De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Alternatieven voor standaard CAI kabel

    Er waren al andere threads over soortgelijk onderwerp, maar toch even met een schone lei beginnen.

    Ik wil de CAI-bekabeling en eventueel muurdoos vervangen. Welke alternatieven zijn er voor? Ik ben niet op zoek naar dure alternatieven (zoals QED), maar gewoon iets beter dan standaard. De merknaam Hirschmann ben ik al wel tegengekomen.

    Welke andere merken zijn er aan te raden en waar kan ik die kopen? Het liefst in omgeving Rotterdam.

  2. #2

    Standaard

    Hirschmann biedt de meeste kwaliteit. Zet er een paar mooie pluggen op en je bent klaar.

  3. #3

    Standaard

    Waar te koop? Mediamarkt heeft 't niet volgens mij.

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bmateijsen
    Mediamarkt Amsterdam heeft het wel..
    Hm. Amsterdam is een beetje uit de buurt. Ik zal nog 's bij MM Alexander langs gaan vanavond. Misschien heb ik de vorige keer niet goed opgelet.

    Die ViaBlu e.d. zijn zeker niet in overal te koop? Ik ken het merk alleen via internetshops.

  6. #6

    Standaard

    Jammer. De MM Alexander verkoopt alleen HAMA en dat zag er zo verschrikkelijk goedkoop uit...

    Bij Correct hebben ze helaas niet zo veel. Misschien toch maar via internet bestellen dan. Iemand tips?

  7. #7

    Standaard

    Dankzij de tip van Jeroen (via PM) om eens te kijken bij www.elektronica-online.nl ben ik er uit.

    Het gaat worden: 3x setje coax pluggen


    En 7 meter (1m extra om te kunnen verspillen bij mislukt strippen) van Hirshman (KOKA799B):


    En misschien nog een Hirshman einddoos EDC01:


    Ik zat eerst te denken om 3 kant en klare kabels te kopen van VLS (*klik*), maar het prijsverschil werd me wat te groot.

  8. #8

    Standaard

    Wat ik me afvraag waarom ga je niet voor digitale tv.
    Ik heb het zelf ook en het bevalt me goed.

    Dit is natuurlijk wel weer een heel ander advies dan kabel advies :wink:.

  9. #9

    Standaard

    Hele goede vraag... nog nooit echt in verdiept. Ik zal 's gaan kijken. Hoe zit 't dan met radio?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Hele goede vraag... nog nooit echt in verdiept. Ik zal 's gaan kijken. Hoe zit 't dan met radio?
    Radio gaat dan digitaal of je gebruikt gewoon je analoge radiosignaal want die heb je bij digitale televisie nog steeds.
    NAD T758 | Pioneer DV-656A | Infinity Alpha 50, 20, center, Beta SW-12 | Sony CDP-XA20ES | Sony MDS-JE500 | Panasonic DMP-BDT370 | Panasonic TX-P42V20

  11. #11

    Standaard

    Ik denk dat ik nog wacht met digitaal gaan, totdat er goed functionerende pakketten zijn voor tv, telefoon en internet. Die pakketten vind ik nu kwalitatief niet goed genoeg en te duur.

  12. #12

    Standaard

    Ik heb zelf digitale tv van KPN. Er zit ook een aansluiting op om digitaal radio te luisteren. Ik gebruik hem alleen niet over de kwaliteit kan ik dus niks zeggen. Volgens mij is het wel zo dat als ik tv kijk ik geen radio kan luisteren en andersom.

  13. #13

    Standaard

    Even ter afronding van mijn vraag:

    Ik heb nu het volgende besteld:
    Hirschman TV-splitter om direct bij de muur al het tv-signaal te kunnen splitten naar video (jawel, ze bestaan nog!) en televisie, zodat het tv-signaal niet meer via de video hoeft te lopen.

    Zeven meter van deze Hirschman KOKA799 75 Ohm coax-kabel.

    Setje van deze stekkers voor de kabel tussen de splitter en videorecorder.

    Deze Crusade Audio antennestekkers voor de kabels naar de televisie en de radio.

    De laatste stekkers zijn besteld bij www.hifisupply.nl. De rest bij www.elektronica-online.nl.

    Inclusief de verzendkosten voor beide leveringen ben ik nu €60,20 kwijt.

  14. #14

    Standaard

    Dat zou theoretisch gezien een flinke verbetering moeten zijn Herjan.
    Hou je ons op de hoogte of dat ook echt zo is?

  15. #15

    Standaard

    Doe ik! Ik heb vandaag de kabel, de splitter en de HQ stekkers ontvangen. Ik hoop vandaag de Crusade Audio met de post te ontvangen.

  16. #16

    Standaard

    Zie hier voor een ervaring met de winkels en iets eronder voor een eerste ervaring met de kabels.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •