De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Zelf NL subs maken van R1 aankoop voor mijzelf " legaal

    Gezien ik er zwaar van baal dat dus de seizoenen 3 -4 -5 van "The Shield niet op R2 uitgebracht worden met nederlandse ondertiteling wil ik zelf de subs maken en dan onder mijn eigen rips plaatsen.

    Let op ! ik heb dus uiteraard gewoon de orginele DVD boxen gekocht bij amazon. Voor mijzelf de rips gemaakt en wil daarvan de subs aanpassen en dan branden voor eigen gebruik.

    Is dit toegestaan ?
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  2. #2

    Standaard

    Dit is nieuwsgierigheid neem ik aan ? Of doe je het niet als het illegaal blijkt ? :P
    Volgens mij mag het, zolang je het uiteindelijke resultaat maar niet verder verspreid, de losse subs dan weer wel.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  3. #3

    Standaard

    Ja mag volgens mij wel, als je de originele dvd's hebt, is eiglijk ook alleen maar een thuiskopie :D

  4. #4

    Standaard

    hier is al eens een topic over geweest, de uitkomst was toen dat het waarschijnlijk niet volledig legaal is omdat op die ondertitels ook copyright zit (die worden natuurlijk ook door iemand op een dvd gezet), maar het is niet alsof iemand je er scheef voor gaat bekijken, het is muggeziften en je hebt nu eenmaal de legale dvd's.

  5. #5

    Standaard

    je mag een kopie nemen, als je de originele versie hebt, dus denk ik wel dat het mag.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door loncke
    je mag een kopie nemen, als je de originele versie hebt, dus denk ik wel dat het mag.
    Ja maar of je t mag aanpassen is natuurlijk een heel ander verhaal, het zou me niks verbazen als dit nl. niet mag.

    Maar soms wordt je hier nu eenmaal toe gedwongen omdat sommige titels of hier niet te verkrijgen zijn of door de uitgevers in hun wijsheid zijn aangepast (dat zou verboden moeten worden!) tot een "mooi" beeldvullend formaat....

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto
    Dit is nieuwsgierigheid neem ik aan ? Of doe je het niet als het illegaal blijkt ? :P
    Volgens mij mag het, zolang je het uiteindelijke resultaat maar niet verder verspreid, de losse subs dan weer wel.
    Zoals je weet ben ik iemand die alleen maar bezig is met legale dvd's cd's. en uiteraard doe ik het niet als het illegaal blijkt te zijn.

    ik vindt the shield echt een top cop serie en zit dan ook echt met smart op seizoen 5 te wachten. ik kijk de serie met een stel vrienden en die vinden het fijner als ze subs kunnen lezen en ik zelf eigenlijk ook wel.

    Ik zal er ook niet aan meewerken om mijn eigen rips te verspreiden.

    dus er zitten copyrights op de subs ? maar als ik ze zelf schrijf dan is het toch "mijn" copyright.. ?
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door misterfun
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto
    Dit is nieuwsgierigheid neem ik aan ? Of doe je het niet als het illegaal blijkt ? :P
    Volgens mij mag het, zolang je het uiteindelijke resultaat maar niet verder verspreid, de losse subs dan weer wel.
    Zoals je weet ben ik iemand die alleen maar bezig is met legale dvd's cd's. en uiteraard doe ik het niet als het illegaal blijkt te zijn.

    Ik zal er ook niet aan meewerken om mijn eigen rips te verspreiden.

    dus er zitten copyrights op de subs ? maar als ik ze zelf schrijf dan is het toch "mijn" copyright.. ?
    Mja je zou dat oude topic eens terug moeten zoeken, stond ook hier bij DVD Algemeen, daar werd het duidelijker uitgelegd dan ik dat kan Nu kan het wel zijn dat het daar ging om dvd's waar wel een R2NL-versie van is, en dat verschilt dus van dit geval.

  9. #9

    Standaard

    Ik zoek hem ff op thx intexor.
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door misterfun
    Ik zoek hem ff op thx intexor.
    Ik was hem ook even aan het zoeken voor je maar kan hem niet terugvinden. Misschien dat iemand anders zich dit topic nog herinnert?

  11. #11

    Standaard

    ik heb er ook moeite mee, als je ondertiteling opgeeft als search opdracht en dan alleen zoeken in titel in dvd algemeen komen er heel wat onderwerpen.
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  12. #12

    Standaard Re: Zelf NL subs maken van R1 aankoop voor mijzelf " le

    Citaat Oorspronkelijk gepost door misterfun
    Gezien ik er zwaar van baal dat dus de seizoenen 3 -4 -5 van "The Shield niet op R2 uitgebracht worden met nederlandse ondertiteling wil ik zelf de subs maken en dan onder mijn eigen rips plaatsen.
    Je wil serieus 3 seizoenen gaan vertalen

    1-veel werk
    2-als je het vertaald...betekend dat dan niet dat je engels kan? Waarom dan nog gaan vertalen?

  13. #13

    Standaard

    Bovendien is dit alles wel illegaal.

    Ik ga er daarbij wel van uit dat er een kopieerbeveiliging op die discs staat en het is bij Nederlandse wet verboden om die te omzeilen.

    Niet dat ik er van wakker lig natuurlijk... :P
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  14. #14

    Standaard Re: Zelf NL subs maken van R1 aankoop voor mijzelf " le

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke
    Citaat Oorspronkelijk gepost door misterfun
    Gezien ik er zwaar van baal dat dus de seizoenen 3 -4 -5 van "The Shield niet op R2 uitgebracht worden met nederlandse ondertiteling wil ik zelf de subs maken en dan onder mijn eigen rips plaatsen.
    Je wil serieus 3 seizoenen gaan vertalen

    1-veel werk
    2-als je het vertaald...betekend dat dan niet dat je engels kan? Waarom dan nog gaan vertalen?
    `

    ik vindt the shield echt een top cop serie en zit dan ook echt met smart op seizoen 5 te wachten. ik kijk de serie met een stel vrienden en die vinden het fijner als ze subs kunnen lezen en ik zelf eigenlijk ook wel.
    Mijn engels is niets mis mee, maar sommige vrienden kunnen wel engels maar niet voldoende zeg maar. het is wel een hoop werk, maar het lijkt me ook leuk om te doen. Mijn eigen produkt maken.
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  15. #15

    Standaard Re: Zelf NL subs maken van R1 aankoop voor mijzelf " le

    Citaat Oorspronkelijk gepost door misterfun
    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke
    Citaat Oorspronkelijk gepost door misterfun
    Gezien ik er zwaar van baal dat dus de seizoenen 3 -4 -5 van "The Shield niet op R2 uitgebracht worden met nederlandse ondertiteling wil ik zelf de subs maken en dan onder mijn eigen rips plaatsen.
    Je wil serieus 3 seizoenen gaan vertalen

    1-veel werk
    2-als je het vertaald...betekend dat dan niet dat je engels kan? Waarom dan nog gaan vertalen?
    `

    ik vindt the shield echt een top cop serie en zit dan ook echt met smart op seizoen 5 te wachten. ik kijk de serie met een stel vrienden en die vinden het fijner als ze subs kunnen lezen en ik zelf eigenlijk ook wel.
    Mijn engels is niets mis mee, maar sommige vrienden kunnen wel engels maar niet voldoende zeg maar. het is wel een hoop werk, maar het lijkt me ook leuk om te doen. Mijn eigen produkt maken.
    'een hoop werk' is echt een understatement.
    Met 1 aflevering (45 minuten duren ze toch?) ben je gemiddeld denk ik 2-3 uur bezig. (afhankelijk van je engels en je snelheid)

  16. #16

    Standaard

    Ik zal er van de week eens aan beginnen en dan laat ik hier weten hoe het gaat. gaat er echt teveel tijd in zitten dan stop ik ermee dan hebben ze maar pech en moeten ze hopen op "ooit" een R2 uitgave.
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door loncke
    je mag een kopie nemen, als je de originele versie hebt, dus denk ik wel dat het mag.

    http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/thuiskopie/

    Citaat:

    De wet zegt niet dat een thuiskopie alleen mag worden gemaakt door de rechtmatige verkrijger van het origineel. Dit lijkt ook nooit de bedoeling te zijn geweest van dit artikel. Het stamt uit de tijd waarin men met carbonpapier een artikel kon overtikken. De kwaliteit van mechanische reproducties in die tijd (stencilmachines, audio cassetterecorders) was dusdanig laag dat een kopie thuis geen probleem kon vormen. Die kopie kon immers nooit de markt voor het (hoge kwaliteit) origineel aantasten. Bovendien is het vrijwel onmogelijk om na te gaan wie er een kopie thuis maakt en of deze wel in het bezit was van het origineel toen de kopie werd gemaakt.

    Artikel 45k, dat handelt over de reservekopie voor computerprogramma's, stelt wel expliciet dat alleen de rechtmatige verkrijger van een programma er een reservekopie van kan maken. Kennelijk wilde de wetgever hier dus restrictiever zijn dan bij de thuiskopie (die overigens niet is toegestaan voor computerprogramma's).

    Het is dus toegestaan om een kopie voor eigen oefening, studie of gebruik te maken van een werk waarvoor niet is betaald door de kopieerder. Je mag dus voor jezelf een gehuurde of geleende CD kopiëren, of voor jezelf muziek in MP3-formaat van Internet downloaden. Deze kopie mag echter niet aan derden ter beschikking worden gesteld.

    In het vonnis in eerste instantie in de zaak TechnoDesign versus BREIN oordeelde de rechter:

    Anderzijds heeft de wetgever blijkens zowel de huidige Auteurswet en de Wet op de naburige rechten als de reeds genoemde Richtlijn en het daaruit voortvloeiende Wetsontwerp bepaald dat op zichzelf het kopiëren (in dit geval door middel van downloaden) van een inbreuk-makend/illegaal mp3-bestand voor eigen gebruik, geen strijd met de Auteurswet of de wet op de naburige rechten oplevert.
    In het hoger beroep werd hier niet verder op ingegaan: "Of deze ontvanger recht heeft op een zogenoemde 'thuiskopie' kan daarom in dit verband verder onbesproken blijven."

  18. #18

    Standaard

    Of het nu wel of niet verboden is; het zelf toevoegen van ondertiteling aan copyrighted materiaal is wel illegaal en dus is het niet toegestaan om op dit forum erover te discussiëren.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •