Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Pioneer DVR530H-s Guide Plus+ problemen

    Sinds enkele weken werkt het Guide Plus+ systeem niet meer goed. De EPG zelf wordt netjes bijgewerkt, maar als ik een programma selecteer voor opname wordt ie zonder titel in het timer schema neergezet. Zelfs als ik dan handmatig een titel toevoeg, weigert de recorder deze titel te onthouden. Het rare is dat het soms wel goed werkt. Verder heb ik een probleem dat in de EPG zoeken via een eigen profiel niet meer goed werkt. Ik krijg bij het zoeken een lange lijst te zien van zender NED1 zonder titel met een tijd 00:00.

    Ik heb al geprobeerd de Guide Plus+ gegevens opnieuw in te laden, door de postcode een keer te veranderen naar 0000 en dan weer terug. Het gaat dan even goed, maar het probleem keert snel terug.

    Ik heb even wat op forums rond gekeken en ben er al achter dat meer mensen met ditzelfde probleem kampen. Het lijkt dus geen (hardware) probleem van mijn recorder te zijn.

    Wat zou de oorzaak van dit probleem kunnen zijn? Het lijkt er bijna op dat dit probleem er is sinds het host channel voor Guide Plus+ is veranderd. Misschien is er een wijziging doorgevoerd in het Guide Plus+ systeem die niet goed werkt icm deze recorder?

    Ik ben benieuw of er op dit forum nog meer mensen zijn die dit probleem hebben en zo ja of zij dit misschien hebben kunnen oplossen (b.v. door een firmware update)?

  2. #2

    Standaard

    Een tip van iemand op het Kieskeurig forum lijkt vooralsnog het probleem op te lossen. De recorder dient terug te worden gezet naar de fabrieksinstellingen waarna hij compleet opnieuw moet worden ingesteld. Het 'resetten' van alleen Guide Plus+ door de postcode te veranderen was dus schijnbaar niet voldoende. De recorder draait nu al weer een paar dagen probleemloos.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door P@trick_DVD
    De recorder dient terug te worden gezet naar de fabrieksinstellingen waarna hij compleet opnieuw moet worden ingesteld.
    Ik heb de fabrieksinstellingen teruggezet : (Houd STOP ingedrukt en druk dan tegelijkertijd op STANDBY/ON. Daarna postcode ingetoetst, maar dat helpt niet !!

    Jij zegt : "waarna hij compleet opnieuw moet worden ingesteld"
    wat bedoel je daarmee ?

    Ik heb tevens een ander probleem, nl dat hij maar 2/3 dagen de programma's laat zien. Daarvoor kon ik altijd de hele week programmeren ...

  4. #4

    Standaard

    Waarschijnlijk gaat het terugzetten naar de fabrieksinstellingen niet helemaal goed bij jou. Gebruik je wel de knoppen op de recorder ipv op de afstandsbediening?

    De recorder schakelt bij het terugzetten uit en als je 'm dan opnieuw aanzet, dan start ie automatisch het instellingen menu dat je ook hebt moeten doorlopen nadat je de recorder voor de eerste keer inschakelde. Dus, talen selecteren, datum/tijd instellen, tuner zenders (automatisch) ophalen.... en als laatste de Guide Plus+ configuratie. Hierna dien je de recorder een dag standby te laten staan om de Guide Plus+ info opnieuw binnen te halen.

    Ik heb inmiddels offcieëel bevestigd gekregen van Pioneer dat dit de oplossing is voor dit probleem. Volgens hun komt er soms 'corrupte' data mee in de Guide Plus+ gegevens die dit probleem veroorzaken. Tot nu toe heb ik geen problemen meer gehad, dus dit lijkt inderdaad te kloppen.

    Wat betreft jouw andere probleem... hoeveel dagen in de Guide Plus+ EPG zitten hangt af van de zender. Dit varieert van 2 tot 7 dagen vooruit. Op de Guide Plus+ site kun je dit terugvinden.
    http://www.europe.guideplus.com/En/help/clu_nl.html

  5. #5

    Standaard

    Is het ene probleem verholpen... komt er weer een ander probleem voor terug . Ik had de EPG al weer een aantal dagen niet bekeken en toen ik 'm gisteren gebruikte viel me op dat er een melding bovenin het scherm stond dat de EPG gegevens niet waren opgehaald en dat ik de recorder op standby moest zetten. In de EPG zelf zat nog info t/m dinsdag 12 december. Ik heb even naar de Guide Plus+ instellingen gekeken, maar mijn host channel stond nog steeds op Eurosport, wat volgens mij de correcte instelling is. Na een nachtje standby is het probleem echter nog niet verholpen. Dus maar weer eens een postcode reset, waarna de recorder redelijk snel aangeeft dat ie EPG data gaat binnehalen. Normaal wordt er in deze eerste download het correcte host channel bepaald (Eurosport) en de zendernamen opgehaald. Dit gebeurt nu echter niet meer... geen host channel.... geen zenders. Ook het terugzetten naar de fabrieksinstellingen leverde geen resultaat op.

    Wat is hier nu aan de hand? Op het Kieskeurig forum zag ik ook al een recente post van iemand met hetzelfde probleem. Is er een probleem met mijn recorder, met Guide Plus+ of met de doorgifte van het host kanaal via mijn kabelprovider Essent?

  6. #6

    Standaard guide plus

    Hallo,
    Ik heb het zelfde probleem gehad.
    Ik heb de duitse eurosport als host channel ingesteld en sinds dien geen problemen meer.
    succes,
    Hayo

  7. #7

    Standaard guide plus

    Hallo,
    Ik heb het zelfde probleem gehad.
    Ik heb de duitse eurosport als host channel ingesteld en sinds dien geen problemen meer.
    succes,
    Hayo

  8. #8

    Standaard Re: guide plus

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hayo
    Hallo,
    Ik heb het zelfde probleem gehad.
    Ik heb de duitse eurosport als host channel ingesteld en sinds dien geen problemen meer.
    succes,
    Hayo
    Hoe doe je dat ?

  9. #9

    Standaard

    ik heb mijn sateliet tuner op de duitse eurosport gezet en daarna mijn recorder standby gezet en ervoor gezorgt dat de recorder mijn tuner niet op een ander kanaal kon zetten.
    toen hij klaar was wist hij wel hostkanaal hij moest hebben.
    Hayo

  10. #10

    Standaard

    Hayo. Ik heb inmiddels dezelfde oplossing gevonden. Ik heb ook digitale TV via Essent en als ik mijn decoder op Eurosport zet dat wordt de data wel binnengehaald. Maar... waarom werkt dit ineens niet meer via het analoge signaal (werkt al 1,5 jaar zonder problemen)? Ik vind het binnenhalen van de EPG info via de decoder een stuk lastiger, omdat hiervoor de decoder altijd handmatig op het kanaal van het host channel moet worden gezet. Dit kan ook door de timer van de decoder te gebruiken, maar het vervelende is dat als de timer is afgelopen dat de decoder wordt uitgeschakeld. Als ik dan een opname op de Pioneer heb geprogrammeerd, dan neemt ie niets op omdat de decoder uit staat.

    Conclusie, met de recorder lijkt niets mis te zijn anders zou ie het ook niet doen via de decoder. Het lijkt erop dat er geen host channel meer kan worden gevonden op het analoge kabel signaal van Essent. Hopelijk is het probleem van tijdelijke aard en kan ik later weer gewoon gebruik gaan maken van het analoge signaal.

  11. #11

    Standaard

    Hallo Patrick,
    Heb jij bij jouw recorder geen I-link, deze zet via een infraroodzendertje je tuner automatisch op het host kanaal.
    Hayo.

  12. #12

    Standaard

    Hallo Hayo,
    Ik denk dat je G-link bedoelt en ja dat gebruik ik ook voor timer opnames. Ik dacht dat G-link alleen werd gebruikt bij timeropnames. Begrijp ik jou goed dat bij het ophalen van de EPG data de decoder ook via G-link wordt aangestuurd?

    Het vreemde is dat ik zelf niet het host kanaal kan aangeven... dit bepaalt de recorder automatisch. Er staat nu een of ander vreemd kanaalnummer van 5 cijfers in de Guide Plus+ instellingen (toen ik nog het analoge signaal gebruikte stond hier gewoon kanaal 35, wat correspondeerde met het Eurosport kanaal via de interne tuner van de recorder). Eurosport zit op kanaal 131 op de decoder. Hoe weet de recorder nu dat ie via G-link naar kanaal 131 moet 'zappen'?

    Toevoeging 13-Dec-2006:
    Het werkt inderdaad. De decoder wordt via G-link automatisch op Eurosport gezet en de data wordt weer binnengehaald. Mijn voorkeur gaat echter nog steeds uit naar het analoge signaal, maar dat werkt nog steeds niet.

  13. #13
    Ruud Vorstermans
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door P@trick_DVD
    Hallo Hayo,
    Ik denk dat je G-link bedoelt en ja dat gebruik ik ook voor timer opnames. Ik dacht dat G-link alleen werd gebruikt bij timeropnames. Begrijp ik jou goed dat bij het ophalen van de EPG data de decoder ook via G-link wordt aangestuurd?

    Het vreemde is dat ik zelf niet het host kanaal kan aangeven... dit bepaalt de recorder automatisch. Er staat nu een of ander vreemd kanaalnummer van 5 cijfers in de Guide Plus+ instellingen (toen ik nog het analoge signaal gebruikte stond hier gewoon kanaal 35, wat correspondeerde met het Eurosport kanaal via de interne tuner van de recorder). Eurosport zit op kanaal 131 op de decoder. Hoe weet de recorder nu dat ie via G-link naar kanaal 131 moet 'zappen'?

    Toevoeging 13-Dec-2006:
    Het werkt inderdaad. De decoder wordt via G-link automatisch op Eurosport gezet en de data wordt weer binnengehaald. Mijn voorkeur gaat echter nog steeds uit naar het analoge signaal, maar dat werkt nog steeds niet.
    Heb dit probleem ook :wink:
    Ben in het bezit van 2 Pioneer HDR's, 1 via Samsung en 1 via Panasonic (incl Sport 1).

    Via Samsung is alles nu weer normaal, maar via digitaal het Guide+ signaal binnen gehaald.
    Via Panasonic krijg ik wederom het probleem dat ik geen titels bij de opname krijg

  14. #14

    Standaard pioneer 530

    arno zegt :
    ja, ga me alles daar opnieuw installen; alle begin-en eind-tyden toch variabel,(reclame):
    guide plus niet meer na stoppen van TMF-doorgifte !
    maar de pioneer blijft superieur aan de panasonic :ander program te editen terwijl er een opname loopt ! Timer programeren in 3 seconden ? wie kan dat ook ?
    bij panason alleen A-B-montage ?
    De Philipsen heb ik bij het oud vuil gezet, na al die hartinfarcten ervan !
    Groet,
    Videoot ! :

  15. #15

    Standaard

    Essent zou het probleem inmiddels opgelost moeten hebben. Kijk maar eens in dit topic.
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=48393
    Ik ga dit meteen uitproberen vanavond.

    Bij deze een oproep aan iedereen die dit probleem had, om het uit te proberen en aan te geven of het opgelost is (misschien dat het nog steeds niet werkt in bepaalde regio's?).

  16. #16

    Standaard

    Heb net gekeken of mijn dvd recorder de guide plus info al heeft binnengehaald maar ik heb nog niks. Weet iemand de tijden dat de dvd recorder de info binnenhaalt??

  17. #17

    Standaard

    ja;om 2.00 u `s nachts ; if and when !!

  18. #18
    Ruud Vorstermans
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door arno7352
    ja;om 2.00 u `s nachts ; if and when !!
    14:00 uur en om 3:00 uur 's nachts

  19. #19

    Standaard

    En tussen 10.00u-12.00u.

    Verder... als je Guide Plus+ opnieuw instelt (postcode veranderen) gaat de recorder kort nadat ie op standby is gezet al proberen EPG data op te halen. Volgens mij wordt dan het host channel opgezocht en de lijst met zendernamen opgehaald. Je kunt dan al redelijk snel zien of er weer data kan worden opgehaald, door de Guide Plus+ EPG op te starten na deze initiele download. De programmagegevens worden pas ogehaald tijdens de 3 reguliere downloads op eerder genoemde tijden.

  20. #20
    Ruud Vorstermans
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door P@trick_DVD
    En tussen 10.00u-12.00u.

    Verder... als je Guide Plus+ opnieuw instelt (postcode veranderen) gaat de recorder kort nadat ie op standby is gezet al proberen EPG data op te halen. Volgens mij wordt dan het host channel opgezocht en de lijst met zendernamen opgehaald. Je kunt dan al redelijk snel zien of er weer data kan worden opgehaald, door de Guide Plus+ EPG op te starten na deze initiele download. De programmagegevens worden pas ogehaald tijdens de 3 reguliere downloads op eerder genoemde tijden.
    Je hebt helemaal gelijk 8)

  21. #21

    Standaard

    Hoi,

    Ik heb vanochtend voor naar het werk gaan gekeken en alles was al gedownload. En stond weer klaar om om 10:00 weer te updaten.

    Voor mij heeft het in ieder geval wel geholpen. Alleen jammer dat je via de programma raad je probleem wel serieus genomen wordt.

    Wie kan er nu ook de data binnen halen?

  22. #22

    Standaard

    Ik had ook dat probleem maar lees nu dat ik voor de fabrieksinstellingen de knoppen op de recorder moet gebruiken. Als men de recorder terugzet naar de fabrieksinstellingen blijven de opgenomen programma's dan gewoon staan of worden deze ook gewist van de harde schijf ?

  23. #23
    Ruud Vorstermans
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ineke1234 Bekijk bericht
    Ik had ook dat probleem maar lees nu dat ik voor de fabrieksinstellingen de knoppen op de recorder moet gebruiken. Als men de recorder terugzet naar de fabrieksinstellingen blijven de opgenomen programma's dan gewoon staan of worden deze ook gewist van de harde schijf ?
    Je opgenomen programma's blijven gewoon op de harde schijf staan.

  24. #24

    Standaard

    Dank je wel. Ik ben alweer gerust.

  25. #25

    Standaard Probleem Pioneer 545H-S en Samsung DCB-H360R

    Mijn Pioneer ziet wel mijn oude Samsung standard decoder, maar mijn nieuwe DCB-H360R wordt niet in gelezen. Hierdoor kan ik geéén gebruik maken van EPG. Als ik via basis instellingen (na diverse malen resetten van de Pioneer) mijn docoder merk wil aangeven lukt dat niet. Iedere keer springt de decoder niet naar zender 12. Dus moet steeds nee antwoorden op de vraag van het Pioneer menu. Als ik mijn oude decoder aansluit en deze via glink wil kenbaar maken lukt het wel. Weet iemand of de HD decoder van Samsung niet werkt op de Pioneer. (Huidige Pioneer firmware is 4.16).
    Heb digiotale kabel TV via Casema. Mijn host kanaal heb ik al op Tuner alsook digitaal gehad en ingesteld.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •