DVD.nl
Gebruikersnaam
Wachtwoord

Antwoord

Discussieopties Zoek in discussie
Oud 09-04-2007, 19:25   #1  
mugenpower
Member

Standaard Welke full HD lcd??

2e paasdag, niets te doen en denk ga is kijken bij de MM voor een vervanger van mijn 12jaar oude sony 54cm.

Tot mijn verbazing blijken de FULL HD schermen nu opeens wel aanmerkelijk intressanter geprijsd te zijn dan voorheen en aangezien ik in de toekomst ook een PS3 wil kopen en dus gebruik wil gaan maken van de 1080p ivm afspelen blu-ray. TV kijk ik via schotel CanalDigital (heb geen kabel of optie op kabel ivm buitenaf wonen)

Mijn interesse ging in eerste instantie uit naar de Sony maar de verkoper was meer te spreken over de Sharp schermen omdat deze qua beeld-kwaliteit en mogelijkheden aantrekkelijker waren dan de Sony.
Nou kan je natuurlijk de beeldkwaliteit niet vergelijken bij een Media Markt dus ben ik maar weer zonder HD tv naar huis gegaan omdat de Sharp schermen ook weer een stuk goedkoper waren en ipv 1jaar voor Sony 3jaar garantie hebben begon ik te twijfelen en omdat ik geen miskoop wil eerst hier maar is peilen wat jullie vinden.

aangezien ik geen pen bij de hand had heb ik maar foto's gemaakt van de kaartjes van de 3 schermen:

leuk scherm en aantrekkelijk geprijst, volgens de verkoper kwalitief geen verschil met de hieronder staande.

zeer mooi scherm (uiterlijk bedoel ik dus niet beeldkwaliteit) en mogelijkheid tot wandplaatsing, de speakermodule onderaan de tv kan verwijdert worden wat ik een pluspunt vind aangezien alles via de HK reciever gaat.

Scherm waar ik eigenlijk voor kwam en ook gekocht als de verkoper me niet aan het twijfelen bracht ivm goede recensies gelezen online. Helaas maar 1jaar garantie tegen 3jaar voor een sharp.

Samsung had hij ook een en ander van staan in fullHD alleen gezien mijn ervaringen met de telefoons van dit merk die bij mij niet langer dan 6mnd meegaan en de lelijke glimmende zwarte kast van deze tv's waar stof direct op te zien is hier maar geen aandacht aan geschonken. de plus van een eventuele Game mode op deze schermen was gezien de responstijd van 6ms voor een Sharp Full HD te verwaarlozen in vergelijking.

WIE OH WIE HELPT BESLISSEN ??
Oud 09-04-2007, 20:42   #2  
Kevin Lottering
Senior Member

Standaard

Heb zelf ook gekeken naar deze toestellen (+ de samsung Full HD)...en nog wat Toshiba modellen, maar heb uiteindelijk gekozen voor de Sony omdat hij van alle kanten toch als beste eruitkwam.
Het argument dat dit 1 v/d 1e LCD's is die de kwaliteit van een plasma scherm haalt is wat me uiteindelijk over de streep heeft getrokken...en eigelijk ook puur omdat ik nog nooit een slecht Sony apparaat heb meegemaakt.

Volgens mij heb je je iets teveel laten beinvloeden door de verkoper en ik weet ook precies waarom hij je richting de Sharp's heeft gestuurd.
De Sharp's hebben namelijk een hoger winstmarge en zijn waarschijnlijk makkelijker te leveren (oftwel er is teveel vraag naar de Sony W2000 modellen).

Zoals ik al eerder heb gezegd op andere plekken op'et forum...al deze modellen zijn alles behalve slecht, maar als je gewoon net een stapje beter wil dan is de Sony gewoon de beste keus.

"You can't make chickensalad out of chickenshit" Kathy Bates in Six Feet Under
Kevin Lottering is offline   Met citaat reageren
Oud 09-04-2007, 22:49   #3  
mugenpower
Member

Standaard

heb ook gelezen dat de lcd van sony veel last heeft van het mura-effect secu clouding??

Ik heb op MP een aanbieding gezien van een nieuwe 40w2000 voor 1500euro.. dan zou ik dus de 40w2000 en een PS3 voor het geld hebben wat me alleen de 40w2000 al kost bij de MM.

Als de sony's wel last hebben van dit verschijnsel kan ik hem natuurlijk beter bij MM kopen en gebruik maken van de 14dagen geld terug garantie.
Oud 09-04-2007, 23:44   #4  
Kevin Lottering
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door mugenpower Bekijk bericht
heb ook gelezen dat de lcd van sony veel last heeft van het mura-effect secu clouding??
Uhm...niet dat ik weet.
Dat is juist het laatste wat ik over deze LCD heb gelezen en wat ik tot nu heb meegemaakt met het ding, dat is juist iets wat ik meer heb gelezen over de Samsung en de Sharp!

Een goede kwaliteit DVD en HD materiaal ziet er spectaculair uit op de Sony.
Wat mij betreft is het beeld dan perfekter dan perfekt kan zijn!

Laatst aangepast door Kevin Lottering : 10-04-2007 om 01:22.
Oud 10-04-2007, 00:23   #5  
mugenpower
Member

Standaard

apart.. als je op kieskeurig.nl gaat kijken naar de recensies komt het toch meerdere keren aan bod en ook de verslaggever van een andere test op internet was al aan het wachten op zijn 3e 40w2000 ivm dat probleem (dat was meen ik een engelse test)

Maargoed wat me meer intresseert is zeg maar het klantenvoordeel tussen de sharp en de sony, wat heb je bij de sharp wel en bij de sony niet en natuurlijk andersom.
Oud 10-04-2007, 01:14   #6  
FrankGuthrie
Senior Member

Standaard

De Sharp is inderdaad een hele goede keus. Ik ben zelf ook goed aan het kijken. En mijn keuze is tussen deze TV en de nieuwe samsungs. De M86 en M87 series. Kijk daar maar eens naar.

De Sony TV's hebben inderdaad last van clouding, dat is op veel fora te lezen. Dat is de reden voor mij om de Bravia lijn af te strepen. Ook Philips is afgestreept. Hun topmodel van 37 inch (37PF9731D/10) heeft erg veel problemen. Dat was mij eerste keus, tot de TV last kreeg van banding. Bij steeds meer mensen komt dit voor. De Sharp 37 XD1E heeft gelukkig geen last van enig iets. De grote modelellen weer wel. Het lijkt of geen enkel merk een probleemvrije LCD TV kan maken.

Als je alle fora afstruint zoals ik de laatste tijd heb gedaan kom je tot de conclusie dat alle merken wel iets hebben.

Misschien toch maar plasma???
FrankGuthrie is offline   Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 01:28   #7  
Kevin Lottering
Senior Member

Standaard

Nogmaals ik heb de Sony 40W2000 sinds een paar maanden...en heb er al ontelbare uren opzitten met het ding en ik heb nog geen enkele vorm van clouding mogen ontdekken.

Dit is trouwens een erg goed review mocht je'em nog niet gelezen of ontdekt hebben in 1 v/d andere threads:
http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=63698

Oud 10-04-2007, 17:32   #8  
JCL
Senior Member

Standaard

De W serie kun je voor heel veel minder krijgen, +/- 1800 euro en dat is NIET via internet maar gewoon bij de normale winkel. Houd er ook rekening mee dat er een 250 euro cashback actie is voor 40" Sony schermen. Bij de 1800 is die er al wel af, bij de genoemde (beter gezegd getoonde) 2150 moet die er nog af (houd de 1900 over).

En over de kwaliteit van de Sony, lees dit maar eens:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=57073.0

Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig
JCL is offline   Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 21:11   #9  
FrankGuthrie
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door JCL Bekijk bericht
De W serie kun je voor heel veel minder krijgen, +/- 1800 euro en dat is NIET via internet maar gewoon bij de normale winkel. Houd er ook rekening mee dat er een 250 euro cashback actie is voor 40" Sony schermen. Bij de 1800 is die er al wel af, bij de genoemde (beter gezegd getoonde) 2150 moet die er nog af (houd de 1900 over).

En over de kwaliteit van de Sony, lees dit maar eens:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=57073.0
Mensen, dit zijn reviews waatrbij men niet een maand lang naar het scherm heeft lopen turen. De meeste probleme komen later naar voren. En dat de Sony last van clouding hebben is een feit.

Maakt niet uit welke review van welke TV je leest, ze zijn allemaal positief. De problemen zijn altijf achteraf bekend geworden.
FrankGuthrie is offline   Met citaat reageren
Oud 10-04-2007, 21:51   #10  
mugenpower
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Kevin Lottering Bekijk bericht
Nogmaals ik heb de Sony 40W2000 sinds een paar maanden...en heb er al ontelbare uren opzitten met het ding en ik heb nog geen enkele vorm van clouding mogen ontdekken.

Dit is trouwens een erg goed review mocht je'em nog niet gelezen of ontdekt hebben in 1 v/d andere threads:
http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=63698

ja pcies hier heeft hij het duidelijk over het clouding probleem.. je moet dus gewoon geluk hebben dat je eentje hebt zonder dit verschijnsel. Vind maar erg lastig al die 'problemen' Nou weet ik dat negatieve publiciteit sneller gaat dan positieve maar het is toch iets wat je moet meenemen in je beslissingen..

De Sony 40W2000 kost €1.995,- bij goedkopen.nl en krijgt daarna nog 250,- euro terug.. dus het verschil tussen de Sharp en de Sony komt dan op 100euro tussen beide waarvan de sony 101cm is ipv 94cm voor de sharp.

Zal wel eens contact opnemen met de firma wat hun beleid is indien de tv dit probleem heeft.
Oud 10-04-2007, 22:02   #11  
R Klemkerk
Senior Member
Trader: Five-Star TraderFive-Star TraderFive-Star TraderFive-Star TraderFive-Star Trader

Standaard

Citaat:
Samsung had hij ook een en ander van staan in fullHD alleen gezien mijn ervaringen met de telefoons van dit merk die bij mij niet langer dan 6mnd meegaan en de lelijke glimmende zwarte kast van deze tv's waar stof direct op te zien is hier maar geen aandacht aan geschonken. de plus van een eventuele Game mode op deze schermen was gezien de responstijd van 6ms voor een Sharp Full HD te verwaarlozen in vergelijking.
Vreemd dat je hier geen aandacht aan besteed, zeker omdat jij zegt door dat glimmende zwart. Ik wil niet vervelend zijn, maar de Sharp tv's zijn niet minder glimmend zwart dan de Samsung tv's zijn!

Sony levert de mooiste tv, maar in hoeverre hij ook het beste is, tsja. lastig te zeggen!
Oud 20-04-2007, 15:43   #12  
Raymond187
Senior Member

Standaard

nadeel van de Sony is dat hij op de componenten ingang alleen 720P ondersteund.
En HDMI 1.2 heeft ipv 1.3
Raymond187 is offline   Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 21:03   #13  
DVDProfilersFilmgek
Senior Member
Trader: One-Star Trader

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Raymond187 Bekijk bericht
nadeel van de Sony is dat hij op de componenten ingang alleen 720P ondersteund.
En HDMI 1.2 heeft ipv 1.3
Voor een TV is een 1.3 HDMI ingang helemaal niet van belang.... zo'n plat geval geval gaat echt geen geweldig geluid weergeven en ook geen miljoenen kleuren meer...

Wat wel van belang is, maar ik in deze tread helemaal niet kan terugvinden is de kijkafstand waarop het Full HD scherm gebruikt gaat worden

Een 42inch scherm is al heel erg zuinig en wel het absolute minium op een zeer kleine 3 meter. Full HD is niet iets wat aan kleine schermen enig recht doet, en zeker niet met kijkafstanden van rond de 3 meter.

Discussieopties Zoek in discussie
Zoek in discussie:

Zoek uitgebreid

Instellingen bij het plaatsen van berichten
Je mag niet nieuwe discussies aanmaken
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet je berichten bewerken

vB code is aan
Smilies zijn aan
[IMG] code is aan
HTML code is uit
Forumnavigatie

9 (Nine) (Limited Ed...
  9 (Nine)
  Red Cliff
  Carlos Santana Prese...
  World Unseen, The
  Bert Kreischer - Com...
  Private Lives of Pip...
  Year One
  Year One
  Grand Canyon Adventu...
  Taking of Pelham 1 2...
  Taking of Pelham 1 2...
  Hangover, The
  Ice Age 3: Dawn of t...
  Theo Maassen - Zonde...
Schrijf je in voor de
DVD.nl nieuwsbrief:

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:58 uur.

Forum software: vBulletin, versie 3.6.5
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.