De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard FullHD TV voor XBox 360 en PS3

    Hallo,
    ben nu al maanden aan het tobben over de aanschaf van een FullHD TV. Nu de PS3 er staat, wil ik toch eindelijk de knoop gaan doorhakken.
    Probleem: ik dacht voor een Sony W2000 te gaan, totdat ik nu recent las dat die Sony's geen 1080p over component willen aanvaarden . Is dat een algemeen probleem bij alle merken (bvb te maken met rechten en verplichte HDCP) of is het Sony die ons een loer draait ?
    Zijn er dan andere TVs waarop ik zowel de 360 als PS3 in 1080p kan bewonderen ?
    Tnx.

  2. #2

    Standaard

    Neem eens een kijkje naar de Philips 42PF9832!
    Uitstekende TV met 1080p input, iig er wordt gezegd dat je een BluRay-DVD op 1080p kan afspelen en aangezien zij dit signaal afgeven.

    Zeker de moeite waard ivm de ambilight en hoge refresh rate, enige nadeel de prijs en de beschikbaarheid..

    http://www.ces.philips.com/product_d...=2&productID=3

  3. #3

    Standaard

    Ik heb zelf de Sony 40W2000 en ik heb er zelf nog niet zo'n last van gehad dat hij geen 1080p ondersteund via de component ingang, want als alternatief kan je VGA aansluiting gebruiken....die wel het 1080p signaal ontvangt van m'n XBOX360 (met HD films via de HD-DVD add-on voor de 360, volgens mij zijn de meeste XBOX games nog in 1080i, althans dat is wat je leest als je achterop de verpakkingen leest).

    Maar ik begrijp eigelijk niet zo goed wat het probleem is?
    De PS3 heeft een HDMI uitgang en de w2000 serie ook (ingang dan)...en die accepteerd sowieso 1080p!

  4. #4

    Standaard

    ik heb zelf een sharp full hd.
    en heb van tevoren ook gekeken naar de aansluitingen.
    maar je kan alleen 1080p via hdmi op elke tv.

  5. #5

    Standaard

    -
    Laatst aangepast door Avalan : 27-03-2007 om 15:15 Reden: post stond chronologisch verkeerd

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kevin Lottering Bekijk bericht
    Maar ik begrijp eigelijk niet zo goed wat het probleem is?
    De PS3 heeft een HDMI uitgang en de w2000 serie ook (ingang dan)...en die accepteerd sowieso 1080p!
    De PS3 is niet het probleem, het is de 360.
    Ik zou het jammer vinden beperkt te zijn tot 1080i omdat mijn nieuwe TV geen 1080p aanvaardt over component (VGA zou eventueel ook kunnen maar dan moet ik wel een verlengsnoer zoeken want de huidige VGA-kabel is te kort). Zoals je echter zegt, is het momenteel eigenlijk toch nog niet zo relevant omdat er nog geen 1080p games zijn. En de HD-DVD uitbreiding ben ik niet van plan te kopen.

    Voor de rest tevreden van die W2000 ? Ik ben vooral nog benieuwd naar gewone DVD-content. De scaler is dus wel redelijk belangrijk. Heb al eens een beeld gezien de DVD 'Cars' op een X2000 en dat zag er erbarmelijk uit (slechter dan de TVs ernaast die maar de helft van de prijs waren). Ik vermoed echter dat de oorzaak aan de bron lag, want het zag er echt slecht uit.

    PS: ben sowieso wel nog van plan in een winkel te gaan testen. Heb ook de NS-76 dvd speler van Sony en die kan zelf ook upscalen tot 1080i.
    Laatst aangepast door Avalan : 27-03-2007 om 14:06

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robeeert Bekijk bericht
    Neem eens een kijkje naar de Philips 42PF9832!
    Uitstekende TV met 1080p input, iig er wordt gezegd dat je een BluRay-DVD op 1080p kan afspelen en aangezien zij dit signaal afgeven.
    Voor alle duidelijkheid. De vraag is niet zomaar naar een 1080p TV, maar wel een TV die ook over de component-ingang 1080p kan ontvangen.
    Blijkbaar is dat met veel TVs niet het geval om de simpele reden dat noch HD-DVD noch BluRay 1080p mogen afspelen over analoge connecties (dus ook component). Die beperking geldt echter uiteraard niet voor games, en de XBox 360 gaat ook daadwerkelijk 1080p supporteren over component voor games (niet voor HD-DVD).

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan Bekijk bericht
    De PS3 is niet het probleem, het is de 360.
    Ik zou het jammer vinden beperkt te zijn tot 1080i omdat mijn nieuwe TV geen 1080p aanvaardt over component (VGA zou eventueel ook kunnen maar dan moet ik wel een verlengsnoer zoeken want de huidige VGA-kabel is te kort). Zoals je echter zegt, is het momenteel eigenlijk toch nog niet zo relevant omdat er nog geen 1080p games zijn. En de HD-DVD uitbreiding ben ik niet van plan te kopen.

    Voor de rest tevreden van die W2000 ? Ik ben vooral nog benieuwd naar gewone DVD-content. De scaler is dus wel redelijk belangrijk. Heb al eens een beeld gezien de DVD 'Cars' op een X2000 en dat zag er erbarmelijk uit (slechter dan de TVs ernaast die maar de helft van de prijs waren). Ik vermoed echter dat de oorzaak aan de bron lag, want het zag er echt slecht uit.

    PS: ben sowieso wel nog van plan in een winkel te gaan testen. Heb ook de NS-72 dvd speler van Sony en die kan zelf ook upscalen tot 1080i.
    Ik zou je toch aanraden om tezijnertijd je 360 dan aan te sluiten via VGA (als je ooit voor de Sony W2000 gaat).
    Ik vind het beeld dan sowieso veel mooier dan via component! (in de 1080i stand)

    En wat betreft jou vraag of ik tevreden ben met m'n 40W2000....nou, ik kan je zeggen dat ik er echt superblij mee ben!
    Ik heb'em nu paar weken en ik kan niet anders zeggen dan dat hij een spectaculair beeld weergeeft!
    Het was inderdaad wel even schrikken toen ik een niet geupscale-de DVD film ging kijken, want dat viel enorm tegen.
    Toen ik eenmaal die HD-DVD speler voor de XBOX360 had aangeschaft, kon ik DVD's bekijken maar dan wel geupscale-d!
    Toevallig was dat ook Cars die ik toen bekeek en ik was gelukkig blij verrast dat het beeld er dan prima uitziet......erg goed zelfs!
    En HD-DVD films zien er sowieso gelikt uit op de W2000, ik heb absoluut geen spijt gehad van m'n aanschaf!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kevin Lottering Bekijk bericht
    Het was inderdaad wel even schrikken toen ik een niet geupscale-de DVD film ging kijken, want dat viel enorm tegen.
    Bedankt voor je feedback.
    Mijn bevindingen hier zouden dus dan toch aan de TV kunnen liggen ?!

  10. #10

    Standaard

    Binnenkort komt er een 360 'Elite' uit MET HDMI. 't Is maar dat je 't weet...
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Stiebolt Bekijk bericht
    Binnenkort komt er een 360 'Elite' uit MET HDMI. 't Is maar dat je 't weet...
    Mja, ik denk dat na de uitgaven voor XBox360, Wii en PS3, ik nu wel effen stop met investeren in gaming . Overigens ziet het er naar uit dat het enkel HDMI en grotere harddisk is, dus echt veel added value is er niet...

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan Bekijk bericht
    De PS3 is niet het probleem, het is de 360.
    Ik zou het jammer vinden beperkt te zijn tot 1080i omdat mijn nieuwe TV geen 1080p aanvaardt over component (VGA zou eventueel ook kunnen maar dan moet ik wel een verlengsnoer zoeken want de huidige VGA-kabel is te kort). Zoals je echter zegt, is het momenteel eigenlijk toch nog niet zo relevant omdat er nog geen 1080p games zijn. En de HD-DVD uitbreiding ben ik niet van plan te kopen.

    Voor de rest tevreden van die W2000 ? Ik ben vooral nog benieuwd naar gewone DVD-content. De scaler is dus wel redelijk belangrijk. Heb al eens een beeld gezien de DVD 'Cars' op een X2000 en dat zag er erbarmelijk uit (slechter dan de TVs ernaast die maar de helft van de prijs waren). Ik vermoed echter dat de oorzaak aan de bron lag, want het zag er echt slecht uit.

    PS: ben sowieso wel nog van plan in een winkel te gaan testen. Heb ook de NS-76 dvd speler van Sony en die kan zelf ook upscalen tot 1080i.
    Heb zelf de Sony KDS55A2000 en ben zeer tevreden over het toestel, enig nadeel is dat hij wel HD TV ondersteund via de VGA aansluiting, maar niet in de VESA standaard zoals de 360 dat uitzend, maar hij ondersteund het via de EIA standaard. Dus als er een HD DVD bekeken moet worden gaat dit via de component op 1080i en dat geeft ook perfect beeld, het doet in geen geval onder voor de PS3.

    Als je een goede analoge kabelaansluiting hebt, dan krijg je via de antennekabel een heel mooi plaatje binnen. Albert schreef:

    >>Heel simpel. Ja. Als je 576p naar 1080p moet opblazen moet je dus 504 extra lijnen opvullen met lucht en daar hebben veel tv's het moeilijk mee. Je zou een goede scaler tussen de dvd / sd signalen kunnen zetten die goed kan upscalen naar een gekozen resolutie, echter zal het nooit zo mooi worden als dat je een 1080p tv met 1080p signalen voedt en kost het ook nog eens handen vol met geld.

    Als je veel sd kijkt, ook dvd en ook van hd wilt genieten dan kun je het beste een 720p / 1080i tv nemen. Zeker als je er een paar meter vanaf zit kun je veel geld besparen aangezien je het verschil met 1080p gewoonweg (bijna) niet ziet.... <<

    Heel mooi verhaal van Albert, doch het rammelt een beetje.....
    TV kabel signaal is SD, ik schreef al dat er heel goed naar te kijken is, maar laten we eerlijk zijn, het blijft een zuinig signaal op het gebied van het aantal beeldlijnen, vanzelfsprekend wordt dat nooit een FULL HD signaal, doch het voldoet.

    Dan een normale DVD, deze wordt hier met een simpele LG 9800H met HDMI geupscaled naar 1080i en dan bekeken, nu heb ik 2 schermen, een HD Ready van 50 inch en een Full HD van 55 inch.... en Albert mag zeggen wat hij wil, op die Full HD ziet het er toch echt wel een tikkie of wat beter uit dan op de HD Ready, al is het daar ook geen straf om naar te kijken. Zeker goede DVD's zijn echt een genot om naar te kijken op een Full HD TV, bedenk wel dat je van een slechte bron nooit een goed signaal kan verwachten. Ik heb Riddick zowel op DVD als op HD DVD, en natuurlijk ziet hij er op HD DVD beter uit. Toch is het verschil niet werelds, je mond valt er echt niet van open, mensen die hun DVD collectie gaan verkopen om deze te gaan omruilen voor HD of BR DVD's zullen er echt niet super op vooruit gaan, persoonlijk vind ik het niet nodig, het verschil is echt te klein, maar dat moet iedereen voor zichzelf gaan uitmaken. Momenteel heb ik bijna geen HD en BR schijfjes, en koop nog voornamelijk DVD's, dat is echt heel mooi om naar te kijken op de KDS55A2000.

    Waar Albert een duidelijk punt maakte.... dat is toch wel de schermgrootte en de kijkafstand, HD TV is toch echt een must voor de liefhebbers van grote schermen, zo zie je op een groot scherm al gauw de tekortkomingen in een matig signaal. Doch ook dit is weer afhankelijk van de kijkafstand! Om van een Full HD beeld optimaal de details te kunnen onderscheiden, zul je er niet tever van af moeten zitten. Full HD heeft mijninziens dan ook weinig zin op kleinere schermen 37 - 32 - 26inch, de 2 laatstgenoemden zijn er dan ook (nog) niet in Full HD.
    Bij een kijkafstand van rond de 3 meter zit je zo met een 55 inch scherm gebeiteld, denk niet dat je dat ook met met een 42inch scherm gaat redden, op 3 meter is er dan weinig verschil met een HD ready TV te zien.

    Full HD.... dat is niet besteed aan de 32 inch liefhebbers, en ook al is de WAF factor van zo'n 55 inch niet groots, de beeldkwaliteit is het wel Wil je Full HD, dan ben je toe aan een groot scherm, wil je dat niet, dan kun je het net zo goed af met een HD Ready TV.

    Ben benieuwd naar je kijkafstand en welke schermgrootte je in gedachten had, zo, nu even tijd voor een
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Wat DVDProfilersfilmgek ook schrijft en wat mij ook nogal opvalt met upscalen van DVD films is dat je nu wel veel duidelijker het verschil ziet tussen een DVD die goed of slecht gecomprimeerd is.
    Cars zag er meer dan prima uit, maar een enkele film waarbij de variabele bitrate toch een stuk lager ligt zien er niet echt super uit op een HDTV.
    (en dan word er ook gewoon geupscaled)
    Maar dat is een algemeen probleem met HDTV schermen!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan
    Mja, ik denk dat na de uitgaven voor XBox360, Wii en PS3, ik nu wel effen stop met investeren in gaming :wink:. Overigens ziet het er naar uit dat het enkel HDMI en grotere harddisk is, dus echt veel added value is er niet...
    Nee...het had interessanter geweest als ze gelijk er een HD-DVD hadden ingebouwd en bijvoorbeeld WIFI.
    Had'em waarschijnlijk wel weer vet duurder gemaakt! :/

  14. #14

    Standaard

    De keuze zal wellicht gaan tussen een 46W2000 en een 55A2000. Die laatste heb ik overigens nog nooit zien spelen maar iedereen is er enthousiast over. Alleen denk ik dat hij toch wel een maatje te groot zal zijn (kijkafstand rond de 2m20).
    Zal eens een afspraak maken met een Sony Center om beide te vergelijken, denk ik.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan Bekijk bericht
    De keuze zal wellicht gaan tussen een 46W2000 en een 55A2000. Die laatste heb ik overigens nog nooit zien spelen maar iedereen is er enthousiast over. Alleen denk ik dat hij toch wel een maatje te groot zal zijn (kijkafstand rond de 2m20).
    Zal eens een afspraak maken met een Sony Center om beide te vergelijken, denk ik.
    Goed idee, ben zelf ook al een paar keer bij Sony geweest (niet zozeer om de HDTV's te bekijken, maar ik werkte niet lang geleden in de audio/video business)...en volgens mij krijg je daar wel een wat beter beeld van hoe de kwaliteit daadwerkelijk is!

    K'vind zelf de 40 inch al best groot, dus ik denk dat de 46 wel zou moeten volstaan voor de meeste dingen.
    55 inch is wel heel bizar groot, maar als je de centen er voor over hebt toch ook wel erg gaaf.

  16. #16

    Standaard

    Kevin:
    Ik heb zelf de Sony 40W2000 en ik heb er zelf nog niet zo'n last van gehad dat hij geen 1080p ondersteund via de component ingang, want als alternatief kan je VGA aansluiting gebruiken....die wel het 1080p signaal ontvangt van m'n XBOX360
    Kevin, weet je dit zeker? Want volgens de handleiding van dit toestel en volgens Sony komt er via de vga-aansluiting maximaal 1360 x 768 binnen.

    Pieter
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rhodanos Bekijk bericht
    Kevin:


    Kevin, weet je dit zeker? Want volgens de handleiding van dit toestel en volgens Sony komt er via de vga-aansluiting maximaal 1360 x 768 binnen.

    Pieter
    100% zeker!
    En er zijn meerdere mensen hier die het bevestigen:
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...84#post1133484

    Wat dat betreft blijkt het wel weer dat je gewoon niet altijd kan vertrouwen op de handleiding van een apparaat!
    Laatst aangepast door Kevin Lottering : 29-03-2007 om 13:05

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kevin Lottering Bekijk bericht
    55 inch is wel heel bizar groot, maar als je de centen er voor over hebt toch ook wel erg gaaf.
    Die 55" is goedkoper dan die 46" hoor . (Is namelijk een rear-projection TV).

  19. #19

    Standaard

    Ik denk dat 1080p niet toegestaan is op een analoge ingang omdat ze daar geen HDCP kunnen op inbouwen.
    Ht set : Tv : Pioneer Plasma pdp-435xde, Speakers KLIPSCH RF3; Blue-ray : Sony BDP-S300B; Receiver : Sony 850 QS;

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •