Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 101 worden weergegeven.

Discussie: 5.1 setje

  1. #1

    Standaard 5.1 setje

    Hallo ik heb zojuist een DVD gekocht en ik zou er graag een 5.1 setje voor willen kopen.

    Weet er iemand eentje die redelijk goed is maar niet al te duur is?

    http://img404.imageshack.us/my.php?image=out5ll.jpg

    Op de foto zie je de achterkant.

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Wat voor'n "5.1 setje" zoek je?

    Je kunt kiezen tussen:
    -Meer-kanaals luidsprekerset voor aan de PC of
    -Een receiver met speakers en evt. een subwoofer.

    Wil je het setje alleen gebruiken voor DVD of ook bv. voor geluid van de TV?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    -Meer-kanaals luidsprekerset voor aan de PC of
    -Een receiver met speakers en evt. een subwoofer.
    Ik hoor altijd dat die 5.1 setjes voor de PC niet goed zijn voor DVD’s, maar ik kan het mis hebben.

    Ik zou er in ieder geval wel een subwoofer bij willen hebben


    Wil je het setje alleen gebruiken voor DVD of ook bv. voor geluid van de TV?
    In principe alleen voor me DVD, aangezien ik toch zo goed als geen films kijk op TV.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yamcha1885
    Ik hoor altijd dat die 5.1 setjes voor de PC niet goed zijn voor DVD’s, maar ik kan het mis hebben.

    [...]

    In principe alleen voor mijn DVD, aangezien ik toch zo goed als geen films kijk op TV.
    Die 5.1 setjes zijn misschien niet geweldig, maar voor films en games is er helemaal niks op tegen. Muziek is daarentegen wat lastiger, dat klinkt vaak wat ielig, maar als je maar af en toe naar muziek luistert en niet zo heel erg aan iets mindere kwaliteit tilt dan kun je er best veel plezier mee hebben. Neemt niet weg dat als je dan een keertje naar iets duurder spul gaat luisteren je misschien gaat twijfelen of je "misschien niet beter dat" had gekocht.

    p.s. Even zeiken, maar een DVD-speler is wat jij gekocht hebt. De DVD is alleen maar het schijfje :P.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yamcha1885
    Ik hoor altijd dat die 5.1 setjes voor de PC niet goed zijn voor DVD’s, maar ik kan het mis hebben.
    Kijk eens op de site van Teufel. Dat zijn tenminste speakersetjes voor PC's die volwassen geluid produceren. Kan geen Logitech of Creative tegenop!

    Voor de game-pc van m'n vriendin heb ik Teufel Concept E Magnum set in huis gehaald. Al meer power en voller geluid dan de topmodellen van Logitech en Creative. Als je de nieuwe versie koopt (Power) of ander (hoger) model, dan heb je vast en zeker genoeg power.

    Maar het is me eigenlijk nog steeds onduidelijk wat je zoekt. Voor wat voor kamer is het? Wat is je budget? Want wellicht kun je beter kiezen voor een receiver met een JBL setje erbij of zo. Of tweede hands een leuke Yamaha kopen.

    Die foto is wel erg onduidelijk. Volgens mij zie ik daar voornamelijk videouitgangen. Wat zoek je dus? Je wilt je DVD-speler digitaal aanluiten op een decoder dus. In dat geval moet je of een receiver kopen, of een losse decoder, of een speakerset met een ingebouwde decoder. Terugkomend op Teufel: die heeft bijv. de "Decoderstation 3" in huis. In combinatie met een van die speakersets heb je een leuke oplossing voor op de slaapkamer/computerkamer. Voor een woonkamer zou ik kiezen voor een receiver met een wat grotere speakerset.

  7. #7

    Standaard

    Voor wat voor kamer is het?
    Ongeveer 4 bij 4 en ik zit 1.5 meter van me TV af.

    Wat is je budget?
    Ik zou er niet meer dan 100 € voor willen besteden.

    Die foto is wel erg onduidelijk. Volgens mij zie ik daar voornamelijk videouitgangen. Wat zoek je dus?
    Misschien dat deze foto’s wat duidelijker zijn en kunnen helpen.


    http://img401.imageshack.us/my.php?image=00008jh1.jpg

    http://img253.imageshack.us/my.php?image=00010iq9.jpg

    http://img300.imageshack.us/my.php?image=00012zv3.jpg

    Er staat iets van dolby digital en 5.1 audio output op de achterkant van de dvd-speler.

  8. #8

    Standaard

    Voor 100 euro is mijn advies: doorsparen! Daar koop je echt niks voor wat de moeite waard is. Er zijn wel setjes voor computers met die prijs, maar luister daar eens kritisch naar: blikkerig hoog, geen mid, en slap laag. Kun je veel beter een goede koptelefoon nemen.

    Ehm... of toch niet. Bij Correct hebben ze o.a. de Magnat Cubus 5.1 voor 99,95. Misschien is dat iets voor je. Maar controleer wel of die set gebruik maakt van de ingebouwde versterker van de sub om de rest aan te sturen. Want je DVD-speler heeft wel een decoder, maar geen versterker. Zomaar je speakers aansluiten op je DVD-speler heeft dus geen zin!

    Voor meer opties: *klik*

  9. #9

    Standaard

    Had je eerst alleen nog video-banden dan?
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  10. #10

    Standaard

    Het lijkt me een interessant ding, maar hoe kan ik controleren hoe die set gebruik maakt van een ingebouwde versterker?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yamcha1885
    Het lijkt me een interessant ding, maar hoe kan ik controleren hoe die set gebruik maakt van een ingebouwde versterker?
    Een voorbeeld:

    http://www1.correct.com/artikel.php?...2634136be8ac64

    In deze advertentie lees je het woord aktieve bij subwoofer, dit houd in dat de subwoofer van een eigen versterker is voorzien, staat er passieve subwoofer, dan heeft hij geen versterker.

    Hier het Magnat Cubus 5.1 setje, dat overigens al vanaf een euro of 70 te vinden is op het internet:

    http://www.ciao.de/Magnat_Cubus_A_5_1__Test_2950765

    Ook dit setje heeft een aktieve sub, maar je kunt je DVD speler er NIET rechtstreeks op aansluiten. Dit setje dient op zijn beurt weer op een 5.1 receiver te worden aangesloten. BTW, dat geld ook voor eerst genoemd setje van 10 euro, en de rest van de setjes in de koopjeskelder, ze zijn allemaal afhankelijk van een receiver/versterker.

    Herjan Hakkers heeft je een paar goede adviezen gegeven, als ik jou was zou ik ze opvolgen.
    Hier een link naar iets wat wel bruikbaar voor je is, je kunt er ook nog andere apparaten op aansluiten en de set heeft een zeer lovende recentie gekregen in Home Entertainment Today (HET). Zelf helaas deze set nog niet kunnen beoordelen en doe het zelf met de beste set van Logitech, is ook zeer goed mee te leven en wordt meer dan menigeen zal vermoeden als hoofdsysteem gebruikt bij de slimme mensen met een kleine beurs :wink:

    De aanrader voor jou is deze:

    http://www.teufel.de/de/Multimedia/s_1322.cfm?lcom=7

    Je kan op die set je DVD speler rechtstreeks aansluiten omdat jouw DVD speler daarvoor de uitgangen heeft omdat hij zelf over een ingebouwde decoder beschikt. De set is ook zeer geschikt voor muziek weergave en als ik alle berichten moet geloven is hij een volwaardige vervanger voor een HT set, mits je het niet laat spelen in een kamer als een balzaal :wink: Houd rekening met wat verzendkosten en als je slim bent zou ik de decoder erbij bestellen, dan kun je de set ook in de toekomst gebruiken om er andere apparaten op aan te sluiten.

    Durf je niet te bestellen in het buitenland, dan is deze set ook een aanrader, ik gebruik hem zelf ook, en menig bezoeker en aktieve leden op dit forum ook :wink:

    Heb ik zelf ook Alternatief:

    http://www.kieskeurig.nl/product/133...1E0048C3E2.htm

    Een iets beursvriendelijker oplossing:

    http://www.kieskeurig.nl/product/7E8...1E0048C43B.htm

    Ook Creative maakt setjes, maar in deze prijsklasse ga je al weer over op een losse receiver en bijvoorbeeld dat Magnat Cubus 5.1 setje, maar toch maar even om te laten zien dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten:

    http://www.kieskeurig.nl/product/7FC...1E0048AB1D.htm

    Nog een tikje meer:

    http://www.kieskeurig.nl/product/002...1E0048BC95.htm

    Samenvattend kan ik zeggen dat de Teufel oplossing voor jouw de beste optie is, je hebt dan echt een volwaardig geluid dat menig bezitter van een brak alles in 1 geval zal laten verbleken :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Als je toch denkt dat het goedkoop kan, dan heb je gelijk :wink:

    Kwam net dit tegen op het net:

    http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...ayphotohosting

    Je moet er wat moeite voor doen bij Ebay, je niet laten verleiden tot een hoog bod en de verzendkosten in je achterhoofd houden. Het setje is waarschijnlijk 10x niks, maar als je er goedkoop aan kan komen en er komt herrie uit..... so what :wink:

    [spoiler:b66307d34f]toch zou ik effe doorsparen voor wat goeds, en die Teufel lijkt mij duivels verleidelijk :wink: [/spoiler:b66307d34f]
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Bedankt voor jullie heldere uitleg!

    Ik denk ik maar voor de Magnat Cubus 5.1 ga, maar nog één laatste vraag.

    Waar kan ik een 5.1 receiver kopen voor een redelijke prijs?

  14. #14

    Standaard

    Met alle respect, maar zoek je zelf ook? Ik heb je Correct al genoemd. Op hun site zie je enorm veel aanbiedingen (kijk bijv. onder Koopjeskelder). Daarnaast heb je sites als kieskeurig.nl en voor tweedehands marktplaats en de verschillende fora (bijv. op dit forum een prachtige Denon 3802!).

    Je vraagt van alles, maar je geeft vrijwel geen info. Wat verwacht je van de receiver? Wat is je budget? Moet het een blijvertje zijn voor enkele jaren of wil je hem op korte termijn al upgraden? Nieuw of tweede handse? Alleen film of muziek? Welke muziek in dat geval? Wat wil je er op aansluiten? Etc. Etc. Etc.

    Mijn advies blijft voorlopig: spaar lekker door en gebruik de tijd om je te verdiepen in de markt. Lees fora, tijdschriften, websites, artikelen en bedenk wat je precies wilt bereiken.

  15. #15

    Standaard

    Je kunt ook je huidige DVD-speler verkopen en een budget all-in-one kopen. Tegenwoordig al te koop voor (ik roep maar wat) 150 euro. Heb je in 1 klap een DVD-speler, versterker/receiver en speakers. Goed, klinkt voor geen meter (in mijn oren), maar dat kun je ook niet verwachten voor die prijs.

    Wat dacht je hiervan? (adviesprijs moet je met een enorme korrel zout nemen...)

    Audio /Video Systeem met DVD Speler Tuner Versterker Subwoofer 5 Satelliet luidspreker(s) * DVD speler voor audio-CD / DVD video / MP3 / DVD-R / DVD-RW / JPEG / WMA / CD-R/CD-RW * FM /MW Tuner * RDS-EON * 30 FM voorkeuze * 15 MW voorkeuze * Dolby Digital (AC3)- DTS- Dolby Pro-Logic- II decoder * 2 x Front 100 Watt * 1 x Center 100 Watt * 2 x Rear 100 Watt * Subwoofer 100 Watt * 2 -weg speaker systeem * Magnetisch afgeschermd * Voorzijde: hoofdtelefoon - Achterzijde: 5 scart- coaxiale- digitale- composiet- RGB- audio - 6 kanaals ingang- aansluiting(en) * Inclusief : 1 afstandsbediening Gewicht systeem 8.6 kg * Gewicht woofer 10 kg * Gewicht speakers 770 gram * Systeem afm: (b x h x d): 43.5- 11.4- 33 cm Woofer afm: (b x h x d): 21- 39.2- 34.8 cm Speakers afm: (b x h x d): 8.2- 15.9- 11.1 cm Centerspeaker afm: (b x h x d): 15.8- 8.7- 11.1 cm (sig 03/03 yg ) *

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yamcha1885
    Bedankt voor jullie heldere uitleg!

    Ik denk ik maar voor de Magnat Cubus 5.1 ga, maar nog één laatste vraag.

    Waar kan ik een 5.1 receiver kopen voor een redelijke prijs?
    Heb je hier ook al een bepaald budget voor in je hoofd

    Wat voor de 1 redelijk is , is voor de ander moord :wink:

    Je bent tot nu toe een beetje onduidelijk geweest in wat je echt wilt, bedenk wel dat het Magnat setje een instappertje is, je zult voor de receivers nu waarschijnlijk ook gaan voor een instapper, dan heb ik ook de tip om een beetje te gaan zoeken op Marktplaats.nl voor een eventueel gebruikt exemplaar.
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Met alle respect, maar zoek je zelf ook? Ik heb je Correct al genoemd. Op hun site zie je enorm veel aanbiedingen (kijk bijv. onder Koopjeskelder). Daarnaast heb je sites als kieskeurig.nl en voor tweedehands marktplaats en de verschillende fora (bijv. op dit forum een prachtige Denon 3802!).

    Je vraagt van alles, maar je geeft vrijwel geen info. Wat verwacht je van de receiver? Wat is je budget? Moet het een blijvertje zijn voor enkele jaren of wil je hem op korte termijn al upgraden? Nieuw of tweede handse? Alleen film of muziek? Welke muziek in dat geval? Wat wil je er op aansluiten? Etc. Etc. Etc.

    Mijn advies blijft voorlopig: spaar lekker door en gebruik de tijd om je te verdiepen in de markt. Lees fora, tijdschriften, websites, artikelen en bedenk wat je precies wilt bereiken.
    Ik wordt ook altijd een beetje kriegelig bij dit soort van onduidelijke figuren die iets kopen maar dan zelf niet weten wat zij eigenlijk hebben aangeschaft. Ik heb daar termen voor in mijn hoofd die ik niet op dit toetsenbord tot leven mag brengen, ik sta tenslotte toch al een beetje bekent als ongenuanceerd en ik wil toch mijn leermeester niet al teveel teleurstellen :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    Mijn DVD-speler is regio vrij dus vandaar dat ik hem niet verkoop.

    En op marktplaats heb ik geen receivers kunnen vinden.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yamcha1885
    En op marktplaats heb ik geen receivers kunnen vinden.
    Ik zie er nochtans al 542 staan! En dat alleen al in de categorie receivers. Er zijn er nog meer in andere categorieën.

  20. #20

    Standaard

    539, maar er staan alleen maar DVD spelers bij!

    Helaas!

  21. #21

    Standaard

    Ik weet niet waar jij kijkt, maar ik zie als ik alleen de eerste pagina maar bekijk o.a. een
    Kenwood KRF-V5560D voor 120 euro, of een Marantz ER 2500, inclusief speakerset voor 225. Of een Sony STR-DB790 voor 250, stel Pioneers, Onkyo's etc.

    Ik laat 't hierbij, want ik snap echt niet meer wat je zoekt.

    @DVDProfilersFilmgek: it's all yours vanaf hier. Sterkte!

  22. #22

    Standaard

    Ik wil alleen dat kabeltje hebben waarmee ik 5.1 geluid kan luisteren.

    Niets meer hoor. Ik al een dvd tenslotte en trouwens, volgens de handleiding van mijn dvd speler kan de subwoofer en de andere 5 bokjes gewoon in de achterkant van de DVD.

  23. #23

    Standaard

    Je hebt toch de Eltax DV-252? Daar zit geen versterker in, dus je kunt er geen passieve speakers op aansluiten. Kijk maar in je handleiding op pagina 10 en 11. Neem je een AV-reciever bij, dan kun je het best pagina 11 volgen.

    Aan het "kabeltje waarmee je 5.1 geluid kunt luisteren" (optical (heeft jouw speler niet) of coaxiaal) heb je niets als je geen AV-receiver hebt.

  24. #24

    Standaard

    Nou ja dan koop ik er gewoon 5 bokjes voor en vergeet ik die subwoofer.


    Nou weet er iemand waar ik 5 mooie bokjes kan kopen?

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Yamcha1885
    Nou ja dan koop ik er gewoon 5 bokjes voor en vergeet ik die subwoofer.

    Nou weet er iemand waar ik 5 mooie bokjes kan kopen?
    Ga je een kinderboerderij beginnen?

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •