De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Niet gecrediteerde spelers

    Als ik wel eens een film zit te kijken (wat vrij vaak voorkomt) valt het mij wel eens op dat er bekende acteurs/actrices in films meespelen maar totaal niet op de aftiteling voor komen, ik heb het hier niet over een cameo, maar over echt een rol in de film, is hier een speciale reden voor??
    En wie weet films te noemen waar dit in gebeurd?

    Ik zelf heb 4 (kleine) voorbeelden :

    -Glen Close in Air Force One , ditwas na een conflict met de makers waarna zij geeist had dat haar naam van de video/dvd credits verdwenen
    -Ben Stiller in Happy Gilmore (met grote snor), dit had geloof ik met zijn mate van populariteit destijds te maken
    -Joe Pantoliano in Congo (als manusje van alles), deze kan ik dus niet verklaren...
    -Tom Sizemore in Enemy of the state (als 'wiseguy'), hier ook geen verklaring voor.....
    "Ik mag er dan uitzien als een eikel, ik ben het niet!!!"

  2. #2

    Standaard

    Kevin Spacey komt wel op de eindaftiteling van Se7en voor maar niet op het begin omdat [spoiler:412f25d21b]je nog zogezegd niet mag wegen dat hij John Doe is[/spoiler:412f25d21b]
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Kevin Spacey komt wel op de eindaftiteling van Se7en voor maar niet op het begin omdat [spoiler:6cfcf984aa]je nog zogezegd niet mag wegen dat hij John Doe is[/spoiler:6cfcf984aa]
    Vind het wel een beetje onzin om voor die reden de naam niet in het begin te vermelden.
    Dit gaat toch niet ten koste van het effect lijkt mij.
    Je kon al eigenlijk zijn stem al herkennen bij het telefoongesprek. :P
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door YAH87
    Vind het wel een beetje onzin om voor die reden de naam niet in het begin te vermelden.
    Dit gaat toch niet ten koste van het effect lijkt mij.
    Je kon al eigenlijk zijn stem al herkennen bij het telefoongesprek. :P
    Ben ik niet met je eens.
    Hoe vaak het wel niet voor dat bij om het even welke politie/detective/rechtbankserie ala CSI, LAPD, enz op het moment dat een verdachte wordt geïntroduceerd die maar een beetje bekend is (of mij bekend voorkomt) later in het verhaal een grotere rol blijkt te spelen.

    Ditzelfde effect lijkt mij te gelden voor Se7en; hee Kevin Spacey doet mee en hij is geen rechercheur (of inspecteur) zou die dan...?

  5. #5

    Standaard

    Dat van Kevin Spacey vond ik een voordeel. Ik herinner me nog dat het hele effect van Phone Booth naar de kl*ten was omdat we al op voorhand wisten wie er achter dat geweer stond.

    Owen Wilson staat niet gecrediteerd bij 'Night at the Museum', vreemd eigenlijk aangezien zijn kleine rol niet zo klein was.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door imp
    Citaat Oorspronkelijk gepost door YAH87
    Vind het wel een beetje onzin om voor die reden de naam niet in het begin te vermelden.
    Dit gaat toch niet ten koste van het effect lijkt mij.
    Je kon al eigenlijk zijn stem al herkennen bij het telefoongesprek. :P
    Ben ik niet met je eens.
    Hoe vaak het wel niet voor dat bij om het even welke politie/detective/rechtbankserie ala CSI, LAPD, enz op het moment dat een verdachte wordt geïntroduceerd die maar een beetje bekend is (of mij bekend voorkomt) later in het verhaal een grotere rol blijkt te spelen.

    Ditzelfde effect lijkt mij te gelden voor Se7en; hee Kevin Spacey doet mee en hij is geen rechercheur (of inspecteur) zou die dan...?
    Bij de voorbeelden die je aangaf zijn zoals je al vermeld series. Daarbij is het indd zo dat je dit vaak het geval is. Ook omdat het vaak een éénmalige optreden is van diegene.

    Maar in Spacey's geval zou het indd een optelsom worden wie hij dan moet zijn. Maar dat is in deze film toch niet zo erg?
    [spoiler:e47c833474]Je zag hem pas voor het eerst echt wanneer hij zich aangaf bij de politie.
    Daarvoor zag je hem niet de hele film niet waardoor je geen enkele reden heb om hem te verdenken van de moorden... Ik zou het daarom dus niet echt een surprise vinden.[/spoiler:e47c833474]
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  7. #7

    Standaard

    Helemaal erg vind ik het omgekeerde: in grote letters de naam van een bekende acteur op een dvd zetten terwijl hij of zij dan nauwelijks enkele minuten screentime blijkt te hebben (enige voorbeeld dat me zo meteen te binnen schiet is George Clooney in The Thin Red Line).

    Het schrappen van een naam omwille van de spanning of verrassing van de film vind ik trouwens ook maar flauw, neem dan gewoon een minder bekende acteur voor die rol. Hetzelfde met uncredited cameo's die soms groter zijn dan sommige bijrollen die wel gecrediteerd worden.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor
    Helemaal erg vind ik het omgekeerde: in grote letters de naam van een bekende acteur op een dvd zetten terwijl hij of zij dan nauwelijks enkele minuten screentime blijkt te hebben (enige voorbeeld dat me zo meteen te binnen schiet is George Clooney in The Thin Red Line).
    De kroon wordt op dat vlak toch gespannen door Sean Connery in Robin Hood, Prince Of Thieves.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor
    Helemaal erg vind ik het omgekeerde: in grote letters de naam van een bekende acteur op een dvd zetten terwijl hij of zij dan nauwelijks enkele minuten screentime blijkt te hebben (enige voorbeeld dat me zo meteen te binnen schiet is George Clooney in The Thin Red Line).
    De kroon wordt op dat vlak toch gespannen door Sean Connery in Robin Hood, Prince Of Thieves.
    Die staat ook niet op de hoes gelukkig :wink:
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  10. #10

    Standaard

    Eva Mendes bij: 'Urban Legends: Final Cut'

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul
    Die staat ook niet op de hoes gelukkig :wink:
    Zal hem een zorg zijn voor het bedrag dat 'ie daarvoor ving. Akkoord, hij heeft het wel weggeschonken achteraf. Zou anders toch schandalig geweest zijn...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  12. #12

    Standaard

    In Buffy The Vampire Slayer film speelt Ben Affleck een basketballer die niet op de aftiteling staat. Is ook maar een hele korte scene en hij stond toen aan het begin van zijn carriere, maar toch.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  13. #13

    Standaard

    Leuk al deze reacties, bedenk zelf ookm net weer eentje...:

    -Delroy Lindo in Congo , als een millitair bevelhebber, nergens terug te vinden op de aftiteling
    -Delroy Lindo als een soort van voodoo-priester in the Devil's advocate
    "Ik mag er dan uitzien als een eikel, ik ben het niet!!!"

  14. #14

    Standaard

    Heb er ééntje gespot en imdb bevestigde;

    - Dustin Hoffman (Lemony Snicket's A Series Of Unfortunate Events).
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  15. #15

    Standaard

    Gary Oldman voor zijn geweldige rol van Mason Verger in Hannibal.

    Hij wilde naast Hopkins en Moore op de posters e.d. gezet worden, maar de studio weigerder dat. Dus wilde hij dan maar helemaal niet genoemd worden.

  16. #16

    Standaard

    Edward Norton in Kingdom of Heaven als Koning Baldwin IV.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •