TV series verkopen op DVD? Ik vind dit echt raar omdat Ebay ze er gewoon allemaal laat op staan.

    Nu is mijn vraag: wie is op de hoogte van die reglementen. Mag je van TV opnemen en dat verkopen? Ik denk dat zoiets nog altijd strafbaar is, zodat ik Ebay kan mailen om die geldklopperij te stoppen.

  2. #2

    Standaard

    je kan het altijd naar Ebay mailen!
    dan wordt het altijd binnen een paar uur weggehaald. (als er regels worden gebroken).

    Edit:
    Er zijn ook Emmy dvd's (for your considaration)
    maar die zijn wel legaal (denk ik) om te verkopen.
    hier zitten maar 1 of 2 afleveringen op.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank_black
    je kan het altijd naar Ebay mailen!
    dan wordt het altijd binnen een paar uur weggehaald. (als er regels worden gebroken).
    Heb net het reglement eens bekeken:

    De volgende objecten mogen op eBay niet worden aangeboden:

    Illegale kopieën van videospellen
    Opnamen van televisieprogramma's op videoband of cd-r
    "Back-ups" of "gearchiveerde exemplaren" van softwareprogramma's
    Illegale kopieën van muziek
    Illegale opnamen van live muziekevenementen
    Video-opnamen van films die nog in de bioscoop draaien
    Blijkbaar mag het wel op dvd-r. Maar toch maar eens mailen. Ze verkopen die voor €50,00

  4. #4

    Standaard

    dat is inderdaad gewoon afzetterij!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nmbs
    Ze verkopen die voor €50,00


    En er zijn mensen die daar geld voor over hebben??
    Ook Franz Kafka laat zijn bandenspanning controleren op ladyshavebobsled.be!

  6. #6

    Standaard

    nou ik wacht gewoon totdat ie officieel uitkomt duurt wel wat langer maar dan heb je tenminste ook wat. Die afleveringen van Lost en zoveel andere series zoals Charmed, 24 enz enz staan ook vaak op marktplaats enzo. ik snap niet dat brein of wie dan ook hier niets aan doet??
    Every Man Dies,
    Not Every Man Really Lives

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TomDemuynck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door nmbs
    Ze verkopen die voor €50,00


    En er zijn mensen die daar geld voor over hebben??
    Idd, er is er juist weer 1 verkocht nadat ik contact had opgenomen met de verkoper en die antwoorde:

    Beste, het zijn uiteraard orginele afleveringen
    die rechtsreeks uit de USA komen , daar werden ze op dvd gebrand , door een kennis van mij .
    met een uitstekende kwaliteit , zou ze anders niet verkopen op eBay ,
    Mvg
    Heb het ebay gemeld, maar de aanbieding is verkocht voor €50,00

  8. #8

    Standaard

    Zijn gewoon de HDTV downloads met 5.1 geluid waar ze subs onder gezet hebben en een menu bij gemaakt hebben.

    Kan je zelf ook wel downloaden gok ik zo

  9. #9

    Standaard

    Het verkopen van opgenomen tv programma's is inderdaad niet toegestaan, hier zit namelijk copyright op. Maar op zo'n kleine schaal zal Buma Stemra niet altijd actie ondernemen.
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  10. #10

    Standaard

    lol, 50 euro betalen voor nog niet eens een half seizoen, dat je dan nog eens zonder al teveel problemen zelf ook zou kunnen afhalen. er zijn toch idioten in de wereld

    je zou er toch spijt van krijgen dat je er zelf niet op bent gekomen om even een paar centen bij te verdienen op deze manier. uiteraard mag het niet, maar TV-afleveringen die nog niet op DVD zijn verschenen (en hier zelfs nog niet op TV zijn geweest) lijken te profiteren van een zekere schemerzone en veel onduidelijkheid of het nu mag of niet. en als de regels van de veilingsite het niet expliciet verbieden.. mij niet gelaten als er gekken zijn die er voor willen betalen (zelf wacht ik wel lekker op de originele box )

  11. #11

    Standaard

    Wat is er uberhaubt leuk om gekopieerde dvd's te hebben? Vrienden van mij vragen soms een euro of 7,50 tot 10(!) per dvd! "Ja dan heb je de nieuwste van de nieuwste die in Amerika pas net in de bioscoop is of pas net uit is! " Heb er ooit eens 1 van hun geleend, om de qualiteit te checken, was dus gewoon met een handcamera opgenomen, mensne die voor beeld lopen, geluid dat ruk is (om van het beeld nog maar niet te spreken). En dan zijn ze zooooo trots op hun collectie van meer dan 200 gekopieerde b-films. Dan heb ik zelf "maar" een stuk of 30 films, maar dat zijn iig allemaal originele films, waarvan de meeste ook nog eens special/limited/collectors editions zijn, én ik koop alleen dvd's die ik écht goed vind. Ik ga voor kwaliteit, niet voor kwantiteit.

    Nu download ik dan wel veel tv afleveringen (nu is net weer seizoen 5 begonnen van 24 in amerika, en lost, commander in chief, las vegas). Dat zijn gewoon enorm goede series die hier in Nederland of niet uitgezonden worden, of hopeloos achterlopen en eindeloos herhaald worden. Ik koop diezelfde afleveringen dan wel weer op dvd (net seizoen 4 van 24 besteld, seizoen 1 van Lost komt volgende week ergens binnen, en heb Las Vegas al), dus dat vind ik persoonlijk dan weer minder erg.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Euc-
    Wat is er uberhaubt leuk om gekopieerde dvd's te hebben? Vrienden van mij vragen soms een euro of 7,50 tot 10(!) per dvd! "Ja dan heb je de nieuwste van de nieuwste die in Amerika pas net in de bioscoop is of pas net uit is! " Heb er ooit eens 1 van hun geleend, om de qualiteit te checken, was dus gewoon met een handcamera opgenomen, mensne die voor beeld lopen, geluid dat ruk is (om van het beeld nog maar niet te spreken). En dan zijn ze zooooo trots op hun collectie van meer dan 200 gekopieerde b-films. Dan heb ik zelf "maar" een stuk of 30 films, maar dat zijn iig allemaal originele films, waarvan de meeste ook nog eens special/limited/collectors editions zijn, én ik koop alleen dvd's die ik écht goed vind. Ik ga voor kwaliteit, niet voor kwantiteit.

    Nu download ik dan wel veel tv afleveringen (nu is net weer seizoen 5 begonnen van 24 in amerika, en lost, commander in chief, las vegas). Dat zijn gewoon enorm goede series die hier in Nederland of niet uitgezonden worden, of hopeloos achterlopen en eindeloos herhaald worden. Ik koop diezelfde afleveringen dan wel weer op dvd (net seizoen 4 van 24 besteld, seizoen 1 van Lost komt volgende week ergens binnen, en heb Las Vegas al), dus dat vind ik persoonlijk dan weer minder erg.
    Beetje tegenstrijdig, eerst verkondigen dat je het downloaden van films/dvd's niks vind. En vervolgens melden dat je zelf wèl tv-series download.

    En over je opmerking over de kwaliteit, het is echt niet zo dat alle dvd's die je van internet afhaalt die kwaliteit hebben. Wat jij noemt zijn cams of screeners waarbij de kwaliteit vaak niet goed is inderdaad. Maar er zijn genoeg releases, dvd-screeners / dvd-rips, waarvan de kwaliteit niet te onderscheiden is van de dvd's die jij in de winkel koopt..

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Burkie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Euc-
    Wat is er uberhaubt leuk om gekopieerde dvd's te hebben? Vrienden van mij vragen soms een euro of 7,50 tot 10(!) per dvd! "Ja dan heb je de nieuwste van de nieuwste die in Amerika pas net in de bioscoop is of pas net uit is! " Heb er ooit eens 1 van hun geleend, om de qualiteit te checken, was dus gewoon met een handcamera opgenomen, mensne die voor beeld lopen, geluid dat ruk is (om van het beeld nog maar niet te spreken). En dan zijn ze zooooo trots op hun collectie van meer dan 200 gekopieerde b-films. Dan heb ik zelf "maar" een stuk of 30 films, maar dat zijn iig allemaal originele films, waarvan de meeste ook nog eens special/limited/collectors editions zijn, én ik koop alleen dvd's die ik écht goed vind. Ik ga voor kwaliteit, niet voor kwantiteit.

    Nu download ik dan wel veel tv afleveringen (nu is net weer seizoen 5 begonnen van 24 in amerika, en lost, commander in chief, las vegas). Dat zijn gewoon enorm goede series die hier in Nederland of niet uitgezonden worden, of hopeloos achterlopen en eindeloos herhaald worden. Ik koop diezelfde afleveringen dan wel weer op dvd (net seizoen 4 van 24 besteld, seizoen 1 van Lost komt volgende week ergens binnen, en heb Las Vegas al), dus dat vind ik persoonlijk dan weer minder erg.
    Beetje tegenstrijdig, eerst verkondigen dat je het downloaden van films/dvd's niks vind. En vervolgens melden dat je zelf wèl tv-series download.

    En over je opmerking over de kwaliteit, het is echt niet zo dat alle dvd's die je van internet afhaalt die kwaliteit hebben. Wat jij noemt zijn cams of screeners waarbij de kwaliteit vaak niet goed is inderdaad. Maar er zijn genoeg releases, dvd-screeners / dvd-rips, waarvan de kwaliteit niet te onderscheiden is van de dvd's die jij in de winkel koopt..
    klopt, maar ik koop wel de series die ik volg wanneer ze op dvd uit zijn.

  14. #14

    Standaard

    idd ik wacht ook niet tot zo'n series hier op tv komen en download ze om te kijken en om te vermijden dat ik de helft van het verhaal al weet tegen dat ze hier op TV komen, het internet blijft 1 grote spoiler hé en zodra ze hier dan op DVD verschijnen koop ik ze om ze in goede kwaliteit te hebben.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nmbs
    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank_black
    je kan het altijd naar Ebay mailen!
    dan wordt het altijd binnen een paar uur weggehaald. (als er regels worden gebroken).
    Heb net het reglement eens bekeken:

    De volgende objecten mogen op eBay niet worden aangeboden:

    Illegale kopieën van videospellen
    Opnamen van televisieprogramma's op videoband of cd-r
    "Back-ups" of "gearchiveerde exemplaren" van softwareprogramma's
    Illegale kopieën van muziek
    Illegale opnamen van live muziekevenementen
    Video-opnamen van films die nog in de bioscoop draaien
    Blijkbaar mag het wel op dvd-r. Maar toch maar eens mailen. Ze verkopen die voor €50,00
    Wel op dvd-r en niet op cd-r denk ik dat niet tegen de letter, maar wel tegen de geest van de wet is. E-bay kan de technologische vooruitgang niet meer volgen. Maar het mag evengoed niet.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #16

    Standaard

    Hier in het prachtige Paramaribo zijn ze voor 25 srd (7 euri) per 4 afleveringen te koop op DVD, maar ook wel gewoon op tv te zien. Ze liggen bij supermarkten en kledingwinkels. En ,naar eigen zeggen, volledig legaal... (suuuuuuuuure)

    Iedere keer als er 4 afleveringen uitgezonden zijn ligt er weer een nieuwe in de winkel. Ik wacht wel tot ik weer thuis ben en tot seizoen 2 gewoon op officiele DVD is verschenen.

  17. #17

    Standaard

    Inderdaad wachten op een mooie box is altijd het beste.

    Trouwens nu loopt het echt de spuitgaten uit. Er verkoopt iemand de ondertitels op Ebay van de lost afleveringen. De hoogste bieder krijgt die dan via E-mail. Van zoiets kan ik het dus echt krijgen.

  18. #18
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    nja wij weten dat het niet helemaal kosjer is. Maar er zijn ook zat mensen die het niet weten en die trappen er juist in! Dat vind ik het meest idiote van eBay.

    eBay doet ook weinig tegen dit soort vandalen!

  19. #19

    Standaard

    Errug apart van Ebay. dacht dat ze altijd zo streng in dat soort dingen waren, maar dit is zeker door de mazen van de ebaywet geslipt
    Ik weet wel dat op marktplaats ook ontzettend veel copysjit wordt verkocht, maar dan vooral tvseries, net zoals deze lost op ebay.
    snap niet dat er niet beter op wordt gecontroleerd, brein/baf schijnt dat wel beter te doen (samenwerken met marktplaats) maar vooralsnog zie ik nog steeds geen verandering.
    Somebody once wrote: "Hell is the impossibility of reason." That's what this place feels like. Hell. (Chris Taylor - Platoon)

  20. #20

    Standaard

    Wellicht omdat ook veilingen waarin illegaal materiaal worden aangeboden gewoon handel is? Ze kunnen dit onmogelijk officieel toelaten, vanwege mogelijke rechtzaken van muziek- en filmindustrie. Dus stellen ze strenge regels op wat wel en niet mag worden aangeboden op Ebay, marktplaats, etc en als het overduidelijk is dat het niet legaal is of iemand ze tipt dan nemen ze actie en anders laten ze het gewoon lopen en krijgen ze hun provisie.

    Ik kan niet bewijzen dat dit werkelijk zo is, maar dit klinkt voor mij als een logische verklaring.

    Met mijn informatica achtergrond weet ik dat het voor een veilingsite best wel mogelijk is een applicatie te bouwen die veilingen beoordeelt en verdachte veilingen markeert voor onderzoek door medewerker. Dat zal het overduidelijke deel van de illegale handel stoppen, er zullen altijd mazen in het net blijven.

    Iemand die voor zichzelf een film of serie download heb ik weinig moeite, in tegenstelling tot mensen die met de handel van illegale dvds geld verdienen.
    "Those who would sacrifice Freedom to gain Security, will not have, nor do they deserve, either."

    Thomas Jefferson

  21. #21

    Standaard

    Vandaag eindelijk bericht ontvangen dat dergelijke aanbiedingen illegaal waren en verwijderd zijn (de verkoper had in de tussentijd dat ik die dingen gemeld had die box 6x verkocht). Hij krijgt ook een berisping volgens de mail. Verder werd ik bedankt voor bewezen diensten. Nu maar hopen dat zoiets in de gaten word gehouden.

  22. #22
    videokid
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fafa
    Het verkopen van opgenomen tv programma's is inderdaad niet toegestaan, hier zit namelijk copyright op. Maar op zo'n kleine schaal zal Buma Stemra niet altijd actie ondernemen.
    Wat het verkopen betreft, ben ik het mee eens, het mag niet. Maar mag je ze gratis meegeven/ronddelen?
    Het is wel zo dat het copyright valt onder Amerikaanse zender, want die heeft de reeks aangekocht. Hoe zit dat dan internationaal?

    -I

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •