De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Legende van de Bokkerijders, De [DVD]

    Legende van de Bokkerijders, De [DVD]

    Opgepast, de Zwarte Kapitein en zijn Bokkerijders zijn terug in Zuid-Limburg!

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Mijn favoriete serie!! Leuk dat ie besproken is en erg mooi dat het ons uiteindelijk is gelukt de KRO over te halen (we hebben in ieder geval een aandeel gehad :wink! Jammer van beeld en geluid, al zijn beide nog voldoende.

    Ik heb de dvd-box hier besproken rond de releasedatum vorig jaar. En voor de geïnteresseerden: er staan onderaan de pagina ook links naar interviews met Karst van der Meulen (regisseur) en Erik van der Wurff (componist van de prachtige muziek). Bij dat laatste interview is ook een geluidsfragment te beluisteren uit deze serie. Echt jammer dat zoiets vrijwel nooit op cd verschijnt. Mooiste muziekscore die ik ken. Zullen we daar ook een actie voor starten ... ?
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  3. #3

    Standaard

    "Veel acteurs hadden hun eigen recordertje om, terwijl er ook nog een overall geluidsband meeliep. ... Saillant detail is dan ook dat er geen credit op de aftiteling voor het geluid staat. Toch heeft deze manier van werken prima verstaanbare dialogen opgeleverd."

    Zelf bij betrokken geweest Ludo :wink: ?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kasper Peters
    Zelf bij betrokken geweest Ludo :wink: ?
    Nee, maar ik was wel in hetzelfde gebouw aan het werk toen men bezig was met de afwerking van deze serie. Er klonk regelmatig heftig gevloek door de gangen 8)
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  5. #5

    Standaard

    Ik ken de legende alleen uit de Efteling (Villa Volta)
    "Hey, Finch, what's the capital of Thailand?"
    "Bang-Cock"
    mijn DVD collectie

  6. #6

    Standaard

    Heb deze box inmiddels thuis liggen en ben er zeer tevreden mee.
    Kwaliteit van het beeld & geluid kan idd beter, maar de serie is harstikke leuk om te zien! [spoiler:0577ab1a48]Joost Prinsen steelt de show 8)[/spoiler:0577ab1a48]
    Leave it on the doorstep and get the hell outta here...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kasper Peters
    "Veel acteurs hadden hun eigen recordertje om, terwijl er ook nog een overall geluidsband meeliep. ... Saillant detail is dan ook dat er geen credit op de aftiteling voor het geluid staat. Toch heeft deze manier van werken prima verstaanbare dialogen opgeleverd."
    Op de DVD is 't toch maar een karige 2.0 track. Daar koop je dus geen dure surround-systemen voor.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  8. #8

    Standaard

    De tv-uitzending was zelfs mono. Was daarom verbaasd dat de meeste afleveringen stereo op de dvd staan. Hoewel ik het geluid niet echt denderend vind. Buiten de later toegevoegde muziek en effecten dan.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quido
    De tv-uitzending was zelfs mono. Was daarom verbaasd dat de meeste afleveringen stereo op de dvd staan. Hoewel ik het geluid niet echt denderend vind. Buiten de later toegevoegde muziek en effecten dan.
    En hier scoort geluid dus een 7 op 10.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    En hier scoort geluid dus een 7 op 10.
    Het geluid wordt niet (alleen) beoordeeld op uit hoeveel speakers het komt. Er komt (veel) meer bij kijken. Monogeluid kan ook heel mooi zijn, Henk!
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  11. #11

    Standaard

    Nu ik deze serie eindelijk op dvd heb, is het fijn om - tot mijn grote verbazing - te zien hoe heel wat belangrijke scènes in mijn stad zijn opgenomen, namelijk in het Groot Begijnhof in Leuven.

    Na even googlen vond ik er ook de volgende foto's van, http://www.cs.kuleuven.ac.be/~maarte...gijnhofleuven/, zodat jullie ineens kunnen "meekijken".

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •