Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 152 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Review Jungson AV1000C

    Zoals bekend heb ik al een tijdje een Jungson AV1000C staan, die tot dit weekeinde slecht 2 maal aangesloten is geweest, maar door tijdgebrek niet echt in de setup kon komen te staan.
    Dit weekeinde was het eindelijk zover, ik had tijd. Nadat ik alle apparatuur uit het TV meubel had gehaald en ontkoppeld, moest ik eerst nog even de TV eraf halen (een philips 32PW9520, 49kg) zodat ik het achterschot kon verwijderen. Nadat dat gedaanwas, het meubwel weer in elkaar gezet, de TV er weer op gezet en toen het beest uit het krat gehaald en in het meubel gezet.

    De achterkant van het meubel, zonder schot en met alle kabels.

    Nadat alles was aangesloten, het meubel weer op de plek gezet. De DVDspeler en de inmiddels 17 jaar oude Sansui Tuner staan op een plank boven het beest. Eerst de tuner ingesteld op voorkeuzezenders, met Skyradio op nummer 1 (voor mijn vrouw) en de rest. Toen het beest aangezet, een blauwe gloed licht op in de display met 2 enorme ouderwetse VU meters die het aantal watts aangeven per kanaal. Daaronder, een kleine klep met daarachter dus de powerknop en 2 functieknoppen, minimaliteit is troef. Een flinke klik bij elke schakeling maak de schakeling duidelijk. Een klein display met daarin de huidige stand voor input en output, en via een druk op functieknop 2 kun je kiezen uit de diverse menu's.

    de indrukwekkende voorkant met de 2 enorme VU meters en het klepje open

    Dan luisteren, zelfs skyradio klinkt ineens een heel stuk beter zeg. Dat valt gewoon op. Even een CD in de Moon Harbor CD speler gedaan, wat een bijzonder natuurlijk geluid, zeer open, zeer ruimtelijk. Omdat deze speler eerst aan een QED Qunex 2 hing en nu aan een W&M interlink is meteen duidelijk dat de W&M een iets warmer geluid geeft dan de QED, maar met veel meer details. Ook valt meteen op dat de versterker bij elk tandje hoger meer power levert, iets wat de meters ook laten zien. Het lijkt een beetje op toeren maken in een ferrari, hoe meer je er maakt, hoe hoger het triomfgevoel, hoe dieper het doordringt in je lichaam. Hoe meer je je realiseerd dat je iets bijzonders hebt, waar je nog lang van gaat genieten. Het enige kleine nadeel is de grootte van het beest, hij is met zijn 55cm diep niet makkelijk te plaatsen, en met zijn 44kg en ook niet een versterkertje voor ergens bovenop. Helaas heb ik vandaag niet zoveel kunnen beluisteren als ik had gewild, maar dat komt de komende tijd zeker goed. Voor de liefhebbersa nog even een plaatje wat duidelijk maakt hoe groot hij nu werkelijk is, en let svp niet op de troep, er komt dit jaar nog een nieuw meubel.

    duidelijk te zien hoe groot het beest is, en ja ernaast ligt een zak met wat troep en ja dat zijn ook nog echte ouderwetse cassette bandjes. De spaarpot heb ik er ter indicatie even naast gezet

    Het mooiste is wel dat zelfs mijn speakers ineens weer klinken alsof ze net uit de doos zijn gekomen, dat had ik niet verwacht. Het lijkt wel of ze weer echt aan het werk moeten en er dondersveelplezier in hebben.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    I've said it before, maar DAMN , wat is het toch een immens apparaat !!! (en ik ben als SVS-bezitter toch echt wel wat gewend ).

    Nu nog een paar Aurum Cantus luidsprekers erbij?
    Ik moet eerst weer even sparen, maar als er nieuwe speakers komen, dan wel meteen zuilen als fronts en passende bookshelves als rears.

  3. #3
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Ik moet eerst weer even sparen
    Sparen..................er staat links op de foto een grote pot vol met geld....... :wink:

  4. #4

    Standaard

    Wat een ongelooflijk lomp ding, schitterend! Is het niet een idee om de tv ergens in een kast te schuiven en die Jungson bovenop te zetten, ik zou ipv naar de tv de hele tijd naar die VU-metertjes zitten kijken . Mis ik nu trouwens nog de cd-speler in de kast?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jos A.
    Wat een ongelooflijk lomp ding, schitterend! Is het niet een idee om de tv ergens in een kast te schuiven en die Jungson bovenop te zetten, ik zou ipv naar de tv de hele tijd naar die VU-metertjes zitten kijken . Mis ik nu trouwens nog de cd-speler in de kast?
    Dat klopt, die staat door ruimte/kabel gebrek in een ander meubel naast dit meubel.

  6. #6

    Standaard

    Hey Edgar, dat ziet er goed uit. 8)

    Prachtig beest, en makkelijker dan een hond. Deze hoeft niet meer naar buiten. :wink:

    Let overigens wel een beetje op de koeling. Dat lijkt nu wat krap (mischien ook door de troep waar ik het verder niet over heb) en hij kan toch redelijk warm worden. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Hey Edgar, dat ziet er goed uit. 8)

    Prachtig beest, en makkelijker dan een hond. Deze hoeft niet meer naar buiten. :wink:

    Let overigens wel een beetje op de koeling. Dat lijkt nu wat krap (mischien ook door de troep waar ik het verder niet over heb) en hij kan toch redelijk warm worden. :wink:
    De achterkant van de kast waar hij in staat is volledig open, hij heeft ruim 5cm boven zich en zo'n 15cm naast zich rechts en 3cm links. Dat zit dus wel goed.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Prachtig beest, en makkelijker dan een hond. Deze hoeft niet meer naar buiten. :wink:
    Pah! Een grote versterker is leuk, maar een grote hond nog veel leuker! Bovendien heb je dan ook gelijk een ingebouwde woofer .
    Ik ken weinig honden die 20Hz goed kunnen weergeven hoor :wink:

  9. #9

    Standaard

    Zo Edgar VET VET VET apparaat.
    Is dit nu een meerkanaals versterker, of gewoon simpel 2 kanalen?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Zo Edgar VET VET VET apparaat.
    Is dit nu een meerkanaals versterker, of gewoon simpel 2 kanalen?
    ECHTE mannen hebben surround. 8)

    Meer zeg ik niet.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Zo Edgar VET VET VET apparaat.
    Is dit nu een meerkanaals versterker, of gewoon simpel 2 kanalen?
    6.1 kanaals versterker met decoders aan boord, in stereo klasse A 8) .

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Zo Edgar VET VET VET apparaat.
    Is dit nu een meerkanaals versterker, of gewoon simpel 2 kanalen?
    ECHTE mannen hebben surround. 8)

    Meer zeg ik niet.
    Haha EN een losse stereo versterker!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Zo Edgar VET VET VET apparaat.
    Is dit nu een meerkanaals versterker, of gewoon simpel 2 kanalen?
    6.1 kanaals versterker met decoders aan boord, in stereo klasse A 8) .
    Dus meteen een nieuw budget ingeruimd voor je stroomrekening.
    Maar MET decoders aanboord, erg erg erg VET!

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    ECHTE mannen hebben surround. 8)
    Meer zeg ik niet.
    Haha EN een losse stereo versterker!
    EN speakers!
    En ik speek maar zonder speakers, vond het al vreemd dat er geen geluid uit komt

    Sattelietjes, zijn dat speakers???

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Zo Edgar VET VET VET apparaat.
    Is dit nu een meerkanaals versterker, of gewoon simpel 2 kanalen?
    6.1 kanaals versterker met decoders aan boord, in stereo klasse A 8) .
    Dus meteen een nieuw budget ingeruimd voor je stroomrekening.
    Maar MET decoders aanboord, erg erg erg VET!
    Gelukkig klinkt hij niet vet :wink: .

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Zo Edgar VET VET VET apparaat.
    Is dit nu een meerkanaals versterker, of gewoon simpel 2 kanalen?
    6.1 kanaals versterker met decoders aan boord, in stereo klasse A 8) .
    Dus meteen een nieuw budget ingeruimd voor je stroomrekening.
    Maar MET decoders aanboord, erg erg erg VET!
    Gelukkig klinkt hij niet vet :wink: .
    We wachten natuurlijk met smart op een nog uitgebreidere luistersessie en review.
    De looks...TOP.

  17. #17

    Standaard

    Mooi, nu snel opruimen geblazen!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Mooi, nu snel opruimen geblazen!
    Blazen doe je maar met je SVS :wink: .

  19. #19

    Standaard

    Leuk leuk leuk!

    Zowel het idee van jou daar zitten te genieten. "Hé nu hoor ik weer wat ik nog nooit op deze CD gehoord heb" etc, als het apparaat en zijn qualiteiten (qualiteit met een Q klinkt weer net wat chiquer dan kwaliteit met een k) alsook ditsoort verhalen.

    Leuk ook met foto's

    ik heb de vrijheid genomen je eerste foto ondersteboven te zetten:

    De achterkant is natuurlijk altijd het prachtigst. De blik op de techniek (ik vind één van de mooie dingen aan motorfietsen (vgl auto's) dat je direct in/op het blok kijkt).. heel juist dat je daarmee begint. [spoiler:ecd1485558]ik zeg nix over afstoffen, dat zou flauw zijn[/spoiler:ecd1485558]

    Ook denk ik aan deze foto te zien dat je kinderen in huis hebt ... :wink:

    Maar ... wat me opvalt op DEZE foto (op andere foto's kan ik het niet goed zien) ... wat voor vloerbedekking heb jij????? 8) Toch niet slechts beton??? Dat rijdt wel licht met zwaarbeladen kasten, maar acoustisch zou er dan nog zo enorm veel te verbeteren zijn aan je luistergenot dat ik me dat haast niet kan voorstellen...

    Verder: je vertelt dat je de achterkant uit de kast hebt gehaald. Dat vind ik spannend! Ik zaag (decoupeerzaag) liever een groot vierkant uit de achterkant. De meeste kasten zijn namelijk uit zichzelf niet zo sterk qua links-rechts-beweging. Een kruis op de achterkant (of een plaat voor dezelfde werking) is vaak hard nodig om de kast de nodige dwarsstevigheid te geven. Ik hoop niet dat je kast nu in elkaar dondert. Zou jammer zijn van je versterker (die er met schrik vanaf komt, mogelijk een krasje), maar ook van tv en eventueel rondzwervende kinderen...

    Verder zou ik nog wel op een foto willen zien hoe het menu tot zijn recht komt (closeuppertje display?) en hoe het geheel oogt met het klepje dicht.

    tot slot en voortaan: geniet ervan!
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  20. #20

    Standaard

    A3aan:
    waar haal je de moed vandaan om mijn foto om te draaien!:wink: Nee zo is de foto inderdaad wat duidelijker.

    Ik heb plavuizen, dikke vitrage en ongeveer 1 tot 1,5 meter voor de kast ligt een flink vloerkleed wat doorloopt tot onder de bank.

    Inderdaad heb ik ook kinderen, wel 3 zelfs, verantwoordelijk voor o.a. de stukken ontbrekend fineer aan de voorkant van dit meubel.

    Voor wat betreft het zagen heb je in principe gelijk, maar dit meubel heeft 2 vakken, waarven nu dus maar 1 vak open is (wel het grootste vak :wink. Daarnaast bestaat uit vrij dikke zijkanten en boven en onderlaag die middels diverse lekker ouderwetse maar zeer stevige interne boutconstructies vastzitten. De kast is zo stevig, dat de plaat die er nu uitgehaald is, zelfs toen hij erin zat gewoon speling had, iets wat inderdaad bij veel kasten wel anders is, daar zorgt de plaat voor de stevigheid.

    Andere foto's en een uitgebreidde luisterreview volgen nog, zitten eerst nog even in spanning van de MRI uitslag van mijn vrouw (dat gedonder wat inmiddels al bijna 1 jaar speelt en er voor zorgt dat o.a. afstoffen enzo op een iets lager pitje staat).

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Maar ... wat me opvalt op DEZE foto (op andere foto's kan ik het niet goed zien) ... wat voor vloerbedekking heb jij????? 8) Toch niet slechts beton???
    Ik zie een schuin gelegde witte tegelvloer. Acoustisch net zo hard natuurlijk, maar toch niet zo rauw als beton .

    Lag trouwens ook in mijn huis toen ik het kocht, maar ik heb het met veel liefde en plezier laten uitkappen
    Klopt, maar ik heb het juist zelf gelegd toen we dit huis kochtten, akoestiek stond toen nog op een wat lager pitje.

  22. #22

    Standaard

    Hey Edgar,

    het "beest" staat eindelijk waar hij moet staan...nu kun je eindelijk "los" gaan. :wink: 8)

    Nogmaals, een erg mooi begin en een prima basis om alles eens mooi uit te bouwen...

    Meubels en troep zijn niet belangrijk...je plezier in dvd en muziek wel... :wink:


    Voordeel van klasse A is vaak dat je niet hoort dat je de muziek harder zet, het gaat zo geleidelijk en natuurlijk dat je het vaak niet door hebt toch al op een redelijk volume te spelen. :wink:


    P.s.
    de klik die je hoort is afkomstig van een relais, die het geluid schakelt, wat veel beter is dan die goedkope potmeters in vele receivers/versterkers...

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Zo Edgar VET VET VET apparaat.
    Is dit nu een meerkanaals versterker, of gewoon simpel 2 kanalen?
    6.1 kanaals versterker met decoders aan boord, in stereo klasse A 8) .
    Dus meteen een nieuw budget ingeruimd voor je stroomrekening.
    Maar MET decoders aanboord, erg erg erg VET!
    Valt erg mee hoor; het is "slechts" 80 watt...echte stroomvreters zijn klasse A bakken van 300-500 watt continue...er zijn eindbakken die per stuk 3000 watt vreten!!! Dan gaat je meter inderdaad tekeer zodra je een plaatje opzet. Dure hobby... 8)

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Zo Edgar VET VET VET apparaat.
    Is dit nu een meerkanaals versterker, of gewoon simpel 2 kanalen?
    6.1 kanaals versterker met decoders aan boord, in stereo klasse A 8) .
    Dus meteen een nieuw budget ingeruimd voor je stroomrekening.
    Maar MET decoders aanboord, erg erg erg VET!
    Valt erg mee hoor; het is "slechts" 80 watt...echte stroomvreters zijn klasse A bakken van 300-500 watt continue...er zijn eindbakken die per stuk 3000 watt vreten!!! Dan gaat je meter inderdaad tekeer zodra je een plaatje opzet. Dure hobby... 8)
    Die zet je gewoon in de buurt van je energieschijfje zodat dat meteen als koeling kan dienstdoen, scheelt weer wat kosten :wink: .

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Zo Edgar VET VET VET apparaat.
    Is dit nu een meerkanaals versterker, of gewoon simpel 2 kanalen?
    6.1 kanaals versterker met decoders aan boord, in stereo klasse A 8) .
    Dus meteen een nieuw budget ingeruimd voor je stroomrekening.
    Maar MET decoders aanboord, erg erg erg VET!
    Valt erg mee hoor; het is "slechts" 80 watt...echte stroomvreters zijn klasse A bakken van 300-500 watt continue...er zijn eindbakken die per stuk 3000 watt vreten!!! Dan gaat je meter inderdaad tekeer zodra je een plaatje opzet. Dure hobby... 8)
    Die zet je gewoon in de buurt van je energieschijfje zodat dat meteen als koeling kan dienstdoen, scheelt weer wat kosten :wink: .
    Ze zullen zelf wel aardig wat koeling aan boord hebben, anders gaan je transistors eraan! :wink:

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •