Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 29 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Antenne nodig voor Digitenne ?

    Ik heb sinds enige dagen een Philips LCD,de 32PF9641D/10.

    deze tv heeft een ingebouwde tuner voor digitale tv,ik heb mijn smartcard van digitenne erin geschoven,maar ik ontvang geen zenders,ontvangstkwaliteit slecht staat er.

    heb ik een externe antenne nodig ???
    ik heb alleen een kabelantenne aansluiting op de tv.

    heb de smartcard ook al omgedraaid,helpt ook niet.

    wie weet raad ?
    MB Quart PCE 216 /Crunch Blackmaxx 480 / Bazooka T18 / JVC KD-SH1000

  2. #2
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    De coax aansluiting moet natuurlijk wel aangesloten worden op de tv. Wanneer deze niet is aangesloten gaat het niet werken.

  3. #3

    Standaard

    als je je kabel hebt opgezegd en je stapt over op digitenne(draadloos digitaal) dan lijkt het me dat die kabelaansluiting niet meer gebruikt word.
    MB Quart PCE 216 /Crunch Blackmaxx 480 / Bazooka T18 / JVC KD-SH1000

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 14XE
    als je je kabel hebt opgezegd en je stapt over op digitenne(draadloos digitaal) dan lijkt het me dat die kabelaansluiting niet meer gebruikt word.
    Ja, dat lijkt mij ook :wink:

    Ook digitale TV van Digitenne behoeft een antenne, je hebt vast wel eens die platte schijfjes gezien die ze gebruiken voor DVB ontvangst, zo'n antenne zou je moeten aansluiten

    OPMERKINGEN:

    1 Je dient wel in het verzorgingsgebied te wonen van KPN/Digitenne.

    2 Lees even de gebruiksaanwijzing van je TV erop na of je ingebouwde DVB ontvanger wel bedoeld is voor Digitenne, ik heb nl zelf ook een TV met een ingebouwde DVB ontvanger, doch deze ontvanger is alleen geschikt voor de "echte" DVB landen, te weten:
    Engeland, Frankrijk,Duitsland,Italie,Spanje,Finland en Zweden.

    Als je DVB tuner voor die landen bedoeld is kan je hier misschien maar 3 kanalen ontvangen

    Tip:

    Er worden vaak losse Digitenne docoders aangeboden op Marktplaats etc etc
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Je heb een PM.

  6. #6

    Standaard

    de enige aansluiting op de tv voor een antenne is voor de coax kabel.

    ik kijk nu digitenne via een twin tuner van samsung,ik zit dus in het verzorgingsgebied.

    maar aangezien de tv de mogelijkheid ook bied,dacht ik wel dat het zou kunnen.

    ik heb een mail naar philips gestuurd,hopelijk word ik er wat wijzer van.
    MB Quart PCE 216 /Crunch Blackmaxx 480 / Bazooka T18 / JVC KD-SH1000

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Je heb een PM.

    hoe bevalt jouw LCD ???
    MB Quart PCE 216 /Crunch Blackmaxx 480 / Bazooka T18 / JVC KD-SH1000

  8. #8
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 14XE
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Je heb een PM.

    hoe bevalt jouw LCD ???
    Super tot nu toe en dat zal wellicht nog beter gaan worden zodra ie op satelliet staat.
    Maar het scherm opzich bevalt extreem goed.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 14XE
    de enige aansluiting op de tv voor een antenne is voor de coax kabel.

    ik kijk nu digitenne via een twin tuner van samsung,ik zit dus in het verzorgingsgebied.

    maar aangezien de tv de mogelijkheid ook bied,dacht ik wel dat het zou kunnen.

    ik heb een mail naar philips gestuurd,hopelijk word ik er wat wijzer van.
    Ik ben benieuwd naar het antwoord op je mail, ik vermoed helaas wel dat het net als bij mijn TV bedoeld is voor de eerder door mij genoemde landen....
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    klopt, digitenne is draadloos. FF niet bij nagedacht.

  11. #11

    Standaard

    Bij zo'n digitenne pakket zit toch een antenne? Wij hebben het hierop het het werk ook met een Samsung decoder. De antenne moet je voor het raam zetten voor een beetje ontvangst.

    Bij jou zit de decoder ingebouwd, dus die Samsung heb je niet nodig. Maar er moet wel een antenne in je de decoder van je TV, die in de buurt van een raam moet staan, anders ontvang je nagenoeg niets. Probeer anders die bijgeleverde antenne van je digitenne pakket eens aan te sluiten op je TV.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  12. #12

    Standaard

    ik wil nog even wachten met dat proberen,straks verziek ik iets.
    bovendien is dat een actieve antenne,ik weet niet of dat zomaar kan .
    MB Quart PCE 216 /Crunch Blackmaxx 480 / Bazooka T18 / JVC KD-SH1000

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 14XE
    ik wil nog even wachten met dat proberen,straks verziek ik iets.
    bovendien is dat een actieve antenne,ik weet niet of dat zomaar kan .
    actieve antenne

    Loopt die rondjes door het huis

    Als je bedoeld dat hij aangesloten is op het lichtnet en er zit een signaalversterker in.... dan is dat weer een ander verhaal, doch als er een antenne plug opzit en er staat iets van 75Ohm bij de aansluiting...
    Dan kan er volgens mij niet veel mis gaan.

    Al bericht gehad van Philps Houd het maar vast op mijn reeds gegeven antwoord, dan kan het alleen maar meevallen als het wel werkt.
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    hij is niet versterkt,dus echt actief is hij niet,maar er zit wel een LED op.

    ik heb nog geen antwoord gehad,wacht nog even af.
    MB Quart PCE 216 /Crunch Blackmaxx 480 / Bazooka T18 / JVC KD-SH1000

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 14XE
    hij is niet versterkt,dus echt actief is hij niet,maar er zit wel een LED op.

    ik heb nog geen antwoord gehad,wacht nog even af.
    Volgens mij is het signaal of... te weinig versterkt of... Te veel versterkt.
    Ht set : Tv : Pioneer Plasma pdp-435xde, Speakers KLIPSCH RF3; Blue-ray : Sony BDP-S300B; Receiver : Sony 850 QS;

  16. #16

    Standaard

    ben nou 2 weken verder en antwoord krijgen van philips is een probleem schijnbaar.

    heb al diverse mailtjes gestuurd,maar antwoord krijgen ho maar.
    ze hebben liever dat ik een service nummer bel zeker .

    maar weet iemand of er ook buitenantenne's te verkrijgen zijn voor digitenne????
    of dat mijn huidige kabel te verlengen is van mijn antenne???
    MB Quart PCE 216 /Crunch Blackmaxx 480 / Bazooka T18 / JVC KD-SH1000

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 14XE
    ben nou 2 weken verder en antwoord krijgen van philips is een probleem schijnbaar.

    heb al diverse mailtjes gestuurd,maar antwoord krijgen ho maar.
    ze hebben liever dat ik een service nummer bel zeker .

    maar weet iemand of er ook buitenantenne's te verkrijgen zijn voor digitenne????
    of dat mijn huidige kabel te verlengen is van mijn antenne???
    Ik zou die antenne van je digitenne eens proberen......met een beetje mazzel ontvang je heel misschien ned1 2 en 3

    Hier vind je antennes en andere onderdelen voor digitenne:

    http://www.improver.nl/easysubpage0013.html

    Houd het maar op mijn eerdere antwoord, ik zou geen geld uitgeven aan antenne's etc etc voordat ik een knap antwoord van Philips krijg...
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    mijn vraag over de buitenantenne was bedoeld voor de samsung ontvanger van digitenne,ik heb een beetje last van de schuur en de huizen erachter.

    maar bedankt voor de site!!!

    en wat betreft de philips,als het gaat werken is het leuk,maar het is geen noodzaak,ik wacht nog even af
    MB Quart PCE 216 /Crunch Blackmaxx 480 / Bazooka T18 / JVC KD-SH1000

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 14XE
    mijn vraag over de buitenantenne was bedoeld voor de samsung ontvanger van digitenne,ik heb een beetje last van de schuur en de huizen erachter.

    maar bedankt voor de site!!!

    en wat betreft de philips,als het gaat werken is het leuk,maar het is geen noodzaak,ik wacht nog even af
    Graag gedaan, ik ben benieuwd naar wat Philips doet, ze zijn toch echt wel traag...
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Er zijn inderdaad buiten antennes te verkrijgen en op je Philips gaat de kaart waarschijnlijk niet werken (zo goed als zeker)

  21. #21

    Standaard

    nou ik heb de antwoorden maar die zijn niet van philips afkomstig,maar van www.improver.nl

    ik heb hun gemaild en had binnen no time antwoorden :

    de digitenne antenne is wel degelijk een actieve antenne,er zijn buitenantenne's voor te koop,zodat je nog beter beeld kan ontvangen.

    mijn tv heeft een conax module nodig waar de digitenne kaart in past,tevens heeft hij dus ook een actieve antenne nodig,en aangezien de philips de voeding niet uitstuurt heb je daar ook een powerinserter voor nodig.

    ik weet genoeg,dankzij die site :wink:
    MB Quart PCE 216 /Crunch Blackmaxx 480 / Bazooka T18 / JVC KD-SH1000

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 14XE
    nou ik heb de antwoorden maar die zijn niet van philips afkomstig,maar van www.improver.nl

    ik heb hun gemaild en had binnen no time antwoorden :

    de digitenne antenne is wel degelijk een actieve antenne,er zijn buitenantenne's voor te koop,zodat je nog beter beeld kan ontvangen.

    mijn tv heeft een conax module nodig waar de digitenne kaart in past,tevens heeft hij dus ook een actieve antenne nodig,en aangezien de philips de voeding niet uitstuurt heb je daar ook een powerinserter voor nodig.

    ik weet genoeg,dankzij die site :wink:
    Dat er buitenantenne's te koop zijn was me al reeds duidelijk via de link die ik je had gegeven, maar op de website die je vermeld zie ik niet het antwoord dat ze je hebben gegeven.

    Kijk uit met zo'n module

    Ik heb een sat ontvanger en daarin zit zo'n ingebouwde vrij programmeerbare decoder en dat is wel fijn :wink: , ook heeft mijn sat ontvanger van die losse sloten en daar kun je dan van die "modules" insteken, maar die "modules" zijn best aan de mep.... en dan zou je ook nog een "powerinserter" nodig hebben Wat kost dat grapje

    Lijkt me niet een goede oplossing.....
    Have fun and enjoy your collection

  23. #23

    Standaard

    okee of ik het doe is een ander verhaal,ik ga alleen voor de buitenantenne,de rest vind ik toch te duur.

    maar ben allang blij dat ik nu wat antwoorden heb.

    ik post het mailtje hier wel even:

    Geachte dames,heren van Improver,

    Sinds kort kijk ik tv via Digitenne van KPN,op zich werkt het perfect maar de ontvangst zou beter kunnen.
    Ik heb de twin tuner van Samsung die standaard door KPN geleverd word,graag zou ik hierop een buiten antenne aansluiten,kunt U mij vertellen welke antenne hier voor het beste is???
    Aangezien ik niet weet of ik nu wel of niet een actieve antenne nodig heb en of dat aan te sluiten is.

    Tevens heb ik ook een LCD tv van Philips,de 32PF9641/D,dit is een tv waar DVB-T op zit,
    als ik echter mijn Digitenne kaart erin stop ontvang ik niks,ik denk dat ik hier een antenne voor nodig heb,weet U toevallig welke ik daarvoor kan gebruiken?????

    Alvast bedankt voor Uw antwoord,

    Beste Ronald,

    Voor beide ontvangers is de funke 300 of 310 het meest geschikt als buitenantenne
    de tv heeft geen actieve uitgang dus hier moet een power inserter tussen om de versterker te voeden
    de samsung daar kan hij zo op
    de dvb-t ontvanger in de philips heeft ook een module nodig hebben om uw smartcard in te doen

    een module kost 89,00

    de buiten antenne zonder kabel kost 49,00
    power inserter kost 19,00
    kabel 1 pmtr
    antenne stker voor in de ontvangers 2,50
    alles is in voorraad

    en op onze site te bestellen of af te halen
    MB Quart PCE 216 /Crunch Blackmaxx 480 / Bazooka T18 / JVC KD-SH1000

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 14XE
    okee of ik het doe is een ander verhaal,ik ga alleen voor de buitenantenne,de rest vind ik toch te duur.

    maar ben allang blij dat ik nu wat antwoorden heb.

    ik post het mailtje hier wel even:

    Geachte dames,heren van Improver,

    Sinds kort kijk ik tv via Digitenne van KPN,op zich werkt het perfect maar de ontvangst zou beter kunnen.
    Ik heb de twin tuner van Samsung die standaard door KPN geleverd word,graag zou ik hierop een buiten antenne aansluiten,kunt U mij vertellen welke antenne hier voor het beste is???
    Aangezien ik niet weet of ik nu wel of niet een actieve antenne nodig heb en of dat aan te sluiten is.

    Tevens heb ik ook een LCD tv van Philips,de 32PF9641/D,dit is een tv waar DVB-T op zit,
    als ik echter mijn Digitenne kaart erin stop ontvang ik niks,ik denk dat ik hier een antenne voor nodig heb,weet U toevallig welke ik daarvoor kan gebruiken?????

    Alvast bedankt voor Uw antwoord,

    Beste Ronald,

    Voor beide ontvangers is de funke 300 of 310 het meest geschikt als buitenantenne
    de tv heeft geen actieve uitgang dus hier moet een power inserter tussen om de versterker te voeden
    de samsung daar kan hij zo op
    de dvb-t ontvanger in de philips heeft ook een module nodig hebben om uw smartcard in te doen

    een module kost 89,00

    de buiten antenne zonder kabel kost 49,00
    power inserter kost 19,00
    kabel 1 pmtr
    antenne stker voor in de ontvangers 2,50
    alles is in voorraad

    en op onze site te bestellen of af te halen
    mmmm, Yep, is inderdaad niet een echt leuke oplossing, 1 van mijn TV's heeft ook een digitale ontvanger, doch Sony was wel zo vriendelijk om in de gebruiksaanwijzing toe te lichten dat hij voor Nederland niet geschikt is. Nu heb ik niet het idee gekregen dat Philips veel ophef heeft gemaakt over die digitale ingebouwde ontvanger, doch als het goed zou moeten zijn, dan zou je de 3 nederlandse kanalen ook zonder kaartje moeten kunnen ontvangen, deze zijn free to air en als het goed is dan zou je TV deze ook moeten kunnen ontvangen, alleen zou het signaal wel eens te zwak kunnen zijn. Heb zelf nooit de moeite genomen om te zien of mijn eigen TV die 3 vrije kanalen kan ontvangen...., zou ik eerst van iemand even zo'n antenne moeten lenen. Om er 1 voor dat experiment aan te schaffen is me al weer wat te gek :wink:
    Ik zou Philips blijven mailen, en als er niet gereageerd wordt dan zou ik langzaam het aantal mails per dag gaan opvoeren, dan moet het een keer opvallen zeker als de postbak bij philips vol gaat raken :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25

    Standaard

    komt goed
    MB Quart PCE 216 /Crunch Blackmaxx 480 / Bazooka T18 / JVC KD-SH1000

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •