Pagina 1 van 42 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 1044 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Gebruikerservaringen met de PS3 als Blue Ray speler

    Binnenkort komt hij dan officieel uit in Nederland, de PS3, en dat zal bij de eventuele belangstellenden wel wat vragen oproepen. Zeker bij die mensen die hem eigenlijk alleen willen aanschaffen om als Blue Ray speler te laten dienen.

    Als men hier zijn ervaringen meld, dan moet een toekomstige belangstellende kunnen uitvinden of hij tot deze aanschaf wil overgaan of juist niet. Niets is zo mooi om te leren van andermans ervaringen. Om een goed beeld te krijgen is het dan wel van belang dat je dan duidelijk vermeld in welke combinatie je de speler gebruikt en hoe je hem hebt aangesloten op je scherm, eventueel met een reden erbij waarom je hem zo hebt aangesloten. Daarna kun je dan een vergelijk geven van bijvoorbeeld en DVD en een BR DVD van dezelfde titel of gewoon hoe een bepaalde BR DVD bij je over komt. Tenslotte kun je dan bijvoorbeeld melden of je wel of je het wel of niet zou aanraden bij een toekomstige gebruiker, dit vanzelfsprekend wel een beetje onderbouwd met een mening.

    Gebruikerservaring:

    Hij is al betaald, nu nog een paar nachtjes slapen :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  2. #2

    Standaard

    Nou ik ben benieuwd!
    Vandaag is de PS3 te koop dus laat de ervaringen maar horen

    *Welk scherm + type
    *gebruikte aansluiting
    *welke film is er gekeken

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank J.
    Nou ik ben benieuwd!
    Vandaag is de PS3 te koop dus laat de ervaringen maar horen

    *Welk scherm + type
    *gebruikte aansluiting
    *welke film is er gekeken
    Hij is binnen, met gelijk al een teleurstelling, de beloofde film zat er niet bij, deze komt later beloofde onze leverancier. De titels die onze leverancier aanbood waren niet op tijd bij onze leverancier binnen.

    Al een les geleerd hebbende met een andere leverancier van de HD DVD speler van de Xbox360, heb ik gelukkig wel een Blue Ray disc in huis, ga deze zo kijken en laat dan de ervaring weten.
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Samsung LE40F71
    Via HDMI
    The Departed.

    Eindelijk heb ik 'm, gelijk aangesloten en de blu-ray "the Departed" er in gestopt. Echt een super beeld.
    Andere films:
    "The fifth element" valt echt tegen, maar dat wist ik al van fora in de US.
    "Babel" Heeft heel veel grain, maar dit heeft de regisseur zo bedoelt en valt heel erg op in 1080p.
    "Black Hawk Down" een Plaatje, echt super.

    Of te wel het wordt een lange nacht
    Commander 'Stinger' (James Tolkan):
    "Your ego is writing checks your body can't cash." TOPGUN

  5. #5

    Standaard

    wat mij echt intrigeert, die ps3 is uitgerust met hdmi 1.3, zijn er al mensen die een bd speler hebben en nu een ps3 bijkopen? indien ja, geeft dit een merkbaar verschil wanneer je de 2 spelers naast elkaar vergelijkt?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door luyckfasseel stefan Bekijk bericht
    wat mij echt intrigeert, die ps3 is uitgerust met hdmi 1.3, zijn er al mensen die een bd speler hebben en nu een ps3 bijkopen? indien ja, geeft dit een merkbaar verschil wanneer je de 2 spelers naast elkaar vergelijkt?
    Genoeg denk ik, maar ik heb niet de beschikking over dezelfde film op zowel BR als op HD, dus kan het niet goed vergelijken. Toch zal ik proberen bij de PS3 gebruikerservaring een mening te geven over beiden met hun voor en nadelen( in mijn ogen dan) Deze gebruikerservaring komt pas over een paar dagen..... moet nog even wat meer ervaring opdoen
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    ik heb nu 3 films op de ps3 gekeken tot nu en ik moet zeggen dat ik de beeldkwaliteit voortreffelijk vind en vooral de audiokwaliteit perfect! dts hd master audio is een lust voor je oren

    zeer tevreden erover
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  8. #8

    Standaard

    Wat gebeurt er met BR-movies als je een 720p scherm hebt? Doet de PS3 zelf downscalen, of moet je dat door het scherm laten doen?
    en hoe gaat de PS3 om met dvd's?

  9. #9

    Standaard

    PS3 speelt geen BD's af op 720p. Wel games!

    BD's kunnen enkel op SD kwaliteit (PAL/ NTSC) of HD 1080i / p afgespeeld worden.

    Dus je projector of tv moet je op 1080i / p zetten.

    Ikzelf heb een simpele Infocus x1 projector met een resolutie van amper 800x600, maar die wel 720p en 1080i kan hebben en omzet via een interne Faroudja scaler.

    Geloof het of geloof het niet, maar zelfs met zo een simpele projector is het verschil dag en nacht. Het lijkt alsof ik x aantal keer meer pixels heb. (dat is dan waarschijnlijk de i van 1080 die hier mij dit gevoel geeft.)

    Dus mensen al native meer pixels hebben moeten dit verschil nog meer ervaren.

    Bij mij is het nu sparen om volgend jaar een 1080 p projector aan te schaffen.

    Jan.
    Denon AVR 3806, Infocus X1, HTPC with X15e case, B&W 604 front, B&W 603 rear, B&W cc60 center, SVS PB 12Plus sub, Projecta screen, Buttkicker, Blu-ray collection played by PS3. Visiosat G4 with Alps Quad to Topfield 7700HSCI (HD player) NEW : Samsung PS50-Q91H
    http://bluray.ligfietsers.be/phpdvdprofiler/index.php

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Wat gebeurt er met BR-movies als je een 720p scherm hebt? Doet de PS3 zelf downscalen, of moet je dat door het scherm laten doen?
    en hoe gaat de PS3 om met dvd's?
    De PS3 heeft zelf geen scaler. De enige operaties die hij kan doen is :
    * van progressive interlaced maken (simpelweg de helft van de lijnen weghalen telkens).
    * downscalen naar 480p (misschien ook naar 576p). Ik vermoed dat dit softwarematig is.

    Daar is overigens veel over te doen geweest. Zo zijn er een aantal launch-games die zelf slechts 720p ondersteunen maar geen 1080p. Blijkbaar zijn er HDTVs die alleen 1080p/i supporteren maar geen 720p/i. Het gevolg is dat die games op die TVs enkel in 480p te spelen zijn.
    Omgekeerd dus ook : de meeste BR-films zijn 1080p. Wanneer je scherm geen 1080p of 1080i supporteert, ga je je film enkel in 480p/576p te zien krijgen.

    Als het klopt wat ik vermoed dat die downscale naar SD via software gebeurt, dan verwacht ik vroeg of laat toch een software update om down/upscale van BR ook te doen. Voor games zit dat er niet in omdat alle CPU power al naar het spel zelf moet.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan Bekijk bericht
    De PS3 heeft zelf geen scaler. De enige operaties die hij kan doen is :
    * van progressive interlaced maken (simpelweg de helft van de lijnen weghalen telkens).
    * downscalen naar 480p (misschien ook naar 576p). Ik vermoed dat dit softwarematig is.

    Daar is overigens veel over te doen geweest. Zo zijn er een aantal launch-games die zelf slechts 720p ondersteunen maar geen 1080p. Blijkbaar zijn er HDTVs die alleen 1080p/i supporteren maar geen 720p/i. Het gevolg is dat die games op die TVs enkel in 480p te spelen zijn.
    Omgekeerd dus ook : de meeste BR-films zijn 1080p. Wanneer je scherm geen 1080p of 1080i supporteert, ga je je film enkel in 480p/576p te zien krijgen.

    Als het klopt wat ik vermoed dat die downscale naar SD via software gebeurt, dan verwacht ik vroeg of laat toch een software update om down/upscale van BR ook te doen. Voor games zit dat er niet in omdat alle CPU power al naar het spel zelf moet.
    Daar was ik al bang voor ja, dan wacht ik toch nog maar op de volgende firmware voordat ik er 1tje ga halen. Ik las trouwens wel dat het afspelen van dvd's volledig softwarematig wordt afgehandeld, en dat in de/een volgende update ook echt upscaled naar 1080p (nu maar hopen dat er ook een tussenstop op 720p is hehe). Maar het blijkt dat de PS3 WEL een hardwarescaler in zich heeft, maar dat die nog niet gebruikt mag/kan worden.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Daar was ik al bang voor ja, dan wacht ik toch nog maar op de volgende firmware voordat ik er 1tje ga halen. Ik las trouwens wel dat het afspelen van dvd's volledig softwarematig wordt afgehandeld, en dat in de/een volgende update ook echt upscaled naar 1080p (nu maar hopen dat er ook een tussenstop op 720p is hehe). Maar het blijkt dat de PS3 WEL een hardwarescaler in zich heeft, maar dat die nog niet gebruikt mag/kan worden.
    Waar heb je dat gelezen van die hardwarescaler? Als die er echt inzet ga ik die PS3 ook halen.
    | Beamer: JVC DLA-HD1 | Scherm: Lumene Movie Palace Velvet 300C | Popcorn Hour C-200 | Receiver: Denon AVR-3808 | Speakers Front: JBL XTi 80 | Speaker Center: JBL Xti 10c | Speakers Surround 4x : JBL L810 | Subwoofer: JBL E250P |

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wrcveen Bekijk bericht
    Waar heb je dat gelezen van die hardwarescaler? Als die er echt inzet ga ik die PS3 ook halen.
    http://arstechnica.com/journals/thum...2007/1/28/6783

    Maarja voorlopig heeft het voor ons geen zin.. Vindt het echt raar dat Sony zo dom is geweest om hier niet fatsoenlijk over na te denken, zekers omdat tentijde van ontwikkeling en nu voornamelijk 720p/1080i tv's op de markt zijn.. alsie alleen maar 480p ondersteund dan kun je net zogoed een pal dvd opzetten want dat is beter..

  14. #14

    Standaard

    Ps3, pracht apparaat, beeld en geluid is top maar vind de ps3 als blu ray speler meer als een tussenoplossing. Hij maakt gewoonweg iets teveel lawaai vind ik om rustig films mee te kijken. Met games maakt het niet uit maar tijdens stille scenes in de film hoor ik hem wel zachtjes blazen. Een hushbox heeft ook geen zin, want dan gaat hij na een half uur als een stofzuiger loeien... hihi . Dat wordt dus of een stand alone speler of t.z.t een audio meubel met deurtjes.... Hdmi werkt perfect, maar gelukkig kun je heel simpel terug naar pal via de av uit gaan door de ps3 aan te drukken en vijf seconden de aan/uit knop vast te houden. Ideaal als je moet switchen tussen een projector en gewone breedbeeld zoals ik. Op deze manier hoef je de ps3 dus niet telkens opnieuw in te stellen.

    Games zijn ook al aardig en dat met maar 25% van de rekenkracht, plus dat blu ray nog niet eens goed wordt gebruikt voor de games, dus wordt het later nog veel vetter!! Wat dat aan gaat moet het nog beginnen en hebben we nog lang niet gezien wat de ps3 echt kan. Spannend! Toetsenbord en muis eraan werkt ook perfect. Een externe usb hd eraan is ook gaaf en biedt veel potentie......

    Als je trouwens kijkt naar de prijs van de ps3 en wat je er voor krijgt is deze helemaal niet duur!. Om te vergelijken: De Neogeo ging ooit voor meer dan € 800,-- over de toonbank en daar kon je alleen maar mee gamen....

    @Superdre:

    Sony wil dat Blu ray het medium wordt dat dvd gaat overnemen binnen 3 jaar!. Het is dus een bewuste keuze geweest om dvd's niet up te scalen. Het feit dat men straks wel laat upscalen met de ps3 is volgens mij om wat wind uit de zeilen te nemen van Hd dvd. Deze ondersteund upscalen juist wel en ziet hd over een langere termijn doorgroeien en dvd overnemen.
    Laatst aangepast door Albert Kostwinder : 28-03-2007 om 09:58
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #15

    Standaard

    ik zie de ps3 voorlopig nog nie als tussenoplossing?

    ik weet niet op wat voor volume jij je home cinema set hebt staan als je een film kijkt maar ik hoor geen koeling meer dan hoor

    ik ga denk ik sowieso nog een hd dvdspeler erbij kopen omdat het voorlopig toch 2 kampen blijven. mocht hd dvd eruit gaan dan heb ik altijd nog een upscalende dvdspeler
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    ik zie de ps3 voorlopig nog nie als tussenoplossing?

    ik weet niet op wat voor volume jij je home cinema set hebt staan als je een film kijkt maar ik hoor geen koeling meer dan hoor

    ik ga denk ik sowieso nog een hd dvdspeler erbij kopen omdat het voorlopig toch 2 kampen blijven. mocht hd dvd eruit gaan dan heb ik altijd nog een upscalende dvdspeler
    Ik luister op de.... acteur staat echt voor mij stand..... en dan hoor ik hem in de stille scene's terwijl de ps3 toch ca. 5 meter bij mij vandaan staat. Wellicht zijn mijn oren te goed...?
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  17. #17

    Standaard

    in stille scenes hoor je hem idd wel maar dat vind ik dan weer nie storend aan me gehoor ligt het niet want dat is juist superscherp en nauwkeurig

    maar nogmaals in en stille scene mis ik toch nix door een beetje koelinggeluid
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  18. #18

    Standaard

    Tja, de oppo hoor je ook in stille scenes '1 meter afstand' en mijn beamer optoma H79 ook op 1 meter (zelfs nog iets meer indien de colorwheel voor 60Hz moet draaien).. maar het is zekers wel iets om over te denken ja...

  19. #19

    Standaard

    Hoe hang je de PS3 nu aan een CRT zonder HDMI? SCART ofzo

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Hoe hang je de PS3 nu aan een CRT zonder HDMI? SCART ofzo

    Of composiet, of s-video.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brian2 Bekijk bericht
    Of composiet, of s-video.
    Ik zal dan altijd nog component werken..!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje Bekijk bericht
    Ik zal dan altijd nog component werken..!
    Heb ik niet :sad:

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    Vindt het echt raar dat Sony zo dom is geweest om hier niet fatsoenlijk over na te denken, zekers omdat tentijde van ontwikkeling en nu voornamelijk 720p/1080i tv's op de markt zijn.. alsie alleen maar 480p ondersteund dan kun je net zogoed een pal dvd opzetten want dat is beter..
    Zo raar is dat toch niet. Om te beginnen is upscalen sowieso al enkel nuttig als je echt een goede scaler hebt. Want met een middelmatige scaler ben je niets, dan kun je evengoed het beeld non-scaled naar de TV sturen want die moet sowieso nog scalen naar zijn native resolutie.
    Het is natuurlijk wel pech voor die paar procent mensen met een TV die wel 1080i/p maar geen 720i/p ondersteunt.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje Bekijk bericht
    Ik zal dan altijd nog component werken..!
    Ik ook, maar ik ken geen CRT's met component (ze zijn er vast) en ik nam aan dat Edgar doelde op een SD CRT, vandaar.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan Bekijk bericht
    Het is natuurlijk wel pech voor die paar procent mensen met een TV die wel 1080i/p maar geen 720i/p ondersteunt.
    En voor de mensen (ik) die een TV hebben die wel 720p ondersteunt, maar geen 1080i/p, is het natuurlijk ook pech. Als ik straks een Blu-ray afspeel kan ik dus alleen maar naar een 480p versie kijken (als ik het goed snap) en dat is flink balen. Mijn TV ondersteunt volgens de specs trouwens wel 1080i, maar dan ziet het beeld er zo uit:


Pagina 1 van 42 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •